RASPUNDERE PROPRIETAR fata de CHIRIAS 2024 - GROUPAMA Asigurari - Pitesti - Arges

asigurari groupama proprietar imobile chirias pitesti arges

ROMANIA, BUCURESTI, Sector 1, Str. Mihai Eminescu, nr. 45.

office@groupama.ro

Tel:   021.305.80.00

Fax:   021.310.99.67

              GROUPAMA Asigurari S.A. este parte a marelui grup francez, de asigurari si servicii financiare bancare cu acoperire internationala, GROUPAMA. Asigurator de referinta in Franta, grupul GROUPAMA are o prezenta extinsa la nivel international, in 11 tari din Europa, Africa si Asia. Cu o traditie de peste 100 de ani, GROUPAMA a patruns progresiv pe piata romaneasca, in perioada 2007-2008, achizitionand 3 companii locale de asigurari: BT Asigurari in 2007 si Asiban si OTP Asigurari in 2008, pe care le-a reunit sub brand-ul GROUPAMA Asigurari S.A. Romania. De la infiintare si pana in prezent, GROUPAMA Asigurari S.A. s-a dezvoltat continuu acordand o atentie deosebita satisfacerii nevoilor clientilor, ceea ce a condus la accederea acesteia in categoria societatilor de asigurari premium, alaturi de alte societati de vaza de pe piata romaneasca de asigurari. GROUPAMA Asigurari S.A. este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-009-10.04.2003.

Aspecte Generale: 

GROUPAMA Asigurari S.A. detine in portofoliu polita de raspundere Civila Legala a PROPRIETARULUI de imobile fata de CHIRIASUL sau, pentru asigurarea raspunderii civile a proprietarului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse chiriasului, avand ca temei faptele ilicite ale proprietarului, savarsite din culpa, cu discernamant, constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta raspunde in baza legii fata de chiriasul sau, referitoare la spatiul inchiriat, conform contractului de inchiriere.

Obiectul Asigurarii: 

              Obiectul politei de raspundere Civila Legala a PROPRIETARULUI de imobile fata de CHIRIASUL sau, de la GROUPAMA Asigurari S.A. il constituie, acoperirea prejudiciilor provocate de asigurat persoanelor fizice sau juridice, cu care a incheiat contracte valabile de inchiriere, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune), prin care devine raspunzator, in baza prevederilor din contractul de inchiriere.

  • Conform prevederilor legale, cad in sarcina proprietarului urmatoarele obligatii specifice inchirierii spatiilor:
    • Proprietarul este tinut, chiar fara vreo stipulatie expresa:
      • sa predea chiriasului bunul pe care i l-a inchiriat, impreuna cu toate accesoriile sale, in stare corespunzatoare utilizarii acestuia;
      • sa mentina bunul in stare corespunzatoare de folosinta pe toata durata inchirierii;
      • sa asigure chiriasului linistita si utila folosinta a bunului pe tot timpul inchirierii;
    • Sa efectueze toate reparatiile care sunt necesare pentru a mentine bunul in stare corespunzatoare de intrebuintare pe toata durata inchirierii, conform destinatiei stabilite la incheierea contractului;
    • Sa intretina in bune conditii structura de rezistenta, elementele de constructie exterioara (acoperis, fatada, imprejmuiri, pavimente), precum si spatiile comune din interiorul cladirii (casa scarii, casa ascensorului, holuri, coridoare, subsoluri, scari exterioare) aferente spatiului inchiriat;
    • Sa intretina in bune conditii instalatiile comune proprii cladirii (ascensor, hidrofor, instalatii de alimentare cu apa, de canalizare, instalatii de incalzire centrala si de preparare a apei calde, instalatii electrice si de gaze, centrale termice, instalatii de colectare a deseurilor, instalatii de antena colectiva, instalatii telefonice) aferente spatiului inchiriat;
    • Sa efectueze lucrarile de intretinere si de reparatii capitale prevazute in cartea tehnica a spatiului inchiriat si/sau rezultate din activitatea de urmarire a comportarii in timp a constructiei inchiriate, ori alte lucrari de interventie asupra constructiilor, conform normelor legale;
    • Sa intreprinda tot ceea ce este necesar pentru a asigura in mod constant chiriasului folosinta linistita si utila a bunului, fiind dator sa se abtina de la orice fapt care ar impiedica, diminua sau stanjeni o asemenea folosinta;
    • Sa garanteze pe chirias contra tuturor viciilor lucrului care impiedica sau micsoreaza folosirea lui, chiar daca nu le-a cunoscut la incheierea contractului si fara a tine seama daca ele existau dinainte ori au survenit in cursul inchirierii. Proprietarul nu raspunde pentru viciile care erau aparente la data incheierii contractului si pe care chiriasul nu le-a reclamat;
    • Sa garanteze pe chirias inclusiv atunci cand bunul inchiriat nu corespunde calitatilor convenite de catre parti;
    • Daca un tert pretinde vreun drept asupra bunului inchiriat, proprietarul este dator sa il apere pe chirias chiar si in lipsa unei tulburari de fapt. Daca chiriasul este lipsit in tot sau in parte de folosinta bunului, proprietarul trebuie sa il despagubeasca pentru toate prejudiciile suferite din aceasta cauza;
    • Proprietarul nu este tinut sa il garanteze pe chirias de tulburarea cauzata prin fapta unui tert care nu pretinde vreun drept asupra bunului, afara numai daca tulburarile incepute inaintea predarii bunului il impiedica pe chirias sa il preia;
    • Proprietarul are dreptul de a pastra lucrarile adaugate si autonome efectuate de chirias asupra bunului pe durata inchirierii si nu poate fi obligat la despagubiri decat daca chiriasul a efectuat lucrarile cu acordul prealabil al proprietarului;
  • Cauze exoneratoare de raspundere, prevazute de lege:
    • Raspunderea proprietarului este inlaturata atunci cand prejudiciul este cauzat de forta majora sau de caz fortuit. Forta majora este orice eveniment extern, imprevizibil, absolut invincibil si inevitabil. Cazul fortuit este un eveniment care nu poate fi prevazut si nici impiedicat de catre cel care ar fi fost chemat sa raspunda daca evenimentul nu s-ar fi produs.
    • Fapta victimei insesi (chiriasului) si fapta tertului inlatura raspunderea, chiar daca nu au caracteristicile fortei majore, ci doar pe cele ale cazului fortuit.
    • Victima (chiriasul) nu poate obtine repararea prejudiciului cauzat de proprietarul care i-a acordat ajutor in mod dezinteresat sau de lucrul ori de animalul apartinand proprietarului de care s-a folosit cu titlu gratuit, decat daca dovedeste
    • intentia sau culpa grava a celui care, potrivit legii, ar fi fost chemat sa raspunda.
    • Nu datoreaza despagubire proprietarul care, fiind in legitima aparare, a cauzat chiriasului agresor un prejudiciu.
    • Proprietarul care a cauzat un prejudiciu, nu este raspunzator daca in momentul in care a savarsit fapta pagubitoare se afla intr-o stare, chiar vremelnica, de tulburare a mintii care l-a pus in neputinta de a-si da seama de urmarile faptei sale. Cu toate acestea, el este raspunzator daca starea vremelnica de tulburare a mintii a fost provocata de el insusi, prin betia produsa de alcool, de stupefiante sau de alte substante inerate in mod voluntar.
    • Parintii sau, dupa caz, tutorii, nu raspund pentru fapta minorului daca probeaza ca aceasta constituie urmarea unei alte cauze decat modul in care si-au indeplinit indatoririle decurgand din exercitiul autoritatii parintesti. De asemenea, parintii ori tutorii nu raspund daca fac dovada ca sunt indeplinite cerintele raspunderii persoanei care avea obligatia de supraveghere a minorului.
    • Comitentul nu raspunde daca dovedeste ca chiriasul cunostea sau, dupa imprejurari, putea sa cunoasca la data savarsirii faptei prejudiciabile, ca prepusul a actionat fara nicio legatura cu atributiile sau cu scopul functiilor incredintate de comitent.
Conditii de Preluare in Asigurare: 

              Pentru a putea sa incheie o polita de raspundere Civila Legala a PROPRIETARULUI de imobile fata de CHIRIASUL sau, de la GROUPAMA Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a proprietarului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse chiriasului, avand ca temei faptele ilicite ale proprietarului, savarsite din culpa, cu discernamant, constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta raspunde in baza legii fata de chiriasul sau, referitoare la spatiul inchiriat, conform contractului de inchiriere, solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  • sa fie fi persoana fizica sau juridica care detine in proprietate un imobil a carui folosinta temporara, totala sau partiala, o transmite pe o durata determinata unor alte persoane in schimbul unei chirii si cu destinatia de locuinta, sediu social, magazin, depozit, stand expozitional, cabinet, birou, activitate de productie, etc.
    • sunt inclusi reprezentantul legal, administratorii, directorii, actionarii / asociatii sau angajatii cu contract ai asiguratului, in timp ce actioneaza in aceasta calitate pentru acesta.
  • sa intocmeasca cererea chestionar / declaratia de asigurare, care contine informatii relevante care sunt esentiale pentru intocmirea politei;
  • sa puna la dispozitie asiguratorului documentele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului, avize, autorizatii, documente de proprietate;
  • sa plateasca asiguratorului o suma de bani denumita prima de asigurare in baza politei de asigurare incheiata cu acesta, cu scopul de a fi despagubit in cazul in care a suferit un prejudiciu prin manifestarea unuia sau mai multor riscuri asigurate conform politei;

              Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:

  • incheierea unei polite noi;
  • reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
  • alte situatii care presupun schimbari ale informatiilor continute in polita de asigurare;

             Principalele informatii care trebuiesc furnizate asiguratorului, prin cererea-chestionar, sunt:

  • datele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului;
  • informatii sumare privind obligatiile asumate de proprietar prin contractul de inchiriere;
  • istoricul si previziunile de dauna;
  • moneda politei;
  • limitele de raspundere:
    • pe perioada asigurata;
    • pe eveniment;
  • perioada asigurata;
  • modalitatea de plata a primei anuale:
    • integral;
    • in numarul de rate acceptate de asigurator;
  • daca mai exista alte polite similare, valabile, incheiate la alti asiguratori.
Perioada Asigurata: 

             Polita de raspundere Civila Legala a PROPRIETARULUI de imobile fata de CHIRIASUL sau, de la GROUPAMA Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a proprietarului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse chiriasului, avand ca temei faptele ilicite ale proprietarului, savarsite din culpa, cu discernamant, constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta raspunde in baza legii fata de chiriasul sau, referitoare la spatiul inchiriat, conform contractului de inchiriere, poate fi incheiata, de regula, pe o perioada de 12 luni dar, in baza unor aprobari speciale, si pe perioade subanuale.

             Raspunderea asiguratorului incepe la data inscrisa in polita de asigurare, dar nu inainte de ora 24:00 a zilei in care s-a platit prima de asigurare cuvenita sau prima rata a acesteia. In cazuri speciale asigurarea poate intra in vigoare la data si ora emiterii politei daca acest fapt este consemnat expres in scris in polita de asigurare.

             Raspunderea asiguratorului inceteaza:

  • la ora si ziua inscrise in polita de asigurare;
  • la data in care s-a platit intreaga limita de raspundere inainte de data expirarii politei de asigurare;
  • in cazul incetarii din orice cauza a contractului de inchiriere incheiat de asigurat;
  • cu acordul ambelor parti;
  • prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
  • ìn caz de forta majora;
  • prin desfiintarea de drept a politei in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale.
Teritorialitate: 

              Polita de raspundere Civila Legala a PROPRIETARULUI de imobile fata de CHIRIASUL sau, de la GROUPAMA Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a proprietarului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse chiriasului, avand ca temei faptele ilicite ale proprietarului, savarsite din culpa, cu discernamant, constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta raspunde in baza legii fata de chiriasul sau, referitoare la spatiul inchiriat, conform contractului de inchiriere, isi exercita acoperirea numai pentru imobilele detinute de proprietar pe teritoriul Romaniei, si care fac obiectul unui contract de inchiriere intocmit in conformitate cu legislatia specifica din Romania.

Asiguratul: 

                Asigurat pe polita de raspundere Civila Legala a PROPRIETARULUI de imobile fata de CHIRIASUL sau, de la GROUPAMA Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a proprietarului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse chiriasului, avand ca temei faptele ilicite ale proprietarului, savarsite din culpa, cu discernamant, constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta raspunde in baza legii fata de chiriasul sau, referitoare la spatiul inchiriat, conform contractului de inchiriere, poate sa fie:

  • persoana fizica sau juridica care detine in proprietate un imobil a carui folosinta temporara, totala sau partiala, o transmite pe o durata determinata unor alte persoane in schimbul unei chirii si cu destinatia de locuinta, sediu social, magazin, depozit, stand expozitional, cabinet, birou, activitate de productie, etc.
    • sunt inclusi reprezentantul legal, administratorii, directorii, actionarii / asociatii sau angajatii cu contract ai asiguratului, in timp ce actioneaza in aceasta calitate pentru acesta.

               Contractant poate fi persoana care incheie polita de asigurare cu asiguratorul pentru asigurarea unui risc privind o alta persoana si se obliga fata de asigurator sa plateasca prima de asigurare precum si sa respecte obligatiile care ii revin
prin polita.

               Beneficiar al asigurarii (chirias):

  • persoana fizica sau juridica care inchiriaza de la proprietar un spatiu, in baza unui contract de inchiriere, in calitate de locatar, avand fie destinatie de locuinta, fie pentru a-si desfasura activitatea.
Suma Asigurata: 

              Suma asigurata reprezinta limita maxima in baza careia asiguratorul poate acorda despagubiri celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.

              Limita raspunderii asiguratorului este:

  • Limita unica a raspunderii pentru intreaga perioada de asigurare - care reprezinta raspunderea maxima a asiguratorului pentru toate evenimentele asigurate intamplate in perioada de valabilitate a politei de asigurare, indiferent de numarul acestora si de cuantumul despagubirilor solicitate pentru un singur eveniment;
  • O limita maxima a raspunderii prevazuta pentru fiecare eveniment asigurat si o limita agregat pe intreaga perioada asigurata.
    • Limita maxima a raspunderii pe eveniment reprezinta despagubirea maxima pe care asiguratorul o poate acorda pentru toate pagubele inregistrate in perioada de valabilitate a politei ca urmare a producerii unui singur eveniment asigurat;
    • Limita agregat pe intreaga perioada asigurata reprezinta limita totala a raspunderii asiguratorului obtinuta prin cumularea limitelor maxime stabilite pe fiecare eveniment;

              Dupa fiecare despagubire acordata, limita raspunderii stabilita pe perioada asigurata se reduce cu suma platita drept despagubire, asigurarea continuand pentru suma ramasa, prima de asigurare pentru perioada ramasa pana la expirarea politei ramanand neschimbata.

              La cererea asiguratului, limita raspunderii poate fi reintregita, contra platii diferentei de prima corespunzatoare, cu acordul asiguratorului.

Prima de Asigurare: 

                Prima de asigurare se stabileste potrivit tarifului de prime al asiguratorului.

                In cazul in care limita de raspundere asigurata este stabilita:

  • in lei, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc si se platesc in lei;
  • in valuta convertibila, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc in valuta convertibila si se platesc in valuta sau, in lei la cursul de schimb BNR din data platii.

                Prima de asigurare se achita anticipat si integral, pentru perioada de asigurare mentionata in polita, sau in rate, din care prima rata se plateste inainte de intrarea in vigoare a politei, iar urmatoarele pana la datele scadente mentionate in aceasta. Cuantumul si termenele de plata ale primelor de asigurare sunt cele mentionate in polita de asigurare.

                Asiguratorul nu are obligatia de a-i notifica asiguratului datele de scadenta ale primelor de asigurare.

Sistemul de Fransize: 

              Polita de raspundere Civila Legala a PROPRIETARULUI de imobile fata de CHIRIASUL sau, de la GROUPAMA Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a proprietarului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse chiriasului, avand ca temei faptele ilicite ale proprietarului, savarsite din culpa, cu discernamant, constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta raspunde in baza legii fata de chiriasul sau, referitoare la spatiul inchiriat, conform contractului de inchiriere, poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.

Riscuri Asigurate Standard: 

               Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de raspundere Civila Legala a PROPRIETARULUI de imobile fata de CHIRIASUL sau, de la GROUPAMA Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a proprietarului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse chiriasului, avand ca temei faptele ilicite ale proprietarului, savarsite din culpa, cu discernamant, constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta raspunde in baza legii fata de chiriasul sau, referitoare la spatiul inchiriat, conform contractului de inchiriere, sunt:

  • sumele pe care asiguratul este obligat sa le platesca cu titlu de daune pentru prejudicii, provocate din culpa sa chiriasilor, prin vatamari corporale si pagube la bunurile apartinand acestora (avarieri, distrugeri, deteriorari);
  • cheltuielile de judecata facute de reclamant pentru indeplinirea formalitatilor legale in vederea obligarii asiguratului la plata despagubirilor, daca asiguratul a fost obligat prin hotarare judecatoreasca la plata acestora;
  • cheltuielile de judecata facute de asigurat in procesul civil, daca a fost obligat la desdaunare;
Riscuri Excluse: 

               Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de raspundere Civila Legala a PROPRIETARULUI de imobile fata de CHIRIASUL sau, de la GROUPAMA Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a proprietarului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse chiriasului, avand ca temei faptele ilicite ale proprietarului, savarsite din culpa, cu discernamant, constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta raspunde in baza legii fata de chiriasul sau, referitoare la spatiul inchiriat, conform contractului de inchiriere, sunt:

  • Asiguratorul nu acorda despagubiri pentru:
    • orice raspunderi ale asiguratului care exced raspunderea civila legala;
    • pretentii de despagubire in legatura cu termenele de predare - primire;
    • pretentii de despagubire pentru pierderi financiare, nivelul preturilor, neincasarea chiriilor, neocuparea spatiilor detinute de asigurat;
    • orice pretentii de despagubire pentru daune produse chiriasului in legatura cu paza bunurilor acestuia, in situatia in care, prin contract, proprietarul se obliga sa asigure paza bunurilor acestuia;
    • pretentii de despagubire pentru pagube produse ca urmare a nerespectarii a unui anumit climat sau regim termic in spatiile respective, din cauze ce nu tin de vina asiguratului;
    • pretentii de despagubire pentru pagube produse de asigurat chiriasilor cu care nu are un contract valabil de inchiriere.
Clauze Suplimentare: 

              La polita de raspundere Civila Legala a PROPRIETARULUI de imobile fata de CHIRIASUL sau, de la GROUPAMA Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a proprietarului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse chiriasului, avand ca temei faptele ilicite ale proprietarului, savarsite din culpa, cu discernamant, constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta raspunde in baza legii fata de chiriasul sau, referitoare la spatiul inchiriat, conform contractului de inchiriere, nu exista si nu se pot atasa clauze de asigurare prin care sa poata fi preluate in asigurare riscuri suplimentare.

Obligatiile Asiguratului: 

               Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de raspundere Civila Legala a PROPRIETARULUI de imobile fata de CHIRIASUL sau, de la GROUPAMA Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a proprietarului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse chiriasului, avand ca temei faptele ilicite ale proprietarului, savarsite din culpa, cu discernamant, constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta raspunde in baza legii fata de chiriasul sau, referitoare la spatiul inchiriat, conform contractului de inchiriere, sunt:

  • Pe intreaga perioada de valabilitate a politei, asiguratul este obligat:
    • sa comunice asiguratorului orice modificare intervenita in legatura cu datele luate in considerare la incheierea politei, precum si schimbarea imprejurarilor esentiale privind posibilitatea producerii riscului asigurat;
    • sa declare existenta altor asigurari pentru aceeasi raspundere la asiguratori diferiti, atat la incheierea politei de asigurare, cat si pe parcursul derularii acesteia;
    • sa plateasca primele de asigurare in cuantumul si la termenele inscrise in polita de asigurare.
  • Dupa primirea unei solicitari de despagubiri, asiguratul este obligat:
    • sa avizeze in scris asiguratorul, imediat ce a luat la cunostinta, cu privire la primirea oricarei solictari de despagubiri generatoare de pretentii de despagubire, despre cauzele si imprejurarile in care acesta a intervenit si despre natura daunei;
    • sa furnizeze toate informatiile si inscrisurile solicitate de asigurator si sa permita acestuia sa faca investigatii referitoare la cauza si marimea daunei;
    • sa comunice, in scris, pretentiile formulate de cei pagubiti si sa depuna orice acte primite in legatura cu producerea daunei;
    • sa nu recunoasca nici o raspundere si sa nu faca nici o oferta, promisiune sau plata fara acordul scris al asiguratorului;
    • sa-si organizeze o buna aparare in procesul intentat de pagubit, tinand seama si de recomandarile facute de asigurator, inclusiv in ceea ce priveste angajarea unui aparator atat in prima instanta cat si in caile de atac (asiguratorul poate folosi si calea interventiei in interesul asiguratului raspunzator de producerea prejudiciului, ori de cate ori in acest fel se asigura o mai buna aparare a intereselor acestuia);
    • sa conserve dreptul de regres al asiguratorului si sa-i acorde acestuia suport in vederea recuperarii prejudiciilor de la persoanele vinovate de producerea prejudiciului, altele decat persoanele asigurate.
    • sa nu intreprinda nici o actiune care sa conduca la marirea pagubelor susceptibile de a fi acoperite prin asigurare.
  • In caz de neindeplinire a oricareia din obligatiile prevazute mai sus, asiguratorul are dreptul sa refuze plata despagubirilor.
  • Respectarea riguroasa a obligatiilor ce revin asiguratului, precum si prezumtia ca declaratiile si raspunsurile acestora la cererea - chestionar sunt adevarate, vor fi o conditie ce precede orice raspundere care revine asiguratorului.
Obligatiile Asiguratorului: 

               Principalele obligatii, pe care GROUPAMA Asigurari S.A. le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de raspundere Civila Legala a PROPRIETARULUI de imobile fata de CHIRIASUL sau, pentru asigurarea raspunderii civile a proprietarului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse chiriasului, avand ca temei faptele ilicite ale proprietarului, savarsite din culpa, cu discernamant, constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta raspunde in baza legii fata de chiriasul sau, referitoare la spatiul inchiriat, conform contractului de inchiriere, sunt:

  • sa puna la dispozitia asiguratului sau contractantului asigurarii informatii complete si corecte in legatura cu polita de asigurare, atat inaintea incheierii, cat si pe durata derularii acestuia;
  • sa elibereze, la cerere, un duplicat al politei de asigurare, in cazul in care originalul a fost pierdut sau distrus;
  • sa pastreze confidentialitatea informatiei despre asigurat, de care a luat cunostinta in procesul asigurarii;
  • sa primeasca avizarile de dauna;
  • sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurati / pagubiti;
  • sa emita oferte de despagubire;
  • sa plateasca despagubirile cuvenite celor in drept la termenele stabilite;
  • sa ramburseze asiguratului cheltuielile aferente limitarii pagubelor legate de producerea evenimentului asigurat.
Procedura Daune: 
  • Constatarea si evaluarea pagubelor se fac de catre asigurator, impreuna cu asiguratul, direct sau prin imputerniciti, inclusiv prin experti, daca s-a convenit in acest mod de cele doua parti.
  • despagubirile se stabilesc pe baza conventiei dintre asigurat, persoana pagubita si asigurator (pe cale amiabila) sau prin hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila pronuntata conform legislatiei din Romania.
  • Culpa poate fi determinata si printr-o expertiza extrajudiciara efectuata de un expert autorizat in conditiile legii.
  • Stabilirea despagubirilor pe baza intelegerii dintre parti (pe cale amiabila) se poate face numai daca, din actele intocmite de cel care executa expertiza si / sau din documentele prezentate de asigurat si / sau cele existente in dosarul de dauna, rezulta cu certitudine atat raspunderea civila a acestuia pentru producerea pagubelor cat si cauzele si intinderea prejudiciului si persoana pagubita.
  • In cazul producerii riscului asigurat, in situatia in care partile nu se inteleg asupra cuantumului despagubirii, suma din despagubire care nu face obiectul litigiului va fi platita de asigurator inainte ca litigiul sa se fi solutionat prin negocieri sau de catre instanta judecatoreasca.
  • Despagubirea nu poate depasi suma asigurata, nici cuantumul pagubei, stabilit in baza actelor justificative.
  • Daca asigurarea s-a incheiat cu fransiza, asiguratorul este raspunzator numai pentru partea ce depaseste cuantumul fransizei.
  • In cazul platii unei despagubiri, asiguratorul are dreptul de a compensa ratele de prima ce i se datoreaza pana la sfarsitul perioadei de asigurare prin scaderea acestora din valoarea despagubirilor cuvenite.
  • In toate cazurile in care au fost prejudiciate mai multe persoane si suma prejudiciilor acestora depaseste Limita raspunderii asiguratorului pe cererea de despagubire mentionata in polita, despagubirile se acorda in limita acestei sume, proportional cu prejudiciul suferit de fiecare persoana, daca asiguratul si asiguratorul nu convin altfel cu ocazia solutionarii daunei.
  • Daca prejudiciul s-a produs din culpa mai multor persoane, asiguratorul va acorda despagubire numai pentru partea din paguba de care se face raspunzator asiguratul. In astfel de situatii, in cazul in care nu se poate stabili masura raspunderii fiecarei persoane, aceasta se va stabili in cote egale in raport cu numarul partilor implicate in eveniment sau va rezulta din documentele intocmite de experti sau instanta.
  • Asiguratorul este indreptatit sa amane acordarea despagubirii daca, in legatura cu realitatea daunei a fost instituita o cercetare penala, pana la finalizarea acesteia, sau atunci cand exista neconcordante / afirmatii contradictorii intre declaratiile asiguratului / persoanei pagubite si situatia de fapt.
  • Asiguratorul plateste despagubirea nemijlocit celui pagubit cu acordul scris al asiguratului, in masura in care cel pagubit nu a fost despagubit de asigurat. Despagubirea nu poate fi urmarita de creditorii asiguratului.
  • Despagubirea se plateste asiguratului in cazul in care acesta dovedeste ca a despagubit pe cel pagubit, cu conditia ca despagubirea sa fie justificata si recunoscuta de asigurator.
  • Prin plata despagubirii, pe baza de intelegere dintre parti (cale amiabila) sau prin hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila pronuntata in Romania se sting orice pretentii ale asiguratului si ale persoanelor prejudiciate fata de asigurator.
  • Odata cu plata despagubirii, beneficiarul despagubirii va mentiona, in scris, ca a fost despagubit de asigurator pentru prejudiciile suferite si ca nu mai are nici o pretentie, in legatura cu prejudiciul respectiv fata de asigurator.
  • Drepturile persoanelor prejudiciate impotriva celor raspunzatori de producerea prejudiciilor raman nestirbite, potrivit dreptului comun, pentru tot ceea ce depaseste sumele platite de asigurator.
  • Asiguratorul poate fi chemat in judecata de persoanele pagubite in limitele obligatiilor ce-i revin acestuia din polita de asigurare.
  • Dupa fiecare plata de despagubire limita raspunderii asiguratorului pe intreaga perioada de asigurare prevazuta in polita se diminueaza cu suma platita. Asigurarea continua pentru limita raspunderii asiguratorului astfel diminuata.
  • Asiguratorul nu datoreaza despagubire din asigurare daca riscul asigurat a fost produs cu intentie de asigurat, de beneficiarul despagubirii ori de catre un membru din conducerea asiguratului, care lucreaza in aceasta calitate.
  • Daca la data producerii evenimentului asigurat exista si alte polite de asigurare incheiate de asigurat la asiguratori diferiti, care acopera prejudicii ce intra sub incidenta politei de asigurare, asiguratorul plateste despagubiri in baza politei proportional cu Limita raspunderii mentionata pe polita.
  • Termenul de plata a despagubirii este de 15 zile de la data depunerii la asigurator a ultimului document necesar constatarii si evaluarii prejudiciului.

Notificare daune:

Call Center Constatare daune - ALO GROUPAMA -

Tel: 0374 110 110

de LUNI pana VINERI, intre 8:00 – 20:00 -

Diverse: 
  • In cursul valabilitatii politei de asigurare, asiguratorul are dreptul sa efectueze verificari ale informatiilor prezentate de asigurat ori de cate ori considera necesar.
  • Polita de asigurare poate fi modificata oricand in cursul valabilitatii sale prin acordul comun al asiguratorului si asiguratului, modificarea intrand in vigoare la data convenita in scris de catre parti.
  • Orice notificare, comunicare, avizare sau instiintare legata de polita de asigurare se considera efectuata daca va fi transmisa in scris.
  • Respectarea riguroasa si indeplinirea prevederilor prevazute in polita de asigurare, in masura in care se refera la obligatiile care ii revin asiguratului, precum si prezumtia ca declaratiile si raspunsurile asiguratului din declaratia de asigurare, sunt adevarate, vor fi o conditie ce precede orice raspundere care revine asiguratorului.
  • Polita de asigurare poate fi denuntata oricand de asigurat sau asigurator cu o notificare scrisa de 20 de zile calculate de la data primirii notificarii de catre cealalta parte. In cazul in care polita de asigurare este denuntat, asiguratorul va restitui partea din prima de asigurare achitata anticipat retinand prima corespunzatoare perioadei efectiv acoperita prin asigurare (aceasta din urma se va calcula prin retinerea unei parti de 1 / 12 din prima de asigurare anuala pentru fiecare luna sau fractiune de luna de acoperire), daca pana la data denuntarii nu s-au platit si / sau nu au fost avizate evenimente care intra sub incidenta acoperirii acordate prin polita de asigurare.
  • In limita despagubirilor platite asiguratorul se subroga in toate drepturile asiguratului sau beneficiarilor de despagubiri impotriva celor raspunzatori de producerea prejudiciilor / pagubelor.
  • Asiguratul raspunde pentru prejudiciile aduse asiguratorului prin acte care ar impiedica realizarea dreptului de regres. Daca asiguratul renunta la dreptul de regres sau daca, din vina lui, exercitarea acestui drept nu mai este posibila, asiguratorul este eliberat de obligatia de a plati despagubiri pana la limita sumei ce face obiectul dreptului de regres. Daca plata a fost deja efectuata, asiguratul este obligat sa restituie despagubirile acordate de asigurator.
  • Dreptul la actiune privind solicitarea de despagubiri in baza politei de asigurare se stinge in termen de 2 ani de la data expirarii termenului stabilit pentru plata despagubirilor.
  • In vederea protejarii asiguratilor, beneficiarilor asigurarii si tertelor persoane pagubite, prin contributia asiguratorilor se constituie Fondul de Garantare, destinat platilor de indemnizatii rezultate din contractele de asigurare facultative si obligatorii incheiate in conditiile Codului civil si Legii nr.136 / 1995 privind asigurarile și reasigurarile in Romania, in cazul constatarii insolvabilitatii asiguratorului.
  • Orice litigiu decurgand din sau in legatura cu aceasta polita de asigurare, inclusiv referitor la valabilitatea, interpretarea, executarea ori desfiintarea sa, se va solutiona potrivit legii romane, de catre instantele de judecata competente din Romania.