CASA de EXPEDITII 2024 - OMNIASIG Vienna Insurance Group - Pitesti - Arges

asigurari case de expeditii omniasig vienna insurance group intermediar transport pitesti arges

ROMANIA, BUCURESTI, Sector 1, Aleea Alexandru, nr. 51.

office@omniasig.ro

Tel:   021.405.74.20, 021.405.74.24

Fax:   021.311.44.95, 021.311.44.90

                  OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. isi are inceputurile in anul 1995, cand lua fiinta societatea de asigurari OMNIASIG. 6 ani mai tarziu era infiintata BCR Asigurari, ca o divizie a bancii cu acelasi nume. Desi infiintate ca societati de asigurari distincte, cele 2 entitati ajung sa intre in sfera de interes a unuia dintre cei mai mari actori ai pietei de asigurari internationale, grupul austriac VIENNA INSURANCE GROUP (VIG), care, mai intai in anul 2005 preia OMNIASIG iar peste 3 ani, in 2008 avea sa preia si BCR Asigurari. Dupa alti 4 ani, in 2012 avea sa se realizeze fuziunea prin absorbtie a OMNIASIG de catre BCR Asigurari si a rezultat ceea ce cunoastem astazi ca fiind una dintre cele mai puternice societati de asigurari de pe piata romaneasca de asigurari, si anume OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. Aceasta este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-047-10.04.2003. 

Aspecte Generale: 

OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. detine, in portofoliu si incheie pentru clientii sai, care desfasoara activitati de intermediere a operatiunilor de transport rutier contra cost (CASE DE EXPEDITII), intern adica numai pe teritoriul Romaniei si international adica pe teritoriul Romaniei si in afara lui, activitati care constau in preluarea de la beneficiari (clienti) a comenzilor de transport ce vor fi executate in numele sau, prin intermediul unui operator de transport, o polita complexa de asigurare de raspundere civila a caselor de expeditii.

Obiectul Asigurarii: 

               OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A., in baza politei de asigurare de raspundere civila a caselor de expeditii acopera raspunderea asiguratului angajata fata de clienti/beneficiari pentru prejudiciile cauzate acestora, ca urmare a unor acte, fapte, savarsite din culpa sa (erori, omisiuni, greseli proprii comise fara intentie), in timpul si/sau in legatura directa cu desfasurarea activitatii de intermediere in transporturile rutiere de marfuri, pentru care este autorizat.

               Polita de asigurare este valabila pentru toate transporturile rutiere de marfuri organizate de catre asigurat fie in conformitate cu conditiile USER (Uniunea Societatilor de Expeditii din Romania), fie in conformitate cu conditiile FIATA (Federatia Internationala a Asociatiilor Caselor de Expeditii), dupa cum se emite sau nu un document FIATA pentru transportul in cauza.

               Se acopera inclusiv daunele cauzate prin fapta transportatorului si pentru care asiguratul raspunde civil fata de client, conform legii, in calitate de intermediar al respectivului transport rutier.

Conditii de Preluare in Asigurare: 

              Pentru a putea sa incheie o polita de asigurare de raspundere civila a caselor de expeditii, solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  • sa initieze sau sa desfasoare activitate de intermediere de transporturi rutiere de marfuri si sa indeplineasca reglementarile legale pentru autorizarea ca intermediar de transporturi rutiere de marfuri;
  • sa intocmeasca Cererea Chestionar care contine informatii relevante despre solictant, despre activitatea pe care doreste sa o desfasoare si riscurile la care se expune, despre mijloacele de transport si/sau transportatorii pe care urmeaza sa le foloseasca in activitate, informatii care sunt esentiale pentru intocmirea politei;
  • sa solicite sau nu, atasarea clauzelor suplimentare la polita de baza;
  • sa intocmeasca Specificatia care detaliaza bunurile sau raspunderile asigurate precum si sublimitele de raspundere ale asiguratorului;
  • sa puna la dispozitie asiguratorului Autorizatiile obtinute pentru desfasurarea activitatii si Certificatul de Inregistrare al firmei;
  • sa detalieze istoricul de daune, daca este cazul;

              Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:

  • incheierea unei polite noi;
  • reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
  • alte situatii care presupun schimbari ale riscurilor asigurate;

              Principalele informatii comunicate asiguratorului prin cererea chestionar, in vederea incheierii politei de asigurare, sunt:

  • datele de identificare ale asiguratului / contractantului;
  • numarul si data obtinerii licentei pentru activitatea de intermediere a operatiunilor de transport (Casa de Expeditii) - cu exceptia societatilor nou infiintate;
  • persoana desemnata pentru legatura cu Autoritatea Rutiera Romana;
  • asiguratul este:
    • membru U.S.E.R. - numar si data obtinere licenta U.S.E.R.
    • membru F.I.A.T.A. - numar si data obtinere licenta F.I.A.T.A
  • informatii despre numarul de angajati si cifra de afaceri;
  • categoria de bunuri pentru care se organizeaza transporturi, ex.:
    • Marfuri generale, nespecificate in alte grupe;
    • Marfuri speciale (produse cosmetice, parfumuri, farmaceutice, bauturi spirtoase, produse din tutun);
    • Marfuri ADR (produse inflamabile, carburanti, GPL, lacuri, vopsele, carbid etc.);
    • Alte tipuri de marfuri, care trebuiesc detaliate;
  • tipuri de expeditii de marfuri organizate:
    • in functie de zona geografica:
      • exclusiv in Romania;
      • in Europa;
      • toata lumea;
    • in functie de modalitatea de transport:
  • alte servicii prestate: ex. Grupaj, manipulare si depozitare si detalii privind locatiile unde sunt manipulate/depozitate marfurile;
  • daca se desfasoara si activitate de transport cu mijloace proprii, ale casei de expeditii;
  • moneda politei: RON, EUR sau USD;
  • suma asigurata:
    • pentru intreaga perioada;
    • pe eveniment;
  • fransiza deductibila pe eveniment;
  • modalitatea de plata a primei anuale;
  • etc.
Perioada Asigurata: 

               Asigurarea de raspundere civila a caselor de expeditii de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. se incheie, de regula, pe o perioada de un an dar si pe perioade subanuale, iar perioada respectiva va fi specificata in polita. Intrarea in valabilitate se face cel mai devreme, incepand cu ora 00:00 a zilei urmatoare emiterii politei iar iesirea din valabilitate se produce la ora 24:00 a ultimei zile de valabilitate inscrisa pe polita.

               Polita de asigurare isi inceteaza valabilitatea si implicit inceteaza raspunderea asiguratorului, in urmatoarele cazuri:

  • la ora si ziua inscrise in polita de asigurare, ca si data de expirare;
  • in caz de dauna totala;
  • la data schimbarii proprietarului/utilizatorului interesului asigurabil;
  • cu acordul ambelor parti;
  • la ora 24.00 a datei de scadenta a ratei de prima daca dupa expirarea termenului de pasuire de 15 zile, nu s-a achitat rata scadenta;
  • prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
  • ìn caz de forta majora;
  • prin desfiintarea de drept a contractului in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale;
Teritorialitate: 

               Polita de asigurare de raspundere civila a caselor de expeditii de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. se incheie pentru activitatea de intermediere a operatiunilor de transport rutier, contra cost, pentru:

  • organizarea de expeditii in trafic rutier intern (Romania);

                                si/sau

  • organizarea de expeditii in trafic rutier international;

                conform celor precizate expres in polita.

 

Asiguratul: 

              Asiguratul in cadrul politei de asigurare de raspundere civila a caselor de expeditii de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. este:

  • orice persoana juridica mentionata in polita, avand sediul in Romania, autorizata legal sa desfasoare activitatea de intermediere a operatiunilor de transport rutier contra cost (Casa de Expeditii care are o licenta de executie pentru activitati conexe transportului rutier, valabila, eliberata de Autoritatea Rutiera Romana)

                             sau

  •  societatile de transport care efectueaza si intermedieri de transporturi si in acest scop au pe langa licenta de transport si o licenta de executie pentru activitati conexe transportului rutier, valabila, eliberata de Autoritatea Rutiera Romana.

              Notiunii de asigurat ii sunt asimilati si prepusii acestuia si/sau persoanele din conducere, cand acesti prepusi sau aceste persoane actioneaza in exercitiul functiilor lor.

Suma Asigurata: 

              Suma asigurata sau limita maxima a raspunderii asiguratorului, este acea valoare globala mentionata de catre solicitant in cererea chestionar si care reprezinta suma maxima, pe eveniment si pe intreaga perioada asigurata, in limita careia OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. poate acorda despagubiri asiguratului sau celor indreptatiti, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a asigurarii. In aceasta valoare globala sunt asigurate atat riscurile standard cat si cele acoperite prin clauzele suplimentare atasate politei. Suma asigurata poate fi exprimata in RON, USD sau EURO.

              Sumele asigurate sau limitele minime de raspundere (stabilite conform legii) pentru activitatea de intermediere a operatiunilor de transport rutier contra cost sunt:

  • 50.000 EUR - pe eveniment si/sau pe intreaga perioada asigurata - in cazul transporturilor rutiere internationale;
  • 30.000 EUR - pe eveniment si/sau pe intreaga perioada asigurata - in cazul transporturilor rutiere nationale.

              Pentru incheierea de polite cu limite de raspundere mai mari decat cele precizate anterior, se va solicita aprobare speciala de la asigurator.

              Dupa ce se realizeaza despagubiri pentru daune partiale, suma asigurata se diminueaza cu valoarea acelor despagubiri iar noua suma astfel rezultata ramane valabila ca limita maxima de despagubire pana la expirarea politei daca nu intervin intre timp si alte despagubiri. Reintregirea sumei asigurate pana la nivelul avut initial, la incheierea politei, se poate face la cererea asiguratului, cu aprobare din partea asiguratorului si contra platii unei prime de asigurare suplimentara.

              Pe durata asigurarii, suma asigurata poate fi majorata, cu conditia platii unei primei suplimentare de asigurare.

Prima de Asigurare: 

              Prima de asigurare pe polita de asigurare de raspundere civila a caselor de expeditii reprezinta suma datorata de asigurat in schimbul obligatiei pe care si-o asuma OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A., de plata a indemnizatiei de asigurare (despagubire) in caz de producere a riscurilor asigurate. Ea rezulta, in urma aplicarii, la valoare sumei asigurate, a unei cote de prima, procentuala, stabilita de catre asigurator in functie de anumite criterii. Este exprimata valoric, in moneda incheierii contractului, RON, USD sau EURO si poate fi achitata integral la emiterea politei sau intr-un numar de rate acceptate de catre asigurator. Sumele in valuta se achita in RON la cursul BNR valabil pentru ziua efectuarii platii.

              In cazul platii primei anuale in rate, ratele urmatoare primei rate (care se incaseaza obligatoriu in ziua emiterii politei) beneficiaza de un termen de pasuire la plata, de 15 zile calendaristice, de la data scadenta pentru rata respectiva. Neachitarea unei rate de prima la data scadenta are drept consecinta rezilierea automata a politei de asigurare incepand cu ora 24:00 a datei de scadenta, fara restituirea ratelor deja achitate, fara punere in intarziere sau alta formalitate.

              La cererea asiguratului contractul poate fi repus in vigoare, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii: ratele restante si cele scadente au fost platite, asiguratul renunta in scris la pretentii de despagubire pentru daunele survenite in perioada suspendarii politei. Data repunerii in vigoare trebuie sa fie inclusa in perioada de valabilitate a politei.

              Pentru politele incheiate pe o perioada mai mica de un an, prima de asigurare se calculeaza prin aplicarea pentru fiecare luna sau fractiune de luna a 1/10 din prima anuala.

ATENTIE! Asiguratorul nu are obligatia de a-i notifica asiguratului datele de scadenta ale primelor de asigurare.

Sistemul de Fransize: 

              Polita de asigurare de raspundere civila a caselor de expeditii, pentru activitatea de intermediere a operatiunilor de transport rutier desfasurata contra cost, de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile per eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.

Riscuri Asigurate Standard: 

              Riscurile standard asigurate prin polita de asigurare de raspundere civila a caselor de expeditii, pentru activitatea de intermediere a operatiunilor de transport rutier desfasurata contra cost, de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. sunt:

  • daune materiale suferite de bunurile ce fac obiectul transportului intermediat de asigurat, daune materiale produse intre momentul luarii in primire a bunurilor in vederea transportului si momentul predarii lor destinatarului;
  • daune cauzate de intarzierea in livrare a bunurilor ce fac obiectul transportului intermediat de asigurat, daune pentru care despagubirea acordata nu poate depasi in nicio situatie costul transportului;
  • daune cauzate prin incheierea unui contract de transport care, din culpa exclusiva a asiguratului, nu este in conformitate cu comanda de transport primita de la beneficiarul transportului; In aplicarea acestei acoperiri, se considera ca obligatia asiguratului de a incheia contracte de transport in conformitate cu comanda de transport primita de la beneficiar este una de mijloace si nu de rezultat.
  • cheltuielile efectuate de catre asigurat in procesul civil, daca a fost obligat la desdaunare (inclusiv in cazul in care actiunea penala pusa in miscare nu mai este judecata, iar actiunea civila ramane in competenta instantei penale), decurgand din evenimente asigurate produse in perioada de valabilitate a politei;
  • cheltuielile efectuate de catre tertul pagubit in procesul civil, in scopul obligarii asiguratului la plata unor despagubiri, ca urmare a producerii unor evenimente asigurate, daca asiguratul a fost obligat prin hotarare judecatoreasca definitiva la plata acestora (inclusiv in cazul in care actiunea penala pusa in miscare nu mai este judecata, iar actiunea civila ramane in competenta instantei penale).
Riscuri Excluse: 

              Riscurile excluse in polita de asigurare de raspundere civila a caselor de expeditii, pentru activitatea de intermediere a operatiunilor de transport rutier desfasurata contra cost, de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. sunt:

  • pretentii de despagubire formulate de catre asigurat pentru daune referitoare la persoana sau bunurile sale, precum si la bunurile inchiriate sau imprumutate asiguratului;
  • pretentii de despagubire formulate pentru daune produse cu intentie de catre asigurat, pentru daune provenind din indiferenta deliberata, constienta sau intentionata a conducerii administrative sau tehnice a asiguratului de a lua toate masurile rezonabile pentru a le preveni;
  • pretentii de despagubire formulate pentru daune produse ca urmare a comiterii unei infractiuni;
  • amenzi de orice fel, penalitati, dobanzi precum si cheltuieli de judecata la plata carora ar fi obligat asiguratul prin hotarare penala, precum si cheltuieli de executare a hotararilor privind plata despagubirilor;
  • pierderi sau daune cauzate, produse sau agravate, direct sau indirect de sau ca o consecinta a razboiului, invaziei, actiunii unui dusman extern, ostilitatilor (indiferent daca a fost declarata stare de razboi sau nu), razboiului civil, rebeliunii, revolutiei, conspiratiei, insurectiei, rascoalei, razvratirii militare cu sau fara uzurparea puterii, legii martiale, actelor persoanelor rauvoitoare care actioneaza in numele sau in legatura cu orice organizatie politica, confiscarii, nationalizarii, exproprierii, sechestrarii, rechizitionarii, distrugerii sau avarierii din ordinul oricarui guvern de drept sau de fapt sau oricarei autoritati publice, grevei, grevei patronale, revoltei, tulburarilor civile, actelor teroriste ori sabotajului, actelor de vandalism;
  • daune direct sau indirect cauzate de, sau care au contribuit la, sau provenind din radiatii ionizante sau contaminare radioactiva de la orice combustibil nuclear, deseuri nucleare provenite prin arderea combustibilului nuclear, radioactivitate, toxicitate, explozie sau alte proprietati periculoase ale oricarui ansamblu nuclear sau componenta nucleara a acestuia, utilizarea materialelor fisionabile;
  • daune provocate de sau in legatura cu manuirea, tratarea si/sau utilizarea azbestului;
  • daune cauzate direct sau indirect de infiltratii, poluare sau contaminare a aerului, solului, apei sau a oricarui bun;
  • daune provocate de sau in legatura cu colectarea si evacuarea de deseuri sau cu facilitati de colectare si evacuarea deseurilor;
  • daune provenind din sau in legatura cu raspunderi profesionale, raspunderea administratorilor si a directori executivi;
  • daune provenind din sau in legatura cu raspunderea civila delictuala sau care se naste din orice contract sau intelegere scrisa, verbala sau subinteleasa, exceptand contractul de intermediere a operatiunilor de transport rutier;
  • pretentii de despagubire pentru daune produse direct sau indirect de nerespectarea conformitatii cu recunoasterea datei ori in legatura cu aceasta;
  • pretentii de despagubire rezultate din sau in legatura cu incalcarea dreptului de proprietate intelectuala (brevete/patente, drepturi de autor, marci comerciale sau embleme inregistrate la organismele specializate in domeniu);
  • pretentii de despagubire rezultate din sau in legatura cu daunele morale;
  • pretentii de despagubire rezultate din sau in legatura cu orice produs al asiguratului (bun material destinat consumului sau utilizarii finale, rezultat dintr-un proces de munca, conceput, specificat, desenat, fabricat, construit, procesat, prelucrat, testat, vandut, furnizat, livrat, distribuit, tratat, instalat, modificat, reparat in parte sau in intregime de asigurat sau la care intretinerea a fost realizata de asigurat) care nu se afla in grija, controlul sau custodia asiguratului in momentul producerii sau aparitiei daunei;
  • pretentii de despagubire rezultate din sau in legatura cu daune cauzate de asigurat propriilor angajati;
  • pretentii de despagubiri pentru daune pentru care raspunde asiguratul in legatura cu:
    • orice autovehicul, utilaj sau vehicul indiferent daca este sau nu autorizat sa circule pe drumurile publice, este sau nu supus inmatricularii/inregistrarii, este sau nu prevazuta prin lege obligativitatea incheierii asigurarii de raspundere civila si indiferent daca este proprietatea asiguratului, imprumutat, inchiriat sau condus de acesta, precum si pentru daune cauzate de sau in legatura cu folosinta unei piese sau mecanism care face parte sau care este atasata sau care are legatura cu orice vehicul cu motor sau remorca;
    • orice ambarcatiune, nava, planor, avion sau orice astfel de mijloc de transport, proprietate a asiguratului, imprumutat, inchiriat sau condus de acesta, precum si pentru daune cauzate de sau in legatura cu folosinta unei piese sau mecanism care face parte sau care este atasata sau care are legatura cu orice mijloc de transport mentionat mai sus;
  • daune produse de sau in legatura cu intreruperea activitatii mentionate in specificatia politei, ca urmare a unor evenimente asigurabile printr-o polita de asigurare a patrimoniului (Cladiri, utilaje, Stocuriechipamente) pentru riscul de incendiu si alte pericole asociate si/sau riscul de Avarii accidentale;
  • daune provocate de asigurat ori prepusii acestuia aflati sub influenta narcoticelor, substantelor excitante sau alcoolului.
  • daune produse sanatatii sau integritatii corporale a persoanelor;
  • daune produse in legatura cu alte activitati in afara intermedierii de transporturi rutiere;
  • interventia neautorizata asupra marfurilor;
  • prejudicii cauzate de neindeplinirea de catre client a obligatiilor ce-i revin acestuia conform contractului de intermediere, de transport sau legii;
  • deprecierea, perisabilitatea sau uzura normala a bunurilor (marfurilor);
  • prejudicii referitoare la alte bunuri(marfuri) decat cele ce fac obiectul operatiunilor convenite;
  • prejudicii cauzate cu ocazia intermedierii transportului de obiecte de arta, bani, titluri de valoare, armament, materiale radioactive, explozive, toxice sau alte materiale periculoase;
  • prejudicii datorate depozitarii bunurilor (marfurilor) in aer liber sau incinte necorespunzatoare;
  • furtul sau disparitia marfurilor;
  • orice fel de daune suferite de transportatorul rutier cu care asiguratul a incheiat un contract de transport rutier;
  • daune pentru care transportatorul este exonerat de raspundere conform legii sau conventiei referitoare la contractul de transport international de marfuri pe sosele (CMR);
  • prejudicii provenite din divulgarea de catre asigurat a unor date sau informatii la care a avut acces cu ocazia incheierii sau derularii contractului de intermediere de transporturi rutiere.
Clauze Suplimentare: 

              La polita de asigurare de raspundere civila a caselor de expeditii, pentru activitatea de intermediere a operatiunilor de transport rutier desfasurata contra cost, de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. pot fi atasate urmatoarele clauze, in baza obtinerii aprobarii asiguratorului si in schimbul platii unei prime de asigurare suplimentare:

  • Clauza suplimentara "Acoperirea suplimentara a riscului de furt prin efractie";
  • Clauza suplimentara "Depozitarea bunurilor intre momentul luarii acestora in primire in vederea transportului si momentul predarii acestora destinatarului";
Obligatiile Asiguratului: 

               Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de asigurare de raspundere civila a caselor de expeditii, de la OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. sunt:

  • Inaintea intrarii in vigoare a asigurarii si in timpul derularii acesteia:
    • sa raspunda in scris la solicitarile asiguratorului cu privire la imprejurarile referitoare la risc pe care le cunoaste si sa se conformeze recomandarilor facute de asigurator privind masurile de prevenire a daunelor;
    • sa-si indeplineasca cu diligenta toate obligatiile contractuale, legale, regulamentele proprii, precum si obligatiile ce ii revin pentru dobandirea si pastrarea licentei de executie pentru activitatea de intermediere de transporturi rutiere, in scopul evitarii oricarei situatii care ar putea declansa raspunderea sa civila;
    • sa comunice in scris catre asigurator orice modificare aparuta referitor la adresa sediului/domiciliului/resedintei sale, precum si orice modificari ale imprejurarilor referitoare la risc de indata ce a luat cunostinta de acestea, atat inainte cat si dupa inceperea raspunderii asiguratorului, si sa ia pe seama sa, potrivit cu imprejurarile, toate masurile de prevenire suplimentare pentru evitarea producerii sau aparitiei unor daune, acoperirea prin asigurare si/sau prima de asigurare urmand a fi, daca este cazul, ajustate corespunzator;
    • sa nu faca si/sau sa nu permita modificari care ar duce la majorarea riscului, cu exceptia cazului in care, asiguratorul confirma in scris continuarea asigurarii si sa notifice (in scris) de indata, catre asigurator, orice modificare sau intentie de modificare a imprejurarilor care conditioneaza riscul de producere a unor evenimente asigurate, fata de situatia existenta si de cele declarate in vederea incheierii asigurarii;
    • sa achite obligatiile de plata a primei de asigurare in cuantumul si la datele scadente stabilite in specificatia politei;
    • sa permita reprezentantilor asiguratorului sa verifice, ori de cate ori acestia considera necesar, conditiile legate de riscul de producere a evenimentelor asigurate, precum si masura in care sunt indeplinite recomandarile facute cu ocazia inspectiilor de risc;
    • sa ia, pe cheltuiala sa si cu respectarea dispozitiilor legale, toate masurile rezonabile de prevenire a producerii daunelor si sa se conformeze tuturor recomandarilor facute de asigurator in acest scop.
  • In cazul producerii sau aparitiei oricarui eveniment asigurat care poate da nastere la o pretentie de despagubire in baza politei:
    • sa instiinteze de indata, potrivit evenimentului asigurat, unitatile de pompieri, politia sau alte organe abilitate prin lege, cele mai apropiate de locul producerii sau aparitiei evenimentului asigurat, cerand intocmirea de acte cu privire la cauzele si imprejurarile producerii sau aparitiei evenimentului, la daunele provocate, precum si la precizarea eventualilor vinovati;
    • sa ia, pe seama asiguratorului si in cadrul limitei de raspundere pentru care s-a incheiat polita, potrivit cu imprejurarile, toate masurile necesare pentru limitarea daunelor;
    • sa instiinteze in scris asiguratorul despre producerea sau aparitia evenimentului asigurat, cat mai curand posibil, dar nu mai tarziu de 48 de ore de la momentul cand a cunoscut sau trebuia sa cunoasca producerea sau aparitia acestuia, precizand seria, numarul si data emiterii politei precum si locul unde se afla bunurile avariate sau distruse si/sau, dupa caz, persoanele vatamate;
    • sa trimita in scris la asigurator pretentiile de despagubire in termen de 10 zile de la momentul cand a cunoscut sau trebuia sa cunoasca producerea sau aparitia evenimentului asigurat, dand informatii despre natura daunei, felul bunurilor avariate sau distruse, daunele provocate persoanelor, locul, data, ora, cauzele si imprejurarile producerii sau aparitiei evenimentului asigurat, marimea probabila a daunelor materiale;
    • sa puna de indata la dispozitia asiguratorului toate actele incheiate de organele abilitate, precum si orice alte probe de care dispune referitoare la cauza si cuantumul daunelor suferite care au relevanta pentru stabilirea dreptului la despagubire si a despagubirii cuvenite, sau care sunt solicitate de asigurator;
    • sa comunice catre asigurator, in scris, pretentiile formulate de cei pagubiti si sa depuna la asigurator orice acte primite in legatura cu aceste pretentii;
    • sa nu recunoasca nici o raspundere si sa nu faca nici o oferta, promisiune, tranzactie sau plata fara acordul scris al asiguratorului;
    • sa permita asiguratorului sa faca investigatii referitoare la cauza si intinderea daunelor;
    • sa anunte de indata asiguratorul ca a fost actionat in judecata si sa se apere in proces tinand seama si de eventualele recomandari facute de asigurator, inclusiv cu privire la angajarea unui aparator in toate fazele procesuale.
  • In cazul in care contractantul este altul decat asiguratul, cel dintai va trebui sa respecte obligatiile care deriva din polita, in afara celor care prin natura lor nu pot fi respectate decat de catre asigurat.
  • Asiguratului ori beneficiarului ii sunt opozabile neindeplinirea de catre contractant a obligatiilor in legatura cu polita.
  • Respectarea si indeplinirea corespunzatoare a obligatiilor prevazute in polita si a recomandarilor asiguratorului preced orice raspundere a asiguratorului in legatura cu plata despagubirii.
  • Asiguratul/ contractantul are/ au obligatia de a informa in scris asiguratorul despre aparitia oricareia din urmatoarele situatii, in termen de maxim 72 de ore de la momentul cunoasterii acestora, astfel:
    • aparitia starii de insolventa ;
    • deschiderea unei procedurii stabilite de legea privind procedura insolventei ;
    • inceperea urmaririi penale impotriva unei persoane sau a mai multor persoane angajate ale asiguratului sau care fac parte din conducerea acestuia, pentru fapte care au legatura cu producerea evenimentului asigurat.

                In situatia in care asiguratul/contractantul nu informeaza asiguratorul despre aparitia situatiilor de mai sus, polita urmeaza sa isi suspende automat efectele juridice, fara nicio procedura prealabila, dupa implinirea unui termen de 5 zile calculat de la data la care a expirat termenul pentru indeplinirea obligatiei de informare, numai daca asiguratul nu si-a indeplinit aceasta obligatie intre timp.

    Obligatiile Asiguratorului: 

                   Principalele obligatii, pe care OMNIASIG Vienna Insurance Group S.A. le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de asigurare de raspundere civila a caselor de expeditii sunt:

    • Sa primeasca avizarile de dauna;
    • Sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurati/pagubiti;
    • Sa emita oferte de despagubire;
    • Sa plateasca despagubirile cuvenite celor in drept;
    • Sa instiinteze in scris, pe asigurat cu privire la motivele privind neacoperirea totala sau partiala a daunei;
    • Sa amane plata despagubirii daca in legatura cu evenimentul care a produs dauna, a fost instituita impotriva asiguratului sau a prepusilor acestuia o procedura penala, pana la finalizarea acesteia;
    • Sa refuze plata despagubirii daca:
      • asiguratul nu si-a indeplinit obligatiile din contract, in masura in care din acest motiv nu a putut determina cauza producerii riscului asigurat, marimea daunei sau cuantumul despagubirii datorate;
      • cererea de despagubire este frauduloasa sau are la baza declaratii false;
    Procedura Daune: 
    • Constatarea daunelor se face de catre asigurator, direct sau prin imputerniciti, impreuna cu asiguratul ori imputernicitii sai si/sau beneficiarul ori imputernicitii sai.
    • Evaluarea daunelor se face de catre asigurator, inclusiv prin experti, in baza documentelor si informatiilor furnizate de asigurat.
    • despagubirile se stabilesc pe baza intelegerii tripartite dintre asigurat, beneficiar si asigurator, sau prin hotarare judecatoreasca definitiva, investita cu formula executorie. Tranzactia incheiata intre asigurat si beneficiar cu privire la plata despagubirilor nu obliga asiguratorul la nici un fel la plata, nefiindu-i opozabila.
    • Stabilirea despagubirilor pe baza intelegerii dintre parti (pe cale amiabila) se poate face numai daca din actele intocmite de organele competente si din instiintarea asiguratului rezulta cu certitudine raspunderea civila a acestuia pentru producerea daunelor, iar persoana pagubita face dovada prejudiciului suferit.
    • despagubirile nu pot fi stabilite pe baza intelegerii dintre parti, in cazul in care nu pot fi elucidate cauzele si imprejurarile producerii evenimentului asigurat, persoana raspunzatoare de producerea daunelor sau cuantumul acestora.
    • In cazul in care producerea unui eveniment asigurat se datoreaza actiunii simultane sau succesive a mai multor persoane, asigurator acorda despagubiri conform procentului de culpa al asiguratului rezultat din documentele emise de organele competente si/sau declaratii de martori.
    • In situatiile de culpa comuna masura raspunderii fiecarei persoane vinovate de producerea evenimentelor asigurate va fi cea rezultata din actele emise de organele competente. in cazul in care din aceste acte nu rezulta masura raspunderii fiecarei persoane, aceasta se va stabili in cote egale in raport cu numarul partilor implicate in producerea evenimentului asigurat. In cazul in care beneficiarul a contribuit din culpa la producerea evenimentului asigurat sau la marirea daunei, asiguratul va fi tinut raspunzator numai pentru partea din dauna pe care a produs-o.
    • Despagubirea nu poate depasi nivelul limitelor de raspundere asumate prin polita. In cazul daunelor produse bunurilor, despagubirea nu poate depasi valoarea a bunurilor la data producerii evenimentului asigurat. In cazul daunelor materiale, daca bunurile avariate sau distruse pentru care se datoreaza despagubiri fac obiectul unor contracte de asigurare de bunuri, asiguratorul acorda despagubiri beneficiarului in limita diferentei dintre cuantumul daunei si despagubirile platibile la asigurarile incheiate. In cazul daunelor cauzate de intarzierea in livrare a bunurilor ce fac obiectul transportului intermediat de asigurat, despagubirea maxima ce poate fi acordata nu poate depasi in nicio situatie costul transportului.
    • Asiguratorul plateste despagubirea cuvenita nemijlocit beneficiarului, instiintand despre aceasta in scris pe asigurat, in masura in care beneficiarul nu a fost despagubit de asigurat. Despagubirea se plateste asiguratului, cu conditia ca aceasta sa fie justificata de acesta si recunoscuta de asigurator, in cazul in care asiguratul dovedeste ca a despagubit pe beneficiar.
    • Despagubirea cuvenita se calculeaza prin deducerea fransizei prevazute in polita, la producerea sau aparitia fiecarui eveniment asigurat.
    • Prin plata despagubirii se sting orice pretentii ale asiguratului fata de asigurator.
    • In cazul daunelor materiale asiguratorul nu despagubeste taxele platite de asigurat in strainatate sau in Romania si pe care acesta are dreptul sa le recupereze conform legii (ex: TVA, etc.).
    • In cazul daunelor materiale, cand organele competente nu au emis acte privitoare la cauzele si imprejurarile in care s-a produs raspunderea civila a asiguratului, precum si privitoare la prejudiciu, acestea pot fi dovedite prin orice mijloace legale de proba, inclusiv declaratii ale martorilor catre asigurator.
    • In caz de deces al beneficiarului, asigurator se obliga sa plateasca despagubirea cuvenita persoanelor indreptatite, mostenitorilor care isi dovedesc calitatea cu certificatul de mostenitor.
    • Daca legea nu prevede altfel, despagubirea va fi platita in termen de maxim 15 zile de la data finalizarii instrumentarii dosarului de dauna.
    • Asiguratorul este indreptatit:
      • sa nu acorde despagubiri daca:
        • asiguratul/contractantul nu si-a indeplinit obligatiile decurgand din contract ;
        • dauna s-a produs in perioada de suspendare efectelor juridice ale contractului;
        • se constata reaua credinta a asiguratului sau a beneficiarului in legatura cu producerea sau aparitia oricarui eveniment asigurat;
        • in declaratiile asiguratului sau ale reprezentantilor acestuia ori ale beneficiarului, care au stat la baza incheierii contractului de asigurare sau care sunt facute cu ocazia cererii de despagubire ori cu oricare alt prilej, se constata neadevaruri, falsuri, aspecte frauduloase, omisiuni sau in mod evident exagerari care conduc la inducerea in eroare a asiguratorului;
        • asiguratul nu a comunicat de indata schimbarea imprejurarilor privind riscul;
        • asiguratul nu a respectat recomandarile asiguratorului, iar din constatarile facute ulterior producerii sau aparitiei oricarui eveniment asigurat rezulta ca, din acest motiv, dauna nu a putut fi evitata sau a fost favorizata, ori ca dauna s-a marit, pentru partea de dauna care s-a marit;
        • asiguratul, sau, dupa caz, beneficiarul, nu prezinta dovezi suficiente pentru justificarea dreptului sau la plata despagubirii;
        • in legatura cu producerea sau aparitia oricarui eveniment asigurat s-a declansat procesul penal impotriva asiguratului sau reprezentantului legal, administratorilor, directorilor, actionariilor / asociatiilor sau altor prepusi ai asiguratului, pana la finalizarea procesului penal.
      • sa initieze, dupa plata despagubirii si in limita acesteia, actiune de recuperare impotriva persoanelor vinovate de producerea sau marirea daunei, pentru partea de dauna care s-a marit, in situatia in care ulterior platii despagubirii se constata ca, in baza prevederilor politei, aceasta nu trebuia acordata, inclusiv in situatia in care hotararea judecatoreasca definitiva si irevocabila in temeiul careia s-au acordat despagubiri este schimbata, in tot sau in parte, prin promovarea unei cai extraordinare de atac.
    • Despagubirea cuvenita se plateste in Romania, dupa cum urmeaza:
      • Pentru politele la care prima de asigurare a fost platita in Lei (RON), despagubirea se plateste in Lei (RON). in situatia in care documentele de plata sunt in valuta despagubirea cuvenita se va determina prin aplicarea cursului valutar de referinta din ziua incheierii instrumentarii dosarului de dauna, daca depunerea tuturor documentelor necesare instrumentarii acestuia s-a efectuat in termen de 60 zile de la data producerii sau aparitiei evenimentului asigurat. In cazul depasirii acestui termen despagubirile se vor calcula in functie de cursul valutar de referinta valabil in cea de-a 60-a zi de la data producerii sau aparitiei evenimentului asigurat.
      • Pentru politele la care prima a fost platita in valuta:
        • pentru cazul in care despagubirea nu se stabileste pe baza de documente de plata, despagubirea cuvenita se plateste in aceeasi valuta in care s-a platit prima de asigurare sau in alta valuta agreata de parti;
        • pentru cazul in care despagubirea se stabileste pe baza de documente de plata, despagubirea cuvenita se plateste in valuta rezultata din documentele de plata sau in alta valuta agreata de parti.
    • In asigurarea de raspundere civila persoanele pagubite se pot indrepta impotriva persoanelor responsabile de producerea daunei, potrivit dreptului comun, pentru tot ceea ce depaseste despagubirea cuvenita conform politei.

    Notificare daune:

    Call Center Constatare daune - NON STOP -

    Tel: 021.9669 - pentru apeluri efectuate din tara

    Tel: 004.021.777.9669 - pentru apeluri efectuate din strainatate

     - de LUNI pana DUMINICA -

    Diverse: 

                  Asiguratorul este subrogat in drepturile asiguratului impotriva celor raspunzatori de producerea pagubei iar asiguratul este obligat sa-i prezerve acest drept asiguratorului, sub sanctiunea nedecontarii daunei.

                  Asiguratorul este exonerat de raspundere pentru partea din dauna ce ramane, in sarcina asiguratului fata de tertii prejudiciati, asiguratul raspunzand fata de acestia pentru partea din prejudiciu neacoperita prin asigurare.

                  Modificarea politei de asigurare se poate face numai prin intelegere scrisa intre parti.

                  Denuntarea politei de asigurare se poate face unilateral de catre fiecare parte in 20 de zile si in conditiile expres mentionate.

                  Partile vor fi exonerate de raspundere in conditiile in care vor dovedi ca nerespectarea obligatiilor asumate prin polita se datoreaza fortei majore, definite conform legii civile si dovedite cu documente emise de autoritatile legale competente.

                  Orice diferent intre parti se solutioneaza pe cale amiabila sau in caz contrar in instantele de judecata din Romania.

                  Asiguratul poate apela la Fondul de Garantare a Asiguratilor care este gestionat de Autoritatea de Supraveghere din Romania in cazul in care asiguratorul se afla in procedura de faliment sau insolventa.