CASCO 2025 - UNIQA Asigurari - Pitesti - Arges


ROMANIA, BUCURESTI, Sector 1, Str. Nicolae Caramfil, nr. 25.
Tel: 021.212.08.82, 0725.568.400
Fax: 021.212.08.41, 021.212.08.42, 021.212.08.43
UNIQA Asigurari S.A. a luat fiinta la finele anului 2008 cand UNIQA Insurance Group a preluat prima companie cu capital privat din Romania, respectiv UNITA, fondata la Timisoara in 1990. In 2002 Wiener Stadtische a devenit actionar majoritar al societatii, in 2004 este mutat sediul central la Bucuresti pentru ca in 2008 UNIQA Insurance Group sa achizitioneze 100% din actiuni. UNIQA Asigurari S.A. se preocupa permanent si acorda o mare importanta dezvoltarii de produse si de solutii de asigurari integrate, adaptate nevoilor actuale si stilului de viata modern si dinamic. UNIQA Asigurari S.A. este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-007-10.04.2003.
UNIQA Asigurari S.A. ofera clientilor sai, prin polita casco Auto & Libertate, protectie pentru riscurile de avarii si furt, atat pe teritoriul Romaniei cat si pe teritoriul tarilor europene, inclusiv Turcia, riscuri care sunt grupate in 3 pachete: BASIC, DINAMIC si PREMIUM la care se pot atasa clauze suplimentare diverse, pentru o mai buna acoperire.
Prin aceste polite sunt asigurate autoturisme, motocicluri, autovehicule pentru transport persoane si vehicule comerciale. Practic sunt asigurate toate mijloacele de transport terestru care se deplaseaza pe roti, exceptandu-le pe cele care se deplaseaza pe sine, echipate cu motor cu propulsie si care se deplaseaza pe drum prin mijloace proprii si care in conformitate cu reglementarile legale sunt supuse inmatricularii in Romania. Pe langa acestea sunt preluate in asigurare si mijloacele de transport tractate (remorci, semiremorci, rulote, etc.). Nu se preiau in asigurare, vehiculele supuse inregistrarii.
In acelasi timp sunt asigurate si echipamentele suplimentare si/sau modificarile constructive permanente ale autovehiculului care au fost declarate anterior incheierii politei si sunt cuprinse in asigurare.
Obiectul asigurarii il constituie Autovehiculele si vehiculele tractate impreuna cu echipamentele suplimentare si modificarile constructive definitive, inmatriculate/inregistrate in Romania, destinate transporturilor terestre, cum ar fi:
- autoturisme, autovehicule de teren;
- automobile mixte, autoutilitare cu masa maxima autorizata pana la 3,5 to;
- autoutilitare cu masa maxima autorizata peste 3,5 to;
- autovehicule transport persoane avand peste 9 locuri;
- remorci, semiremorci, rulote si alte vehicule tractate;
- modificari constructive permanente, montate la autovehiculul asigurat si declarate in polita;
- echipamente suplimentare care sunt deja montate la autovehicul asigurat in momentul cuprinderii acestora in asigurare;
Cu aprobare speciala se pot asigura si autovehicule inmatriculate/inregistrate provizoriu pe teritoriul Romaniei.
Autovehiculele sunt asigurate, pentru daunele produse pe drumurile publice, pe drumuri care nu sunt deschise circulatiei publice, in incinte si in orice alte locuri, atat in timpul deplasarii cat si in timpul stationarii autovehiculului asigurat, in functie de pachetul de riscuri acoperit: BASIC, DINAMIC sau PREMIUM.
Principalele conditii de care depinde preluarea in asigurare sunt:
- Autovehiculul si echipamentele suplimentare pentru care se doreste incheierea politei de asigurare sa fie inmatriculat in Romania;
- Autovehiculul sa aiba Inspectia Tehnica Periodica valabila la data incheierii politei si pentru toata perioada asigurata, conform documentelor doveditoare;
- Autovehiculul sa nu aiba o vechime mai mare de 10 ani, de la data fabricatiei inscrisa pe Cartea de Identitate a Vehiculului;
- Proprietarul sa fie in posesia numarului de chei originale ale autovehiculului + cheia service (2 chei + service);
- Proprietarul sa fie in posesia documentelor originale care atesta proprietatea asupra autovehiculului si inmatricularea acestuia;
- Proprietarul sa puna la dispozitie documentele originale de identificare a sa;
- Asiguratul sa incheie Cererea Chestionar care sta la baza incheierii politei de asigurare;
- Asiguratul sa permita reprezentantului asiguratorului sa efectueze Inspectia de Risc + fotografiile aferente;
- Autovehiculul este in stare de functionare;
- Seria sasiului (citita pe autovehicul) este identica cu cea mentionata in originalul certificatului de inmatriculare si in originalul cartii de identitate ale acestuia;
- Starea de intretinere a autovehiculului este buna, prezinta integritatea tuturor elementelor caroseriei, vopsea intacta, fara urme de exfoliere sau rugina a tablei, pneurile nu prezinta o uzura accentuata. Daca autovehiculul prezinta avarii ale caroseriei si ale elementelor casabile (parbriz, luneta, geamuri laterale, oglinzi retrovizoare etc.), se poate incheia polita de asigurare cu mentionarea in mod expres a tuturor avarilor constatate si a recomandarii de remediere a acestora;
Pentru Autovehiculele achizitionate de nou, direct de la dealerii sau producatorii din Romania, polita de asigurare poate fi incheiata in baza datelor de identificare din factura proforma.
Polita isi exercita acoperirea si in cazurile cand vehiculul asigurat este condus, cu acordul asiguratului, de o alta persoana sau de prepusii asiguratului care indeplinesc conditiile legale pentru a conduce categoria respectiva de vehicul.
Nu se pot asigura: motocicluri, ATV-uri si alte asemenea si/sau autovehicule care au inscrisa in actele de inmatriculare mentiunea „Autovehicul declarat furat …”.
Polita se incheie de regula pentru o perioada de 12 luni dar, in baza unei aprobari speciale se poate incheia si pentru perioade subanuale dar nu mai mica de 6 luni. Valabilitatea incepe de la ora 00:00 a zilei urmatoare celei in care a fost incheiata polita casco si se incheie la ora 24:00 a ultimei zile mentionata in polita. In cazul autovehiculelor achizitionate in baza unor contracte de rate/leasing/credit, polita de asigurare se poate incheia pentru o perioada egala cu durata contractului de rate/ leasing/credit.
Protecție web cu Bitdefender
Protecție web cu Bitdefender
Această pagină a fost blocată pentru a te proteja
Un atac care a amenințat confidențialitatea datelor tale a fost împiedicat în această pagină.
Vezi mai multe detalii despre atac accesând zona Notificări a soluției tale de securitate Bitdefender.
In acceptiunea UNIQA Asigurari S.A., pe polita casco Auto & Libertate asigurat este orice persoana fizica sau juridica cu domiciliul, resedinta sau sediul in Romania, detinatori de autovehicule inmatriculate / inregistrate in Romania, titulari ai interesului asigurabil, nominalizati expres in polita, respectiv proprietarul inscris in cartea de identitate a autovehiculului, precum si oricare alte persoane care au interes asigurabil cu privire la autovehicul, interes care trebuie sa reiasa dintr-un contract (de inchiriere, comodat, locatie de gestiune etc.) incheiat cu proprietarul, respectiv persoana care poate suferi un prejudiciu patrimonial in situatia in care autovehiculul asigurat sufera o dauna.
Suma asigurata pentru Autovehiculele asigurate pe polita casco Auto & Libertate de la UNIQA Asigurari S.A. se stabileste pornind de la valoarea de nou a vehiculului asigurat la care se aplica coeficientii valorii ramase stabiliti de asigurator in raport cu uzura vehiculului in functie de vechimea si starea de intretinere a acestuia. Valoarea de nou poate fi obtinuta astfel:
- in cazul autovehiculelor noi la data ofertei de asigurare achizitionate de la reprezentantele din Romania sau din strainatate: pe baza facturilor de vanzare-cumparare sau a facturilor proforma sau a contractelor de leasing (pret DDP); eventualele reduceri comerciale/promotionale nu vor fi luate in considerare la calculul sumei asigurate;
- in toate celelalte cazuri: pe baza preturilor de nou din cataloagele de specialitate sau listelor de preturi de la producator/dealerii specializati;
Valorile obtinute conform celor de mai sus trebuie sa includa taxe vamale, TVA, accize, etc, dupa caz.
Echipamentele suplimentare montate la autovehicul se asigura la valoarea din factura de achizitie sau la valoarea data de listele de preturi ale reprezentantelor sau de cataloagele de specialitate si nu pot depasi 20% sin suma asigurata a autovehiculului.
Suma asigurata este exprimata in moneda contractului care poate fi RON sau EURO.
Suma asigurata nu se reintregeste automat ci numai in baza platii unei prime suplimentare conditionat de readucerea vehiculului la starea anterioara producerii evenimentului asigurat.
Prima de asigurare anuala este stabilita in raport cu suma asigurata, cu riscurile suplimentare asigurate si cu sistemul de fransize aplicat. Ea este exprimata in moneda contractului care poate fi RON sau EURO si poate fi achitata integral si anticipat la incheierea politei sau intr-un numar de rate agreate de comun acord cu asiguratorul. Sumele exprimate in valuta se achita in ron la cursul BNR valabil pentru ziua efectuarii platii.
Nivelul primei de asigurare este influentat de la an la an, de la o reinoire la alta, si de istoricul de daune al acelui autovehicul.
Sistemul de fransize folosit de UNIQA Asigurari S.A. in polita casco Auto & Libertate consta din:
- fransiza Standard (100 Euro, 150 Euro, 300 Euro) pentru daune partiale cu varianta de fransiza 0 Euro, o singura data pe perioada de valabilitate a politei, pentru prima dauna daca se accepta repararea in service partener;
- fransiza deductibila de 100 Euro, 300 Euro sau 500 Euro, per eveniment, pentru daune partiale;
- fransiza de 10% pentru daune totale;
- fransiza 300 euro daca nu se respecta conditiile clauzei suplimentare "Utilizator unic";
- fransiza deductibila de 25% din valoarea daunei, dar nu mai putin de nivelul fransizei prevazut in polita, in cazul in care, in momentul producerii unui eveniment asigurat in timpul utilizarii autovehiculului pe un drum acoperit cu zapada / gheata / polei, acesta nu era echipat conform prevederilor legale cu anvelope de iarna / mixte si/sau lanturi antiderapante ori alte echipamente antiderapante certificate
Sistemul de fransize al politei nu se aplica in cazul despagubirilor prin regres RCA.
Riscurile standard acoperite pe polita casco Auto & Libertate de la UNIQA Asigurari S.A. sunt grupate in 3 pachete:
- Pachetul casco BASIC:
- inundatie, inclusiv viituri, aluviuni, revarsari ale lacurilor sau raurilor, ruperea digurilor sau barajelor;
- furtuna, uragan;
- cutremur de pamant, prabusire sau alunecare de teren;
- ploaie torentiala, grindina, trasnet, greutatea stratului de zapada sau de gheata, avalanse de zapada;
- lovirea autovehiculului de catre obiecte ca o consecinta a fenomenelor naturale;
- masurile luate in timpul producerii evenimentului asigurat pentru salvarea autovehiculului sau a constructiei in care se afla acesta.
- Pachetul casco DINAMIC, acopera suplimentar fata de pachetul de riscuri casco BASIC:
- ciocnirii, lovirii sau izbirii cu un alt autovehicul participant la trafic;
- incendiu in timp ce era parcat/stationat sau se afla in miscare;
- explozie, cu exceptia exploziei de anvelope/camere;
- caderea de corpuri;
- animale: rosaturi si lovituri (exclus zgarieturi) cu exceptia daunelor produse autovehiculului asigurat ca o consecinta a transportului animalelor;
- masurile luate pentru salvarea persoanelor imobilizate in autovehicul (exemplu: descarcerarea);
- daune produse in timpul tractarii, incarcarii/descarcarii, transportarii pe platforme rutiere sau feroviare, in timpul transportului naval, maritim sau aerian;
- daune produse prin patare, afumare, carbonizare sau daunele provocate de apa, datorita masurilor luate in timpul producerii evenimentului asigurat pentru salvarea autovehiculului si/sau a constructiei in care se afla acesta;
- daune produse ca urmare a inundarii naturale sau accidentale a spatiului unde se afla autovehiculul asigurat, precum si pentru pagubele produse prin actiunea mecanica apelor curgatoare sau a corpurilor purtate de acestea;
- daune produse modificarilor constructive permanente si/sau echipamentelor suplimentare, daca acestea sunt mentionate in polita de asigurare, incluse in suma asigurata si erau montate pe autovehicul la momentul producerii evenimentului;
- daune produse la elementele vitrate ale autovehiculului daca avariile ori distrugerile s-au produs cu ocazia unui eveniment asigurat care a afectat si caroseria autovehiculului;
- daune produse direct jantelor, anvelopelor si capacelor de roti, daca acestea erau montate pe autovehicul la momentul producerii evenimentului asigurat, iar avariile la acestea s-au produs cu ocazia unui eveniment asigurat care a afectat si caroseria autovehiculului si/sau reperele si/sau alte componente ale autovehiculului;
- daune produse rotilor de rezerva si sculelor livrate de producatorul autovehiculului ca dotare standard (de exemplu - cric, roata de rezerva, cheie de roti, etc.) numai daca acestea se aflau in autovehicul, iar avariile ori distrugerile sunt ca urmare a unui eveniment asigurat;
- cheltuieli de salvare, cheltuieli pentru achizitia si montarea materialelor necesare conservarii si/sau transport/tractare al autovehiculului, daca acesta nu poate fi deplasat prin forte proprii de la locul producerii evenimentului asigurat la atelierul de reparatii cel mai apropiat de locul evenimentului si care poate efectua reparatia sau la locul de adapostire, in limita a maximum:
- 500 EUR/eveniment – pentru autovehicule cu masa maxima totala autorizata de pana la 3,5 tone inclusiv;
- 1.000 EUR/eveniment – pentru autovehicule cu masa maxima totala autorizata intre 3,5 tone si 16 tone inclusiv;
- 1.500 EUR/eveniment – pentru autovehicule cu masa maxima totala autorizata de peste 16 tone;
- Pachetul casco PREMIUM, acopera suplimentar fata de pachetul de riscuri casco DINAMIC:
- ciocnirii, lovirii sau izbirii cu alte vehicule sau orice alte corpuri imobile sau mobile (inclusiv animale), aflate in interiorul sau exteriorul autovehiculului, zgarieri accidentale, derapari, rasturnari sau caderi (in prapastie, in apa, din cauza ruperii podului, etc.) atat in timpul deplasarii cat si in timpul stationarii;
- daune produse direct sau indirect ca urmare a vandalismului;
- daune produse direct sau indirect de autori necunoscuti;
- daune produse direct oricarui ansamblu sau parti componente ale autovehiculului asigurat, ca o consecinta a deplasarii marfurilor in timpul transportului, datorita modului de incarcare si/sau amarare a marfurilor transportate;
- daune produse direct autovehiculului asigurat, ca urmare a operatiunilor de incarcare sau descarcare a marfurilor in/din autovehicul;
Categoriile de riscuri excluse pe polita casco Auto & Libertate de la UNIQA Asigurari S.A. sunt:
- orice consecinte ale razboiului, invaziei, revoltei, revolutiei, grevei, dictaturii, confiscarii, nationalizarii, sechestrarii, rechizitionarii, distrugerii sau avarierii din ordinul oricarui guvern de drept sau de fapt, sau oricarei autoritati publice;
- influente ale exploziei atomice, radiatiilor sau contamintrii radioactive;
- reducerea valorii autovehiculelor dupa reparatii sau prin lipsa de folosinta a autovehiculului, chiar ca urmare a unor riscuri cuprinse in asigurare;
- defectiuni tehnice, vicii de fabricatie de care asiguratul avea cunostinta si nu le-au comunicat la incheierea politei;
- cheltuieli facute pentru transformarea sau imbunatatirea starii autovehiculului fata de starea lui initiala, reconditionari sau reparatii nereusite;
- fapte cu consecinte grave si deosebit de grave potrivit legislatiei penale in vigoare sau produse cu intentie de catre asigurat si/sau prepusii sai;
- nerespectarea legislatiei in vigoare privind dreptul si conditiile de a conduce autovehiculul;
- frauda si actiunile frauduloase ale asiguratului si prepusilor sai;
- utilizareai autovehiculului in afara drumurilor publice ori pe drumuri publice interzise circulatiei autovehiculelor cu exceptia circulatiei/stationarii autovehiculului in: curţi interioare, garaje, parcări, in care acesta are acces si poate rula/stationa in conditii de deplina siguranta;
- utilizarea neconforma a autovehiculului cu specificatiile constructorului;
- pagubele care au fost produse in timp ce autovehiculul se afla incredintat unei unitati prestatoare de servicii auto;
- pagubele produse in timpul sau ca urmare a transportarii autovehiculului;
- autovehiculul asigurat nu este echipat cu anvelope de iarna in sezonul rece, conform legislatiei in vigoare;
- autovehiculul este condus sub influenta substantelor interzise; a fost condus de o persoana neutorizata si necalificata sa faca acest lucru; a fost implicat cu intentie in savarsirea de infractiuni; nu s-a respectat regimul circulatiei pe drumurile publice;
- participarea autovehiculului la concursuri, intreceri sau antrenamente pentru acestea;
- defectele de fabricatie, uzura sau folosirea pieselor neconforme;
- daune produse de supraincarcarea autovehiculului precum si cele produse de materialele inflamabile/explozive;
- reparatii neconforme sau executate de persoane neautorizate;
- influenta temperaturii, a substantelor chimice si corozive;
- componentele identificate ca avariate la data preluarii in asigurare;
- avarierea autovehiculului datorita incarcarii si/sau ancorarii necorespunzatoare a marfii pe timpul transportului;
- bunuri din autovehicul, combustibili, huse, prelate, etc.;
- patrunderea voluntara a autovehiculului in locuri acoperite de apa sau prin actiunea apei aspirate de motor;
- autovehiculul circula pe drumurile publice fara a avea I.T.P. valabila la data evenimentului;
- neanuntarea furtului, participarea la furt a asiguratului si/sau prepusilor sai, ignorarea masurilor de prevenire a furtului;
- furtul neconfirmat de organele de politie;
- neavizarea daunei in perioada de timp stipulata pe polita (48 ore pentru avarii si 24 ore pentru furt);
- daunele provocate cu intentie de asigurat si/sau prepusii acestuia;
Fata de riscurile asigurate standard, se pot adauga clauze de asigurare suplimentare, in baza cererii exprese si scrise a asiguratului si contra unei prime de asigurare suplimentare, astfel:
- Asigurarea riscului de furt - asigura:
- furtul, precum si daunele produse ca urmare a furtului sau a tentativei de furt;
- daunele ca o consecinta a furtului sau tentativei de furt, a echipamentelor suplimentare, doar daca acestea au fost cuprinse in asigurare la emiterea politei sau, prin act aditional, in timpul derularii contractului;
- furtul comis prin jaf sau talharie;
- pierderea sau furtul cheilor, dar fara inlocuirea sistemului electronic care este in legatura cu sistemul de inchidere al autovehiculului, atunci cand acest lucru este posibil din punct de vedere tehnic;
- Restrangerea acoperirii teritoriale numai pentru Romania;
- Asigurarea exclusiv a elementelor vitrate - asigura pagubele produse numai elementelor vitrate, chiar daca nu au fost avariate si alte elemente ale autovehiculului in acelasi eveniment;
- Asigurarea exclusiv a jantelor si anvelopelor - asigura pagubele produse anvelopelor, jantelor sau capacelor de roti (care nu sunt mai vechi de 9 luni de la data achizitiei de nou, conform facturii) prin lovire, taiere, intepare sau explozie chiar daca nu au fost avariate si alte elemente ale autovehiculului in acelasi eveniment; Pentru avarii provocate de gropi din carosabil, avizarea daunei se face impreuna cu minim 3 fotografii de la fata locului;
- Utilizator unic al autovehiculului - asigura riscurile care afecteaza autovehiculul asigurat numai in conditia in care acesta este condus de catre o singura persoana expres declarata.
- Plata daunelor fara TVA - este valabila pentru persoane juridice si consta in plata daunei catre asigurat, fara T.V.A.
- Asigurarea echipamentelor portabile (navigatie GPS, DVD portabil, magazie audio digitala si altele de asemenea natură)- asigura daune produse echipamentelor portabile, in limita a max. 500 euro si care nu sunt mai vechi de 9 luni de la data achizitiei;
- Asigurarea autovehiculelor folosite ca utilaj - asigura pagubele produse autovehiculului asigurat ca urmare a utilizarii acestuia ca utilaj sau instalatie de lucru, in conformitate cu destinatia lui speciala, precum si pagubele produse la dispozitivele sau instalatiile montate pe autovehiculul asigurat, in timp ce acestea erau utilizate conform destinatiei lor si nu au fost incalcate normele si specificatiile producatorului cu privire la functionarea acestuia;
- Plata reparatiilor in regie proprie - permite asiguratului sa efectueze reparatia autovehiculului avariat, pe cont propriu numai dupa ce valoarea despagubirii (devizul de reparatii verificat in AUDATEX) a fost agreata de catre asigurator;
- Reparatii in service partener - repararea vehiculului avariat se face numai in unitatile service agreate de catre asigurator;
- Asistenta rutiera - asigura urmatoarele riscuri:
- producerea unor defectiuni tehnice care fac imposibila pornirea sau deplasarea autovehiculului prin forte proprii;
- lipsa combustibil;
- lipsa cheie/dispozitiv de pornire sau acces;
- producerea unui eveniment rutier care face imposibila deplasarea autovehiculului prin forte proprii;
- serviciile de Asistenta rutiera incluse sunt:
- depanarea la fata locului;
- tractarea in limita a 200 euro/eveniment, la cel mai apropiat service;
- depozitarea autovehiculului in limita a 50 euro/eveniment;
- transportul si cazarea soferului si pasagerilor;
- Plata primei de asigurare sau a ratelor de prima in cuantumul si la termenele stabilite, intarzierea la plata beneficiaza de un termen de pasuire de 15 zile calendaristice;
- Sa intretina autovehiculul asigurat in bune conditii tehnice si functinale;
- Sa comunice asiguratorului orice modificare survenita in documentele sale de identificare, in documentele de identificare ale vehiculului sau in scopul utilizarii vehiculului;
- Sa notifice in 24 ore asiguratorul + dovada de la politie privind furtul/pierderea documentelor vehiculului sau a cheilor/cardurilor/telecomenzilor vehiculului;
- Sa instiinteze imediat organele competente (politie, pompieri, asigurator) dupa caz, de producerea vreunui eveniment asigurat;
- Sa ia masuri pentru limitarea pagubelor si conservarea, paza vehiculului avariat;
- Sa instiinteze asiguratorul in 48 ore (2 zile) in cazul avariilor si 24 ore in cazul furtului;
- Sa depuna la dosarul daunei toate documentele solicitate de asigurator;
- Sa pastreze intacte partile avariate ale vehiculului pana la efectuarea inspectiei de dauna;
- Sa prezerve dreptul de regres al asiguratorului impotriva vinovatului evenimentului rutier;
Obligatiile asiguratorului se identifica coroborat cu drepturile asiguratului, si constau in principal in luarea tuturor masurilor astfel incat, odata cu preluarea in asigurare si incheierea politei casco pentru autovehiculul asigurat, sa exercite protectia contractuala asupra riscurilor subscrise cu care s-ar putea confrunta la un moment dat asiguratul sau prepusii acestuia.
- Avizarea daunei la asigurator se face in maxim 24 ore in cazul furtului si maxim 48 ore in cazul avariilor;
- Constatarea daunelor se face de catre inspectorii de daune din sucursalele asiguratorului din Romania sau de catre societati mandatate de asigurator, in afara Romaniei, prilej cu care se incheie nota de constatare, se fac fotografii la vehiculul avariat si se depun documentele solicitate de asigurator la dosarul daunei;
- Asiguratul va depune la dosarul daunei documentele incheiate cu ocazia evenimentului (constat amiabil/proces verbal de la politie, cu anexele aferente) va intocmi declaratia cu privire la circumstantele producerii evenimentului;
- Daca in urma demontarii si efectuarii reparatiilor se constata si alte parti componente avariate in urma aceluiasi eveniment asigurat, ce nu au putut fi constatate initial, constatarea suplimentara se va face de catre reprezentantul asiguratorului numai la solicitarea asiguratului sau unitatea service la solicitarea expresa a asiguratului, altfel despagubirea se va efectua numai la nivelul constatarii initiale;
- Daunele produse in Romania se repara numai la unitati service din Romania iar daunele produse in afara tarii se repara in strainatate numai cu aprobare speciala de la asigurator;
- despagubirile facute pe Regres RCA nu sunt afectate de nivelul fransizelor inscrise pe polita casco;
- Repararea daunelor si aducerea autovehiculului in starea initiala se poate face:
- in oricare service specializat - plata despagubirii se face in contul asiguratului sau al unitatii service reparatoare;
- in regie proprie - plata despagubirii se face numai catre asigurat, dupa o procedura si intr-un cuantum stabilit de asigurator;
- in service partener - plata despagubirii se face direct catre unitatea service reparatoare, prin decontare directa;
- In cazul furtului, despagubirea se produce dupa cel putin 60 zile de la data avizarii daunei si in baza confirmarii de la politie privind nesolutionarea dosarului de cercetare;
- Reintregirea sumei asigurate se face numai prin plata unei prime suplimentare;
- Plata despagubirilor se realizeaza in 15 zile lucratoare de la data cand dosarul de dauna este completat cu toate documentele necesare solutionarii sale;
- dauna totala este atunci cand valoarea estimata a cuantumului pagubei este cel mult egala cu 75% din suma asigurata;
In aceasta situatie despagubirea acordata nu va depasi:
- suma asigurata a autovehiculului din care se scad fransizele deductibile, valoarea epavei care nu poate fi mai mare de 25% din suma asigurata (valoarea pieselor ramase neavariate stabilita pe baza ofertelor provenite de la societati specializate) si contravaloarea ratelor datorate pana la sfarsitul perioadei de asigurare;
Asiguratorul este subrogat in drepturile asiguratului impotriva celor raspunzatori de producerea pagubei iar asiguratul este obligat sa-i prezerve acest drept asiguratorului, sub sanctiunea nedecontarii daunei.
Denuntarea politei de asigurare se poate face unilateral, de catre fiecare parte ,in conditiile expres mentionate, in scris, cu confirmare de primire, cu 20 zile inainte de a deveni efectiva.
Dreptul de a ridica pretentii fata de asigurator privind plata unor despagubiri se stinge in termen de 2 ani de la data producerii riscului asigurat.
Toate comunicarile intre parti se vor face in forma scrisa.
Orice diferent intre parti se solutioneaza pe cale amiabila sau in caz contrar in instantele de judecata din Romania.
Asiguratul poate apela la Fondul de Garantare a Asiguratilor care este gestionat de Autoritatea de Supraveghere din Romania in cazul in care asiguratorul se afla in procedura de faliment sau insolventa.
Call Center Constatare daune
Tel: 0374.400.400
Asistenta rutiera UNIQASIST
Tel: 021 201 90 62 sau 031 730 99 62
Email: info@uniqa.ro
- de LUNI pana VINERI, intre 8:00 – 20:00 -