CALATORIE in STRAINATATE 2025 - GARANTA Asigurari - Pitesti - Arges


ROMANIA, BUCURESTI, Sector 1, B-dul Ion Mihalache, nr. 19-21.
GARANTA Asigurari SA a fost infiintata in anul 1997 de catre compania greceasca de asigurari Ethniki Hellenic General Insurance Company, care este totodata si actionarul majoritar, companie ce are o experienta de peste 100 de ani in domeniu si este leader al pietei de asigurari din Grecia. Avand drept obiective principale orientarea catre client, cresterea calitatii serviciilor oferite, diversificarea si imbunatatirea continua a produselor, mentinerea securitatii financiare etc. GARANTA Asigurari se remarca permanent ca un actor important pe piata de asigurari din Romania. GARANTA Asigurari SA este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-020-10.04.2003.
GARANTA Asigurari SA detine in portofoliu si ofera clientilor sai, o polita de asigurare de asistenta medicala de calatorie in strainatate, destinata oricaror persoane fizice, care au domiciliul sau stau temporar sau sunt in trecere prin Romania, cu varsta cuprinsa intre 2 si 74 de ani, si care calatoresc in strainatate, in scop turistic sau pentru afaceri, ca sportivi amatori sau profesionisti, ca soferi profesionisti sau pentru a presta o activitate lucrativa in constructii sau in alte domenii.
Obiectul politei de asigurare de asistenta medicala de calatorie in strainatate a persoanelor fizice, de la GARANTA Asigurari SA il constituie acoperirea cheltuielilor pentru asistenta medicala care sunt consecinta imbolnavirii sau accidentarii persoanei asigurate aflate in strainatate, in timpul perioadei asigurate.
Prin eveniment asigurat se intelege tratamentul medical curativ ce se impune in mod necesar ca urmare a imbolnavirii persoanei asigurate sau ca urmare a consecintelor unui accident.
Evenimentul asigurat incepe cu data primei zile de tratament curativ si se termina cand, potrivit practicii medicale, nu mai este necesara continuarea tratamentului. Daca este necesara extinderea tratamentului curativ pentru imbolnaviri sau consecinte ale accidentelor care nu sunt in legatura cu cele deja tratate, se considera ca s-a produs un alt eveniment asigurat.
Totodata evenimentul asigurat include transportul acasa (repatrierea) ce se impune de tratamentul medical necesar, astfel cum este mentionat mai sus.
Asigurarea valideaza in toate tarile cu exceptia Romaniei.
Pentru a putea sa incheie o polita de asigurare de asistenta medicala de calatorie in strainatate a persoanelor fizice, de la GARANTA Asigurari SA, solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
- sa fie persoana fizica, care are domiciliul sau stau temporar sau este in trecere prin Romania si cu varsta cuprinsa intre 2 si 74 ani;
- Copii sub varsta de 2 ani si persoanele peste 74 ani nu se asigura, iar pentru perioade de 30 de zile sau mai mari pentru persoane cu varsta de peste 60 de ani (la data incheierii asigurarii) este obligatorie prezentarea unei declaratii cu situatia bolilor cronice cu care se afla in evidentele medicului de familie, contrasemnata de acesta si datele de identificare ale medicului de familie.
- sa calatoreasca in strainatate, in scop turistic sau pentru afaceri, ca sportiv amator sau profesionist, ca sofer profesionist sau pentru a presta o activitate lucrativa in constructii sau in alte domenii;
- Pentru calatoriile in scop de afaceri polita se incheie pentru un an, iar asigurarea este valabila maxim 180 zile cumulate din an si maxim 90 de zile pentru o calatorie. Calatoria in scop de afaceri nu poate implica si activitatea productiva pe durata calatoriei si in cazul alegerii produsului “ AFACERI “, este necesara prezentarea unui document care sa justifice scopul calatoriei.
- Pentru soferii profesionisti polita se incheiate pentru un an, asigurarea este valabila maxim 180 zile cumulate din an si maxim 90 de zile pentru o calatorie.
- sa intocmeasca cererea chestionar / declaratia de asigurare si / sau specificatia, care contine informatii relevante: despre asigurat / contractant; despre destinatia calatoriei; despre scopul calatoriei; mijlocul de deplasare; ruta folosita pentru calatorie; istoricul si situatia medicala prezenta; perioada calatoriei; etc.
- sa puna la dispozitie asiguratorului documentele de identificare si de calatorie ale asiguratului / contractantului - C.I. sau pasaport;
- sa detalieze istoricul de daune, daca este cazul;
- sa plateasca asiguratorului o suma de bani denumita prima de asigurare in baza politei de asigurare incheiata cu acesta, cu scopul de a fi despagubit in cazul in care a suferit un prejudiciu prin manifestarea unuia sau mai multor riscuri asigurate conform politei;
Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:
- incheierea unei polite noi;
- reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
- alte situatii care presupun schimbari ale informatiilor continute in polita de asigurare;
Principalele informatii care trebuiesc furnizate asiguratorului, prin cererea-chestionar, sunt:
- datele de identificare ale asiguratului si/sau contractantului;
- adresa asiguratului;
- datele de contact ale asiguratului;
- scopul calatoriei;
- tara si zona geografica de destinatie;
- mijlocul de transport cu care efectueaza calatoria, eventualele escale si tranzitari de tari;
- prima zi de iesire din tara;
- ziua intoarcerii in tara;
- moneda contractului;
- suma asigurata;
- informatii privind istoricul de daune;
- modalitatea de plata a primei anuale;
- daca mai exista alte polite similare, valabile, incheiate pentru aceleasi riscuri.
Polita de asigurare de asistenta medicala de calatorie in strainatate a persoanelor fizice, de la GARANTA Asigurari SA, poate fi incheiata, pentru o perioada de minim 2 zile si maxim 365 de zile si este valabila pentru calatoria efectuata de asigurat, in afara teritoriului Romaniei, cu conditia ca SCOPUL calatoriei sa fie turistic sau pentru afaceri, ca sportiv amator sau profesionist, ca sofer profesionist sau pentru a presta o activitate lucrativa in constructii sau in alte domenii.
Raspunderea asiguratorului incepe la ora 00:00 a datei de inceput, inscrisa in polita de asigurare, si expira la ora 24:00 a datei de sfarsit, inscrisa in polita de asigurare.
Raspunderea asiguratorului inceteaza:
- la ora si ziua inscrise in polita de asigurare;
- ìn caz de dauna totala;
- la data schimbarii asiguratului;
- cu acordul ambelor parti;
- prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
- ìn caz de forta majora;
- prin desfiintarea de drept a politei in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale.
Asigurat pe polita de asigurare de asistenta medicala de calatorie in strainatate a persoanelor fizice, de la GARANTA Asigurari SA, este orice persoana fizica, care are domiciliul sau sta temporar sau este in trecere prin Romania, cu varsta cuprinsa intre 2 si 74 de ani, si care calatoreste in strainatate, in scop turistic sau pentru afaceri, ca sportiv amator sau profesionist, ca sofer profesionist sau pentru a presta o activitate lucrativa in constructii sau in alte domenii.
Suma asigurata reprezinta suma maxima in limita careia asiguratorul poate acorda despagubiri asiguratului sau celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.
Din punct de vedere al sumei asigurate, polita este structurata pe 4 planuri de asigurare, astfel:
- Plan „EUROPA“
- EUROPA, mai putin spatiul Schengen - SUMA ASIGURATA 15.000 EURO
- Spatiul Schengen - SUMA ASIGURATA 30.000 EURO
- Scop calatorie:
- turistic;
- pentru afaceri;
- sportiv amator sau profesionist;
- pentru a presta o activitate lucrativa in constructii sau in alte domenii;
- Scop calatorie:
- Plan „LUME“
- TOATA LUMEA, mai putin spatiul Schengen - SUMA ASIGURATA 15.000 EURO
- Spatiul Schengen - SUMA ASIGURATA 30.000 EURO
- Scop calatorie:
- turistic;
- pentru afaceri;
- sportiv amator sau profesionist;
- pentru a presta o activitate lucrativa in constructii sau in alte domenii;
- Scop calatorie:
- Plan „TARI LIMITROFE“
- TARI LIMITROFE - SUMA ASIGURATA 10.000 EURO
- Scop calatorie:
- turistic;
- pentru afaceri;
- sportiv amator sau profesionist;
- pentru a presta o activitate lucrativa in constructii sau in alte domenii;
- Scop calatorie:
- TARI LIMITROFE - SUMA ASIGURATA 10.000 EURO
- Plan „SOFERI“
- EUROPA, Turcia, Siria - SUMA ASIGURATA 15.000 EURO
- Scop calatorie:
- sofer profesionist;
- Scop calatorie:
- EUROPA, Turcia, Siria - SUMA ASIGURATA 15.000 EURO
Prima de asigurare se stabileste in baza unui tarif de prime al asiguratorului.
Prima de asigurare se stabileste ìn lei sau valuta si se va plati in lei la cursul BNR al zilei ìn care s-a efectuat plata.
Primele de asigurare se achita integral la incheierea politei de asigurare, in numerar pe baza de chitanta sau prin ordin de plata.
Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de asigurare de asistenta medicala de calatorie in strainatate a persoanelor fizice, de la GARANTA Asigurari SA, sunt:
- Asiguratorul va despagubi cheltuielile legate de tratamentul medical strict necesar in timpul sederii temporare in strainatate. In intelesul acestei polite, tratamentul include numai:
- Tratament ambulatoriu al pacientului;
- Medicamente si pansamente prescrise de medic;
- Materiale medicale auxiliare care fac parte din tratament, pentru membre fracturate sau rani (ex.: mulaje de gips, bandaje) sau carje, prescrise de medic;
- Diagnosticari cu raze X;
- Tratamentul pacientului in conditii de spitalizare, daca acesta se face intr-o institutie care este recunoscuta in tara respectiva ca fiind un spital si este sub supravegherea constanta a unui medic, care are la dispozitie mijloace de diagnosticare si tratament adecvate si care aplica tratamente bazate pe metode stiintifice recunoscute si testate din punct de vedere clinic in tara respectiva. In acest scop se va folosi spitalul din localitatea unde este locul de sedere al persoanei asigurate sau cel mai apropiat spital unde exista posibilitatea aplicarii tratamentului adecvat;
- Cheltuielile de transport efectuate de serviciile de salvare recunoscute, la cel mai apropiat spital, sau de la adresa celui mai apropiat medic care a acordat primul ajutor pana la spital;
- Cheltuielile cu transferul la o clinica de specialitate, daca acest lucru este necesar din punct de vedere medical si a fost prescris de un medic;
- Operatii (inclusiv costurile legate de acestea);
- Tratamente dentare, dar numai cele de urgenta, pentru tratarea durerilor acute (de maxim 150 EURO);
- Radioterapie, terapie termica, fototerapie si alte astfel de tratamente prescrise de un medic.
- Suplimentar celor prevazute anterior, asiguratorul acorda despagubiri si pentru:
- Costurile suplimentare de transport (care din punct de vedere medical sunt strict necesare si prescrise de medic) din tara straina la locul de domiciliu, ori pana la spitalul cel mai apropiat de domiciliul asiguratului in cazul in care nu este posibil sa se garanteze tratamentul medical adecvat la un spital aflat la o distanta rezonabila de locatia curenta a asiguratului si in consecinta viata acestuia ar fi in pericol.
- In caz de deces, sunt acoperite cheltuielile suplimentare pentru transportul corpului neinsufletit la locul de domiciliu al asiguratului, sau cheltuielile suplimentare pentru inmormantare la locul de deces din strainatate (maxim 5.000 EURO).
- Prin cheltuieli suplimentare, se inteleg: in cazul transportului la domiciliu, costurile suplimentare ce decurg din calatoria catre domiciliul asiguratului ca o consecinta a evenimentului asigurat; in caz de deces, costurile care depasesc cheltuielile care ar fi fost facute in mod normal daca asiguratul ar fi decedat la domiciliul sau din tara.
Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de asigurare de asistenta medicala de calatorie in strainatate a persoanelor fizice, de la GARANTA Asigurari SA, sunt:
- Asiguratorul nu va plati despagubiri:
- pentru boli cronice si consecinte ale acestora, care existau sau erau cunoscute la momentul incheierii asigurarii sau la momentul inceperii asigurarii, chiar daca nu au fost tratate, sau pentru boli tratate in ultimele 6 luni dinaintea inceperii asigurarii, inclusiv consecintele acestora;
- pentru cheltuieli care depasesc cheltuielile rezonabile si obisnuite. Prin cheltuieli rezonabile si obisnuite se inteleg cheltuielile medicale normale, in sensul ca acestea nu vor depasi costul unor cheltuieli similare, in aceeasi localitate, pentru servicii, medicamente sau tratament similar, pentru persoane de acelasi sex si varsta, pentru o boala sau vatamare similara;
- pentru orice cheltuiala in legatura cu tratarea unui cancer sau a oricarei boli incurabile;
- pentru boli sau accidente care sunt rezultatul razboiului sau unor evenimente similare razboiului, sau participare activa la revolte;
- pentru orice invaliditate cauzata de autoranire intentionata, sinucidere, incercare de sinucidere (fie ca este infractiune sau nu);
- pentru riscuri sportive, in ceea ce priveste antrenamentul sau participarea in competitii sportive extreme (periculoase);
- pentru imbolnaviri sau accidente pe care asiguratul le-a cauzat intentionat sau prin comiterea unei crime ori ca rezultat a starii de ebrietate sau dependentei (de alcool, droguri, medicamente);
- pentru eliminarea unor defecte sau anomalii fizice (tratament cosmetic);
- pentru orice cheltuieli legate de cure de odihna sau de recuperare intr-o statiune balneo-climaterica, clinica de sanatate, sanatoriu, casa de convalescenta sau o alta institutie similara;
- pentru tratament psihoanalitic sau psihoterapeutic;
- pentru sarcina, nastere, contraceptie, avort sau sterilizare si consecintele acestora;
- pentru controale in timpul sau dupa perioada de graviditate;
- pentru tratament acordat de soti, parinti sau copii. Cheltuielile vor fi totusi despagubite, potrivit politei de asigurare, in masura in care se dovedeste efectuarea lor;
- pentru refacere si fizioterapie sau pentru costurile protezelor (in cazul membrelor protezate);
- infectie cu virusul HIV, SIDA si orice consecinte ale acestora;
- imbolnaviri sau accidente cauzate direct sau indirect de energia nucleara si / sau reactii sau fisiuni nucleare;
- orice accident sau boala, consecinta directa sau indirecta a angajarii cu statut permanent in orice forta armata regulata;
- orice accident sau boala in conexiune cu riscuri de aviatie, planorism sau oricare forma de zbor aerian alta decat ca pasager al unei linii aeriene recunoscute;
- pentru orice cheltuieli ce nu sunt prevazute ca fiind obiectul despagubirii.
Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de asigurare de asistenta medicala de calatorie in strainatate a persoanelor fizice, de la GARANTA Asigurari SA, sunt:
- Cererile de despagubire trebuie sa fie inaintate catre asigurator in termen de cel mult o luna dupa terminarea tratamentului sau a transportului la domiciliu, sau, in caz de deces, dupa transportul corpului neinsufletit / inmormantare.
- Detinatorul politei si persoana asigurata trebuie sa furnizeze catre asigurator, la cererea acesteia, orice informatie necesara pentru a stabili cauzele si imprejurarile producerii evenimentului asigurat precum si cuantumul despagubirii. De asemenea, la cererea expresa a asiguratorului, asiguratul trebuie sa prezinte dovada datei reale cand a inceput calatoria in strainatate.
- La solicitarea asiguratorului, detinatorul politei si persoana asigurata va autoriza asiguratorul sa obtina toate informatiile pe care le considera necesare de la terte persoane (medici, stomatologi, alti profesionisti de acest fel, institutii medicale de orice fel, oficii de sanatate si pensii) si elibereaza aceste terte persoane de obligatia de a pastra secretul cu privire la cazul respectiv.
- La solicitarea asiguratorului, asiguratul este obligat sa se supuna unei examinari medicale facuta de un medic desemnat de asigurator.
- In caz de neindeplinire a obligatiilor prevazute mai sus, asiguratorul are dreptul sa refuze plata despagubirii.
Principalele obligatii, pe care GARANTA Asigurari SA le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de asigurare de asistenta medicala de calatorie in strainatate a persoanelor fizice, sunt:
- sa puna la dispozitia asiguratului sau contractantului asigurarii informatii complete si corecte in legatura cu polita de asigurare, atat inaintea incheierii, cat si pe durata derularii acesteia;
- sa emita polita de asigurare daca sunt indeplinite conditiile de asigurabilitate;
- sa elibereze, la cerere, un duplicat al politei de asigurare, in cazul in care originalul a fost pierdut sau distrus;
- sa pastreze confidentialitatea informatiei despre asigurat, de care a luat cunostinta in procesul asigurarii;
- sa primeasca avizarile de dauna;
- sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurat / pagubit;
- sa emita oferte de despagubire;
- sa plateasca despagubirile cuvenite celor in drept la termenele stabilite.
- In caz de accident sau imbolnavire neasteptata a asiguratului trebuie imediat sa se ia legatura cu reprezentanta MAPFRE ASISTENCIA, pentru a da detalii cuprinse in polita sa de asigurare, precum si detalii in legatura cu producerea evenimentului asigurat.
- Cheltuielile telefonice aferente vor fi despagubite.
- Daca asiguratul nu are posibilitatea sa telefoneze de urgenta inainte de a consulta un medic ori de a se interna in spital, acesta va trebui sa apeleze reprezentanta MAPFRE ASISTENCIA de indata ce este posibil. In orice situatie, asiguratul devenit pacient trebuie sa prezinte medicului sau personalului medical polita de asigurare emisa pe numele sau.
- Spitalizare, tratament ambulatoriu, transportul efectuat cu serviciile de salvare, transportul la domiciliul asiguratului, transportul corpului neinsufletit si inmormantarea.
- Daca procedura stabilita este indeplinita, cheltuielile mentionate, exceptie facand costurile aferente tratamentelor ambulatorii si medicamentelor, nu trebuie sa fie suportate de asigurat; acestea vor fi rezolvate direct de catre MAPFRE ASISTENCIA in numele si in contul asiguratorului.
- Asiguratul va permite medicilor care sunt contactati de catre agentii autorizati ai asiguratorului sa dezvaluie toate informatiile referitoare la cazul sau.
- Daca procedura prevazuta nu a fost indeplinita, motivele trebuiesc aduse la cunostinta asiguratorului. Dupa examinarea faptelor si stabilirea dreptului la despagubire, asiguratorul va rambursa asiguratului cheltuielile aferente. Aceeasi modalitate se aplica si pentru cheltuielile cu medicamentele sau tratamentele ambulatorii.
- Asiguratorul va acorda despagubiri numai daca, pe langa proba acoperirii prin asigurare, asiguratul va pune la dispozitie documentatia prin care se face dovada acoperirii. Chitantele si voucherele (facturile) vor deveni proprietatea asiguratorului.
- Chitantele originale se vor pune la dispozitia asiguratorului.
- Chitantele / voucherele trebuie sa contina numele persoanei care a efectuat tratamentul, felul bolii, detalii asupra terminologiei specifice aferente tratamentului medical si perioada tratamentului; din retete trebuie sa rezulte clar medicamentatia prescrisa, preturile si chitanta stampilata eliberata de farmacie. In cazul tratamentului dentar, chitantele / voucherele trebuie sa contina detalii asupra dintilor tratati si tratamentului efectuat.
- Cererea de rambursare a cheltuielilor pentru transportul la domiciliu a corpului neinsufletit sau a cheltuielilor de inmormantare in strainatate, trebuie sa aiba la baza un certificat de deces oficial precum si un document eliberat de medic din care sa rezulte cauza decesului. Cererea de rambursare a cheltuielilor de transport la domiciliu trebuie sa fie insotita de chitanta / voucher si de certificatul medical indicand felul bolii. In certificatul medical trebuie mentionata necesitatea din punct de vedere medical a efectuarii transportului. Nu se accepta declaratiile rudelor sau sotilor.
- Asiguratorul poate solicita si traducerile chitantelor / voucherelor eliberate intr-o limba straina, costurile aferente fiind suportate de asigurat.
- Asiguratorul are dreptul sa plateasca despagubiri in favoarea celor care au suportat cheltuielile sau au trimis documentele justificative si polita de asigurare.
- Rambursarea se va face in lei, la cursul B.N.R. de la data eliberarii chitantei.
- Costurile de traducere care trebuie facute de catre asigurator se vor deduce din despagubire.
Notificare daune:
Call Center Constatare daune
Tel: 021 201 90 35, 021 303 70 33
021 303 70 65, 021 303 70 66
Email: daune@garanta.ro
- de LUNI pana VINERI, intre 8:30 – 16:30
Acoperirea prin asigurare inceteaza odata cu expirarea politei de asigurare, sau odata cu sfarsitul perioadei de sedere in strainatate sau odata cu efectuarea transportului la domiciliu, dar cel tarziu dupa expirarea celei de-a patra saptamani de sedere in strainatate. Perioada de sedere in strainatate este definita ca fiind incheiata atunci cand asiguratul trece granita in Romania sau in tara in care are cetatenie sau in tara in care isi are domiciliul.
Daca totusi, urmare a imbolnavirii in timpul sederii in strainatate este necesar un tratament curativ care continua si dupa expirarea politei de asigurare, raspunderea asiguratorului in ceea ce priveste plata despagubirilor, se va extinde cu patru (4) saptamani, numai daca asiguratul poate dovedi ca transportul la domiciliu nu este posibil.
Daca detinatorul politei sau orice persoana asigurata a formulat pretentii de despagubire impotriva unei terte persoane, pe temeiuri juridice, altele decat cele izvorate din polita de asigurare, drepturile de recuperare a prejudiciului vor fi transferate in scris catre asigurator, in limita sumei rambursate cu titlu de despagubire pentru cheltuielile facute de asigurat. Daca detinatorul politei sau orice persoana asigurata cesioneaza sau renunta la dreptul de a primi astfel de despagubiri sau orice drept care vine in sustinerea unei astfel de pretentii, fara acceptul asiguratorului, acesta este eliberat de obligatia de plata a despagubirii in masura in care, din acest motiv nu mai poate exercita dreptul de regres.
In masura in care asiguratul primeste compensatii pentru cheltuielile pe care le-a efectuat, fie de la terte persoane raspunzatoare pentru prejudiciul produs, fie ca rezultat al oricaror alte circumstante legale, asiguratorul este indreptatit sa scada din despagubirea cuvenita in baza asigurarii, aceste compensatii.
Drepturile la despagubire in baza asigurarii nu pot fi cesionate si nici transferate de catre persoana asigurata.
Primele de asigurare se restituie in cazul in care nu se obtine viza de plecare in strainatate sau se prezinta dovezi cu privire la neefectuarea calatoriei.
In cazul in care cererea de despagubire este frauduloasa, sau in mod evident exagerata, ori are la baza declaratii false, polita de asigurare incheiata va fi nula.
Orice litigiu care apare intre asigurat si asigurator, in legatura cu aplicarea politei de asigurare, se rezolva de instantele competente din Romania.