SANATATE 2024 - METROPOLITAN Life - Pitesti - Arges

asigurari metropolitan life metlife sanatate individuala grup persoane fizice pitesti arges

ROMANIA, Bucuresti, Sector 1, Bd. Lascar Catargiu, nr. 47-53, et. 4.

client@metropolitanlife.ro

Tel:    021.203.83.00, 021.208.40.23, 021.208.41.00

Fax:   021.208.41.04, 021.208.41.01

               METROPOLITAN Life este parte din MetLife Inc., una dintre cele mai mari companii de asigurari de VIATA din lume. Infiintata in 1868, MetLife ofera, la nivel global, asigurari de VIATA, planuri de pensii, beneficii pentru angajati si servicii de administrare a activelor. Cu aproximativ 100 de milioane de clienti, MetLife are operatiuni deschise in aproape 50 de tari si detine pozitii de conducere in piete din Japonia, America Latina, Asia, Europa si Orientul Mijlociu. In Romania, Metropolitan Life are peste 17 ani de activitate pe piata de asigurari de VIATA. 2 milioane de clienti beneficiaza de asigurari de VIATA si pensii private obligatorii oferite de Metropolitan Life la nivel local. Metropolitan Life este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-001-11.10.2001.

Aspecte Generale: 

METROPOLITAN Life detine in portofoliu si ofera clientilor sai polita de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - UltraMED - o asigurare pentru AFECTIUNI GRAVE care confera acoperire financiara de pana la 800 000 ron pentru o gama variata de 32 de afectiuni grave, astfel incat asiguratul sa se bucure de protectie financiara completa pentru sanatatea sa si a familiei sale.

Obiectul Asigurarii: 

               Obiectul politei de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - UltraMED de la METROPOLITAN Life consta in faptul ca asiguratorul se obliga sa asigure plata sumei asigurate de pana la 800 000 ron in situatia diagnosticarii uneia din cele 32 (trezeci si doua) de afectiuni grave, acoperite prin polita:

  • Asiguratorul va plati asiguratului, in conformitate cu prevederile politei de asigurare, suma asigurata de pana la 800.000 RON in functie de prima platita. Plata sumei asigurate va fi efectuata catre asigurat, daca acesta este in VIATA, la 30 (treizeci) de zile de la:
    • diagnosticarea uneia dintre urmatoarele afectiuni:
      • Cancer
      • Infarctul miocardic acut
      • accident vascular cerebral
      • Insuficienta renala
      • Anemie aplastica
      • Orbire (pierderea totala și permanenta a vederii)
      • Afectiune pulmonara in stadiu terminal
      • Afectiune hepatica in stadiu terminal
      • Coma
      • Surditate (pierderea auzului)
      • Pierderea vorbirii
      • Arsuri majore
      • Scleroza multipla
      • Paralizie (pierderea capacitatii de utilizare a membrelor)
      • Boala Parkinson
      • Boala Alzheimer/ Dementa severa (inaintea vârstei de 60 de ani)
      • Hepatita fulminanta
      • Hipertensiune pulmonara primitiva
      • Boala in stadiu terminal
      • Tumora cerebrala benigna
      • Encefalita
      • Poliomielita
      • Meningita bacteriana
      • Traumatism cranian major
      • Sindrom apallic
      • Alte afectiuni coronariene severe
      • Sclerodermie progresiva
      • Lupus eritematos sistemic cu nefrita lupica sau
    • data interventiei chirurgicale pentru urmatoarele afectiuni:
      • Interventie chirurgicala de By-Pass aorto-coronarian
      • Interventie chirurgicala a valvelor cardiace
      • Transplant de organ major / de maduva osoasa
      • Interventia chirurgicala asupra aortei

                Beneficiile politei de asigurare UltraMED:

  • Valoarea contributiilor

    • Asigurarea ofera posibilitatea de a fi calcula suma asigurata dorita in functie de varsta pe care o are asiguratul. O decizie cat mai rapida inseamna obtinerea protectiei necesare cu o investite mai mica din partea asiguratului.
  • Reducere de prima

    • In functie de frecventa de plata a primelor: lunar, trimestrial, semestrial sau anual. Se acorda reducere pentru frecventa de plata anuala.
  • Flexibilitate pe parcursul contractului:

    • Poate fi modificata frecventa de plata a primelor pentru a fi in avantajul asiguratului.
  • Accesul facil de serviciile Metropolitan Life

    • In orice regiune a tarii, asiguratul poate fi sigur ca unul dintre consultantii si managerii asiguratorului ii va fi alaturi. Fiecare dintre acesti profesionisti are pregatirea si instrumentele necesare sa ajute la identificarea necesitatilor reale pe care le are asiguratul si, pe baza acestor necesitati concrete, sa alegeaga impreuna cea mai buna solutie de asigurare.
Conditii de Preluare in Asigurare: 

              Incheierea unei polite de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - UltraMED de la METROPOLITAN Life presupune urmatoarele:

  • In vederea incheierii politei de asigurare, titularul si asiguratul / vor completa si semna cererea de asigurare, document ce face parte integranta din polita de asigurare. Prin completarea si semnarea cererii de asigurare, titularul / asiguratul au obligatia de a declara in scris asiguratorului toti factorii de risc esentiali din punctul de vedere al acceptarii asigurarii. Asiguratorul va pastra confidentialitatea informatiilor.
  • In vederea acceptarii cererii de asigurare si emiterii politei de asigurare, asiguratorul isi rezerva dreptul de a solicita informatii suplimentare pentru a verifica urmatoarele aspecte: existenta interesului asigurabil, capacitatea titularului asigurarii de a plati primele de asigurare, justificarea sumelor asigurate alese sau orice alt document necesar pentru evaluarea medicala a persoanei asigurate.
  • Conditia necesara pentru plata sumei asigurate este ca simptomele afectiunii sa fi aparut pentru prima data cel mai devreme dupa trei (3) luni (cu exceptia cazului in care nu se specifica altfel) de la:
    • Data intrarii in vigoare a politei de asigurare sau
    • Data oricarei majorari a sumei asigurate (in acest caz asiguratorul platind suma asigurata initiala) sau
    • Data repunerii in vigoare a asigurarii.
  • Varsta asiguratului la data incheierii politei de asigurare poate fi cuprinsa intre 18 - 55 de ani impliniti.
  • Titularul asigurarii / asiguratul este raspunzator pentru corectitudinea informatiilor furnizate asiguratorului privind datele personale ale asiguratului. De asemenea, titularul asigurarii / asiguratul este obligat sa raspunda in scris, la intrebarile formulate de asigurator, precum si sa declare, la data incheierii politei de asigurare, orice informatie sau imprejurari pe care le cunoaste si care, de asemenea, sunt esentiale pentru evaluarea riscului.
  • Daca imprejurarile esentiale privind riscul se modifica in cursul executarii politei (incluzand, dar fara a se limita la modificarea ocupatiei, a hobby-urilor), titularul asigurarii / asiguratul este obligat sa comunice in scris asiguratorului modificarea survenita.
  • In caz de frauda, declaratie falsa, neconforma realitatii, inexacta, reticenta facuta cu rea credinta de catre titularul asigurarii / asigurat in cererea de asigurare sau in orice alt document ce face parte sau este emis ca urmare a executarii politei de asigurare, a primei de asigurare sau a oricarui alt aspect care ar putea afecta asigurarea sau in legatura cu orice solicitare de despagubire pe baza politei de asigurare, chiar daca declaratia sau reticenta nu a avut influenta asupra producerii riscului asigurat, polita de asigurare este nula. In acest caz, primele platite raman dobandite asiguratorului, care, de asemenea, poate cere si plata primelor cuvenite pana la momentul la care a luat la cunostinta de cauza de nulitate. In cazul in care reaua credinta nu a putut fi stabilita, iar constatarea acestor incalcari are loc anterior producerii riscului asigurabil, asiguratorul are dreptul fie de a mentine polita de asigurare solicitand majorarea primei, fie de a rezilia polita la implinirea unui termen de 10 (zece) zile, calculat de la notificarea primita din partea asiguratului, restituindu-i acestuia din urma partea din primele platite aferenta perioadei in cadrul careia asigurarea nu mai functioneaza. Atunci cand constatarea declaratiei inexacte sau a reticentei are loc ulterior producerii riscului asigurat, indemnizatia se reduce in raport cu proportia dintre nivelul primelor platite si nivelul primelor ce ar fi trebuit sa fie platite.
  • Asiguratorul isi rezerva dreptul sa solicite oricand pe perioada politei de asigurare documente care sa probeze informatiile si declaratiile furnizate de catre titularul asigurarii, inclusiv, dar fara a se limita la adeverinte de venit, documente oficiale cu privire la activitatea desfasurata si orice alte documente considerate relevante.
  • Daca declaratiile referitoare la varsta asiguratului sunt eronate, asiguratorul are dreptul de a ajusta suma asigurata, in conformitate cu datele corecte ale asiguratului la data incheierii politei de asigurare.
  • In cazul in care varsta asiguratului, la momentul incheierii politei de asigurare, era in afara limitelor de varsta prevazute in tarifele corespunzatoare ale asiguratorului, atunci asiguratorul are dreptul de a rezilia polita de asigurare cu aplicarea prevederilor de mai sus.
  • Daca titularul politei sau asiguratul nu au raspuns sincer si complet la intrebarile care pot afecta corecta evaluare a riscului asigurat si sunt incluse in documentele care constituie baza politei, asiguratorul si titularul politei sau asiguratul convin sa se aplice prevederile referitoare la acuratetea declaratiilor.
  • Daca totusi polita de asigurare ramane in vigoare pentru o perioada de 5 (cinci) ani fara intrerupere, de la data intrarii in vigoare si daca asiguratul se afla in VIATA la sfarsitul acestei perioade, asiguratorul nu-i poate contesta valabilitatea, cu exceptia cazului referitor la acuratetea declaratiilor de mai sus. Totusi, asiguratorul poate contesta oricand valabilitatea unui contract suplimentar anexat politei.
  • In cazul in care polita de asigurare a incetat si dupa o perioada a fost repusa in vigoare sau suma asigurata a fost marita, atunci perioada de 5 (cinci) ani mai sus mentionata se va calcula de la data reintrarii in vigoare a politei, respectiv de la data maririi sumei asigurate, numai in privinta informatiilor si evenimentelor declarate asiguratorului pentru repunerea in vigoare, respectiv pentru marirea sumei asigurate.
  • Pentru acoperirile din imbolnavire exista o perioada de asteptare de 3 (trei) luni de la data intrarii / repunerii in vigoare / majorarii sumei asigurate a politei.
  • Modificale politei:
    • Schimbarea titularului:
      • Titularul asigurarii poate fi modificat oricand pe durata politei de asigurare prin solicitare scrisa si semnata de catre vechiul si noul titular, cu consimtamantul asiguratului / reprezentantului legal si al asiguratorului, cu conditia existentei unui interes asigurat. Aceasta cerere va fi insotita de copiile actelor de identitate ale persoanelor semnatare.
    • Schimbarea frecventei de plata:
      • Schimbarea frecventei de plata se poate face la orice aniversare a politei, pe baza unei solicitari scrise si semnate de catre titularul asigurarii si transmisa asiguratorului cu cel mult 30 (treizeci) de zile inainte de data aniversarii.
    • Schimbarea sumei asigurate:
      • Suma asigurata prevazuta in polita de asigurare poate fi modificata in urma unei solicitari scrise a titularului, inregistrata de catre asigurator cu 30 (treizeci) de zile inaintea datei de aniversare a politei si numai dupa aprobarea acesteia de catre asigurator.
      • In cazul majorarii sumei asigurate, titularul trebuie sa prezinte dovada faptului ca asiguratul corespunde din punct de vedere al sanatatii si al conditiilor de asigurare, respectiv sa plateasca noua prima de asigurare majorata.
      • Nicio modificare a politei de asigurare nu este valabila decat daca a fost facuta in scris.
    • Cesiunea politei
      • Titularul asigurarii are dreptul de a cesiona polita, iar acest drept se exercita la solicitarea sa si cu acordul asiguratului. Aceasta cesiune tine asiguratorul raspunzatoar in limita obligatiilor sale din polita. Asiguratorul nu isi asuma raspunderea pentru validitatea oricarei alte cesiuni.
  • Fiecare modificare a prevederilor politei se va realiza cu emiterea unei anexe, care va fi parte integranta din polita si va inlocui partile relevante precedente din aceasta, cu exceptia cazurilor in care este prevazut altfel in conditiile de asigurare.
Perioada Asigurata: 

             Polita de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - UltraMED de la METROPOLITAN Life poate fi incheiata pe o perioada de 1 an, reinnoibila pe o durata maxima de 10 ani.

             Conditia necesara pentru plata sumei asigurate este ca simptomele afectiunii sa fi aparut pentru prima data cel mai devreme dupa trei (3) luni (cu exceptia cazului in care nu se specifica altfel) de la:

  • Data intrarii in vigoare a politei de asigurare sau
  • Data oricarei majorari a sumei asigurate (in acest caz asiguratorul platind suma asigurata initiala) sau
  • Data repunerii in vigoare a asigurarii.

             In cazul acceptarii cererii de asigurare, asiguratorul va emite polita de asigurare, urmand ca riscurile asigurabile mentionate in polita sa fie acoperite de la data intrarii in vigoare specificata pe polita. Pentru acoperirile din imbolnavire exista o perioada de asteptare de 3 (trei) luni de la data intrarii / repunerii in vigoare / majorarii sumei asigurate a politei.             

             Polita va inceta fara interventia instantelor judecatoresti in urmatoarele cazuri:

  • prin reziliere unilaterala a politei de asigurare, de catre oricare dintre parti, in cazul nerespectarii obligatiilor de catre cealalta parte. Rezilierea se va face printr-o notificare scrisa, transmisa celeilalte parti, la ultima adresa comunicata, fara indeplinirea niciunei alte formalitati prealabile si fara interventia instantelor judecatoresti; in acest caz, polita va inceta incepand cu sfarsitul perioadei acoperite de ultima prima de asigurare platita.
  • de drept la data decesului asiguratului;
  • dupa plata despagubirii;
  • de drept la data maturitatii politei de asigurare;
  • de drept la sfarsitul perioadei de gratie, in caz de neplata a primei scadente;
  • in cazul in care titularul refuza modificarea / ajustarea primei de asigurare, conform prevederilor articolului referitor la plata primei de asigurare;
  • prin renuntarea de catre titularul asigurarii la polita de asigurare. Renuntarea la polita se poate face in termen de 20 (douazeci) de zile calendaristice; calculate de la data intrarii in vigoare a politei, fara plata vreunei penalitati si cu restituirea eventualelor prime platite. Pentru ca renuntarea sa produca efecte, notificarea de renuntare trebuie inregistrata de titularul asigurarii la sediile asiguratorului si va trebui sa contina datele de identificare si semnatura titularului asigurarii. Restituirea primei se va efectua catre titularul politei de asigurare;
  • prin denuntarea unilaterala a politei de asigurare, de catre titularul asigurarii, prin notificare scrisa, transmisa cu preaviz de 20 (douazeci) de zile calendaristice (in acest caz, polita va inceta incepand cu sfarsitul perioadei acoperite de ultima prima de asigurare platita).

             La incetarea politei, obligatia titularului de plata a primei, precum si obligatia asiguratorului de plata a beneficiilor aferente politei vor inceta. In cazul in care titularul a platit o prima suplimentara pentru perioada in care incetarea devine efectiva sau o prima / prime pentru o perioada ulterioara incetarii, asiguratorul ii va returna valoarea acesteia / acestora.

             Polita de asigurare poate fi repusa in vigoare in interval de 3 (trei) ani de la ultima data scadenta a primei neachitate, daca planul de asigurare de baza mai este oferit de asigurator.

             Pentru repunerea in vigoare a politei, sunt necesare urmatoarele:

  • cerere de repunere in vigoare, format standard oferit de asigurator, scrisa si semnata de catre titularul asigurarii si de catre asigurat;
  • dovada faptului ca asiguratul corespunde din punct de vedere al sanatatii si al conditiilor pentru asigurare;
  • plata ultimei prime pe care titularul ar fi platit-o, daca asigurarea ar fi ramas in vigoare pana la acel moment.
Teritorialitate: 

              Polita de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - UltraMED de la METROPOLITAN Life isi exercita acoperirea in intreaga lume.

Asiguratul: 

                Asigurat pe polita de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - UltraMED de la METROPOLITAN Life poate sa fie:

  • oricce persoana care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii de eligibilitate:
    • varsta asiguratului la data incheierii politei de asigurare poate fi cuprinsa intre 18 (optisprezece) ani impliniti si 55 (cincizeci si cinci) de ani impliniti;

               Titular poate fi persoana fizica sau juridica care incheie polita de asigurare pentru asigurat si care are obligatia de plata a primei de asigurare catre asigurator.

               Beneficiar al asigurarii este persoana desemnata sa incaseze beneficiile platibile in baza politei, in cazul decesului asiguratului. Beneficiarul este desemnat pe cererea de asigurare sau intr-o anexa de catre titular si cu acordul asiguratului.

Suma Asigurata: 

              Suma asigurata este suma corespunzatoare politei, mentionata in polita de asigurare sau intr-o anexa si reprezinta obligatia maxima a asiguratorului, platita o singură data in cazul producerii evenimentului asigurat. Aceasta nu poate depasi 800 000 ron in functie de prima platita.

              In cazul aparitiei in acelasi timp sau succesiv a uneia sau a mai multor boli sau interventii chirurgicale, suma asigurata va fi platita o singura data la valoarea specificata in polita de asigurare.

              In caz de deces al asiguratului dupa cele 30 (treizeci) de zile de la diagnosticare, orice beneficiu ce ar fi trebuit sa fie platit asiguratului conform prevederilor politei de asigurare va fi platit beneficiarilor sau mostenitorilor legali.

Prima de Asigurare: 

               Prima de asigurare se calculeaza in baza tarifului de prime al asiguratorului si in functie de factorii particulari de risc stabiliti de asigurator ca urmare a analizarii cererii - chestionar.

               Prima de asigurare se calculeaza in functie de: varsta asiguratului, suma asigurata, tabelele de mortalitate si morbiditate specifice politei de asigurare, frecventa de plata, cheltuielile de administrare ale asiguratorului, starea de sanatate a asiguratului, hobby-uri si sporturi profesioniste practicate de catre acesta. Primele de asigurare se platesc integral la termenele scadente, conform frecventei de plata specificata in polita de asigurare sau intr-o anexa ulterioara. Plata primei de asigurare se poate face: la casieriile bancilor partenere, prin transfer bancar, prin Direct Debit, ori prin orice alt mijloc de plata prevazut in anexa la cererea de asigurare.

                Nu se accepta plata in avans a primei de asigurare, cu mai mult de 2 (doua) luni inainte de data scadenta.

                Dupa plata primei initiale, pentru plata fiecarei prime care urmeaza se acorda o perioada de gratie de 30 (treizeci) de zile de la data scadenta.

                Daca prima nu a fost platita pana la sfarsitul perioadei de gratie, la expirarea acesteia polita de asigurare este reziliata de plin drept, fara nicio notificare.

                Daca survine evenimentul asigurat in perioada de gratie, prima de plata scadenta ramasa neachitata va fi scazuta din suma oricarui beneficiu pe care asiguratorul este obligata sa-l plateasca in baza politei de asigurare.

                Asiguratorul nu este obligat sa trimita nicio notificare privind plata primelor. Trimiterea unei astfel de notificari nu poate fi considerata in niciun caz o renuntare la aceasta dispozitie contractuala.

                Dovada platii primelor o reprezinta inregistrarea realizata de banca cu privire la tranzactie. Plata primelor trebuie efectuata de titularul asigurarii in conformitate cu indicatiile asiguratorului.

                Pe durata politei de asigurare, primele de asigurare vor suferi modificari in urmatoarele situatii:

  • La 5 (cinci) ani de la emiterea politei de asigurare, prima de asigurare va suferi modificari, in functie de varsta asiguratului la momentul respectiv.
  • Asiguratorul isi rezerva dreptul de a modifica conditiile si primele de asigurare (inclusiv cele mentionate in exemplul anterior), la orice aniversare incepand cu a 5-a aniversare. Pe parcursul primilor 5 ani de asigurare, primele mai sus mentionate sunt garantate de catre asigurator. Modificarea primelor de asigurare va tine cont de parametrii de baza care pot influenta evolutia costurilor beneficiilor oferite, bazate pe experienta asiguratorului, in functie de varsta asiguratului la data aniversarii si/sau repunerii in vigoare a politei. Conditiile si prima de asigurare astfel modificate vor fi propuse spre acceptare titularului politei de asigurare cu minimum 20 de zile inainte de fiecare aniversare a politei de asigurare. Titularul are dreptul de a refuza plata primei de asigurare modificate sau de o achita integral pana la data scadenta sau in perioada de gratie (aceasta perioada de gratie este de 30 zile de la data scadenta). Daca titularul nu plateste prima modificata pana in ultima zi a perioadei de gratie sau plateste o suma mai mica decat valoarea primei de asigurare modificate si propuse spre acceptare, polita de asigurare va inceta de drept la data aniversarii, prin neacceptarea modificarii de prima a politei de asigurare.
Sistemul de Fransize: 

              Polita de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - UltraMED de la METROPOLITAN Life poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.

Riscuri Asigurate Standard: 

              Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - UltraMED de la METROPOLITAN Life sunt:

  • Asiguratorul acopera urmatoarele afectiuni grave:
    • Cancer
      • Este considerat ca fiind o tumora maligna caracterizata prin cresterea si raspandirea necontrolata a celulelor maligne, cu invadarea si distrugerea tesutului normal. Acest diagnostic trebuie sa fie sustinut de probe histologice de malignitate si confirmat de catre un medic specialist oncolog sau anatomopatolog.
      • Excluderi:
        • Tumori indicand modificari maligne specifice unor carcinoame in - situ si tumori care sunt histologic descrise ca premaligne sau noninvazive, cum ar fi, fara a se limita numai la acestea, urmatoarele: carcinom mamar in-situ, displazie cervicala (displazie de col uterin) CIN-1, CIN-2 si CIN-3;
        • Hipercheratoze, cancer cutanat de tip bazocelular sau scuamos, melanoame mai mici de 1,5 mm grosime grad Breslow sau mai putin de nivelul 3 Clark, cu exceptia cazurilor in care exista dovada prezentei metastazelor;
        • Cancere de prostata clasificate ca TNM ca fiind T1a sau T1b sau cancere de prostata intr-o alta clasificare echivalenta sau inferioara acesteia, micro-carcinom papilar T1 N0 M0 al tiroidei mai mic de 1 cm in diametru, micro-carcinom papilar al vezicii urinare, leucemie limfatica cronica intr-un stadiu mai mic de stadiul 3 RAI si
        • Toate tumorile in prezenta infectarii cu HIV.
    • Infarctul miocardic acut
      • Ischemia (necroza) unei portiuni a muschiului cardiac ca rezultat al irigarii inadecvate a zonei respective.
      • Diagnosticul de infarct de miocard trebuie sustinut de cel putin trei din urmatoarele cinci criterii care se asocieaza unui infarct miocardic acut nou:
        • Istoric de dureri toracice anterioare tipice;
        • Modificari pe o electrocardiograma (ECG) noua (sub 3 luni) care dovedesc prezenta infarctului acut;
        • Crestere semnificativa a enzimei cardiace CK-MB;
        • Crestere a Troponinei (T sau I);
        • Fractie de ejectie a ventriculului stang mai mica de 50% masurata la 3 luni sau mai mult, dupa eveniment.
    • accident vascular cerebral
      • Este considerat un incident cerebro-vascular ce include infarctul de tesut cerebral, hemoragia cerebrala si subarahnoidiana, embolia cerebrala si tromboza cerebrala.
      • Acest diagnostic trebuie sa fie sustinut de criteriile de mai jos:
        • Dovada unei deficiente neurologice permanente confirmata de un neurolog la cel putin 6 saptamani dupa eveniment si
        • Rezultate de imagistica medicala oferite prin Rezonanta Magnetica, Tomografie Computerizata sau alte tehnici imagistice concludente ce confirma diagnosticul de atac vascular cerebral nou.
      • Excluderi:
        • Atacuri ischemice tranzitorii;
        • Leziuni cerebrale datorate unui accident sau unei raniri, unei infectii, vasculite si unei afectiuni inflamatorii;
        • O afectiune vasculara ce afecteaza ochiul sau nervul optic si
        • Afectiuni ischemice ale sistemului vestibular.
    • Interventie chirurgicala de By-Pass aorto-coronarian
      • Reprezinta o interventie chirurgicala efectuata pe cord deschis in scopul de a corecta ingustarea sau blocarea uneia sau mai multor artere coronare prin grefe pentru by-pass (derivatie). Acest diagnostic trebuie sa fie sustinut angiografic de obstructia semnificativa a arterei coronariene, iar procedura trebuie sa fie recomandata din punct de vedere medical de catre un medic specialist cardiolog.
      • Excluderi:
        • angioplastia si alte tehnici intra-arteriale,
        • tehnicile realizate prin cateterism si procedurile laser de tip “keyhole”.
    • Insuficienta renala
      • Reprezinta insuficienta renala ireversibila a functiei ambilor rinichi ce necesita dializa renala permanenta sau transplant renal.
    • Anemie aplastica
      • Este o insuficienta cronica persistenta a maduvei osoase care determina anemie, neutropenie si trombocitopenie si care necesita cel putin unul dintre urmatoarele tratamente:
        • Transfuzie de produse de sange,
        • Administrarea de agenti de stimulare a maduvei osoase hematogene,
        • Administrarea de agenti imunosupresivi sau
        • Transplantul de maduva osoasa.
      • Diagnosticul trebuie sa fie confirmat de catre un medic specialist hematolog.
    • Orbire (pierderea totala si permanenta a vederii)
      • Reprezinta pierderea totala si ireversibila a vederii la ambii ochi ca urmare a unei boli sau unui accident. Orbirea trebuie sa fie confirmata de catre un medic specializat oftalmolog.
    • Afectiune pulmonara in stadiu terminal
      • Este considerata o afectiune pulmonara care cauzeaza insuficienta respiratorie cronica. Acest diagnostic trebuie sa fie sustinut de criteriile de mai jos:
        • FEV1(VEMS) < 1 litru – modificare permanenta, ireversibila (in pofida tratamentului),
        • Necesitatea oxigenoterapiei permanente pentru hipoxemie,
        • Presiunea partiala a oxigenului de cel mult 55mmHg (PaO2 ≤ 55 mmHg) la analiza gazelor din sangele arterial si
        • O dispnee permanenta in stare de repaus.
      • Diagnosticul trebuie sa fie confirmat de catre un medic specialist pneumolog.
    • Afectiune hepatica in stadiu terminal
      • Este considerata insuficienta hepatica sustinuta de criteriile de mai jos:
        • Icter permanent,
        • Ascita si
        • Encefalopatie hepatica.
      • Afectarea hepatica secundara datorata consumului de alcool, droguri sau medicamente este exclusa.
    • Coma (care persista timp de cel putin 96 de ore)
      • Acest diagnostic trebuie sa fie sustinut de criteriile de mai jos:
        • Niciun raspuns la stimuli externi timp de cel putin 96 de ore;
        • Necesitatea masurilor tehnice de sustinere a functiilor vitale si
        • Afectare cerebrala ce determina o deficienta neurologica permanenta care trebuie sa fi fost evaluata ca atare dupa 30 de zile de la instalarea comei.
      • Coma rezultand direct din abuzul de alcool, droguri sau medicamente este exclusa.
    • Surditate (pierderea auzului)
      • Reprezinta pierderea totala si ireversibila a auzului la ambele urechi ca urmare a unei boli sau unui accident. Acest diagnostic trebuie sa fie sustinut de teste audiometrice si ale pragului de sunete efectuate si certificate de catre un medic specialist otorinolaringolog (ORL).
      • “Totala” inseamna “pierderea a cel putin 80 decibeli din toate frecventele de auz”.
    • Interventie chirurgicala a valvelor cardiace
      • Este considerata o interventie chirurgicala pe cord deschis pentru a inlocui sau remedia bolile valvei / valvelor cardiace. Diagnosticul de anomalie a valvei cardiace trebuie sa fie sustinut prin rezultatele cateterismului cardiac sau ecocardiografie, iar interventia trebuie sa fie recomandata din punct de vedere medical de catre un medic cardiolog.
    • Pierderea vorbirii
      • Reprezinta pierderea totala si irecuperabila a capacitatii de a vorbi inteligibil ca urmare a unei raniri sau afectiuni la nivelul corzilor vocale. Incapacitatea de a vorbi trebuie sa fie prezenta pe o perioada continua de 12 luni. Acest diagnostic trebuie sa fie sustinut de dovada medicala furnizata de catre un medic specialist Otorinolaringolog (ORL).
      • Toate cauzele psihiatrice sau neurologice conexe sunt excluse.
    • Arsuri majore
      • Sunt considerate arsurile de gradul trei (care afecteaza intreaga grosime a pielii), ce acopera cel putin 20 % din suprafata corpului asiguratului.
    • Transplant de organ major / de maduva osoasa
      • Reprezinta primirea unui transplant de:
        • 1. Maduva osoasa umana utilizand celule stem hematopoetice precedat de ablatia totala a maduvei osoase sau
        • 2. Unuia dintre urmatoarele organe umane: inima, plaman, ficat, rinichi, pancreas, ca rezultat al insuficientei ireversibile a respectivului organ.
      • Alte transplanturi de celule stem sunt excluse.
    • Scleroza multipla
      • Este considerat ca fiind aparitia certa a sclerozei multiple. Diagnosticul trebuie sa fie sustinut de toate criteriile de mai jos:
        • Investigatii imagistice care confirma in mod cert diagnosticul de scleroza multipla;
        • Deficiente neurologice multiple care au survenit pe o perioada continua de cel putin 6 luni si
        • Anamneza bine documentata a exacerbarilor si remisiunilor simptomelor si deficiente neurologice inregistrate.
      • Alte cauze ale leziunilor neurologice precum Lupusul Eritematos Sistemic si HIV sunt excluse.
    • Paralizie (pierderea capacitatii de utilizare a membrelor)
      • Este considerata pierderea totala si ireversibila a capacitatii de utilizare a cel putin 2 membre integrale din cauza unei raniri sau a unei boli. Aceasta afectiune trebuie sa fie confirmata de catre un medic specialist neurolog. Ranirile autoprovocate sunt excluse.
    • Boala Parkinson
      • Reprezinta diagnostic sigur de boala Parkinson idiopatica, stabilit de catre un medic specialist neurolog. Acest diagnostic trebuie sa fie sustinut de criteriile de mai jos:
        • Boala nu poate fi controlata prin medicatie
        • Semne de debilitate progresiva si
        • Incapacitatea asiguratului de a efectua (cu ajutor sau fara) a cel putin 3 din urmatoarele 6 “Activitati ale vietii zilnice” pe perioada continua de cel putin 6 luni:
          • Activitatile vietii zilnice:
            • Spalarea in cada sau la dus (inclusiv intrarea in si iesirea din cada sau dus) sau spalatul prin alte mijloace;
            • Imbracarea, dezbracarea, incheierea si descheierea tuturor articolelor de imbracaminte si daca este cazul, a corsetelor, membrelor artificiale, protezelor sau a altor dispozitive chirurgicale;
            • Transferul de pe un pat pe un scaun drept sau pe un scaun cu rotile si viceversa;
            • Mobilitatea ca si miscare in interior dintr-o camera in alta pe suprafete plane;
            • Igiena in sensul utilizarii toaletei sau indeplinirea, intr-o alta modalitate, a functiilor vezicii urinare si a tranzitului intestinal pentru mentinerea unui nivel satisfacator de igiena personala;
            • Hranirea singur odata ce hrana a fost preparata si pusa la dispozitie;
      • Este exclus Parkinsonismul indus de medicamente sau de cauze toxice.
    • Interventia chirurgicala asupra aortei
      • Este considerata interventia chirurgicala majora de a repara sau corecta un anevrism, o ingustare, obstructie sau disectia aortei prin deschiderea chirurgicala a cutiei toracice sau abdomenului. In cadrul acestei definitii, aorta va insemna artera toracica si abdominala, nu ramificatiile sale.
      • Interventiile chirurgicale efectuate utilizand numai tehnici minim invazive sau intra-arteriale sunt excluse.
    • Boala Alzheimer / Dementa Severa (inaintea varstei de 60 de ani)
      • Este considerata ca fiind deteriorarea permanenta sau pierderea capacitatii intelectuale confirmata prin evaluare clinica si teste de imagistica, rezultand din boala Alzheimer sau afectiuni organice ireversibile si care determina o reducere semnificativa a activitatii mentale si sociale, ce necesita supraveghere continua a persoanei asigurate. Acest diagnostic trebuie sa fie sustinut de confirmarea clinica a unui medic specialist.
      • Excluderi:
        • Afectiuni non-organice precum nevroza si afectiunile psihice si
        • Leziunile creierului asociate consumulului de alcool.
    • Hepatita fulminanta
      • Este considerata ca fiind necroza submasiva pana la masiva a ficatului data de catre virusi hepatici ce determina rapid insuficienta hepatica. Acest diagnostic trebuie sa fie sustinut de toate criteriile urmatoare:
        • Scadere rapida a dimensiunilor ficatului in ultimele 6 luni,
        • Necroza ce implica lobuli intregi, lasand numai un cadru reticular colapsat,
        • Deteriorare rapida a testelor functiei hepatice in ultimele 6 luni,
        • Icter care se accentueaza si
        • Encefalopatie hepatica.
    • Hipertensiune pulmonara primitiva
      • Este considerata ca fiind hipertensiunea pulmonara primitiva sustinuta de cel putin trei din urmatoarele criterii:
        • Presiune in artera pulmonara de cel putin 30 mm Hg sau peste, masurata prin metode invasive,
        • Indicii ECG de hipertrofie cardiaca dreapta (RV1 plus SV5 > 1,05 mV),
        • Concentratia de oxigen sangvin redusa in stare de repaus si
        • Ecocardiografie: diametru marit al ventriculului drept > 30 mm, in vizualizare ecografica de tipul M masurata pe axul lung.
      • Diagnosticul trebuie sa fie confirmat prin investigatii ce includ cateterizare cardiaca.
    • Boala in stadiu terminal
      • Este considerat diagnosticul concludent si cert al unei boli care se asteapta sa cauzeze decesul asiguratului in termen de 12 luni de la data diagnosticarii. Acest diagnostic trebuie sa fie sustinut de un medic specialist.
      • Este exclusa orice Boala in Stadiu Terminal in prezenta infectarii cu HIV / SIDA.
    • Tumora cerebrala benigna
      • Este considerata o tumora benigna la nivel cerebral la care sunt intrunite conditiile de mai jos:
        • Pune in pericol VIATA,
        • A cauzat leziuni la nivelul creierului sau lezari ale functiilor sale,
        • A suportat o indepartare chirurgicala sau, daca este inoperabila, a cauzat o deficienta neurologica permanenta
        • si
        • Prezenta sa trebuie sa fie confirmata de catre un medic specialist neurolog sau neurochirurg si sustinuta de rezultate obtinute prin tehnici imagistice concludente cum ar fi rezonanta magnetica, tomografie computerizata sau alte investigatii relevante.
      • Excluderi:
        • Chisturi,
        • Granuloame,
        • Malformatii vasculare,
        • Hematoame si
        • Tumori ale glandei pituitare sau ale maduvei spinarii.
    • Encefalita
      • Este considerata ca fiind inflamatia severa a substantei cerebrale (emisfera cerebrala, trunchi cerebral sau cerebel) cauzata de o infectie virala sau bacteriana, care determina deficienta neurologica permanenta. Acest diagnostic trebuie sa fie certificat de un medic specialist neurolog, iar deficienta neurologica permanenta trebuie sa fie documentata pentru o perioada de cel putin 6 saptamani.
      • Encefalita cauzata de infectia cu HIV este exclusa.
    • Poliomielita
      • Reprezinta aparitia poliomelitei acolo unde sunt intrunite in totalitate urmatoarele conditii:
        • Poliovirusul este identificat ca fiind cauza,
        • Paralizia muschilor membrelor sau muschilor respiratorii trebuie sa fie prezenta si sa persiste timp de cel putin 3 luni.
    • Meningita bacteriana
      • Este considerata infectia bacteriana ce determina o inflamatie severa a membranelor creierului sau maduvei spinarii determinand o deficienta neurologica semnificativa, ireversibila si permanenta. Deficienta neurologica trebuie sa persiste timp de cel putin 6 saptamani. Acest diagnostic trebuie sa fie confirmat de:
        • Prezenta infectiei bacteriene in lichidul cefalorahidian, evidentiat prin punctie lombara si
        • Diagnosticul precizat de medic specialist neurolog.
      • Meningita bacteriana in prezenta infectarii cu HIV este exclusa.
    • Traumatism cranian major
      • Reprezinta leziunea craniana accidentala ce determina o deficienta neurologica permanenta care trebuie sa fi fost evaluata ca atare nu mai devreme de 6 saptamani de la data accidentului. Acest diagnostic trebuie sa fie confirmat de catre un medic specialist neurolog si sustinut de rezultatele clare de imagistica medicala prin rezonanta magnetica, tomografiei computerizata sau alte tehnici imagistice concludente.
      • Accidentul trebuie sa fie cauzat in mod exclusiv si direct de factori accidentali, violenti, externi, vizibili si independenti de toate celelalte cauze.
      • Excluderi:
        • Lezarea maduvei spinarii si
        • Leziuni craniene datorate oricaror alte cauze.
    • Sindrom apallic
      • Este considerat ca fiind necroza generalizata a cortexului cerebral fara afectarea trunchiului cerebral. Acest diagnostic trebuie sa fie confirmat de un medic specialist neurolog. Aceasta afectare a cortexului cerebral trebuie sa fie documentata medical pentru o perioada de cel putin o luna.
    • Alte afectiuni coronariene severe
      • Sunt considerate afectiuni coronariene severe ingustarea lumenului a cel putin o artera coronariana cu minimum 75% si a altor doua artere coronariene cu minim de necroza de 60%, fapt dovedit prin arteriografie coronariana (coronarografie), indiferent daca a fost sau nu efectuata orice forma de interventie chirurgicala la nivelul arterei coronariene.
      • Arterele coronare sunt considerate ca fiind reprezentate de: trunchiul arterei coronare stangi, artera descendenta anterioara, artera circumFLEXA si artera coronara dreapta.
      • Diagnosticul trebuie sa fie sustinut de criteriile de mai jos:
        • Limitarea activitatii fizice,
        • Test ECG de stres cu subdenivelarea segmentului ST de cel putin 2 mm in 2 derivatii si
        •  Deteriorarea cineticii a cel putin doua segmente ale muschiului cardiac prezentate imagistic intr-o ecografie de stres.
    • Sclerodermie progresiva
      • Reprezinta o afectiune sistemica colagen - vasculara ce determina fibroza difuza progresiva la nivelul pielii, vaselor de sange si organelor interne. Acest diagnostic trebuie sa fie sustinut in mod cert de biopsie si dovada serologica, iar tulburarea trebuie sa fi atins proportii sistemice afectand astfel plamanii, cordul sau rinichii.
      • Excluderi:
        • Sclerodermie localizata (sclerodermie liniara sau morphea morfea),
        • Fasceita Eozinofilica si
        • Sindrom CREST
    • Lupus Eritematos Sistemic cu Nefrita Lupica
      • Este o afectiune auto-imuna multi-sistemica, multi-factoriala, caracterizata prin crearea de anticorpi indreptati impotriva propriului tesut renal. Cu privire la acest contract, lupusul eritematos sistemic va fi restrictionat la acele forme cu afectare renala (Clasa III pana la Clasa V de nefrita lupica, diagnosticata prin biopsie renala si in conformitate cu clasificarea Organizatiei Mondiale a Sanatatii). Diagnosticul final trebuie sa fie confirmat de un medic specialist reumatolog, imunolog sau nefrolog.
      • Clasificarea Organizatiei Mondiale a Sanatatii a Nefritei Lupice:
        • Clasa I: Glomerulonefrita Lupica cu Modificare Minima
        • ClasaII: Glomerulonefrita Lupica Mesangiala
        • Clasa III: Glomerulonefrita Lupica Proliferativa Focal- segmentala
        • Clasa IV: Glomerulonefrita Lupica Difuz Proliferativa
        • Clasa V: Glomerulonefrita Lupica Membranoasa
        • Clasa VI: Glomeruloscleroza
Riscuri Excluse: 

               Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - UltraMED de la METROPOLITAN Life sunt:

  • Suma asigurata nu va fi platita daca afectiunea este cauzata direct sau indirect de:
    • orice conditie preexistenta,
    • o ranire sau o boala auto - provocata de catre asigurat, indiferent de starea de sanatate mentala a acestuia
    • comiterea, tentativa sau provocarea unei agresiuni sau a unui delict sau participarea la revolte,
    • utilizarea necorespunzatoare a medicamentelor sau abuzul de alcool,
    • Sindromul Imunodeficientei Dobandite (SIDA) sau infectia cu HIV,
    • radiatii, reactii nucleare sau contaminare radioactiva,
    • otravirea, inhalarea de gaze sau vapori otravitori,
    • calatoria cu sau conducerea de catre asigurat a unei motociclete sau scuter cu o capacitate cilindrica mai mare de 125 cm3, daca nu se specifica altfel printr-o anexa
    • o afectiune aparuta in perioada de asteptare a politei de asigurare.
Clauze Suplimentare: 

              La polita de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - UltraMED de la METROPOLITAN Life nu exista si nu se pot atasa clauze de asigurare suplimentare.

Obligatiile Asiguratului: 

               Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - UltraMED de la METROPOLITAN Life sunt:

  • Asiguratul / contractantul are obligatia sa furnizeze informatii corecte si complete prin cererea de asigurare si celelalte documente ale politei de asigurare.
  • Dupa instiintarea producerii riscului asigurat, pentru obtinerea indemnizatiei in caz de spitalizare, interventii chirurgicale, asiguratul / contractantul / beneficiarul are obligatia sa depuna, la sediul asiguratorului, documentele solicitate de acesta referitoare la producerea riscului asigurat si / sau necesare la evaluarea acordarii indemnizatiei de asigurare / platii costului serviciilor medicale.
  • Semnarea cererii de asigurare este obligatorie, prin aceasta contractantul / asiguratul imputerniceste asiguratorul sa obtina de la medicii curanti datele privind istoricul medical, starea de sanatate si tratamentul aplicat, dezlegandu-i de secretul profesional.
  • Asiguratul, rudele sale, reprezentantii legali, trebuie sa consimta la examinarea medicala a asiguratului de catre medicii agreati de asigurator.
  • Contractantul, daca este diferit de asigurat, este obligat sa aduca la cunostinta, sub semnatura, asiguratului / persoanelor ce urmeaza a fi cuprinse in asigurare, polita de asigurare.
  • In cazul nerespectarii obligatiilor prevazute anterior, asiguratorul poate refuza plata indemnizatiei de asigurare.
  • In cazul in care contractantul este o alta persoana decat asiguratul, iar acesta decedeaza in perioada de valabilitate a politei, drepturile si obligatiile sale sunt transferate asupra asiguratului, daca in polita de asigurare nu este prevazut altfel.
Obligatiile Asiguratorului: 

               Principalele obligatii, pe care METROPOLITAN Life le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - UltraMED sunt:

  • Asiguratorul este obligat ca la incheierea politei de asigurare de sanatate sa ofere asiguratului / contractantului toate informatiile necesare privind drepturile si obligatiile rezultand din polita, in vederea protejarii intereselor asiguratilor. Informatiile furnizate de catre cei interesati sa incheie o polita de asigurare de sanatate sunt confidentiale. Divulgarea informatiei asupra starii de sanatate a asiguratilor se face numai cu permisiunea expresa scrisa a acestora sau in situatiile prevazute de lege.
  • Asiguratorul se obliga ca, la producerea riscurilor asigurate, in perioada asigurata si in limitele teritoriale mentionate in polita de asigurare, sa achite costurile pentru serviciile medicale accesate de catre asigurat care sunt prevazute in planul de asigurare mentionat in polita.
Procedura Daune: 
  • Asiguratorul va fi notificat in scris, cat mai curand posibil, dar nu mai tarziu de 30 (treizeci) de zile, despre orice eveniment care ar putea face obiectul unei solicitari de despagubire in conditiile politei de asigurare. In cazul depasirii termenului de 30 (treizeci) de zile asiguratorul isi rezerva dreptul de a refuza plata despagubirii daca din acest motiv nu a putut determina cauza producerii evenimentului notificat.
  • Toate notificarile catre asigurator vor fi transmise in scris de catre titularul / asiguratul asigurarii sau, dupa caz, de catre beneficiarul asigurarii. Furnizarea documentelor suplimentare necesare pentru evaluarea solicitarii de despagubire va intra in sarcina asiguratului.
  • Toate costurile legate de obtinerea si furnizarea informatiilor necesare procesului de evaluare a solicitarii de despagubire vor intra exclusiv in sarcina asiguratului asigurarii; aceste costuri nu pot face obiectul solicitarii de despagubire.
  • In cazurile justificate, asiguratorul isi rezerva dreptul de a verifica documentatia transmisa de asigurat si a recurge la consultarea aditionala a unor specialisti.
  • Notificarea scrisa transmisa asiguratorului va contine urmatoarele elemente:
    • numarul politei de asigurare;
    • descrierea detaliata a accidentului si numele eventualilor martori;
    • orice rapoarte ale organelor de politie cu privire la accident;
    • raportul medical preliminar care sa descrie natura si gravitatea vatamarilor si sa precizeze diagnosticul precis;
    • documente legale care sa stabileasca identitatea asiguratului;
    • orice alte documente necesare pentru evaluarea dosarului de despagubire, precum fise medicale intregrale, copii ale documentelor medicale emise de catre medicii specialisti, rezultatele diferitelor investigatii (RMN, CT, biopsii, mamografii etc.) si altele.
  • In cazul in care asiguratorul va considera necesar, asiguratul se va prezenta la un control medical pentru orice tip de examinare medicala, costurile aferente fiind suportate de asigurator. Dupa orice vatamare corporala sau imbolnavire, asiguratul va consulta un medic, cat mai curand posibil, in vederea urmarii recomandarilor primite. Asiguratorul nu va fi responsabil pentru consecintele aparute in urma refuzului asiguratului de a obtine si a urma recomandarile, prescriptiile si tratamentele necesare indicate.
  • Dosarul de despagubire va fi analizat dupa ce asiguratorul intra in posesia tuturor documentelor solicitate si necesare evaluarii evenimentului asigurat. Asiguratorul va efectua plata indemnizatiilor de asigurare in termen de 30 zile calendaristice de la data la care documentatia solicitata este completa. Aceasta plata nu este purtatoare de dobanzi.
  • In cazul in care documentele si informatiile puse la dispozitie de catre solicitantul despagubirii contin informatii contradictorii sau nu sunt conforme cu datele furnizate de institutiile medicale sau alte autoritati, asiguratorul va avea dreptul de a respinge solicitarea de despagubire si de a rezilia unilateral polita de asigurare.
  • Plata tuturor indemnizatiilor si a bonusurilor platibile in baza politei de asigurare se va efectua de asigurator, conform indicatiilor beneficiarului / asiguratului direct in contul acestuia (aflat in Romania sau in strainatate).
  • Daca este solicitata o indemnizatie aferenta unui eveniment asigurat, ce a avut loc in perioada de gratie, prima scadenta va fi scazuta din suma oricarui beneficiu pe care asiguratorul este obligata sa il plateasca in conformitate cu polita de asigurare.
  • Daca asiguratul dispare sau este imposibila o identificare obiectiva a corpului sau, aceasta situatie se asimileaza cu decesul asiguratului numai daca exista in acest sens o hotarare definitiva a unei instante judecatoresti.
  • Nu se va plati niciun beneficiu pe baza politei, anexe sau modificari atasate la acestea, in cazul in care cauza decesului asiguratului este o infectie oportunista, ori un neoplasm malign, daca la momentul decesului asiguratul avea sindromul imunodeficientei dobandite.
  • Termenul „sindromul imunodeficientei dobandite” va avea intelesul dat de Organizatia Mondiala a Sanatatii.
  • Infectiile oportuniste vor include, fara a se limita doar la acestea: pneumonia cu Pneumocistis Carinii, enterita cronica, infectii cu virusi, bacterii si / sau ciuperci.
  • Neoplasmul malign va include, fara a se limita doar la acestea: sarcomul lui Kaposi, limfomul sistemului nervos central si / sau alte malignitati cunoscute sau care ar putea fi identificate drept cauze imediate ale decesului in prezenta sindromului imunodeficientei dobandite.
  • Sindromul imunodeficientei dobandite va include encefalopatia HIV (Virusul Imunodeficitar Uman) si sindromul debilizant HIV.
  • In cazul in care, in virtutea acestor excluderi, nu sunt platibile niciun fel de beneficii, toate primele platite pentru aceasta asigurare de baza, diminuate cu orice datorie existenta in baza politei, vor fi rambursate beneficiarului sau mostenitorilor legali ai asiguratului, daca nu exista un beneficiar desemnat.
  • In cazul in care titularul este o persoana fizica, alta decat asiguratul si decedeaza in perioada de valabilitate a politei de sigurare, drepturile si obligatiile acestuia sunt transferate asiguratului, daca nu se precizeaza altfel.
  • In cazul in care titularul este o persoana juridica, iar existenta sa inceteaza in perioada de valabilitate a politei de sigurare, drepturile si obligatiile acestuia sunt transferate asiguratului, daca nu se precizeaza altfel.

Centrul de daune 

despagubiri@metropolitanlife.ro

Metropolitan Life asigurari MetLife Europe d.a.c Dublin Sucursala Bucuresti - Departament Despagubiri

Europe House, B-dul Lascar Catargiu, nr. 47 - 53, Unitatea 4B, et. 4, cod 010665, sector 1, Bucuresti, Romania,

Fax: 021.208.41.04

Tel: 021.208.41.00

Program Call-Center: 8:30 - 19:00 (luni - vineri)

Diverse: 
  • Taxele si impozitele aferente primelor de asigurare vor fi suportate de catre asigurator conform legislatiei fiscale in vigoare. Titularul asigurarii / asiguratul va plati catre asigurator doar primele de asigurare.
  • Orice taxe onorarii notariale si impozitele datorate, daca este cazul, pentru primirea beneficiilor de la asigurator conform asigurarii, vor fi suportate de catre beneficiar / titular, conform legislatiei fiscale in vigoare.
  • Taxele de transfer a primelor platite din strainatate vor fi achitate de catre platitor. Taxele de transfer a indemnizatiilor de asigurare catre strainatate vor fi achitate de catre beneficiarul platii.
  • Orice notificare, declaratie sau cerere a titularului / asiguratului, in legatura cu polita, este valabil indeplinita daca va fi transmisa asiguratorului in scris si semnata prin cel putin una dintre urmatoarele modalitati:
    • livrata personal la sediile asiguratorului,
    • prin posta,
    • prin fax,
    • prin curier,
    • prin intermediul postei electronice (e-mail transmis de la adresele mentionate de titular in cererea de asigurare sau comunicate ulterior in scris de acesta) sau
    • prin serviciul electronic la distanta pus la dispozitie de asigurator.
  • Orice comunicare din partea asiguratorului catre titular / asigurat / beneficiar este valabil indeplinita daca va fi transmisa prin cel putin una dintre urmatoarele modalitati:
    • prin posta electronica de tip e-mail,
    • livrata personal,
    • prin fax,
    • prin posta,
    • prin curier sau
    • prin alte mijloace electronice de comunicare (inclusiv SMS) ori servicii electronice la distanta puse la dispozitie de asigurator.
  • Comunicarea livrata personal catre asigurator se considera primita in momentul inmanarii sau depunerii la sediile asiguratorului. Comunicarea prin curier / servicii postale se considera primita de destinatar la data mentionata in evidentele firmei de curierat ca data a livrarii / data primirii mentionata pe confirmarea de primire. In cazul comunicarilor prin posta simpla, notificarea, declaratia sau cererea se consider primita de destinatar la data inregistrarii acesteia la sediile asiguratorului. Comunicarea trimisa prin fax, SMS si / sau prin posta electronica se va considera primita in prima zi lucratoare dupa cea in care a fost trimisa.
  • Partile convin ca pentru anumite solicitari vor putea fi utilizate mijloace electronice de comunicare, prin intermediul serviciul electronic la distanta ”e-Customer” oferit de asigurator (denumirea serviciului poate fi modificata unilateral de asigurator), prin intermediul caruia titularul asigurarii isi poate administra polita de asigurare, in termenii si conditiile prevazute pentru acest serviciu. Asiguratorul va comunica titularului asigurarii pe adresa de e-mail a acestuia datele de identificare necesare accesarii serviciului electronic la distanta.
  • In cazul in care titularul asigurarii accepta termenii si conditiile serviciului electronic la distanta, acestea devin anexa la polita de asigurare si toate solicitarile / tranzactiile efectuate prin intermediul serviciului vor fi parte integranta a politei de asigurare.
  • In cazul in care polita de asigurare prevede ca anumite comunicari se fac prin afisarea pe pagina de internet a asiguratorului sau prin publicarea intr-un cotidian national, o astfel de comunicare va fi considerata pe deplin valabila.
  • Orice schimbare a datelor de contact ale partilor va fi notificata celeilate parti in scris, in caz contrar comunicarile transmise la ultimele referinte de contact declarate de parti vor fi considerate perfect valabil.
  • In cazul in care se vor constata contradictii intre prevederile conditiilor de asigurare si cele din polita de asigurare, conform legislatiei in vigoare, prevederile din polita de asigurare vor prevala.
  • In cazul in care una din clauzele politei contravine legii sau devine inoperanta ca urmare a aplicarii unei decizii a unui organ jurisdictional, aceasta nu va afecta valabilitatea sau aplicabilitatea celorlalte clauze contractuale care raman in vigoare si produc efecte juridice. Clauza inoperanta si / sau nelegala va fi inlocuita cu prevederea legala modificatoare, daca va fi cazul.
  • Forta majora se refera la un eveniment / o situatie extern / a, imprevizibil / a, absolut / a, invincibil / a, inevitabil / a, neasteptat / a si independent / a de vointa partilor, invocat / a de una din parti, dovedit / a cu documente emise de autoritati publice competente, care a impiedicat una din parti sa isi indeplineasca obligatiile contractuale, desi a depus toate diligentele necesare in vederea indeplinirii obligatiilor respective. Partile sunt exonerate de raspundere pentru neindeplinirea sau indeplinirea necorespunzatoare a obligatiilor contractuale, daca fac dovada ca acestea s-au datorat unui caz de forta majora. Partile sunt exonerate de raspundere pentru neindeplinirea sau indeplinirea necorespunzatoare a obligatiilor contractuale, daca fac dovada ca acestea s-au datorat unui caz de forta majora.
  • Politei de asigurare i se aplica legislatia din Romania, incluzand, dar nelimitandu-se la urmatoarele acte normative cu modificarile si completarile ulterioare: Codul Civil al Romaniei, Legea nr. 136 / 1995; Legea nr. 32 / 2000; Legea nr. 237 / 2015 si orice alte acte emise de autoritatea de supraveghere si reglementare in domeniul asigurarilor.
  • Solicitantul (titularul) si persoana propusa spre asigurare (asiguratul) cuprinsi in polita de asigurare si asiguratorul vor incerca solutionarea pe cale amiabila a oricaror litigii rezultate din executarea politei de asigurare. Orice reclamatii adresate asiguratorului de catre solicitant (titularul) si persoana propusa spre asigurare (asiguratul), cuprinsi in polita de asigurare, in legatura cu executarea politei de asigurare vor trebui formulate in scris, sub semnatura autorului, cu indicarea obiectului reclamatiei, a motivelor acesteia, a eventualelor mijloace de proba, a domiciliului si a datelor de identificare ale autorului (CNP, numar si serie act de identitate, numerele tuturor contractelor la care se refera reclamatia) si vor fi depuse de catre acesta sau transmise prin fax / scrisoare recomandata cu confirmare de primire la sediul asiguratorului, sau prin e-mail la adresa client@metropolitanlife.ro ori pe site-ul asiguratorului, www.metropolitanlife.ro, cu conditia completarii tuturor campurilor obligatorii. Asiguratorul va analiza reclamatia si daca va considera necesar va putea invita autorul la sediul sau pentru sustinerea reclamatiei sau va putea solicita acestuia prezentarea de explicatii si / sau documente si ii va comunica raspunsul sau in termen de 30 (treizeci) de zile de la inregistrarea reclamatiei, prin e-mail / fax / scrisoare recomandata cu confirmare de primire. Procedura amiabila nu constituie o restrangere a dreptului petentului de a se adresa autoritatilor de supraveghere si reglementare in domeniul asigurarilor (Autoritatea de Supraveghere Financiara si Banca Centrala a Irlandei), autoritatilor competente in domeniul protectiei consumatorului si / sau instantelor judecatoresti competente.
  • Orice parte contractuala se poate adresa instantelor judecatoresti din Romania competente, pentru solutionarea oricarei pretentii izvorate din asigurare.
  • Raportul privind solvabilitatea si stabilitatea financiara va putea fi accesat pe site-ul asiguratorului, de la data emiterii acestuia.