SANATATE 2024 - BCR Asigurari de Viata Vienna Insurance Group - Pitesti - Arges
ROMANIA, Bucuresti, Sector 1, Str. Rabat, nr. 21, et. 2, 3 si 4.
BCR Asigurari de VIATA Vienna Insurance Group S.A. este o companie membra a Vienna Insurance Group, unul dintre cele mai mari grupuri internationale de asigurari din Europa Centrala si de Est. Infiintata in anul 2005 ca subsidiara a BCR, compania si-a inceput activitatea operationala in anul 2006. In acelasi an, Erste Group devine actionarul majoritar al BCR iar BCR Asigurari de VIATA intra direct in top 10, ocupand locul 8 in industria asigurarilor de VIATA din Romania. In anul 2007 compania a fost autorizata si ca administrator de fonduri de pensii facultative si a lansat primul sau fond devenind lider pe piata fondurilor de pensii facultative. In paralel cu administrarea fondului de pensii facultative continua ascensiunea in topul asiguratorilor de VIATA. In septembrie 2008, Vienna Insurance Group (VIG), devine actionar majoritar al companiei iar compania beneficiaza de un nou logo. BCR Asigurari de VIATA Vienna Insurance Group S.A. este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-055-28.11.2005.
BCR Asigurari de VIATA Vienna Insurance Group S.A. detine in portofoliu si ofera clientilor sai polita de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - Sanatatea Ta - un produs flexibil, modular, ce permite configurarea asigurarii potrivit nevoilor solicitantului - structurata pe mai multe planuri de acoperire, respectiv: pachetele SmartMed, EsentialMed si BasicMed care se adreseaza oricarei persoane cu varsta intre 18-75 ani; pachetul SeniorMed care se adreseaza oricarei persoane cu varsta intre 60-75 ani; pachetul JuniorMed care se adreseaza oricarui copil cu varsta 0-18 ani, astfel incat asiguratul sa se bucure de protectie financiara completa pentru sanatatea sa si a familiei sale.
Obiectul politei de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - Sanatatea Ta de la BCR Asigurari de VIATA Vienna Insurance Group S.A. consta in faptul ca asiguratorul se obliga sa asigure accesul la servicii de asigurare de sanatate doar ca urmare a unei necesitati medicale in limitele mentionate in conditiile de asigurare, pentru:
- SERVICII MEDICALE in ambulatoriu efectuate in scop curativ;
- Spitalizare si interventii chirurgicale din orice cauza;
- Imbolnavire grava;
Cheltuielile implicate de aparitia evenimentelor asigurate prezentate anterior sunt acoperite in limita sumei asigurate corespunzatoare fiecarei acoperiri si mentionate in polita de asigurare. Polita de asigurare nu acopera urgentele medicale.
Polita este modulata in urmatoarele tipuri de pachete:
- pachetele SmartMed, EsentialMed si BasicMed care se adreseaza oricarei persoane cu varsta intre 18-75 ani;
- pachetul SeniorMed care se adreseaza oricarei persoane cu varsta intre 60-75 ani;
- pachetul JuniorMed care se adreseaza oricarui copil cu varsta 0-18 ani,
Beneficiile politei de asigurare Sanatatea Ta:
- Nu conteaza starea ta de sanatate pentru a accesa aceasta asigurare;
- Asiguratul are la dispozitie o retea nationala de peste 160 de clinici si cabinete medicale private;
- Administrare optima a actului medical;
- Decontarea serviciilor medicale de care beneficiaza asiguratul se face direct intre BCR Asigurari de VIATA VIG si furnizorul de SERVICII MEDICALE;
- Prin intermediul aplicatiei pentru smartphone si tablete cu sistem de operare IOS Apple sau Android asiguratul are acces oricand si oriunde la informatii despre asigurarea de sanatate si reteaua medicala;
- Pentru clientii loiali BCR care incaseaza salariul sau pensia in contul curent BCR pretul pachetului este redus cu 10%;
- Daca la achizitionare asiguratul alege optiunea de plata anuala, beneficiaza de o reducere suplimentara de 5% din pretul pachetului ales;
- GARANTIA sigurantei si calitatii actului medical;
- Confortul de a beneficia de SERVICII MEDICALE in mediul privat, bine organizat, oricand la dispozitia asiguratului;
- Timp castigat, cu un simplu apel la o linie telefonica dedicata asiguratul se programeaza pentru serviciile medicale de care are nevoie.
Avantajele politei de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - Sanatatea Ta de la BCR Asigurari de VIATA Vienna Insurance Group S.A. in comparatie cu alte produse similare si cu abonamentele medicale:
- Flexibilitate – in alegerea acoperirilor dorite;
- Acces la orice retea medicala privata sau de stat;
- Plata in avans pentru SERVICII MEDICALE in ambulatoriu;
- Bonus de prima acordat la finalul unui an daca accesarile medicale in ambulatoriu sunt intr-o limita agreata;
- Posibilitatea de a include si membrii de familie: sot / sotie si copii;
- Raport optim CALITATE / PRET printr-un cost mic pentru SERVICII MEDICALE complete care cuprind atat analize si investigatii cat si spitalizare, interventii chirurgicale, boli grave.
Incheierea unei polite de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - Sanatatea Ta de la BCR Asigurari de VIATA Vienna Insurance Group S.A. presupune urmatoarele:
- Aceasta asigurare de sanatate poate fi incheiata de catre persoane fizice, care pana la data semnarii politei de asigurare:
- nu sunt in evidenta medicala cu boli cronice sau afectiuni care nu pot fi asigurabile:
- afectiuni cronice ale ficatului (hepatita cronica virala, toxic - nutritionala, autoimuna, ciroza hepatica, hepatita B, hepatita C);
- orice forma de cancer / tumori maligne (inclusiv leucemia si Sdr. Non / Hodgkin, carcinom, adenocarcinom, sarcom, seminon, melanom, astrocitom, nefroblastom, hepatoblastom, mezoteliom, tumora Krikenberg, cancer mamar, cancer de col uterin);
- diabet zaharat;
- arteriopatie obliteranta;
- boli cardio - vasculare (anevrisme, cardiopatia ischemica, infarctul miocardic, angina pectorala, operatii by-pass si boli valvulare, aritmii grave);
- accidente vasculare cerebrale (ischemice sau hemoragice);
- afectiuni cronice renale: insuficienta renala cronica cu / fara hemodializa, boala polichistica renala;
- afectiuni ale aparatului respirator: astm bronsic, bronsite cronice sau acutizari, boala pulmonara obstructiva cronica, TBC pulmonar si sechele ale acestuia, afectiuni cronice ale pancreasului (pancreatita acuta / cronica), etilism cronic.
- nu sufera de boli profesionale;
- nu sufera de boli ereditare si congenitale, afectiuni degenerative ale sistemului nervos ( ex. sindrom Down, boala Charcot Marie), boala Alzheimer, schizofrenia, boala Parkinson, scleroza multipla, epilepsie; paralizie, paraplegie, tetrapareza, tetraplegie si alte sindroame paralitice;
- nu sufera de obezitate de gradul II sau obezitate morbida;
- nu sunt pensionati pe caz de boala;
- nu au fost spitalizati pentru mai mult de 7 zile calendaristice consecutive in ultimul an anterior incheierii politei;
- nu au urmat tratament in urma consumului de droguri sau substante narcotice / halucinogene;
- nu detin deja o astfel de polita de asigurare de sanatate la BCR Asigurari de VIATA Vienna Insurance Group SA.
- nu sunt in evidenta medicala cu boli cronice sau afectiuni care nu pot fi asigurabile:
- Polita de asigurare se supune dispozitiilor legale in vigoare si reglementarilor care guverneaza activitatea de asigurari de sanatate in Romania.
- Polita de asigurare are in componenta urmatoarele documente: oferta de asigurare, cererea de asigurare, declaratia medicala, conditii de asigurare, cardul de plata a serviciilor medicale, ghidul asiguratului si orice alte documente anexate.
- Varsta asiguratului la o data de referinta reprezinta varsta in ani impliniti a asiguratului la acea data si se calculeaza ca diferenta intre data intrarii in vigoare a politei de asigurare si data nasterii asiguratului.
- In vederea evaluarii riscului de subscris asiguratorul va efectua procedura de evaluare a starii de sanatate a persoanei asigurate prin completarea de catre asigurat a unei declaratii medicale care furnizeaza asiguratorului informatii complete cu privire la starea de sanatate a asiguratului. In functie de evaluarea starii de sanatate, asiguratorul va accepta sau refuza incheierea cererii de asigurare.
- Polita se incheie in baza informatiilor furnizate cu sinceritate si fara reticenta de catre contractantul asigurarii si asigurat in cererea de asigurare si declaratia medicala cu conditia primirii de catre asigurator a intregii documentatii contractuale, semnata de catre contractant, asigurat si agentul de asigurare impreuna cu o copie a actului de identitate (pentru asigurat si contractant) si dovada platii primei rate de prima, conform frecventei de plata aleasa.
- In situatia in care documentatia nu este transmisa integral catre asigurator, polita de asigurare nu este considerata incheiata iar asiguratorul va notifica prin SMS contractantul cu privire la acest aspect. Termenul maxim de completare a documentului / lor lipsa este de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a asigurarii. Neprimirea acestor documente in termenul prevazut are drept consecinta rezilierea politei de asigurare si returnarea primei de asigurare achitata catre contractant in termen de 30 de zile de la data rezilierii.
Polita de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - Sanatatea Ta de la BCR Asigurari de VIATA Vienna Insurance Group S.A. poate fi incheiata pe o perioada de 1 an, reinnoibila automat pe perioade egale cu cea stabilita initial, cu conditia ca la data reinnoirii politei de asigurare asiguratul sa aiba varsta de maxim 75 ani impliniti, rata de prima de asigurare pentru noul an sa fie achitata iar asiguratul nu a fost diagnosticat in anul precedent cu o afectiune grava pentru care asiguratorul datoreaza prestatii de asigurare.
In cazul in care plata primei de asigurare, sau dupa caz, a primei rate de prima, este confirmata in contul asiguratorului:
- in intervalul 01 - 15 a lunii, polita de asigurare intra in vigoare la ora 00:00 a datei de 01 a lunii urmatoare celei in care contractantul a semnat cererea de asigurare iar asiguratorul a emis polita de asigurare.
- in intervalul 16 - ultima zi lucratoare a lunii, polita de asigurare intra in vigoare la ora 00:00 a datei de 01 a celei de-a doua luni urmatoare celei in care contractantul a semnat cererea de asigurare iar asiguratorul a emis polita de asigurare
Data de sfarsit a asigurarii este data indicata pe polita de asigurare, la ora 00:00.
Raspunderea asiguratorului incepe la ora 00:00 a zilei precizate in polita de asigurare, dar nu mai devreme de ora 24:00 a zilei in care s-a platit prima de asigurare sau, dupa caz, cea dintai rata a acesteia, si s-a incheiat polita de asigurare.
Raspunderea asiguratorului inceteaza la ora 00:00 a ultimei zile a perioadei de asigurare precizata in polita de asigurare.
Polita de asigurare inceteaza in unul din urmatoarele cazuri:
- La momentul expirarii duratei asigurarii in cazul in care aceasta nu a fost reinnoita;
- In cazul denuntarii unilaterale de catre una dintre parti cu respectarea unui termen de preaviz de cel putin 20 de zile, calculate de la data primirii notificarii de catre cealalta parte;
- in cazul denuntarii unilaterale de catre asigurator, daca asiguratul nu a accesat serviciile de asigurare iar contractantul a platit prima de asigurare integral asiguratorul va returna parte de prima anuala aferenta perioadei ramase pana la finalul duratei asigurarii.
- in cazul denuntarii unilaterale de catre contractant, acesta datoreaza taxa de incetare anticipata;
- In situatiile de refuz a modificarilor aduse politei de catre asigurator;
- La data primei aniversari a politei de asigurare dupa implinirea varstei de 75 de ani a asiguratului;
- In cazul decesului persoanei asigurate;
- In cazul in care se constata ca la incheierea asigurarii asiguratul a dat raspunsuri nesincere;
- In cazul neplatii primelor de asigurare scadente;
- In cazul anularii platilor online de tip recurent.
Contractantul datoreaza asiguratorului taxa de incetare anticipata a politei de asigurare, astfel cum este ea definita. Taxa de incetare anticipata se calculeaza ca diferenta intre prima de asigurare anuala si suma ratelor de prima platite de catre contractant pana la data incetarii politei de asigurare.
Contractantul are dreptul sa notifice in scris asiguratorul ca renunta la polita fara penalitati si fara invocarea unui motiv in termen de 20 de zile de la data semnarii politei de asigurare de catre asigurator. Pentru numarul de zile in care asigurarea a fost in vigoare (maxim 20 de zile de la data semnarii politei de asigurare) asiguratorul nu va percepe nicio prima de asigurare.
Asigurat pe polita de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - Sanatatea Ta de la BCR Asigurari de VIATA Vienna Insurance Group S.A. poate sa fie:
- oricce persoana care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii de eligibilitate:
- persoana cu varsta intre 18-75 ani (pachetele SmartMed, EsentialMed, BasicMed);
- persoana cu varsta intre 60-75 ani (pachetul SeniorMed);
- orice copil cu varsta 0-18 ani (pachetul JuniorMed);
- nu este in evidenta medicala cu boli cronice sau afectiuni care nu pot fi asigurabile:
- afectiuni cronice ale ficatului (hepatita cronica virala, toxic - nutritionala, autoimuna, ciroza hepatica, hepatita B, hepatita C);
- orice forma de cancer / tumori maligne (inclusiv leucemia si Sdr. Non / Hodgkin, carcinom, adenocarcinom, sarcom, seminon, melanom, astrocitom, nefroblastom, hepatoblastom, mezoteliom, tumora Krikenberg, cancer mamar, cancer de col uterin);
- diabet zaharat;
- arteriopatie obliteranta;
- boli cardio - vasculare (anevrisme, cardiopatia ischemica, infarctul miocardic, angina pectorala, operatii by-pass si boli valvulare, aritmii grave);
- accidente vasculare cerebrale (ischemice sau hemoragice);
- afectiuni cronice renale: insuficienta renala cronica cu / fara hemodializa, boala polichistica renala;
- afectiuni ale aparatului respirator: astm bronsic, bronsite cronice sau acutizari, boala pulmonara obstructiva cronica, TBC pulmonar si sechele ale acestuia, afectiuni cronice ale pancreasului (pancreatita acuta / cronica), etilism cronic.
- nu sufera de boli profesionale;
- nu sufera de boli ereditare si congenitale, afectiuni degenerative ale sistemului nervos ( ex. sindrom Down, boala Charcot Marie), boala Alzheimer, schizofrenia, boala Parkinson, scleroza multipla, epilepsie; paralizie, paraplegie, tetrapareza, tetraplegie si alte sindroame paralitice;
- nu sufera de obezitate de gradul II sau obezitate morbida;
- nu este pensionata pe caz de boala;
- nu a fost spitalizata pentru mai mult de 7 zile calendaristice consecutive in ultimul an anterior incheierii politei;
- nu a urmat tratament in urma consumului de droguri sau substante narcotice / halucinogene;
- nu detine deja o astfel de polita de asigurare de sanatate la BCR Asigurari de VIATA Vienna Insurance Group SA.
Contractant poate fi persoana fizica sau juridica care incheie polita de asigurare pentru asigurat si care are obligatia de plata a primei de asigurare catre asigurator.
Beneficiar al asigurarii este asiguratul si / sau asiguratii dependenti mentionati in polita de asigurare.
Incetarea calitatii de asigurat:
- Odata ce intervine incetarea politei de asigurare sau decesul asiguratului, acoperirea inceteaza.
- Pentru asiguratul care furnizeaza asiguratorului declaratii inexacte sau ascunde informatii cu privire la imprejurarile esentiale referitoare la riscul asigurat, informatii care, daca ar fi fost cunoscute de catre asigurator, nu ar fi determinat includerea asiguratului in polita de asigurare, nu ar fi incheiat polita de asigurare sau ar fi determinat oferirea serviciilor medicale in alte conditii.
- Daca asiguratul refuza furnizarea de informatii privind datele de identificare personala sau se regaseste in listele oficiale ale persoanelor fizice suspecte de savarsirea faptelor de spalare a banilor sau de finantare a actelor de terorism, precum si in cazul in care este identificat ca fiind obiect al sanctiunilor internationale.
- La data scadenta de plata a primei de asigurare ulterioara datei receptionarii de catre asigurator a solicitarii de incetare a asigurarii pentru un asigurat.
Suma asigurata reprezinta limita maxima in baza careia asiguratorul poate acorda despagubiri celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.
Accesarea serviciilor medicale din ambulatoriu si plata indemnizatiilor de asigurare pentru spitalizare si interventii chirurgicale din orice cauza sunt acoperite numai dupa expirarea perioadei de asteptare de 30 de zile calendaristice de la data intrarii in vigoare a politei. In cazul primelor platite cu frecventa anuala, semestriala sau trimestriala suma asigurata pentru serviciile medicale in ambulatoriu accesate in perioada de asteptare este egala cu valoarea primei de asigurare platita de catre
contractant. In perioada de asteptare sunt acoperite doar riscurile de spitalizare si interventii chirurgicale datorate unui accident. Riscul de imbolnavire grava este acoperit iar indemnizatiile de asigurare sunt datorate de catre asigurator doar dupa
expirarea perioadei de asteptare de 90 de zile calendaristice de la data de inceput a asigurarii.
Dupa expirarea perioadei de asteptare, asiguratul are acces integral la SERVICII MEDICALE in ambulatoriu, sunt acoperite spitalizarea din orice cauza, interventiile chirurgicale din orice cauza si imbolnavirea grava.
La asigurarile care se reinnoiesc, raspunderea asiguratorului continua fara intrerupere, fara a mai fi necesara trecerea perioadei de asteptare mentionata mai sus.
Sumele asigurate corespunzatoare fiecarei acoperiri sunt cele mentionate in polita de asigurare si sunt valabile pentru intregul an de asigurare. Pe parcursul derularii politei de asigurare, suma asigurata va fi diminuata cu valoarea indemnizatiilor platite de asigurator pentru accesarea serviciilor de asigurare din pachetul Ambulatoriu, Spitalizare si Interventii chirurgicale.
Sumele asigurate sunt de 10 000 lei pentru ambulatoriu, spitalizare si interventii chirurgicale si de 50 000 lei pentru imbolnavire grava.
Pe parcursul anului de asigurare, in baza propriilor analize asupra ratei daunei, asiguratorul isi rezerva dreptul de a solicita documente medicale suplimentare eliberate de catre medicul de familie al asiguratului din care sa reiasa istoricul medical. In situatia in care se constata ca pe parcursul derularii politei de asigurare, asiguratul a dat raspunsuri nesincere polita de asigurare se reziliaza la implinirea unui termen de 10 zile calculate de la notificarea primita de catre asigurat.
Prima de asigurare se calculeaza in baza tarifului de prime al asiguratorului si in functie de factorii particulari de risc stabiliti de asigurator ca urmare a analizarii cererii - chestionar.
Prima de asigurare este anuala insa aceasta poate fi platita si in rate de prima cu frecventa lunara, trimestriala sau semestriala. Frecventa de plata se stabileste la incheierea politei si nu poate fi modificata pe parcursul anului de asigurare. Datele la care ratele de prima de asigurare sunt datorate sunt cele mentionate in polita de asigurare.
Prima de asigurare sau, dupa caz, prima rata de prima va fi platita la momentul intocmirii si semnarii documentatiei de asigurare prin ordin de plata / internet banking / MFM / ATP. Pe documentul de plata se vor specifica obligatoriu numele si prenumele contractantului, CNP-ul acestuia, numarul de polita si valoarea primei anuale, respectiv, valoarea ratei de prima conform frecventei de plata.
In cazul ratelor de prima, acestea se vor plati anticipat in cuantumul mentionat expres in polita de asigurare emisa de catre asigurator, pana in ultima zi lucratoare a lunii anterioare celei pentru care se datoreaza plata.
Asiguratorul va incerca colectarea primelor automat prin intermediul serviciului de plata online de tip recurent setata anterior de catre contractant, incepand cu 15 zile inaintea datei de 1 a lunii pentru care se datoreaza plata pana cand va retrage fondurile din contul atasat cardului pentru care a fost setat serviciul de recurenta dar nu mai tarziu de ultima zi lucratoare a lunii anterioare celei pentru care se datoreaza plata. Asiguratorul va notifica prin SMS contractantul inainte de fiecare data de debitare si va comunica acestuia suma de plata datorata ce urmeaza a fi debitata.
Este in sarcina contractantului sa asigure in contul de card pentru care a fost setat serviciul de plata online de tip recurent disponibilul necesar platii ratelor de prima precum si a altor sume datorate de acesta si derivate din polita, astfel incat asiguratorul sa poata debita contul in perioada mentionata mai sus pentru plata ratelor de prima sau ori de cate ori este necesar pentru plata altor sume datorate. Prin semnarea documentelor de asigurare contractantul isi exprima acordul expres pentru acceptarea debitarii primelor de asigurare si a altor sume datorate de acesta si derivate din polita.
Contractantul este exclusiv raspunzator de plata ratelor de prima de asigurare si a altor sume datorate de acesta si derivate din polita si are obligatia sa achite orice taxe si comisioane bancare legate de plata acestora.
Neplata din orice motiv a ratei de prima pana la data de 1 a lunii pentru care se datoreaza plata atrage rezilierea politei de asigurare incepand cu aceasta data.
Dreptul de accesare a serviciilor de asigurare se va acorda in masura in care asiguratul doreste, numai prin incheierea unei noi polite de asigurare.
Ca urmare a rezilierii politei de asigurare, in situatia in care pana la momentul rezilierii asiguratul a accesat servicii de asigurare, contractantul datoreaza asiguratorului o taxa de incetare anticipata astfel cum aceasta este definita prin polita de asigurare. Taxa de incetare anticipata se va debita din contul de card pentru care a fost setata plata online de tip recurent apartinand contractantului, incepand din a 3 a zi de la rezilierea politei de asigurare cu notificarea prealabila prin SMS a contractantului. Prin semnarea politei de asigurare contractantul autorizeaza asiguratorul sa retraga acesta taxa din contul sau.
Rezilierea va opera de plin drept, in toate cazurile fara interventia instantelor de judecata si fara indeplinirea altor formalitati. O polita de asigurare reziliata nu poate fi repusa in vigoare.
Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - Sanatatea Ta de la BCR Asigurari de VIATA Vienna Insurance Group S.A. sunt:
- SERVICII MEDICALE in ambulatoriu
- Accesarea serviciilor medicale incluse in pachetul de asigurare de sanatate se face prin notificare prealabila la call-center-ul asiguratorului.
- Serviciile medicale acoperite de catre asigurator in baza politei de asigurare sunt cele incluse in tabelul publicat pe site-ul www.bcrasigviata.ro si pot fi accesate in orice retea de SERVICII MEDICALE la nivel national, in limita valorii maxime despagubite de catre asigurator pe fiecare tip de serviciu.
- Valorile maxime despagubite de catre asigurator sunt publicate pe site-ul asiguratorului. Lista valorilor maxime despagubite se actualizeaza trimestrial, in prima zi lucratoare a trimestrului.
- Pentru toate serviciile medicale incluse in polita de asigurare despagubirea se va plati de catre asigurator in conditiile in care serviciul este accesat in perioada de valabilitate a politei de asigurare.
- Spitalizare si interventii chirurgicale
- Spitalizare din orice cauza
- Dupa expirarea perioadei de asteptare, riscul de spitalizare din orice cauza este acoperit cu conditia notificarii prealabile a asiguratorului prin intermediul call-center, in vederea avizarii serviciului.
- In perioada de asteptare asiguratorul acopera doar spitalizarea produsa ca urmare a unui accident.
- Indemnizatia zilnica pentru acest risc, indicata in polita de asigurare, se va plati de catre asigurator in conditiile:
- polita este in vigoare la data primei zile de internare si
- pentru maximum 15 de zile de spitalizare, indiferent de numarul de evenimente, pentru fiecare an de valabilitate a contractului;
- Asiguratorul va plati indemnizatia zilnica, astfel:
- incepand cu prima zi daca spitalizarea se produce ca urmare a unui accident;
- incepand cu a 4 zi daca spitalizarea se produce ca urmare a unei necesitati medicale
- Asiguratorul nu acopera contravaloarea facturilor emise in urma internarii intr-un spital, ci ofera o indemnizatie de asigurare zilnica fixa, indiferent de spitalul in care asiguratul a fost internat.
- Interventii chirurgicale din orice cauza
- Dupa expirarea perioadei de asteptare este acoperit riscul de interventii chirurgicale din orice cauza.
- In perioada de asteptare asiguratorul acopera doar interventiile chirurgicale produse ca urmare a unui accident.
- Indemnizatia de asigurare pentru acest risc, indicata in polita de asigurare, se va plati de catre asigurator in conditiile:
- polita era in vigoare la data efectuarii interventiei chirurgicale;
- asiguratul era in VIATA la 48 de ore dupa incheierea interventiei chirurgicale.
- Asiguratorul acopera interventia chirurgicala efectuata de un medic chirurg la recomandarea unui medic specialist, exclusiv in scop terapeutic, care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:
- este practicata conform standardelor si normelor medicale recunoscute de catre un medic chirurg sau echipa operatorie de specialitate, in prezenta unui medic cu specializare in terapie intensiva, in sectia de chirurgie a unui spital
- presupune efectuarea unei anestezii locale sau generale si a unei incizii sau proceduri / tehnici echivalente avand drept scop primar indepartarea procesului patologic
- persoana care sufera o interventie chirurgicala trebuie sa fie spitalizata sau monitorizata in regim ambalator de catre un medic specialist.
- Asiguratorul acopera contravaloarea facturilor emise in urma efectuarii interventiei chirurgicale intr-un spital in regim de spitalizare de zi sau spitalizare continua.
- Spitalizare din orice cauza
- Imbolnavire grava
- Dupa expirarea perioadei de asteptare, daca asiguratul este diagnosticat cu una dintre afectiunile grave definite mai jos, asiguratorul va plati despagubirea aferenta acestui risc, indicata in polita de asigurare, daca:
- polita era in vigoare la data diagnosticarii;
- asiguratul era in VIATA la sfarsitul perioadei de supravietuire de 28 de zile;
- boala diagnosticata nu a fost consecinta directa sau indirecta a unor conditii medicale pre - existente la incheierea initiala a politei de asigurare
- Despagubirea pentru riscul de imbolnavire grava se plateste pentru un singur eveniment astfel:
- Suma fixa de 10.000 lei se va plati direct in contul asiguratului dupa expirarea perioadei de supravietuire (o perioada de 28 de zile calendaristice consecutive datei diagnosticarii cu o afectiune grava);
- Pentru diferenta pana la 100% din suma asigurata asiguratorul despagubeste consultatii si investigatii in baza recomandarii scrise a medicului curant.
- Lista si definitiile afectiunilor grave acoperite:
- Cancerul sau tumora maligna: Aceasta boala este definita in cadrul politei prin prezenta uneia sau a mai multor tumori maligne care se caracterizeaza prin crestere progresiva si necontrolata a unor celule maligne precum si prin raspandirea acestora prin invazia si distrugerea tesutului sanatos.
- Necesitatea medicala trebuie sa ia in considerare aplicarea unor tratamente sau interventii chirurgicale majore sau tratamente paliative trebuie sa fi fost initiate.
- Cancerul trebuie sa fie diagnosticat pozitiv cu confirmare histopatologica de catre un medic specialist in oncologie.
- Urmatoarele tipuri de cancer nu intra sub protectia oferita de polita de asigurare:
- Boala Hodgkin si limfom non-Hodgkin in faza 1 (Clasificarea Ann Arbor ).
- Leucemia, alta decat leucemia limfocitara cronica, daca nu exista difuzarea generalizata a celulelor leucemice in maduva osoasa.
- Tumori care prezinta modificari maligne de carcinom in situ (aici intrand si displazia de col uterin CIN-1, CIN-2 si CIN-3) sau tumori care din punct de vedere histologic sunt descrise ca fiind premaligne.
- Toate cazurile de cancer de piele, cu exceptia cazului in care exista dovezi ale metastazelor tumorale sau este un melanom malign mai mare de 1,5 mm grosime maxima stabilita prin examen histologic folosind metoda Breslow.
- Tipuri de cancer care nu pun VIATA in pericol cum ar fi cancerul de prostata care histopatologic se descrie ca avand clasificarea TNM T-1 (aici intrand si subtipurile T-1a si T-1b, sau stadii echivalente in TNM sau alta clasificare echivalenta inferioara).
- Sarcoamele Kaposi si celelalte tumori asociate infectiei cu HIV.
- Micro-carcinomul papilar tiroidian.
- Cancer papilar non-invaziv al vezicii urinare histologic descris ca TaN0M0 sau de o alta clasificare echivalenta
- Leucemie limfatica cronica mai putin RAI Etapa I sau Etapa Binet A-I.
- CIN = Cervical Intraepithelial Neoplasia = Neoplazie Intraepiteliala Cervicala
- TNM = Tumor, Node, Metastasis = Clasificarea cancerelor dupa marime, interesare ganglionara si metastaze.
- Infarctul miocardic: este diagnostic neechivoc a mortii unei portiuni de muschi cardiac prin lipsa de aport sangvin suficient.
- Pentru acordarea despagubirii urmatoarele conditii vor fi indeplinite:
- Existenta durerilor tipice in piept;
- Existenta cresterii recente a nivelului markerilor cardiaci, specifice infarctului miocardic.
- Existenta modificarilor recente ale EKG, specifice infarctului miocardic.
- Dovada reducerii functiei ventriculului stang, ca si reducerea fractiei de ejectie a ventriculului stang sau hipokinezia semnificativa, akinezia, sau miscarile anormale ale peretelui ventricular datorate infarctului miocardic.
- Pentru acordarea despagubirii urmatoarele conditii vor fi indeplinite:
- Afectiuni coronare care reclama o interventie de tip by-pass: afectiuni ale vaselor cardiace ce duc la necesitatea efectuarii interventiei de by-pass la indicatia si in urma consultului unui medic specialist cardiolog sau chirurg cardiovascular, prin care se corecteaza stenoza sau ocluzia uneia sau mai multor artere coronare. Se exclud tehnicile nechirurgicale cum ar fi angioplastia, tratamentul prin laser sau alte proceduri nechirurgicale.
- Accidentul vascular cerebral: orice incident cerebrovascular producator de sechele neurologice pentru o durata de timp mai mare de 24 h,
- Accidentul vascular cerebral trebuie sa determine o complicatie neurologica, provocand incapacitate permanenta si ireversibila a asiguratului in ceea ce priveste:
- Abilitatea acestuia de a se deplasa dintr-o incapere in alta sau pe suprafete plane
- Abilitatea de a se alimenta in conditiile in care hrana ii este procurata si pregatita
- Comunicare cu cei din mediul inconjurator prin exprimare verbala
- Simptomele permanente neurologice vor trebui confirmate de catre un medic neurolog specialist, cel mai tarziu la 6 saptamani de la producerea evenimentului, dupa aceasta limita de timp dauna nemaifiind considerata.
- In urma unui CT, RMN sau investigatie imagistica similara este necesar sa existe dovezi clare a faptului ca un accident vascular cerebral a avut loc din unul din motivele mai jos mentionate:
- Infarct al tesutului cerebral sau
- Hemoragie intracraniana sau subarahnoidiana
- Simptomele cerebrale date de migrena, afectiuni cerebrale provocate de traumatisme sau hipoxie, afectiunile vasculare care afecteaza nervul optic, ochiul precum si functiile vestibulare nu sunt acoperite de polita de asigurare.
- CT- computer tomografie
- RMN- rezonanta magnetica nucleara
- Accidentul vascular cerebral trebuie sa determine o complicatie neurologica, provocand incapacitate permanenta si ireversibila a asiguratului in ceea ce priveste:
- Insuficienta renala: reprezinta stadiul final al unei afectiuni cronice ce afecteaza ambii rinichi functionali, ceea ce duce la necesitatea efectuarii periodice si repetate a unor sedinte de dializa sau la efectuarea unui transplant renal.
- Transplantul major de organe: asigurarea acopera numai transplantarea organului nu si donarea sa. I se pot dona asiguratului unul sau mai multe dintre urmatoarele organe astfel:
- pentru rinichi: de la donator viu sau cadavru;
- pentru inima (in intregime): de la cadavru (pastrat in conditii propice);
- pentru pancreas: de la donator viu sau cadavru (pastrat in conditii propice); se exclude transplantarea de insule Langerhans;
- pentru ficat: de la cadavru (pastrat in conditii propice);
- pentru plaman: de la cadavru (pastrat in conditii propice);
- pentru maduva osoasa: de la donator viu.
- Prin conditii propice se intelege totalitatea conditiilor de conservare a unui corp uman fara activitate cerebrala, care fac posibila recoltarea, transportul si transplantarea unuia sau mai multor organe de la un cadavru la un pacient viu.
- Transplantul de orice alte organe, parti de organe, tesuturi sau de celule este exclusa.
- Cancerul sau tumora maligna: Aceasta boala este definita in cadrul politei prin prezenta uneia sau a mai multor tumori maligne care se caracterizeaza prin crestere progresiva si necontrolata a unor celule maligne precum si prin raspandirea acestora prin invazia si distrugerea tesutului sanatos.
- Dupa expirarea perioadei de asteptare, daca asiguratul este diagnosticat cu una dintre afectiunile grave definite mai jos, asiguratorul va plati despagubirea aferenta acestui risc, indicata in polita de asigurare, daca:
Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - Sanatatea Ta de la BCR Asigurari de VIATA Vienna Insurance Group S.A. sunt:
- Asiguratorul este exonerat de orice raspundere daca motivul care a produs evenimentul asigurat a fost rezultatul direct sau indirect al uneia dintre excluderile:
- Razboi, urmarile razboiului declarat sau nu, invazie externa, ostilitati sau operatiuni de razboi (indiferent daca este sau nu declarata starea de razboi), razboi civil, acte de terorism si activitati conexe, revolta, insurectie, tulburari civile, acte de violenta colectiva de inspiratie politica, ideologica sau sociala, acte de sabotaj, vandalism, revolutie preluarea puterii militare, insotite sau nu de rebeliune impotriva autoritatii de stat sau oricarei puteri legal instituite, orice acte de terorism, precum si a participarii active la orice tip de astfel de activitati;
- Consecintei ale efectelor energiei atomice si / sau fisiunii, fuziunii nucleare, a reactiilor nucleare, a accelerarii particulelor, a poluarii sau contaminarii radioactive;
- Actiunea armelor chimice sau biologice;
- Automutilarea intentionata, tentativa de sinucidere (efectuata cu sau fara discernamant)
- Consecinte ale afectiunilor psihice, tulburarilor mentale sau nervoase;
- Consumul de droguri, administrarea de medicamente (altele decat cele prescrise de medic), consumul si abuzul de alcool (o imbibatie alcoolica de peste 0,80g / l alcool pur in sange ori o concentratie ce depaseste 0,40mg / l alcool pur in aerul expirat), etilism si boli cauzate de consumul abuziv de alcool, precum si urmarile consumului de droguri sau de medicamente, abuzul ori utilizarea de medicamente;
- Tratament impotriva alcoolismului, consumului de medicamente sau droguri (substante solide, lichide sau gazoase) cu exceptia situatiei in care acestea au fost generate de un accident;
- Asiguratul a produs din neglijenta sau cu intentie evenimentul asigurat;
- SIDA, Sindromul Complex in legatura cu SIDA (ARCS) si toate cauzate si / sau in legatura cu virusul HIV, precum si studiile de determinare a hartii genetice sau alte metode de diagnostic si tratament genetic;
- Savarsirea, incercarea de a savarsi, precum si participarea asiguratului la savarsirea unei fapte penale prevazute de lege;
- Ultraj, agresiune sau atentat, mai putin cazurile in care se dovedeste ca asiguratul nu a fost nici provocator nici instigator;
- Aderarea, practicarea sau participarea la antrenamente pentru: sporturi periculoase sau extreme, competitii, intreceri sau curse folosind orice tip de mijloace de locomotie (de exemplu: vanatoarea, acrobatiile, scufundarile, navigatie, speologie, alpinism, organizarea de focuri de artificii sau manevrarea de substante explozive, parasutism, sarituri cu schiurile, curse de bob, schiul acrobatic, sarituri cu coarda elastica, curse auto - moto - velo, arte martiale, curse de vehicule motorizate, rugby, box, parapanta, alte activitati aeronautice / de planare in aer nedestinate transportului autorizat de persoane, activitati de navigatie, K1, lupte de corp);
- Consecintele dezastrelor naturale (eruptii vulcanice, cutremure de pamant, inundatii etc.) ale epidemiilor sau ale pandemiilor;
- Proceduri medicale de investigare sau de tratament cu caracter experimental, specifice cercetarii medicale, precum si consecintele acestora;
- Tratamente de medicina alternativa, proceduri terapeutice nerecunoscute din punct de vedere medical si neautorizate de institutiile medicale competente din Romania si consecintele acestora;
- Tratamentul medical pentru care nu a fost dovedita stiintific securitatea clinica si eficacitatea si / sau dispozitivele medicale folosite nu au fost recunoscute de catre agentiile de evaluare a tehnologiilor de specialitate, sau au fost substituite cu alte tehnologii disponibile cum ar fi, dar fara a se limita la:
- Terapie cu protoni, terapie cu neutroni, radio chirurgie robotica tip Cyberknife (tehnica alternativa non - invaziva pentru chirurgie folosita in tratamentul tumorilor maligne si benigne care apar oriunde in corp, inclusiv in zona prostatei, plamanilor, creierului, maduvei spinarii, ficatului, pancreasului si rinichilor), radioterapie, radio chirurgie intra craniana stereostatica si / sau adaptate la respiratie (4D);
- Inima artificiala, implanturi de coloana, biomateriale si / sau materiale biologice, sintetice si ortopedice care nu sunt in mod expres incluse;
- Medicina biologica si de regenerare, imunoterapie sau terapie biologica, terapie genetica si cele cu antivirale de actiune directa, precum si toate aplicatiile lor,
- Chirurgia robotica ghidata de imagine sau robot, sau asistata de calculator;
- PET / MR si PET / CT tehnologii hibrid e imagistica ( PET= tomografie cu emisie pozitronica).
- Obtinerea prin mijloace frauduloase a platilor asigurarii, respectiv inducerea in eroare intentionata a asiguratorului;
- Transplant, achizitia de organe in vederea transplantului, inclusiv cheltuieli efectuate in vederea cautarii donatorilor de organe, cu exceptia celor mentionate explicit prin polita de asigurare;
- Boli infectioase sau a parazitozelor endemic dobandite pe teritoriul unei tari recunoscute oficial drept zona cu potential mare de contaminare;
- Posibilitatea ca oricare dintre bolile acoperite prin contractul de asigurare sa poata fi considerata curabila prin manipulare genetica, substitutie, eliminare, vaccinare sau orice alt tratament medical;
- Afectiuni neoplazice diagnosticate anterior intrarii in asigurare;
- Afectiuni aparute ca urmare a faptului ca asiguratul ignora, nu respecta sau actioneaza impotriva indicatiilor si recomandarilor medicului care il trateaza; de asemenea, nu sunt acoperite urmarile automedicatiei sau a tratamentului urmat de asigurat fara prescriptie medicala;
- Afectiunile preexistente precum si complicatiile acestora, bolile cronice;
- Orice afectiune sau tratament medical cauzat de un eveniment anterior si care isi produce efectele dupa data de inceput a politei de asigurare, mai putin in cazul reinnoirii politei de asigurare, situatie in care evenimentul s-a petrecut in anul de asigurare anterior;
- Reabilitare sau cheltuieli efectuate pentru procurarea, inlocuirea sau refacerea protezelor de orice fel, dispozitivelor de corectare a auzului, a ochelarilor de vedere, inclusiv a lentilelor de contact cu exceptia celor mentionate explicit;
- Proceduri de balneo-fizioterapie;
- Achizitionarea de incaltaminte ortopedica sau a altor dispozitive de sustinere pentru picioare, talonetelor ortopedice sau cheltuieli implicate de tratarea leziunilor specifice picioarelor, cum ar fi corn, calus si hipercheratoza, unghii incarnate sau monturi, cu exceptia celor prevazute in tabelul de beneficii;
- Tratamente logopedice;
- Orice eveniment care are legatura cu graviditatea si nasterea precum si consecintele acestor evenimente inclusiv costurile implicate de participarea la cursuri pregatitoare in vederea nasterii / maternitatii.
- Tratamente in legatura cu sistemul reproductiv:
- contraceptia si consecintele sale atat pentru femei cat si pentru barbati;
- vasectomia si sterilizarea;
- intreruperea de sarcina si consecintele sale daca a fost efectuata din ratiuni psihologice sau sociale (cu exceptia avortului spontan sau recomandat medical);
- revenirea la starea anterioara dupa sterilizare;
- interventii chirurgicale pentru schimbare de sex;
- "Viagra" sau orice alt echivalent generic;
- Investigatiilor si tratamentelor pentru sterilitate / insemnare artificiala si consecintele / complicatiile acestora
- Chirurgie optionala si dispozitive de corectie:
- tratament cosmetic, cu sau fara scop psihologic;
- chirurgia estetica sau orice alt tratament, activitate efectuata in scop cosmetic sau estetic, cu exceptia tratamentului necesar pentru corectarea unor defecte functionale ca urmare a unui accident (ratiunea pur psihologica si / sau estetica nu este valida). De asemenea, sunt excluse tratamentul venelor varicoase, tratamentele de scadere a greutatii, tratamentele dermatologice efectuate in scop estetic;
- chirurgie optionala pentru indepartarea alunitelor (cu exceptia cazurilor in care sunt indicate din punct de vedere medical caz in care trebuie prezentate) rezultatele testelor dermatologice;
- circumcizia;
- implanturi de orice fel.
- Microchirurgia dermatologica;
- Artoscopia;
- Tratament si terapie efectuate in clinici hidro de sanatate, clinici de cure naturale sau unor clinici similare sau acordarea de astfel de tratamente la domiciliul asiguratului precum si, orice cura de odihna sau de recuperare in sanatorii, centre de sanatate sau odihna, case de convalescenta, institutii de reabilitare, sanatorii, camine pentru batrani daca nu au caracter de spitalizare, sau in alte institutii similare; cure de dezalcoolizare sau de dezintoxicare, geriatrie; de asemenea, asiguratorul nu acopera zilele in care asiguratul ramane in spital dupa data de externare recomandata de catre medicul specialist.
- Tratamente pentru reducerea greutatii sau programe pentru reducerea greutatii.
- Spitalizarea pentru tratamente sau proceduri medicale cu scop diagnostic / explorator (analize, radiografie, radioscopie sau fizioterapie sau orice examinare de rutina), cu exceptia situatiei in care rezultatele analizelor efectuate asupra asiguratului impun spitalizarea;
- Spitalizarea sau serviciile medicale care nu sunt necesare pentru stabilirea diagnosticului sau pentru efectuarea tratamentului si de asemenea zilele in care asiguratul ramane in spital dupa data de externare recomandata de catre medicul specialist;
- Spitalizarea sau serviciile medicale acordate ca urmare a diagnosticarii sau tratamentului gresit acordat de un cadru medical (culpa medicala certificata);
- Reabilitare si fizioterapie sau pentru cheltuieli efectuate pentru procurarea, inlocuirea sau refacerea protezelor de orice fel, a ochelarilor de vedere, inclusiv a lentilelor de contact;
- Spitalizarea pentru realizarea de controale sau verificarii medicale generale (tip fisa medicala), inclusiv orice tip de vaccin, testarile de alergii, consultatii sau analize necesare pentru emiterea unor certificate, rapoarte precum si eliberarea oricarui tip de document care nu are ca scop diagnosticul si tratamentul unei afectiuni.
- Interventii chirurgicale stomatologice sau pentru restaurare dentara precum si tratamente stomatologice sau interventii chirurgicale pentru corectare a pozitiei dentitiei sau pentru corectarea disfunctiei articulatiei temporarmandibulare;
- Tratamente si interventii pentru corectarea tulburarilor de refractie a ochilor
- Orice SERVICII MEDICALE ce nu au fost recomandate in scris de un medic specialist si nu sunt mentionate explicit in polita de asigurare
- Neachitarea in termen a tuturor ratelor de prima datorate pana producerea evenimentului asigurat.
- Consecintele nerespectarii programului national de imunizare (Calendar national de vaccinare) recomandat de catre Ministerul Sanatatii.
- Calitatea de asigurat nu poate fi cumulata cu calitatea de medic, ruda, afin sau partener de afaceri al medicului, in sensul politei de asigurare, decat cu acordul scris al asiguratorului.
Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - Sanatatea Ta de la BCR Asigurari de VIATA Vienna Insurance Group S.A. sunt:
- Asiguratul / contractantul are obligatia sa furnizeze informatii corecte si complete prin cererea de asigurare si celelalte documente ale politei de asigurare.
- Dupa instiintarea producerii riscului asigurat, pentru obtinerea indemnizatiei in caz de spitalizare, interventii chirurgicale, asiguratul / contractantul / beneficiarul are obligatia sa depuna, la sediul asiguratorului, documentele solicitate de acesta referitoare la producerea riscului asigurat si / sau necesare la evaluarea acordarii indemnizatiei de asigurare / platii costului serviciilor medicale.
- Semnarea cererii de asigurare este obligatorie, prin aceasta contractantul / asiguratul imputerniceste asiguratorul sa obtina de la medicii curanti datele privind istoricul medical, starea de sanatate si tratamentul aplicat, dezlegandu-i de secretul profesional.
- Asiguratul, rudele sale, reprezentantii legali, trebuie sa consimta la examinarea medicala a asiguratului de catre medicii agreati de asigurator.
- Contractantul, daca este diferit de asigurat, este obligat sa aduca la cunostinta, sub semnatura, asiguratului / persoanelor ce urmeaza a fi cuprinse in asigurare, polita de asigurare.
- In cazul nerespectarii obligatiilor prevazute anterior, asiguratorul poate refuza plata indemnizatiei de asigurare.
- In cazul in care contractantul este o alta persoana decat asiguratul, iar acesta decedeaza in perioada de valabilitate a politei, drepturile si obligatiile sale sunt transferate asupra asiguratului, daca in polita de asigurare nu este prevazut altfel.
- CARDUL DE ASIGURAT
- Calitatea de asigurat a unei persoane, care se prezinta pentru efectuarea serviciilor medicale programate in reteaua de parteneri medicali, este dovedita prin Cardul de asigurat, eliberat dupa intrarea in vigoare a politei de asigurare.
- Asiguratul trebuie sa prezinte inainte de efectuarea oricarui serviciu medical in reteaua de parteneri medicali, Cardul de asigurat si un act de identitate. Cardul de asigurat nu este cu titlu transmisibil si este valabil numai impreuna cu un act de identitate al asiguratului.
- Asiguratul este obligat sa informeze asiguratorul, in scris sau telefonic, cu privire la pierderea sau distrugerea cardului, in termen de 24 de ore de la constatarea acesteia. In astfel de situatii, asiguratorul va transmite asiguratului un nou card. Asiguratorul isi rezerva dreptul de a solicita contravaloarea acestuia, contractantului.
Principalele obligatii, pe care BCR Asigurari de VIATA Vienna Insurance Group S.A. le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - Sanatatea Ta sunt:
- Asiguratorul este obligat ca la incheierea politei de asigurare de sanatate sa ofere asiguratului / contractantului toate informatiile necesare privind drepturile si obligatiile rezultand din polita, in vederea protejarii intereselor asiguratilor. Informatiile furnizate de catre cei interesati sa incheie o polita de asigurare de sanatate sunt confidentiale. Divulgarea informatiei asupra starii de sanatate a asiguratilor se face numai cu permisiunea expresa scrisa a acestora sau in situatiile prevazute de lege.
- Asiguratorul se obliga ca, la producerea riscurilor asigurate, in perioada asigurata si in limitele teritoriale mentionate in polita de asigurare, sa achite costurile pentru serviciile medicale accesate de catre asigurat care sunt prevazute in planul de asigurare mentionat in polita.
- Accesarea serviciilor medicale din Ambulatoriu
- Accesarea serviciilor de asigurare pentru riscul Ambulatoriu (Consultatii, investigatii medicale si analize de laborator) se face prin avizarea prealabila a asiguratorului la call-center-ul acestuia. Pentru investigatii si analize de laborator serviciul medical se poate accesa doar in baza recomandarii medicale din partea medicului de familie / specialist.
- Despagubirea pentru consultatia medicala se acorda in avans de catre asigurator iar asiguratul are la dispozitie un termen de 15 zile calendaristice in care poate accesa serviciul medical pentru care a primit avizarea.
- Ulterior primirii serviciului medical asiguratul are obligatia ca in termen de maxim 15 zile calendaristice de la efectuarea serviciului medical sa transmita asiguratorului documentele justificative eliberate de unitatea medicala care a prestat serviciul medical.
- Documentele se pot transmite scanat pe email: sanatate@bcrasigviata.ro sau letric pe adresa: Str. Rabat nr. 21, et. 3, sector 1, Bucuresti.
- Netransmiterea documentelor justificative in termenul precizat la aliniatul precedent determina intreruperea accesului la SERVICII MEDICALE din Ambulatoriu pana la primirea acestora de catre asigurator. In aceasta situatie asiguratul este acoperit doar pentru celelalte evenimente incluse in asigurare conditionat de plata primelor de asigurare la scadenta.
- Daca in termen de 30 de zile calendaristice de la efectuarea serviciului medical asiguratul nu furnizeaza documente justificative corespunzatoare serviciului medical accesat, asiguratorul are dreptul sa recupereze de la contractant sumele platite in avans.
- Spitalizare din orice cauza, interventie chirurgicala din orice cauza, imbolnavire grava
- Despagubirea se acorda de catre asigurator ulterior producerii evenimentului asigurat.
- Notificarea evenimentului asigurat se face in maxim 15 zile calendaristice de la producerea evenimentului asigurat (spitalizare / interventie chirurgicala / diagnosticarea afectiunii grave) telefonic la call-center sau prin email la adresa sanatate@bcrasigviata.ro si letric pe adresa: Str. Rabat nr. 21, et. 3, sector 1, Bucuresti.
- Documentele solicitate de catre asigurator in vederea intocmirii dosarului de dauna, sunt:
- formularul de notificare a evenimentului asigurat;
- cerere de despagubire;
- chestionarul special de dauna completat de asigurat;
- chestionarul special de dauna completat de medic;
- copia actului de identitate al asiguratului;
- factura in original, eliberata de unitatea medicala care a efectuat procedura chirurgicala, in cazul interventiei chirurgicale din orice cauza;
- orice alte documente necesare evaluarii medicale: scrisori medicale, bilete de iesire din spital, foi de observatie din timpul internarii in care sa se mentioneze tratamentul aplicat, investigatiile efectuate, procedura chirurgicala suferita;
- orice alt document solicitat de asigurator in vederea solutionarii dosarului de dauna.
- In cazul accesului la SERVICII MEDICALE acordate ca urmare a diagnosticarii cu o afectiune grava, asiguratul va furniza asiguratorului facturile in original eliberate de unitatea medicala care a prestat serviciul medical in termen de 15 zile calendaristice de la data primirii acestora.
- In caz de neindeplinire a obligatiei de mai sus, asiguratorul poate sa refuze plata indemnizatiei daca din acest motiv nu a putut determina cauza producerii evenimentului asigurat si valoarea indemnizatiei de asigurare.
- Plata indemnizatiilor de asigurare datorate de catre asigurator se va face in maxim 15 zile calendaristice de la data depunerii de catre asigurat a ultimului document solicitat de catre asigurator, prin virament in contul bancar al acestuia comunicat asiguratorului odata cu documentele necesare intocmirii dosarului de dauna.
Centrul de daune
MEDLIFE
disponibil 7/7, 24/24, apeland numarul de call center 021.9646
- Solicitarea unor prestatii folosind argumente, metode sau mijloace frauduloase dovedite, direct de catre asigurat sau de catre orice alta persoana in numele acestora, elibereaza asiguratorul de orice raspundere asupra daunei in cauza si are ca efect incetarea imediata a calitatii de asigurat a persoanei respective. In scopul dovedirii fraudei, partile contractante vor constitui o comisie care sa analizeze conditiile in care s-a produs evenimentul considerat drept frauda si vor decide de comun acord daca respectivul eveniment va fi calificat drept frauda.
- Taxele sau impozitele care privesc primele de asigurare, daca sunt aplicabile, vor fi suportate de contractant. Taxele sau impozitele care privesc prestatiile asigurarii, daca sunt aplicabile, vor fi suportate de asigurat sau de contractant.
- Deductibilitatea politelor de asigurare este conforma cu prevederile Codului Fiscal in vigoare, cu toate modificarile si completarile ulterioare.
- Adresa pentru corespondenta oficiala a asiguratorului este cea a sediului sau social. Daca contractantul nu a transmis o notificare scrisa asiguratorului privind modificarea domiciliului, atunci adresa sa pentru corespondenta oficiala este cea mentionata in cererea de asigurare iar toata corespondenta trimisa la ultima sa adresa cunoscuta va avea efecte juridice depline.
- Comunicarile care au o natura generala, fiind adresate tuturor clientilor se vor face prin publicare pe site-ul www.bcrasigviata.ro si/sau printr-un alt mijloc de comunicare in masa.
- Spre deosebire de comunicari, notificarile si informarile sunt adresate clientului in mod direct. Cu exceptia situatiilor in care o forma anume de notificare este prevazuta in mod expres printr-o prevedere legala, asiguratorul poate transmite orice notificare catre client prin oricare dintre mijloacele: scrisoare simpla sau scrisoare recomandata cu confirmare de primire, livrare prin posta, curier, apel telefonic, fax, SMS, email sau orice alt mijloc de comunicare electronica.
- Orice notificare facuta de catre asigurator printr-un curier sau posta va fi considerata ca fiind primita de catre client in a cincea (5) zi lucratoare de la expediere, daca nu exista dovada primirii mai devreme de catre client. Orice notificare transmisa prin fax, SMS, email sau printr-un alt mijloc de comunicare electronica este considerata a fi primita de catre client in ziua expedierii.
- In cazul pierderii sau deteriorarii politei asiguratorul poate elibera la cererea asiguratului o copie conform cu originalul. Taxa perceputa de asigurator pentru eliberarea acesteia este in valoare de 25 lei si se plateste in contul RO63RNCB 0280000678830289.
- Orice nemultumire reclamata de catre contractant si/sau asigurat in legatura cu interpretarea si executarea politei de asigurare va fi solutionata prin formularea unei petitii scrise la sediul asiguratorului si va fi finalizata prin transmiterea in termen de maximum 30 de zile, a unui raspuns scris, punctual si argumentat catre persoana care a formulat-o.
- In vederea rezolvarii pe cale amiabila a disputelor dintre asigurator si petenti se vor putea utiliza metodele alternative de solutionare a litigiilor prevazute de dispozitiile legale in vigoare.
- In cazul imposibilitatii rezolvarii amiabile, persoana interesata se va putea adresa cu o plangere Autoritatii de Supraveghere Financiara / Asigurari (www.asfromania.ro) sau Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, ori va putea sesiza instantele judecatoresti competente.
- In cazul in care apar litigii intre parti ca urmare a executarii politei de asigurare, partile vor incerca solutionarea amiabila a acestora. Contractantul se poate adresa cu o cerere scrisa asiguratorului in care ii va semnala aspectele care au generat litigiul privind executarea politei. Asiguratorul va raspunde cererii intr-un termen de maximum 30 de zile.
- Toate litigiile care ar putea fi prilejuite de existenta sau derularea politei de asigurare si care nu au putut fi rezolvate pe cale amiabila vor fi atribuite spre competenta solutionare a instantelor de judecata din Romania.
- Incercarea amiabila de solutionare a litigiului dintre parti nu inseamna o restrangere a dreptului contractantului / asiguratului de a se adresa instantelor de judecata competente si de a urma procedurile legale de solutionare a litigiului.
- Fondul de Garantare al asiguratilor, astfel cum este definit de Legea nr. 213/2015 privind Fondul de garantare a asiguratilor are ca scop protejarea creditorilor de asigurari de consecintele insolventei unui asigurator. Fondul garanteaza plata de indemnizatii / despagubiri in cazul falimentului unui asigurator, cu respectarea plafonului de garantare si in limita resurselor financiare disponibile la momentul platii, asa cum sunt definite la art. 5 in Legea 213/2015. In cazul in care disponibilitatile Fondului nu sunt suficiente pentru acoperirea cuantumului sumelor cuvenite creditorilor de asigurari, creantele acestora vor putea fi onorate pe masura alimentarii Fondului cu resursele financiare prevazute de lege.
- Forta majora apara de raspundere partea care o invoca si se comunica celeilalte parti contractante in termen de 5 zile; in urmatoarele 15 zile trebuie transmise documentele eliberate de Camera de Comert si Industrie competenta care sa ateste evenimentele respective.
- In sensul politei, termenul forta majora insemna orice eveniment extern, imprevizibil, absolut invincibil si inevitabil si care genereaza imposibilitatea temporara sau definitiva de executare partiala ori totala a obligatiilor uneia din partile contractante si care constituie sau este de natura unuia sau mai multora dintre evenimentele care urmeaza:
- catastrofe naturale, incendii, inundatii, explozii, fulgere, tornade, cutremure, alunecari de teren, epidemii; sau
- razboi, razboi civil, blocade, insurectii, sabotaj, acte de terorism, tulburari civile, stare de necesitate, stare de urgenta.
- Partile vor face toate eforturile posibile pentru a asigura reluarea indeplinirii normale a obligatiilor respective care le revin in cadrul politei dupa producerea oricaruia dintre cazurile de forta majora. Inainte de restabilirea situatiei normale, obligatiile partilor vor fi indeplinite in cea mai mare masura posibila.
- Legea aplicabila este Legea nr.136/1995 privind asigurarile si reasigurarile in Romania, cu modificarile si completarile ulterioare, Codul Civil si Legea 237/2015 privind autorizarea si supravegherea activitatii de asigurare si reasigurare.
- Respectarea de catre contractant si asigurat a obligatiilor care le revin, precum si presupunerea ca declaratiile si raspunsurile acestora sunt adevarate, constituie conditii ce preced orice raspundere sau obligatie a asiguratorului de a plati indemnizatii.
- Asigurarea nu prevede posibilitatea participarii la profit sau a rascumpararii politei.