CASCO 2024 - ALLIANZ TIRIAC Asigurari - Pitesti - Arges
ROMANIA, Bucuresti, Sector 1, Str. Caderea Bastiliei, nr. 80-84.
relatii.publice@allianztiriac.ro
Tel: 021-208.22.22, 021-208.22.79, 021-208.22.81, 021 20 19 100, 0801 0801 08
Fax: 021-208.22.11
Actuala societate de asigurari ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. a luat fiinta si si-a inceput activitatea in anul 1994 cand renumitul tenismen si om de afaceri Ion Tiriac a a infiintat societatea Asigurari "Ion Tiriac" S.A. cunoscuta ca fosta ASIT. In numai 6 ani de functionare pe piata de asigurari din Romania, prin competenta si seriozitate, ASIT a urcat pana pe locul 2 in topul asiguratorilor din Romania la acea vreme. Urmare a rezultatelor obtinute si soliditatii ASIT, in anul 2000 aceasta a fost integrata in puternicul grup financiar german ALLIANZ, rezultand ceea ce cunoastem astazi - ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. Aceasta noua societate ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. si-a consolidat permanent statutul de societate de asigurari puternica, de incredere, devenind o marca de prestigiu in Romania. In temeiul Tratatului privind functionarea Uniunii Europene care reglementeaza "Libertatea de stabilire si de prestare a serviciilor", ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. este autorizata sa desfasoare activitati pe piata de asigurari din Austria, Belgia, Bulgaria, Cehia, Cipru, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Polonia, Portugalia, Marea Britanie, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Olanda, Ungaria, Islanda, Liechtenstein, Norvegia. ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-017-10.04.2003.
ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. are in portofoliu si ofera clientilor sai 2 polite de asigurare facultativa pentru avarii si furt a autovehiculelor, si anume: CASCO Assist - care se adreseaza asiguratilor, persoane fizice; si respectiv FlexiCASCO - care se adreseaza asiguratilor, persoane juridice;
Ambele polite se pot incheia pentru orice fel de vehicul, cu sau fara propulsie, destinat deplasarii terestre, inclusiv orice tip de remorca, exceptie facand vehiculele care se deplaseaza pe sine, bicicletele si vehiculele cu tractiune animala.
CASCO Assist - are drept obiect al asigurarii, vehiculele inmatriculate in Romania de catre persoane fizice.
FlexiCASCO - are drept obiect al asigurarii, vehiculele inmatriculate si/sau inregistrate in Romania de catre persoane juridice.
Obiectul asigurarii il constituie autovehiculele si vehiculele tractate, destinate transporturilor terestre, cum ar fi:
- Autoturisme, autovehicule de teren;
- automobile mixte, autoutilitare cu masa maxima autorizata pana la 3,5 to;
- autoutilitare cu masa maxima autorizata peste 3,5 to;
- autovehicule transport persoane avand peste 9 locuri;
- remorci, semiremorci, rulote si alte vehicule tractate;
Principalele conditii de care depinde preluarea in asigurare sunt:
- Autovehiculul pentru care se doreste incheierea politei de asigurare sa fie inmatriculat in Romania;
- Autovehiculul sa aiba Inspectia Tehnica Periodica valabila la data incheierii politei si pentru toata perioada asigurata, conform documentelor doveditoare;
- Autovehiculul sa nu aiba o vechime mai mare de 10 ani de la data fabricatiei inscrisa pe Cartea de Identitate a Vehiculului;
- Proprietarul sa fie in posesia numarului de chei originale ale autovehiculului + cheia service (2 chei + service);
- Proprietarul sa fie in posesia documentelor originale care atesta proprietatea asupra autovehiculului si inmatricularea acestuia;
- Proprietarul sa puna la dispozitie documentele originale de identificare a sa;
- Asiguratul sa incheie Cererea Chestionar care sta la baza incheierii politei de asigurare;
- Asiguratul sa permita reprezentantului asiguratorului sa efectueze Inspectia de Risc + fotografiile aferente;
Polita se incheie de regula pentru o perioada de 12 luni dar, in baza unei aprobari speciale se poate incheia si pentru perioade subanuale dar nu mai mica de 6 luni. Valabilitatea incepe de la ora 00:00 a zilei urmatoare celei in care a fost incheiata polita CASCO si se incheie la ora 24:00 a ultimei zile mentionata in polita.
Ambele polite CASCO de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. isi exercita acoperirea numai pe teritoriul Romaniei. Extindere teritoriala in afara teritoriului Romaniei se poate obtine in urma unei aprobari speciale, in 2 modalitati:
- Fara plata unei prime anuale suplimentare - daca asiguratul incheie pentru vehiculul asigurat o polita RCA tot la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. iar in acest caz acoperirea riscurilor prin polita CASCO se face numai pentru perioada asigurata si teritoriul tarilor din polita RCA;
- Cu plata unei prime anuale suplimentare;
La polita CASCO Assist (PF) asigurat poate sa fie orice detinator de vehicul asigurabil care este persoana fizica sau asimilata persoanelor fizice:
- persoane fizice autorizate;
- persoane fizice care exercita proferii liberale prin intermediul unor cabinete, birouri etc. (medici, avocati, notari, executori etc.) exclus formele asociative ale acestor persoane;
La polita FlexiCASCO (PJ) asigurat poate sa fie orice detinator de vehicul asigurabil care este persoana juridica sau asimilata persoanelor juridice:
- persoane juridice organizate conform legii societatilor comerciale din Romania;
- formele asociative ale persoanelor fizice care exercita profesii liberale;
Suma asigurata pentru autovehicul se stabileste pornind de la valoarea de piata a acestuia care se obtine din sistemul informatic ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A.
- Pentru autovehiculele noi, adica cele care au o vechime de maxim 6 luni, valoarea de nou este egala cu pretul din factura de achizitie inclusiv TVA si alte taxe legale.
- Pentru autovehiculele care au o vechime mai mare de 6 luni, valoarea de nou se stabileste fie:
- pornind de la pretul de achizitie inscris pe factura de cumparare de la dealerul sau reprezentanta din Romania;
- pornind de la datele tehnice si nivelul de echipare al autovehiculului, se obtine o valoare din sistemul informatic mentionat anterior;
- folosind o modalitate agreata de ambele parti, atunci cand nu se poate aplica niciuna dintre metodele anterioare;
Echipamentele suplimentare montate de asigurat in plus fata de cele care intra in dotarea de serie a autovehiculului se asigura la valoarea reala a lor din momentul incheierii asigurarii si convenita de ambele parti. Daca aceasta valoare poate fi probata de asigurat cu documente de achizitie este cu atat mai bine.
NOTA: Dupa producerea unui eveniment si plata despagubirii aferente, suma asigurata se reintregeste automat cu conditia ca autovehiculul sa fie readus in starea de dinaintea producerii evenimentului.
Prima de asigurare anuala este stabilita in raport cu suma asigurata, cu riscurile suplimentare asigurate si cu sistemul de fransize aplicat. Ea este exprimata in moneda contractului care poate fi RON sau EURO si poate fi achitata integral si anticipat la incheierea politei sau intr-un numar de rate agreate de comun acord cu asiguratorul. Sumele exprimate in valuta se achita in ron la cursul BNR valabil pentru ziua efectuarii platii.
Nivelul primei de asigurare este influentat de la an la an, de la o reinoire la alta, si de istoricul de daune al acelui autovehicul.
Sistemul de fransize practicat de ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. pe politele CASCO consta in:
- fransize valorice (0 euro / 100 euro / 200 euro / 300 euro) la daunele partiale;
- fransize procentuale la daunele totale;
- in cazul in care se opteaza pentru fransiza 0 la daunele partiale atunci se includ automat urmatoarele fransize suplimentare care nu se cumuleaza la celelalte categorii de fransize, si anume:
-
200 Ron/eveniment, in cazul pagubelor produse exclusiv elementelor de sticla ale vehiculului (parbriz, geamuri laterale, luneta).
Aceasta fransiza:
- se aplica doar in cazurile in care repararea elementului avariat este posibila dar Asiguratul opteaza pentru inlocuirea acestuia;
- se scade din valoarea fransizei deductibile per eveniment, pentru contractele de asigurare incheiate cu fransiza, in cazul in care Asiguratul opteaza pentru repararea elementului avariat.
-
450 Ron/eveniment, in cazul pagubelor produse exclusiv jantelor montate la vehicul. fransiza se aplica incepand cu a doua dauna produsa jantelor in perioada de asigurare;
-
-
daca nu se declara inca de la incheierea politei si se constata la o eventuala dauna ca autovehiculul este folosit la taximetrie, paza si protectie, scoli de soferi, rent a car, asiguratorul va retine din cuantumul despagubirii, suplimentar fata de celelalte fransize de pe polita, o fransiza suplimentara de 1 500 ron in cazul politei FlexiCASCO si 1% din suma asigurata dar nu mai putin de 500 ron in cazul politei CASCO Assist;
-
daca nu se declara inca de la incheierea politei si se constata la o eventuala dauna ca autovehiculul a fost condus la momentul producerii riscului asigurat de catre o persoana cu varsta pana in 25 ani, asiguratorul va retine din cuantumul despagubirii, suplimentar fata de celelalte fransize de pe polita, o fransiza suplimentara de 1% din suma asigurata pentru daune partiale dar nu mai putin de 500 ron si respectiv o fransiza de 10% din suma asigurata pentru daune totale dar nu mai putin de 5 000 ron in cazul politei CASCO Assist;
Riscurile standard acoperite pe ambele polite CASCO sunt:
- coliziune, ciocnire, rasturnare, zgariere, cadere pe/de pe vehicul asigurat;
- inundatie, furtuna, uragan;
- cutremur, alunecare de teren;
- ploaie torentiala, grindina, traznet;
- greutatea stratului de zapada, gheata, avalansa de zapada;
- actiunea mecanica a apelor si/sau obiectelor purtate de ape;
- incendiu, explozie;
- pagube produse elementelor vitrate ca urmare a manifestarii riscurilor asigurate - numai la polita FlexiCASCO;
- furt total si partial al vehiculului asigurat inclusiv avarii ca urmare a furtului si/sau tentativei de furt prin efractie;
- transportul vehiculului avariat si nedeplasabil, ca urmare a producerii riscului asigurat, la cel mai apropiat service sau la domiciliul asiguratului;
- pagubele produse autovehiculului asigurat in timpul operatiunilor de salvare a autovehiculului sau persoanelor;
- cheltuieli facute in vederea limitarii pagubelor;
- pagube produse echipamentelor suplimentare montate de asigurat pe autovehicul in plus fata de echiparea de serie si care sunt evidentiate expres in polita de asigurare;
- inlocuirea setului de inchidere ca urmare a furtului sau pierderii cheilor/cardurilor/telecomenzilor;
Aceste riscuri sunt asigurate si in cazul in care vehiculul asigurat este condus de catre o alta persoana decat asiguratul sau prepusii asiguratului.
Categoriile de riscuri care sunt excluse pe politele CASCO de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. sunt:
- razboi, revolte, greve, tulburari civile, actiuni armate;
- actiune dusmanoase - acestea se pot asigura pe clauza suplimentara;
- explozie atomica, radiatii, poluare, contaminare etc.
- confiscare, expropriere, rechizitionare;
- pagube produse cu intentie, frauda, declaratii mincinoase;
- neefectuarea inspectiei tehnice periodice;
- pagube produse ca urmare a nerespectarii regulilor de circulatie sau sub influenta substantelor interzise;
- pagube produse in perioada de suspendare a contractului de asigurare pentru neplata ratelor scadente la termen;
- pagube produse prin acte de vandalism - se asigura pe clauza suplimentara;
- pagube produse ca urmare a patrunderii voluntare in locuri inundate;
- pagube produse ca urmare a circulatiei in afara drumurilor publice;
- piese de rezerva, combustibili, bunuri din autovehicul;
- pagube care tin de mentenanta autovehiculului sau defecte de fabricatie ale partilor componente;
- pagube produse prin avarierea exclusiva a pneurilor;
- concursuri si intreceri de orice fel;
- pagube produse in service;
- pagube produse in timpul/ca urmare a tractarii/transportarii;
- pagube produse de marfurile transportate - se asigura pe clauza suplimentara numai pe polita FlexiCASCO;
- cheltuieli pentru transformarea/imbunatatirea vehiculului asigurat fata de starea lui initiala;
- cheltuieli pentru remedierea unor reparatii nereusite;
- pagube datorate incarcarii vehiculului peste masa maxima autorizata;
Fata de riscurile asigurate standard, se pot adauga clauze de asigurare suplimentare, in baza cererii exprese si scrise a asiguratului si contra unei prime de asigurare suplimentare, astfel:
- Asigurarea de accidente a persoanelor din vehiculul asigurat - sunt asigurate atat conducatorul auto cat si persoanele transportate pentru riscurile de deces sau invaliditate permanenta, survenite ca urmare a implicarii vehiculului intr-un eveniment pentru care acesta este asigurat;
- Asistenta rutiera - STANDARD sau PREMIUM - atat in tara cat si in strainatate - prin care sunt despagubite in anumite plafoane valorice, cheltuieli de transport si cazare a soferului si pasagerilor, inlocuirea vehiculului sau repatrierea vehiculului - in cazul in care se produce:
- o defectiune tehnica care impiedica pornirea si/sau deplasarea vehiculului;
- vehiculul devine nedeplasabil prin mijloace proprii in urma unui eveniment rutier;
- vehiculul este furat in integralitatea lui;
- Extindere teritoriala - permite extensia acoperirii politei si pe teritoriul altor state care fac parte din Sistemul International Carte Verde;
- vandalism - sunt asigurate pagubele produse cu intentie de catre terti necunoscuti;
- Patrunderea vehiculului in locuri inundate - sunt asigurate daunele produse vehiculului ca urmare a patrunderii in locuri inundate inclusiv ca urmare a aspiratiei apei la motor;
- Circulatia vehiculului in afara drumurilor publice - sunt asigurate daunele produse vehiculului ca urmare a circulatiei lui in afara drumurilor publice (drumuri forestiere, cai de acces catre obiective turistice, drumuri in constructie, incinte, santiere, terenuri agricole, livezi si alte asemenea;
- Bunuri personale din vehicul - in limita a 600 ron/an sunt asigurate urmatoarele bunuri personale existente in vehicul: bani, carduri, cecuri, valori, bijuterii, ceasuri, telefoane mobile, Aparatura electronica si computere, bunuri transportate in baza oricarei forme de comert sau afacere;
- Service partener - presupune acceptarea repararii vehiculului avariat in unitatile service agreate de asigurator si cu care acesta are decontare directa;
- Deces din boala - este asigurat decesul asiguratului ca urmare a agravarii unei boli preexistente, asiguratul fiind in cazul politei Assist chiar proprietarul vehiculului iar in cazul politei FlexiCASCO, asiguratul este prepusul persoanei juridice proprietara a vehiculului nominalizat expres in polita, asigurat care nu trebuie sa fie mai in varsta de 70 ani;
- vehicul utilizat ca utilaj/instalatie (numai pe polita FlexiCASCO) - sunt asigurate pagubele produse vehiculului in timpul sau ca urmare a folosirii sale ca utilaj sau instalatie (ex. autospeciale, autocisterne, autobasculante, automacarale, autobetoniere, autopompe de beton, autocamioane transportoare de lemne care sunt prevazute cu macara, etc.)
- Cheltuieli aditionale pentru transportul vehiculului (numai pe polita FlexiCASCO) - sunt despagubite cheltuielile facute de asigurat pentru transportul vehiculului avariat pana la cel mai apropiat service autorizat;
- Plata primei de asigurare sau a ratelor de prima in cuantumul si la termenele stabilite, intarzierea la plata beneficiaza de un termen de pasuire de 5 zile calendaristice;
- Sa intretina autovehiculul asigurat in bune conditii tehnice si functinale;
- Sa comunice asiguratorului orice modificare survenita in documentele sale de identificare, in documentele de identificare ale vehiculului sau in scopul utilizarii vehiculului;
- Sa notifice in 24 ore asiguratorul + dovada de la politie privind furtul/pierderea documentelor vehiculului sau a cheilor/cardurilor/telecomenzilor vehiculului;
- Sa instiinteze imediat organele competente (politie, pompieri, asigurator) dupa caz, de producerea vreunui eveniment asigurat;
- Sa ia masuri pentru limitarea pagubelor si conservarea, paza vehiculului avariat;
- Sa instiinteze asiguratorul in 72 ore in cazul avariilor si 24 ore in cazul furtului;
- Sa depuna la dosarul daunei toate documentele solicitate de asigurator;
- Sa pastreze intacte partile avariate ale vehiculului pana la efectuarea inspectiei de dauna;
- Sa prezerve dreptul de regres al asiguratorului impotriva vinovatului evenimentului rutier;
In conditiile generale si speciale ale politei nu se evidentiaza distinct capitolul referitor la obligatiile asiguratorului dar acestea se identifica coroborat cu drepturile asiguratului.
- Avizarea daunei la asigurator se face in maxim 24 ore in cazul furtului si maxim 72 ore (3 zile lucratoare) in cazul avariilor;
- Constatarea daunelor se face de catre inspectorii de daune din sucursalele asiguratorului din Romania sau de catre societati mandatate de asigurator, in afara Romaniei, prilej cu care se incheie nota de constatare, se fac fotografii la vehiculul avariat si se depun documentele solicitate de asigurator la dosarul daunei;
- Asiguratul va depune la dosarul daunei documentele incheiate cu ocazia evenimentului (constat amiabil/proces verbal de la politie, cu anexele aferente) va intocmi declaratia cu privire la circumstantele producerii evenimentului;
- Daca in urma demontarii si efectuarii reparatiilor se constata si alte parti componente avariate in urma aceluiasi eveniment asigurat, ce nu au putut fi constatate initial, constatarea suplimentara se va face de catre reprezentantul asiguratorului numai la solicitarea asiguratului sau unitatea service la solicitarea expresa a asiguratului, altfel despagubirea se va efectua numai la nivelul constatarii initiale;
- Daunele produse in Romania se repara numai la unitati service din Romania iar daunele produse in afara tarii se repara in strainatate numai cu aprobare speciala de la asigurator;
- despagubirile facute pe Regres RCA nu sunt afectate de nivelul fransizelor inscrise pe polita CASCO;
- Repararea daunelor si aducerea autovehiculului in starea initiala se poate face:
- in oricare service specializat - plata despagubirii se face in contul asiguratului sau al unitatii service reparatoare;
- in regie proprie - plata despagubirii se face numai catre asigurat, dupa o procedura si intr-un cuantum stabilit de asigurator;
- in service partener - plata despagubirii se face direct catre unitatea service reparatoare, prin decontare directa;
- In cazul furtului, despagubirea se produce dupa cel putin 60 zile de la data avizarii daunei si in baza confirmarii de la politie privind nesolutionarea dosarului de cercetare;
- Plata despagubirilor se realizeaza in 15 zile lucratoare de la data cand dosarul de dauna este completat cu toate documentele necesare solutionarii sale;
- dauna totala este atunci cand valoarea estimata a cuantumului pagubei este cel mult egala cu 70% din suma asigurata;
In aceasta situatie despagubirea acordata nu va depasi:
- suma asigurata a autovehiculului din care se scad fransizele deductibile, valoarea epavei (valoarea pieselor ramase neavariate stabilita pe baza ofertelor provenite de la societati specializate) si contravaloarea ratelor datorate pana la sfarsitul perioadei de asigurare;
Asiguratorul este subrogat in drepturile asiguratului impotriva celor raspunzatori de producerea pagubei iar asiguratul este obligat sa-i prezerve acest drept asiguratorului, sub sanctiunea nedecontarii daunei.
Denuntarea politei de asigurare se poate face unilateral, de catre fiecare parte ,in conditiile expres mentionate, in scris, cu confirmare de primire, cu 20 zile inainte de a deveni efectiva.
Dreptul de a ridica pretentii fata de asigurator privind plata unor despagubiri se stinge in termen de 2 ani de la data producerii riscului asigurat.
Toate comunicarile intre parti se vor face in forma scrisa.
Orice diferent intre parti se solutioneaza pe cale amiabila sau in caz contrar in instantele de judecata din Romania.
Polita mentioneaza expres ca asiguratul poate apela la Fondul de Garantare a Asiguratilor care este gestionat de Autoritatea de Supraveghere din Romania in cazul in care asiguratorul se afla in procedura de faliment sau insolventa.
Centrul de daune
Suna la 021.20.19.180 (1) (apelabil din reteaua Romtelecom)
sau
Formeaza tasta * (steluta) urmata de 21.20.19.18 (apelabil din reteaua Orange)
Program: de LUNI pana VINERI, intre orele 8:00 si 20:00
Fax: 0213.167.019
Centrul de daune (021 20 19 180 sau *21 20 19 18) sau
Telefon: 00402 131 222 39/00431 525 03 65 51 (pentru polite RCA si CASCO)
E-mail: technik.fax@mondial-assistance.at
Fax: 00431 525 03 888 (24h din 24)