PRESTATOR de SERVICII 2024 - ERGO Asigurari - Pitesti - Arges

asigurari ergo prestator servicii terti pitesti arges

ROMANIA, Bucuresti, Sector 1, Sos. Bucuresti - Ploiesti nr.1A, cladirea A, etaj 4, Unitatea 4A

ergo@ergo.ro

Tel:    031 224 86 00

Fax:   031 224 86 88

              ERGO Asigurari S.A. Romania este o societate pe actiuni membra a ERGO GROUP AG, unul dintre cele mai mari grupuri de asigurari din Germania si Europa, care la randul sau este membru al MUNICH Re, unul dintre liderii internationali in materie de reasigurari. Cu o activitate vasta, in peste 30 de tari din Europa, Asia si Canada, ERGO GROUP AG a decis la finele anului 2016, sa-si extinda sfera de activitate in Romania si pe segmentul asigurarilor generale, prin preluarea societatii de asigurari CREDIT EUROPE Asigurari-Reasigurari S.A. Romania. In temeiul Tratatului privind functionarea Uniunii Europene care reglementeaza "Libertatea de stabilire si de prestare a serviciilor", ERGO Asigurari S.A. Romania este autorizata sa desfasoare activitati pe piata de asigurari din Belgia, Germania, Franta, Olanda. ERGO Asigurari S.A. Romania este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-059-09.07.2007.

Aspecte Generale: 

ERGO Asigurari S.A. detine in portofoliu si ofera clientilor sai polita de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii pentru asigurarea prejudiciilor provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, prejudicii in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade.

Obiectul Asigurarii: 

              Obiectul politei de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii de la ERGO Asigurari S.A. il constituie, acoperirea raspunderii civile a asiguratului, pentru prejudicii cauzate clientilor sai, ca urmare a producerii unor evenimente in timpul desfasurarii activitatii si in legatura cu aceasta.

Conditii de Preluare in Asigurare: 

              Pentru a putea sa incheie o polita de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii de la ERGO Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  • sa fie persoana fizica autorizata si specializata in prestarea de servicii si executarea de lucrari la sediul propriu sau la domiciliul / sediul clientilor, la comanda acestora, pentru operatiuni de reparare, instalare, montare, intretinere, amenajare, remediere, reconditionare, curatire, igienizare, salubrizare etc. la Cladiri, constructii, echipamente si instalatii actionate electric sau mecanic etc;
  • sa fie persoana juridica, inclusiv unitatile teritoriale (punctele de lucru) care / in care se desfasoara tipul de activitati care fac obiectul asigurarii, asociatii profesionale sau orice alte forme de organizare specializate, constituite in mod legal si autorizate pentru prestarea de servicii si executarea de lucrari la bunurile depuse de clienti la sediul executantului sau domiciliul clientilor, pentru operatiuni de instalare, reparare, intretinere, amenajare, reconditionare, prelucrare, curatire, igienizare, salubrizare, vopsire. etc. la Cladiri si alte constructiiinstalatii si la alte bunuri detasabile / nedetasabile sau transportabile / netransportabile;
    • se includ aici si directorii, actionarii si/sau asociatii, in limp ce actioneaza in aceasta calitate pentru asigurat precum si prepusii asiguratului;
  • sa intocmeasca cererea chestionar / declaratia de asigurare care contine informatii esentiale pentru intocmirea politei;
  • sa puna la dispozitie asiguratorului documentele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului, avize, autorizatii, licente;
  • sa plateasca asiguratorului o suma de bani denumita prima de asigurare in baza politei de asigurare incheiata cu acesta, cu scopul de a fi despagubit in cazul in care a suferit un prejudiciu prin manifestarea unuia sau mai multor riscuri asigurate conform politei;

              Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:

  • incheierea unei polite noi;
  • reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
  • alte situatii care presupun schimbari ale informatiilor continute in polita de asigurare;

             Principalele informatii care trebuiesc furnizate asiguratorului, prin cererea-chestionar, sunt:

  • datele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului;
  • particularitati ale activitatii desfasurate: felul activitatii; volumul vanzarilor; informatii referitoare la sedii si angajati; informatii referitoare la serviciile specializate; informatii referitoare la supravegherea activitatii, standarde de calitate;
  • istoricul si previziunile de dauna;
  • moneda politei;
  • limitele de raspundere:
    • pe perioada asigurata;
    • pe eveniment;
    • sublimita pentru pagube materiale, vatamari corporale, invaliditate, deces;
  • aria geografica de acoperire: in Romania si / sau in alte tari;
  • perioada asigurata;
  • fransize;
  • optiunea pentru extinderea perioadei de avizare a daunelor;
  • modalitatea de plata a primei anuale:
    • integral;
    • in numarul de rate acceptate de asigurator;
  • daca mai exista alte polite similare, valabile, incheiate la alti asiguratori.
Perioada Asigurata: 

             Polita de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii de la ERGO Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, poate fi incheiata, de regula, pe o perioada de 12 luni dar, in baza unor aprobari speciale, si pe perioade subanuale.

             Raspunderea asiguratorului incepe la data inscrisa in polita de asigurare, dar nu inainte de ora 24:00 a zilei in care s-a platit prima de asigurare cuvenita sau prima rata a acesteia. In cazuri speciale asigurarea poate intra in vigoare la data si ora emiterii politei daca acest fapt este consemnat expres in scris in polita de asigurare.

             Raspunderea asiguratorului inceteaza:

  • la ora si ziua inscrise in polita de asigurare;
  • la data in care s-a platit intreaga limita de raspundere inainte de data expirarii politei de asigurare;
  • prin suspendarea sau anularea autorizatiei de functionare a asiguratului;
  • cu acordul ambelor parti;
  • prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
  • ìn caz de forta majora;
  • prin desfiintarea de drept a politei in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale.
Teritorialitate: 

              Polita de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii de la ERGO Asigurari S.A.pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, isi exercita acoperirea numai pentru activitatea profesionala a asiguratului desfasurata exclusiv pe teritoriul Romaniei.

Asiguratul: 

                Asigurat pe polita de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii de la ERGO Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, poate sa fie:

  • persoana fizica autorizata si specializata in prestarea de servicii si executarea de lucrari la sediul propriu sau la domiciliul / sediul clientilor, la comanda acestora, pentru operatiuni de reparare, instalare, montare, intretinere, amenajare, remediere, reconditionare, curatire, igienizare, salubrizare etc. la Cladiri, constructii, echipamente si instalatii actionate electric sau mecanic etc;
  • persoana juridica, inclusiv unitatile teritoriale (punctele de lucru) care / in care se desfasoara tipul de activitati care fac obiectul asigurarii, asociatii profesionale sau orice alte forme de organizare specializate, constituite in mod legal si autorizate pentru prestarea de servicii si executarea de lucrari la bunurile depuse de clienti la sediul executantului sau domiciliul clientilor, pentru operatiuni de instalare, reparare, intretinere, amenajare, reconditionare, prelucrare, curatire, igienizare, salubrizare, vopsire. etc. la Cladiri si alte constructiiinstalatii si la alte bunuri detasabile / nedetasabile sau transportabile / netransportabile;
    • se includ aici si directorii, actionarii si/sau asociatii, in limp ce actioneaza in aceasta calitate pentru asigurat precum si prepusii asiguratului;

               Contractant poate fi entitate publica sau privata, parte care se angajeaza juridic in numele producatorului, prin incheierea politei de asigurare cu asiguratorul.

               Beneficiar al asigurarii (client):

  • persoana fizica sau juridica, destinatara a serviciilor prestate si care sufera un prejudiciul (vatamari corporale / pagube la bunuri), cauzat de fapte ilicite culpabile savarsite in perioada asigurata de asigurat / persoanele pentru care acesta raspunde legal.
Suma Asigurata: 

              Suma asigurata reprezinta limita maxima in baza careia asiguratorul poate acorda despagubiri celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.

              Raspunderea asiguratorului se angajeaza numai ca urmare a producerii evenimentelor asigurate, din desfasurarea activitatii specifice mentionate in polita de asigurare.

              Limita raspunderii asiguratorului (inclusiv cheltuielile de judecata) este:

  • pe eveniment: valoarea pe eveniment prevazuta in polita de asigurare;
  • pe perioada asigurata: valoarea raspunderii pe perioada asigurata prevazuta in polita de asigurare, indiferent de numarul evenimentelor asigurate produse.

              In cadrul limitei raspunderii asiguratorului se poate stabili si o sublimita a raspunderii pentru:

  • pagube materiale;
  • vatamari corporale, din care:
    • sublimita pe persoana pentru deces;
    • sublimita pe persoana pentru invaliditate permanenta;
    • sublimita pe persoana pentru incapacitate temporara de munca;

              Dupa fiecare despagubire acordata, limita raspunderii stabilita pe perioada asigurata se reduce cu suma platita drept despagubire, asigurarea continuand pentru suma ramasa, prima de asigurare pentru perioada ramasa pana la expirarea politei ramanand neschimbata.

              La cererea asiguratului, limita raspunderii poate fi reintregita, contra platii diferentei de prima corespunzatoare, cu aprobarea asiguratorului si introducerea obligatorie a unei fransize deductibile de 10 % din suma asigurata.

Prima de Asigurare: 

                Prima de asigurare se stabileste potrivit tarifului de prime al asiguratorului, pe baza cifrei de afaceri comunicata de asigurat.

                In cazul in care limita de raspundere asigurata este stabilita:

  • in lei, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc si se platesc in lei;
  • in valuta convertibila, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc in valuta convertibila si se platesc in valuta sau, in lei la cursul de schimb BNR din data platii.

                Prima de asigurare se achita anticipat si integral, pentru perioada de asigurare mentionata in polita, sau in rate, din care prima rata se plateste inainte de intrarea in vigoare a politei, iar urmatoarele pana la datele scadente mentionate in aceasta. Cuantumul si termenele de plata ale primelor de asigurare sunt cele mentionate in polita de asigurare.

                Asiguratorul nu are obligatia de a-i notifica asiguratului datele de scadenta ale primelor de asigurare.

Sistemul de Fransize: 

              Polita de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii de la ERGO Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.

Riscuri Asigurate Standard: 

               Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii de la ERGO Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, sunt:

  • Asiguratorul acorda despagubiri in limitele raspunderii mentionate in polita de asigurare pentru:
    • sumele pe care asiguratul este obligat sa le plateasca cu titlu de despagubire pentru prejudicii de care raspunde in baza legii, prejudicii provocate din culpa sa clientilor, ca urmare a avarierii ori distrugerii unor bunuri, vatamarilor corporale sau decesului, consecinta a unor evenimente involuntare, subite si neprevazute produse pe perioada asigurata;
    • cheltuieli de judecata facute de asigurat in procesul civil, daca a fost obligat la dezdaunare;
    • cheltuielile de judecata facute de reclamant pentru indeplinirea formalitatilor legale in vederea obligarii asiguratului la plata despagubirii, daca asiguratul a fost obligat prin hotarare judecatoreasca la plata acestora.
  • Riscurile acoperite de catre asigurator se refera exclusiv la:
    • pentru prestari – servicii la sediul asiguratului:
      • avarierea, distrugerea sau disparitia bunurilor incredintate ca si consecinte directe ale incendiului, exploziei sau inundatiei produse din culpa asiguratului;
      • avarierea, distrugerea sau disparitia bunurilor incredintate ca si consecinta a manevrarii defectuoase a bunurilor de catre prepusii asiguratului;
      • furtul bunurilor, savarsit din culpa asiguratului, care nu a luat masurile necesare pentru asigurarea integritatii bunurilor.
    • pentru prestari – servicii la domiciliul sau sediul clientului se acopera doar avarierea sau distrugerea altor bunuri decat cele care fac obiectul prestarii de servicii sau executarii de lucrari propriu-zise, cu respectarea concomitenta a urmatoarelor conditii:
      • prejudiciile sa fie cauzate din neglijenta sau imprudenta de catre asigurat,
      • prejudiciile sa fie produse in timpul in care asiguratul se afla la locatia clientului,
      • sa existe documente doveditoare privind prestarea serviciului (contracte de prestari servicii valabile).
Riscuri Excluse: 

               Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii de la ERGO Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, sunt:

  • Asiguratorul nu acorda despagubiri pentru sau decurgand din:
    • pagube produse ulterior finalizarii activitatii desfasurate de catre asigurat;
    • prejudicii in legatura cu bunurile aflate in proprietatea asiguratului, inchiriate de acesta sau aflate in custodia sau sub controlul asiguratului;
    • prejudicii produse angajatilor asiguratului pe perioada in care acestia se afla in timpul desfasurarii activitatii;
    • prejudicii cauzate sub influenta bauturilor alcoolice, narcoticelor sau stupefiantelor;
    • prejudicii produse ca urmare a disparitiei bunurilor apartinand clientilor ca urmare a furtului produs cu participarea prepusilor asiguratului (excludere aplicabila asiguratilor care presteaza servicii sau executa lucrari la bunurile depuse de clienti la sediul asiguratului);
    • pretentii de despagubire pentru prejudicii datorate erorilor profesionale, neexecutarii sau executarii necorespunzatoare a obligatiilor contractuale de catre asigurat;
    • sume reprezentand amenzi si penalizari de orice fel, cheltuieli de judecata in procesul penal, inclusiv cheltuieli de executare a acestor hotarari;
    • prejudicii rezultate ca urmare a reducerii valorii bunurilor dupa reparatie;
    • pretentii de despagubiri in legatura cu termenele de executie si tarifele practicate de asigurat;
    • prejudicii produse ca urmare a nerespectarii de catre client a indicatiilor si masurilor impuse de asigurat in vederea desfasurarii activitatii sale in bune conditii;
    • avarierea, distrugerea bunurilor predate de clienti in conditii necorespunzatoare de ambalare, etichetare, inscriptionare a datelor tehnice.
Clauze Suplimentare: 

              La polita de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii de la ERGO Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, nu exista si nu se pot atasa clauze de asigurare prin care sa poata fi preluate in asigurare riscuri suplimentare.

Obligatiile Asiguratului: 

               Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii de la ERGO Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, sunt:

  • sa respecte toate prevederile legale, actele normative in vigoare care reglementeaza activitatea sa;
  • sa instiinteze in scris asiguratorul, in termen de 10 zile lucratoare, cu privire la orice modificare a imprejurarilor esentiale privind riscul, ce au stat la baza incheierii politei de asigurare;
  • sa instiinteze asiguratorul, in scris, telefonic, prin fax, sau e-mail in termen de 48 de ore de la data la care asiguratul a luat cunostinta de producerea evenimentului asigurat, chiar daca nu s-au formulat pretentii de despagubire de catre persoanele pagubite;
  • sa notifice la asigurator in maxim 3 zile lucratoare orice pretentie de despagubire primita sau orice actiune in instanta pornita impotriva sa pe perioada de valabilitate a politei de asigurare sau in termen de 30 zile de la expirarea / rezilierea acestuia;
  • sa nu faca nici o plata sau promisiune de plata fara acordul scris al asiguratorului;
  • sa transmita in cel mai scurt timp posibil informatiile, documentele si actele solicitate de asigurator necesare stabilirii cauzelor, imprejurarilor producerii prejudiciului precum si cuantumului despagubirilor;
  • sa se apere in proces, tinand seama si de eventualele recomandari facute de asigurator. Aceasta este indreptatita, in cazurile cand apreciaza ca este necesar, in procesul civil, sa recomande asiguratului sa-si angajeze aparator in orice faza a procesului;
  • sa conserve dreptul de regres al asiguratorului impotriva celor vinovati de producerea daunei, altii decat angajatii asiguratului.

             Asiguratorul este indreptatit:

  • sa amane acordarea despagubirii daca, in legatura cu dauna, a fost declansata impotriva asiguratului o ancheta din partea autoritatilor publice sau o procedura penala, pana la finalizarea acestora;
  • sa nu plateasca despagubirea daca cererea de despagubire este frauduloasa ori are la baza declaratii false;
  • sa refuze plata despagubirilor daca asiguratul incearca sa induca in eroare asiguratorul in ceea ce priveste cuantumul prejudiciilor, dreptul la despagubire sau alte date esentiale cu privire la evenimentul asigurat;
  • sa refuze plata despagubirilor daca asiguratul nu a respectat obligatiile din polita si din aceasta cauza nu s-a putut determina cauza producerii riscului asigurat si intinderea pagubei.
Obligatiile Asiguratorului: 

               Principalele obligatii, pe care ERGO Asigurari S.A. le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, sunt:

  • sa puna la dispozitia asiguratului sau contractantului asigurarii informatii complete si corecte in legatura cu polita de asigurare, atat inaintea incheierii, cat si pe durata derularii acestuia;
  • sa elibereze, la cerere, un duplicat al politei de asigurare, in cazul in care originalul a fost pierdut sau distrus;
  • sa pastreze confidentialitatea informatiei despre asigurat, de care a luat cunostinta in procesul asigurarii;
  • sa primeasca avizarile de dauna;
  • sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurati / pagubiti;
  • sa emita oferte de despagubire;
  • sa plateasca despagubirile cuvenite celor in drept la termenele stabilite;
  • sa ramburseze asiguratului cheltuielile aferente limitarii pagubelor legate de producerea evenimentului asigurat.
Procedura Daune: 
  • Asiguratorul va fi anuntat in cel mai scut timp cu putinta de producerea accidentului, dar nu mai tarziu de la trecerea a maxim 30 de zile. In caz contrar societatea are dreptul sa refuze orice plata catre beneficiarii desemnati daca neanuntarea la timp a evenimentului asigurat impiedica stabilirea cu exactitate a circumstantelor producerii acestuia.
  • In vederea finalizarii dosarului, asiguratorul are dreptul de a cere orice documente suplimentare pentru justificarea efectuarii platii indemnizatiei asigurate.
  • Asiguratorul are dreptul sa efectueze investigatii pe cont propriu si pe cheltuiala proprie in vedere clarificarii evenimentului care a demarat plata indemnizatiei asigurate.
  • Daca pe baza primei examinari medicale nu se poate stabili gradul definitiv de invaliditate permanenta, se plateste o parte din indemnizatia corespunzatoare gradului minim de invaliditate prezumat. Gradul definitiv de invaliditate permanenta se stabileste dupa o a doua examinare, insa nu mai tarziu de un an de la data accidentului, cu aplicarea, daca este cazul, si a prevederilor punctului urmator.
  • In cazuri justificate medical, cand stabilirea gradului definitiv de invaliditate permanenta nu este posibila in decurs de un an, aceasta se poate face in termen de cel mult doi ani de la data accidentului. In astfel de situatii, la calculul indemnizatiei, se iau in consideratie numai gradele de invaliditate permanenta atestate de medic ca fiind fixate in maxim un an de la data accidentului.
  • Daca inainte de accident asiguratul avea deja o invaliditate permanenta din orice cauza, din gradul total de invaliditate permanenta rezultat (dar care nu poate fi mai mare de 100%) se scade cel existent anterior, diferenta reprezentand gradul de invaliditate permanenta din accident care se ia in considerare la stabilirea indemnizatiei.
  • In caz de deces sau invaliditate permanenta ca urmare a unui efort fizic excesiv, impus de forta majora, asiguratorul plateste indemnizatia numai daca decesul sau invaliditatea permanenta s-au ivit imediat.
  • In caz de invaliditate permanenta incontestabila, examinarea asiguratului, stabilirea gradului de invaliditate si plata indemnizatiei se fac fara a se astepta terminarea tratamentului.
  • Totalul sumelor platite pentru cazuri de invaliditate permanenta nu poate sa depaseasca suma asigurata pentru acest risc. Cheltuielile de reexaminare, la cererea asiguratului, se suporta de catre acesta.
  • Pentru solutionarea cererii de indemnizare, in caz de producere a unui risc asigurat, sunt necesare urmatoarele documente:
    • procesul verbal de constatare a accidentului suferit, eliberat de organul autorizat de investigare sau cercetare (politie, pompieri, organe de cercetare a accidentelor de munca etc.) sau adeverinta medicala eliberata de organul medical care a dat primul ajutor ori, daca este cazul, declaratia scrisa a asiguratului, probata cu martori sau alte documente justificative;
    • adeverinta de salariat / contractul de management;
    • pentru accidente soldate cu vatamari corporale, care conduc la invaliditate permanenta:
      • actul de identitate;
      • actul medical care atesta gradul de invaliditate permanenta post - traumatica;
      • documentele medicale privind tratamentele efectuate;
      • retete, chitante fiscale, note de plata (originale) privind cheltuieli cu medicamente si tratament;
    • pentru accidente soldate cu decesul asiguratului:
      • certificatul de deces (original si copie);
      • actul de identitate al beneficiarului (desemnat sau mostenitor);
      • certificatul de mostenitor (original si copie), daca in polita nu a fost desemnat beneficiarul.
  • Indemnizatia cuvenita, ca urmare a producerii unui risc asigurat, se plateste astfel:
    • in caz de invaliditate permanenta, asiguratului insusi;
    • in caz de deces al asiguratului, beneficiarilor desemnati in polita sau, in lipsa unei asemenea desemnari, mostenitorilor legali, in calitate de beneficiari.
  • Indemnizatia se datoreaza, independent de sumele cuvenite asiguratului sau beneficiarului din asigurarile sociale, de repararea prejudiciului de cei raspunzatori de producerea sa, precum si de sumele primite de la alti asiguratori in temeiul altor polite de asigurare.
  • Creditorii asiguratului nu au dreptul sa urmareasca indemnizatia cuvenita beneficiarului sau mostenitorului legal, dupa caz.

Notificare daune:

petitiamea@ergo.ro

http: / / www.ergo.ro / sidenav / service / formulare /

Fax: +40 31 224 86 88

Diverse: 
  • In limita despagubirilor platite, asiguratorul este subrogat in toate drepturile asiguratului impotriva celor raspunzatori de producerea sau marirea pagubelor.
  • Asiguratul raspunde fata de asigurator pentru prejudiciile aduse prin acte care ar impiedica exercitarea dreptului de regres impotriva persoanelor raspunzatoare de producerea daunei ori de amplificarea ei pentru partea de dauna care s-a marit.