SANATATE 2024 - ALLIANZ TIRIAC Asigurari - Pitesti - Arges
ROMANIA, Bucuresti, Sector 1, Str. Caderea Bastiliei, nr. 80-84.
relatii.publice@allianztiriac.ro
Tel: 021-208.22.22, 021-208.22.79, 021-208.22.81, 021 20 19 100, 0801 0801 08
Fax: 021-208.22.11
Actuala societate de asigurari ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. a luat fiinta si si-a inceput activitatea in anul 1994 cand renumitul tenismen si om de afaceri Ion Tiriac a a infiintat societatea Asigurari "Ion Tiriac" S.A. cunoscuta ca fosta ASIT. In numai 6 ani de functionare pe piata de asigurari din Romania, prin competenta si seriozitate, ASIT a urcat pana pe locul 2 in topul asiguratorilor din Romania la acea vreme. Urmare a rezultatelor obtinute si soliditatii ASIT, in anul 2000 aceasta a fost integrata in puternicul grup financiar german ALLIANZ, rezultand ceea ce cunoastem astazi - ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. Aceasta noua societate ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. si-a consolidat permanent statutul de societate de asigurari puternica, de incredere, devenind o marca de prestigiu in Romania. In temeiul Tratatului privind functionarea Uniunii Europene care reglementeaza "Libertatea de stabilire si de prestare a serviciilor", ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. este autorizata sa desfasoare activitati pe piata de asigurari din Austria, Belgia, Bulgaria, Cehia, Cipru, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Polonia, Portugalia, Marea Britanie, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Olanda, Ungaria, Islanda, Liechtenstein, Norvegia. ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-017-10.04.2003.
ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. detine in portofoliu si ofera clientilor sai polita de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - SANAPRO - un produs flexibil, modular, ce permite configurarea asigurarii potrivit nevoilor solicitantului - formata dintr-o asigurare de baza cu o gama larga de beneficii, la care se pot adauga optional acoperiri suplimentare, astfel incat asiguratul sa se bucure de protectie financiara completa pentru sanatatea sa si a familiei sale.
Obiectul politei de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - SANAPRO de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. il constituie, oferirea de protectie financiara prin acoperirea costurilor pentru serviciile medicale accesate de catre asigurat in cazul bolilor, accidentelor si profilaxiei, strict in conformitate cu limitele de asigurare si cu planul de asigurare agreat si mentionat in polita de asigurare.
Beneficiile politei de asigurare SANAPRO:
- acopera spitalizarea si interventiile chirurgicale;
- flexibilitatea produsului permite personalizarea asigurarii de sanatate, in functie de nevoile si dorintele asiguratului;
- ofera acces la o retea extinsa de furnizori;
- ofera posibilitatea de a trece de la un furnizor la altul - din sistemul public in sistemul privat, sau, in cadrul sistemului privat, de la un spital la altul, in functie de nevoile si interesele asiguratului;
- ofera SERVICII MEDICALE de calitate;
- asiguratul beneficiaza de o gama complexa de investigatii si explorari medicale efectuate in scopul diagnosticarii si tratamentului problemelor medicale cu care se confrunta;
- ofera mobilitate: pot fi accesate serviciile medicale oferite de oricare dintre partenerii medicali ai asiguratorului, oriunde pe teritoriul Romaniei;
- sistemul de decontare directa intre asigurator si furnizorii de SERVICII MEDICALE scuteste asiguratul de grija platilor informale in sistemul public si de achitarea costurilor aferente serviciilor accesate in sistem privat;
Avantajele politei de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - SANAPRO de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. in comparatie cu alte produse similare si cu abonamentele medicale:
- Flexibilitate
- Asiguratul isi configureaza asigurarea potrivita nevoilor sale, prin alegerea pachetului de SERVICII MEDICALE dorit, in functie de situatia particulara si disponibilitatea sa financiara. In plus, structura modulara a politei permite multiple combinatii de acoperiri suplimentare, atat pentru asigurat, cat si pentru membrii familiei sale.
- Incredere si siguranta
- Asiguratul beneficiaza de SERVICII MEDICALE de diagnostic si tratament la standarde superioare, in sistem privat, in conditii de confort si siguranta. Asigurarea SanaPro de la Allianz-Tiriac ofera accesul la personal medical bine pregatit, la SERVICII MEDICALE de diagnostic si investigatii efectuate cu echipamente si Aparatura medicala performante, de ultima generatie.
- Protectia si ingrijirea sanatatii la costuri avantajoase
- Confort si Accesibilitate
- Serviciile medicale pot fi accesate in mod simplu si confortabil, in cativa pasi. Se obtine acordul Serviciului Asistenta Asigurari sanatate pentru accesarea serviciilor medicale de care este nevoie, se alege din lista partenerilor medicali furnizorul dorit, in functie de necesitati si preferinte si se face programare telefonic la clinica.
- Eliberarea de grija platii serviciilor medicale
- SanaPro scuteste de grija platii serviciilor medicale prin:
- decontare directa in reteaua partenerilor medicali Allianz-Tiriac;
- acordarea de indemnizatii de asigurare pentru servicii de spitalizare si interventii chirurgicale efectuate in afara retelei partenerilor medicali Allianz-Tiriac;
- rambursarea costurilor aferente serviciilor de ambulanta.
- SanaPro scuteste de grija platii serviciilor medicale prin:
- Retea nationala de parteneri medicali
- Asiguratul are acces la o resea extinsa, aflata in continua dezvoltare, de furnizori de SERVICII MEDICALE. Reteaua partenerilor medicali Allianz-Tiriac include peste 400 de centre medicale, clinici, cabinete medicale, servicii de ambulanta si spitale, selectate cu grija si monitorizate cu atentie.
- Asistenta si suport pe toata durata politei de asigurare
Incheierea unei polite de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - SANAPRO de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. presupune urmatoarele:
- Contractantul asigurarii poate fi o persoana fizica sau juridica. Contractantul persoana fizica este una si aceeasi persoana cu asiguratul.
- Poate fi asigurata orice persoana a carei varsta la data emiterii politei este cuprinsa intre 18 si 64 de ani. In sensul politei de asigurare se ia in calcul varsta in ani impliniti.
- Contractantul poate opta pentru atasarea uneia sau mai multor clauze suplimentare cu scopul suplimentarii acoperirii oferite prin asigurarea de baza.
- Contractantul poate solicita includerea in asigurare a unuia sau mai multor asigurati dependenti (copii), prin atasarea la asigurarea de baza a clauzelor suplimentare disponibile pentru copii, conform politei de asigurare.
- Varsta asiguratului dependent la data emiterii politei trebuie sa fie cuprinsa intre 0 si 17 ani. In sensul politei de asigurare se ia in calcul varsta in ani impliniti la data includerii in asigurare.
- Polita de asigurare se incheie in baza ofertei de asigurare acceptata si confirmata prin semnatura de catre contractant / asigurat.
- Polita de asigurare se considera incheiata prin emiterea de catre asigurator a politei si plata de catre contractant a primei de asigurare.
- Pentru fiecare asigurat / asigurat dependent, asiguratorul va emite un card nominal de asigurare, dupa intrarea in vigoare a politei de asigurare.
Asiguratorul isi rezerva dreptul de a efectua evaluari conform procedurilor sale de subscriere, inainte de preluarea unui risc sau ori de cate ori expunerea asiguratorului la riscurile acoperite s-a modificat din punct de vedere ocupational, rezidential, al stilului de VIATA sau al interesului asigurabil. Dupa finalizarea procedurilor de subscriere, asiguratorul poate decide:
- preluarea in asigurare in conditii adecvate riscului individual evaluat;
- refuzul preluarii in asigurare.
Polita de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - SANAPRO de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. poate fi incheiata pe o perioada de un an.
Polita de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - SANAPRO de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. isi exercita acoperirea numai pentru serviciile medicale, serviciile de spitalizare si interventii chirurgicale accesate pe teritoriul Romaniei.
Asigurat pe polita de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - SANAPRO de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. poate sa fie:
- persoana fizica a carei varsta la data emiterii politei este cuprinsa intre 18 si 64 de ani. Varsta asiguratului dependent la data emiterii politei trebuie sa fie cuprinsa intre 0 si 17 ani;
Contractant poate fi persoana fizica sau juridica care incheie polita de asigurare pentru asigurat si care are obligatia de plata a primei de asigurare catre asigurator.
Beneficiar al asigurarii este asiguratul si / sau asiguratii dependenti mentionati in polita de asigurare.
Suma asigurata reprezinta limita maxima in baza careia asiguratorul poate acorda despagubiri celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.
Limitele de acoperire sunt mentionate in tabelele aferente asigurarii de baza si a clauzelor suplimentare atasate politei de asigurare.
Prima de asigurare se stabileste potrivit tarifului de prime al asiguratorului.
Primele de asigurare se platesc in moneda politei.
Primele de asigurare sunt datorate la scadentele si in cuantumul mentionat expres in polita, iar contractantul este exclusiv raspunzator de plata acestora, precum si de respectarea regulilor si indicatiilor de plata stabilite de asigurator precum: contul bancar, moneda, indicatii referitoare la destinatia platii etc. La momentul platii, contractantul are obligatia de a solicita / obtine si de a pastra dovada platii primei de asigurare (chitanta - factura, ordin de plata etc.). Prima de asigurare initiala trebuie platita inainte de intrarea in vigoare a politei de asigurare.
Plata primelor de asigurare se poate efectua prin orice modalitate acceptata de asigurator. Contractantul suporta toate taxele si comisioanele referitoare la plata primelor de asigurare si a altor sume datorate asiguratorului.
Prima de asigurare poate fi platita anticipat si integral pentru intreaga perioada asigurata mentionata in polita sau esalonat, la scadentele mentionate expres in polita de asigurare si in cuantumul specificat de asigurator.
Frecvența de plata trebuie aleasa de catre contractant inainte de data de intrare in vigoare a politei de asigurare si poate fi: anuala, semestriala sau trimestriala.
Neachitarea unei prime pana la data scadenta are drept consecinta rezilierea de plin drept, fara punere in intarziere si fara alta formalitate valabila a politei de asigurare.
In cazul in care polita de asigurare este denuntata / reziliata dupa avizarea producerii unui risc asigurat acoperit prin polita de asigurare, contractantul este obligat sa achite primele de asigurare pentru toate scadentele neachitate aferente politei de asigurare.
Polita de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - SANAPRO de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.
Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - SANAPRO de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. sunt:
- asiguratorul acopera in perioada de valabilitate a politei de asigurare pentru asigurat / asigurat dependent urmatoarele riscuri, dupa trecerea perioadei de asteptare:
- imbolnavire;
- accident.
- in legatura cu producerea acestor riscuri, asiguratorul preia costul cu serviciile medicale corespunzatoare acoperirilor indicate in polita care au fost solicitate ca urmare a unei necesitati medicale sau in baza clauzei suplimentare Preventie si efectuate in perioada de valabilitate a politei de asigurare. De asemenea, asiguratorul acopera costul serviciilor medicale efectuate in cel mult 30 zile dupa data de incetare a politei, exclusiv pentru riscuri produse si avizate in perioada de valabilitate a politei de asigurare.
Modalitatile de preluare de catre asigurator a costurilor serviciilor medicale pentru asigurarea de baza si clauzele suplimentare sunt urmatoarele:
- in cazul in care serviciul medical a fost accesat de asigurat / asiguratul dependent la un furnizor de SERVICII MEDICALE din reteaua de parteneri medicali:
- decontarea directa catre furnizorul de SERVICII MEDICALE daca a fost obtinut acordul serviciului de Asistenta asigurari sanatate privind decontarea directa;
- rambursarea costurilor catre asigurat / reprezentantul legal al asiguratului dependent pentru SERVICII MEDICALE pentru care nu a fost obtinut acordul serviciului de Asistenta asigurari sanatate privind decontarea directa;
- in cazul in care serviciul medical a fost accesat de asigurat / asiguratul dependent la un furnizor de SERVICII MEDICALE din afara retelei de parteneri medicali:
- rambursarea costurilor catre asigurat / reprezentantul legal al asiguratului dependent pentru servicii de ambulanta;
- plata indemnizatiei de asigurare catre asigurat pentru serviciile incluse in clauza suplimentara spitalizare si interventii chirurgicale pentru asigurat si clauza suplimentara spitalizare si interventii chirurgicale pentru copii.
Perioada de asteptare este:
- 30 zile calendaristice pentru riscul de imbolnavire;
- 180 zile calendaristice pentru urmatoarele tipuri de intervenții chirurgicale: chirurgia cataractei, implantul cohlear, corectia deviatiei de sept nazal, artroplastia de sold, interventiile pe structurile articulare ale genunchiului, ligamentoplastia, cura chirurgicala a herniilor abdominale necomplicate, colecistectomia pentru litiaza biliara necomplicata, tratamentul chirurgical al discopatiei lombosacrate.
Asigurarea de baza consta in SERVICII MEDICALE efectuate in regim ambulatoriu. Disponibila in 5 variante de limite de acoperiri, asigurarea de baza ofera accesul la:
- servicii de medicina primara si de specialitate
- tratamente si proceduri medicale
- investigatii paraclinice
- servicii de imagistica medicala
- servicii de ambulanta.
Asiguratul beneficiaza, in functie de varianta contractata, de urmatoarele SERVICII MEDICALE:
- Consultatii la medicul generalist
- Consultatii la medicul specialist
- Asigurarea SanaPro asigura accesul la peste 30 de specialitati medicale:
- Medicina generala
- Medicina de familie
- Medicina interna
- Medicina de urgenta
- Pediatrie
- Alergologie - Imunologie
- Boli infectioase
- Cardiologie
- Dermatologie
- Diabet, nutritie si boli metabolice
- Endocrinologie
- Gastroenterologie
- Hematologie
- Nefrologie
- Neurologie
- Obstetrica - ginecologie, senologie
- Oftalmologie
- Oncologie medicala
- Ortopedie si traumatologie
- ORL
- Pneumologie
- Psihiatrie
- Reumatologie
- Urologie
- Orice specialitate chirurgicala
- Investigatii paraclinice:
- analize de laborator (biochimie, hematologie, imunologie, microbiologie)
- explorari functionale (electrocardiograma de repaus, electrocardiograma de efort)
- investigatii oftalmologie (biomicroscopie, masurarea tensiunii intraoculare, examen fund de ochi, autokeratorefractometrie - dioptron)
- alte servicii de diagnostic (colposcopie, ex. Babes – Papanicolau, uretroscopie, PSA)
- imagistica medicala (ecografie, radiografie, CT - computer tomograf, RMN - rezonanta magnetica nucleara, mamografie, osteodensitometrie)
- Tratamente si proceduri:
- tratament medico - chirurgical efectuat in ambulatoriu, la recomandarea medicului specialist, in cadrul unei consultatii
- servicii de ambulanta:
- Asigurarea SanaPro asigura accesul la peste 30 de specialitati medicale:
Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - SANAPRO de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. sunt:
- Atat pentru asigurarea de baza cat si pentru clauzele suplimentare, asiguratorul nu acopera riscul cauzat direct sau indirect de:
- afectiunile medicale preexistente la data intrarii in vigoare a acoperirii riscului sau agravarea / complicatiile acestora, declarate sau nedeclarate de asigurat / reprezentantul legal al asiguratului dependent in documentele contractuale puse la dispozitie de asigurator la data solicitarii incheierii politei de asigurare;
- evenimente de razboi (indiferent daca a fost declarat sau nu), invazii sau actiuni ale unui dusman extern, ale razboiului civil, revolutiei, insurectiei, dictaturii militare, conspiratiei, urmarile actelor de terorism, precum si orice costuri legate direct sau indirect de actiuni intreprinse cu scopul de a controla, a preveni sau a suprima orice eveniment mentionat anterior;
- contaminarea radioactiva, actiunea armelor chimice sau biologice;
- boli sau accidente pe care asiguratul / asiguratul dependent si le-a provocat intentionat, incercarea de sinucidere sau de automutilare a asiguratului / asiguratului dependent chiar daca acesta s-a aflat intr-o situatie in care i-a fost afectat discernamantul;
- etilismul cronic, consumul de medicamente sau droguri, cu exceptia medicamentelor prescrise de catre un medic si administrate conform prescriptiei acestuia;
- otravirea sau intoxicatia cauzata de ingerarea sau inhalarea de substante solide, lichide sau gazoase, cu exceptia situatiei in care acestea au fost generate de un accident;
- evolutia unei boli infectioase ce debuteaza in contextul unei epidemii / pandemii declarate in mod oficial de catre autoritatea abilitata;
- desfasurarea unor activitati periculoase precum: forte armate (servicii speciale, activitati cu dispozitive explozibile, aviatie militara, navigatie militara, pompieri militari), aviatie (aviatie utilitara, piloti de testare, piloti pentru platformele de combustibil), scafandri care folosesc explozibili, forte speciale ale politiei, servicii de securitate personala, alpinism utilitar, activitati de exploatare miniera (in subteran), de instalatii pentru combustibili, activitati pe platforme de petrol si gaze, activitati in industria substantelor explozibile;
- practicarea unor sporturi sau hobby-uri periculoase precum: aviatie, parasutism, planorism, zbor cu parapanta, deltaplanorism, sarituri cu schiurile, bungee - jumping, alpinism, escalada, speologie, surfing, curse de calarie, rodeo, competitii de arte martiale, curse auto, circuite pentru motociclisti, rafting, scufundari libere la mare adancime sau sub strat de gheata;
- participarea asiguratului la misiuni militare cu profil operativ sau de instruire (inclusiv misiuni de mentinere a pacii);
- participarea activa a asiguratului / asiguratului dependent la acte de terorism sau tulburari interne (revolte, tulburari sociale, revolutii), de partea celor care le-au generat;
- savarsirea cu intentie de catre asigurat / asiguratul dependent a unei fapte incriminate ca infractiune de legea statului in care s-a produs fapta (constatata printr-un act judiciar emis de autoritatea competenta din statul unde s-a savarsit fapta), daca aceasta este incriminata de legea romana;
- De asemenea, atat pentru asigurarea de baza cat si pentru clauzele suplimentare asiguratorul nu acopera:
- SERVICII MEDICALE in legatura cu monitorizarea sarcinii precum si orice cheltuieli in legatura cu nasterea copilului si tratamente specifice complicatiilor starii de graviditate; de asemenea, este exclusa spitalizarea ca urmare a sarcinii asiguratei, precum si spitalizarea ca urmare a unor complicatii aparute dupa nastere;
- serviciile medicale efectuate pentru tratamentul sau terapia disfunctiilor sexuale, infertilitatii, sterilitate, inseminarea artificiala, fertilizarea in-vitro sau transferul embrionului, avortul provocat, circumcizia la cerere, intentiile de schimbare a sexului, frigiditate si / sau impotenta, spitalizarea pentru tratarea oricaror tulburari de identitate sexuala;
- consultatii, investigatii sau analize necesare pentru emiterea unor certificate, rapoarte precum si eliberarea oricarui tip de document care nu are ca scop diagnosticul si tratamentul unei afectiuni.
- consultatie profilactica in scopul vaccinarii, precum si orice tip de vaccin;
- proceduri medicale de investigare sau de tratament cu caracter experimental, specifice cercetarii medicale, precum si consecintele acestora;
- homeopatie sau tratamente de medicina alternativa, proceduri terapeutice nerecunoscute din punct de vedere medical si neautorizate de institutiile medicale competente din Romania si consecintele acestora;
- afectiunile aparute ca urmare a faptului ca asiguratul / asiguratul dependent ignora, nu respecta sau actioneaza impotriva indicatiilor si recomandarilor medicului care il trateaza;
- SERVICII MEDICALE necesare ca urmare a unor tratamente sau interventii chirurgicale, efectuate anterior datei de intrare in vigoare a acoperirii riscului;
- SERVICII MEDICALE stomatologice, chirurgie dentara, inclusiv cheltuieli medicale cu Aparatura dentara, proteze dentare, dinti artificiali, punti si / sau coroane dentare etc.;
- chirurgia estetica sau orice alt tratament, activitate efectuata in scop cosmetic sau estetic, cu exceptia tratamentului necesar pentru corectarea unor defecte functionale ca urmare a unui accident (ratiunea pur psihologica nu este valida). De asemenea, sunt excluse tratamentul venelor varicoase in scop estetic si tratamentele dermatologice efectuate in scop estetic, precum si tratamentele de scadere a greutatii;
- spitalizarea sau serviciile medicale care nu sunt necesare pentru stabilirea diagnosticului sau pentru efectuarea tratamentului;
- spitalizarea sau orice SERVICII MEDICALE in legatura cu tratamentul infectiei cu HIV / SIDA, precum si consecintele acestora;
- spitalizarea sau orice costuri in legatura cu studiile de determinare a hartii genetice sau alte metode de diagnostic si tratament genetic;
- transplantul, achizitia de organe in vederea transplantului, inclusiv cheltuieli efectuate in vederea cautarii donatorilor de organe;
- orice cura de odihna sau de recuperare in sanatorii, centre de sanatate sau odihna, case de convalescenta sau in alte institutii similare, geriatrie; sesiuni / sedinte de psihoterapie, psihanaliza cu psihologul / medicul psihiatru; cure de dezalcoolizare sau de dezintoxicare; reabilitare si fizioterapie; de asemenea, asiguratorul nu acopera zilele in care asiguratul / asiguratul dependent ramane in spital dupa data de externare recomandata de catre medicul specialist.
La polita de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - SANAPRO de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. exista si se pot atasa clauze de asigurare suplimentare, astfel:
Clauza suplimentara Spitalizare si Interventii chirurgicale
Disponibila in 3 variante de limite de acoperiri, include serviciile de spitalizare si interventiile chirurgicale necesare ca urmare a unei boli sau a unui accident, atat in reteaua partenerilor medicali Allianz-Tiriac cat si in institutiile medicale din afara retelei.
Clauza suplimentara Preventie
Ofera posibilitatea evaluarii anuale a starii de sanatate, conform recomandarilor medicilor. Controlul anual preventiv este structurat diferentiat, in functie de varsta si sexul clientilor, pentru a raspunde cat mai bine nevoilor si asteptarilor acestora. Clauza suplimentara Preventie include serviciile medicale de tip profilactic efectuate in scopul depistarii unor boli sau a factorilor de risc pentru aparitia anumitor boli:
- examinare medic generalist
- analize si investigatii: hemoleucograma completa, test de urina, SGOT, SGPT, colesterol total, HDL si LDL colesterol, glucoza, creatinina, acid uric, EKG, test Babes - Papanicolau si mamografie pentru femei, PSA pentru barbati.
Clauzele suplimentare pentru copii
Se achizitioneaza impreuna cu una din cele 5 variante ale Asigurarii de baza pentru asigurat, iar acoperirea poate fi configurata prin combinarea urmatoarelor clauze suplimentare:
- Ambulatoriu
- Spitalizare si Interventii chirurgicale
- Ambulatoriu + Spitalizare si Interventii chirurgicale
Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - SANAPRO de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. sunt:
- sa dea raspunsuri corecte si complete in documentele intocmite la incheierea politei de asigurare sau solicitate ulterior de catre asigurator;
- sa contacteze Serviciul Asistenta asigurari sanatate in vederea obtinerii acordului pentru efectuarea seriviciilor medicale si / sau spitalizare si interventii chirurgicale pentru care asiguratorul preia costul prin decontarea directa catre furnizorii de SERVICII MEDICALE din reteaua de parteneri medicali;
- sa avizeze in scris asiguratorul, in termen de maxim 30 de zile calendaristice, despre producerea unui risc asigurat daca a beneficiat de SERVICII MEDICALE si / sau spitalizare si interventii chirurgicale in afara retelei de parteneri medicali pentru care se platesc indemnizatii sau se ramburseaza costuri, indicand locul, data, ora, cauzele si imprejurarile producerii acestuia;
- sa furnizeze toate informatiile si documentele solicitate de asigurator si sa faciliteze eventualele investigatii referitoare la circumstantele producerii riscului asigurat.
- in caz de nerespectare a primei obligatii de mai sus, asiguratorul isi rezerva dreptul de a denunta unilateral polita de asigurare si de a refuza orice acoperire a costului serviciilor medicale implicate, daca informatiile si / sau documentele care nu au fost furnizate asiguratorului l-ar fi determinat pe acesta sa nu incheie polita de asigurare, ori sa ofere polita de asigurare in alte conditii (ajustare prima contractuala etc.).
- in caz de nerespectare a ultimelor trei obligatii de mai sus, asiguratorul isi rezerva dreptul de a refuza indeplinirea obligatiilor asumate prin polita de asigurare, daca din acest motiv nu a putut determina cauza si circumstantele producerii riscului asigurat.
- asiguratul are obligatia ca, in cazul in care sufera un accident sau se imbolnaveste, sa solicite si sa accepte cat mai repede un tratament medical si sa urmeze prescriptiile medicului pentru restabilirea starii de sanatate. Asiguratorul poate refuza plata indemnizatiilor / rambusarea costurilor cu serviciile medicale si / sau decontarea directa catre furnizorul de SERVICII MEDICALE in cazul in care constata ca asiguratul / asiguratul dependent nu a respectat indicatiile medicale sau a prestat activitati contraindicate in raport cu afectiunea sau vatamarea suferita.
- contractantul este obligat sa anunte in scris asiguratorul cu privire la orice modificare a datelor sale personale si de contact.
- dupa producerea unui risc asigurat, asiguratul va furniza asiguratorului toate informatiile / documentele probatoare specifice riscului asigurat produs, asa cum sunt acestea mentionate in polita de asigurare, precum si in orice alt document suplimentar solicitat de asigurator.
- in vederea accesarii serviciilor medicale pentru un risc acoperit pentru care asiguratorul ofera decontare directa, asiguratul trebuie sa solicite si sa obtina acordul efectuarii acestora prin contactarea serviciului Asistenta asigurari sanatate la numarul indicat pe cardul de asigurare si sa furnizeze toate informatiile / documentele solicitate.
- in vederea rambursarii costurilor cu serviciile medicale efectuate la un furnizor de SERVICII MEDICALE din reteaua de parteneri medicali pentru care nu a fost obtinut acordul serviciului de Asistenta asigurari sanatate privind decontarea directa sau cu serviciile de ambulanta, asiguratul va transmite asiguratorului in termenul specificat mai sus urmatoarele documente:
- cererea de despagubire / plata indemnizatie;
- actul de identitate (copie);
- documente medicale care atesta diagnosticul asiguratului / asiguratului dependent, serviciile medicale platite de acesta si pentru care s-au eliberat documente fiscale;
- documentele fiscale care dovedesc ca asiguratul a efectuat plata serviciilor medicale de care a beneficiat (in original);
- detaliile bancare necesare rambursarii costurilor cu serviciile medicale;
- orice alt document solicitat de asigurator.
- in vederea accesarii serviciilor de spitalizare si interventii chirurgicale pentru care asiguratorul ofera decontare directa, asiguratul trebuie sa solicite si sa obtina acordul efectuarii acestora prin contactarea serviciului Asistenta asigurari sanatate la numarul indicat pe cardul de asigurare si sa furnizeze documentul de recomandare medicala / indicatie terapeutica sau interventie chirurgicala in regim de spitalizare completat, semnat si parafat de catre medic, anterior efectuarii serviciilor, precum si toate informatiile / documente solicitate de asigurator. Exceptie de la aceasta fac cazurile de urgenta medicala pentru care asiguratul trebuie sa avizeze asiguratorul imediat ce si-a recapatat starea de sanatate, dar nu mai tarziu de data externarii din spital.
- in vederea efectuarii platii indemnizatiei de asigurare pentru serviciile de spitalizare si interventii chirurgicale prestate de institutii medicale specializate din afara retelei de parteneri medicali, asiguratul trebuie sa transmita asiguratorului in termenul specificat mai sus urmatoarele documente:
- cererea de despagubire / plata indemnizatie;
- documentul de recomandare medicala / indicatie terapeutica sau interventie chirurgicala in regim de spitalizare completat, semnat si parafat de catre medicul specialist;
- biletul de iesire din spital (in original);
- actul de identitate (copie);
- detaliile bancare necesare efectuarii platii indemnizatiei de asigurare;
- procesul - verbal de constatare a accidentului, incheiat de organele competente sau orice alte acte care pot dovedi ca riscul produs este o consecinta a unui accident: adeverinte medicale eliberate de institutia medicala care a acordat primul ajutor, declaratii ale martorilor etc. (doar in cazul unui accident);
- orice alt document solicitat de asigurator.
- asiguratorul isi rezerva dreptul de a solicita o examinare suplimentara a starii de sanatate a asiguratului / asiguratului dependent in vederea stabilirii necesitatii medicale care a impus efectuarea respectivelor SERVICII MEDICALE. Examinarea suplimentara va fi facuta de catre medici agreati de catre asigurator, in acest caz costurile cu examinarea fiind suportate de catre asigurator.
- in vederea stabilirii valorii indemnizatiilor de asigurare, asiguratul autorizeaza asiguratorul sa obtina toate informatiile cu caracter medical considerate necesare, de la terte persoane (medici, institutii medicale, etc.) si sa elibereze aceste persoane de obligatia de a pastra secretul profesional cu privire la informatiile solicitate.
Principalele obligatii, pe care ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - SANAPRO sunt:
- La momentul avizarii unui risc pentru care se solicita accesarea de SERVICII MEDICALE la un furnizor de SERVICII MEDICALE din reteaua de parteneri medicali, asiguratorul isi rezerva dreptul sa accepte avizarea in conditii de rambursare a costurilor catre asigurat / reprezentantul legal al asiguratului dependent, in functie de incadrarea conform conditiilor contractuale, pe baza informatiilor furnizate de asigurat / reprezentantul legal al asiguratului cat si a celor detinute in evidentele sale.
- Daca in legatura cu producerea unui risc asigurat, impotriva asiguratului / asiguratului dependent a fost instituita o ancheta sau o procedura penala, asiguratorul are dreptul sa amane luarea unei decizii asupra incadrarii evenimentului conform politei de asigurare, pana la finalizarea respectivelor actiuni legale.
- Orice piedica sau informatie incompleta sau incorecta furnizata de catre asigurat / contractant / tert mandatar al acestora, care impiedica asiguratorul sa determine cauzele producerii riscului asigurat, da asiguratorului dreptul de a refuza plata indemnizatiei, rambursarea costurilor catre asigurat sau decontarea directa catre furnizorul de SERVICII MEDICALE din reteaua de parteneri si de reziliere unilaterala a politei fara returnarea vreunei sume.
- Asiguratorul nu este responsabil pentru calitatea serviciilor oferite de institutiile medicale sau de personalul medical.
- Asiguratorul are obligatia sa valideze conformitatea documentelor / informatiilor solicitate, sa finalizeze toate investigatiile / verificarile privind producerea riscului avizat, a conditiilor de eligibilitate si a limitelor de acoperire detinute de asigurat / asigurat dependent si sa transmita decizia sa in termenul asumat.
- Termenul asumat de asigurator pentru comunicarea deciziei sale este de:
- maximum 2 zile lucratoare din momentul transmiterii de catre asigurat a informatiilor complete Serviciului Asistenta asigurari sanatate, in cazul avizarii unor SERVICII MEDICALE pentru care se face decontare directa;
- maximum 15 zile lucratoare de la data la care primeste toate documentele necesare evaluarii dosarului de dauna, in cazul avizarii unui risc pentru care se plateste indemnizatie / rambursare a costurilor cu serviciile medicale prestate de institutii medicale din afara retelei de parteneri.
- Daca, pe baza documentelor / informatiilor solicitate, asiguratorul decide ca evenimentul survenit in perioada de valabilitate a politei de asigurare este risc acoperit, in termenul asumat pentru comunicarea deciziei sale, acesta va plati asiguratului indemnizatia de asigurare, respectiv va rambursa costurile cu serviciile medicale sau va prelua costul serviciilor prin decontare directa catre furnizorul de SERVICII MEDICALE, mai putin contravaloarea coplatii suportata de asigurat, dar cel mult pana la nivelul maxim al limitelor de acoperire.
- Daca, pe baza documentelor solicitate, asiguratorul decide ca evenimentul survenit pe durata de valabilitate a politei de asigurare nu este risc acoperit, acesta va informa contractantul / asiguratul asupra deciziei de neincadrare in conditiile de asigurare a evenimentului avizat.
- Sumele ce reprezinta indemnizatii de asigurare si / sau rambursari de costuri cu serviciile medicale in baza politei de asigurare se vor plati in moneda politei de asigurare, intr-un cont bancar comunicat in scris asiguratorului si deschis la o banca de pe teritoriul Romaniei sau prin orice alta modalitate de plata agreata de catre asigurator in termen de 15 zile de la data furnizarii tuturor documentelor solicitate de asigurator.
- Eventualele taxe si comisioane privind operatiunile de plata a indemnizatiilor si / sau rambursarilor de costuri cu serviciile medicale in baza politei de asigurare vor fi suportate de catre asigurator. In cazul in care detaliile de plata comunicate de contractant / asigurat nu sunt corecte si / sau complete, iar incercarea de efectuare a platii de catre asigurator esueaza, asiguratorul isi rezerva dreptul de a retine taxele si comisioanele aferente urmatoarei / urmatoarelor ordonari la plata a aceleiasi sume din valoarea ce urmeaza sa fie platita.
- Sumele ce reprezinta indemnizatii in baza politei de asigurare datorate si neincasate se pastreaza in evidentele asiguratorului conform legislatiei in vigoare.
- Raspunderea contractuala a asiguratorului inceteaza in urmatoarele cazuri:
- la initiativa contractantului, ca urmare a inregistrarii solicitarii de denuntare a politei la sediul asiguratorului;
- la initiativa asiguratorului, conform prevederilor politei de asigurare sau a dispozitiilor legale (inclusiv sanctiuni internationale);
- la ora 24:00 a zilei specificate in polita ca data de incetare.
- Acoperirea riscurilor asigurate prin polita de asigurare inceteaza, dupa cum urmeaza:
- odata cu incetarea raspunderii asiguratorului prin polita de asigurare;
- la data de incetarea a politei de asigurare, precizata in polita;
- la data decesului asiguratului atat pentru asigurat cat și pentru asiguratul dependent;
- la data decesului asiguratului dependent pentru clauzele suplimentare care il privesc pe asiguratul dependent.
- Modificarile politei de asigurare aflate la dispozitia contractantului prin polita de asigurare, se efectueaza pe baza de solicitare semnata si trimisa de catre acesta la sediul asiguratorului, insotita de toate documentele justificative solicitate de asigurator.
- Orice comunicare a asiguratorului adresata contractantului se face folosind cele mai recente date de contact comunicate de catre contractant, chiar daca acestea sunt ale unui tert. Continutul corespondentei ii este opozabil contractantului, chiar daca acesta nu si-a respectat obligatia contractuala de a informa asiguratorul cu privire la modificarea datelor sale de contact.
- Asiguratorul nu isi asuma nici o responsabilitate in ceea ce priveste efectele si consecintele decurgand din intarzierea, nereceptionarea, deteriorarea, pierderea sau din alte erori de transmitere a mesajelor, scrisorilor sau documentelor, din motive independente de activitatea asiguratorului.
- In cazul schimbarii parametrilor sau a altor elemente din documentele contractuale, asiguratorul poate folosi orice modalitate de comunicare a acestora, contractantului (de exemplu publicatie nationala de mare tiraj, website-ul asiguratorului, telefon, SMS, posta electronica etc.).
- Corespondenta directa cu contractantul, sub forma de scrisoare, este posibila doar la o adresa de pe teritoriul Romaniei.
Centrul de daune
Serviciul Asistenta Asigurari sanatate Allianz-Tiriac
de Luni pana Vineri, intre orele 8:00 – 20:00 si sambata de la 8:00 -14:00
Telefon 021.20.19.100.
- Respectarea de catre contractant si asigurat a obligatiilor ce le revin, precum si presupunerea ca declaratiile si raspunsurile lor sunt corecte si sincere, constituie conditii ce preced orice raspundere sau obligatie a asiguratorului de a plati indemnizatii.
- In cazul modificarii, denuntarii sau rezilierii politei de asigurare, prevederile acesteia se aplica in toate cazurile de dauna survenite inainte de modificare, denuntare sau reziliere. In aceste cazuri, primele de asigurare deja achitate nu se restituie.
- Ambele parti au dreptul sa inceteze polita prin denuntare unilaterala, incetare ce va deveni efectiva in termenul legal de la data primirii notificarii de denuntare de catre cealalta parte.
- Orice solicitare adresata asiguratorului, trebuie semnata de catre contractant si / sau asigurat. Daca semnatura din solicitarea adresata asiguratorului nu coincide celei din polita de asigurare, asiguratorul poate solicita contractantului sau asiguratului dupa caz, confirmarea schimbarii semnaturii; in acest sens, contractantul / asiguratul va pune la dispozitia asiguratorului un specimen al noii semnaturi.
- Legea aplicabila politei de asigurare de asigurare este legea romana.
- Contractantul si asiguratul persoane fizice au dreptul de acces la datele cu caracter personal pe care le furnizeaza asiguratorului, dreptul de interventie asupra datelor si dreptul de opozitie, asa cum acestea sunt reglementate de legislatia in vigoare referitoare la protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date.
- Posibilele litigii ce nu au putut fi solutionate pe cale amiabila, decurcand din sau in legatura cu polita de asigurare, vor fi solutionate de instantele de judecata competente.
- Forta majora apara de raspundere partea care o invoca si se comunica celeilalte parti contractante in termen de 5 zile; in urmatoarele 15 zile trebuie transmise documentele eliberate de Camera de Comert si Industrie competenta care sa ateste evenimentele respective.
- Partile vor face toate eforturile posibile pentru a asigura reluarea indeplinirii normale a obligatiilor care le revin in cadrul politei dupa producerea oricaruia dintre cazurile de forta majora. Inainte de restabilirea situatiei normale, obligatiile partilor vor fi indeplinite in cea mai mare masura posibila.