SANATATE 2024 - SIGNAL IDUNA Asigurare Reasigurare - Pitesti - Arges
ROMANIA, Bucuresti, Sector 1, Calea Floreasca nr. 60, etaj 6 (partial), 7 si 8.
Tel: 031.730.70.80, 031.730.71.00, 021.322.00.71, 031.805.64.61
Fax: 031.730.71.77
SIGNAL IDUNA Asigurare Reasigurare S.A. a luat fiinta si si-a inceput activitatea in Romania in iunie 2008 cand renumitul grup de asigurari german SIGNAL IDUNA si-a deschis aceasta subsidiara la noi. GRUPUL SIGNAL IDUNA s-a format in 1999, prin reunirea a doua companii - Signal si Iduna Nova, ambele cu experienta de peste 100 de ani in domeniul asigurarilor de sanatate. Iduna Nova a fost infiintata in 1906, la Hamburg, ca fond de asigurare pentru sanatate si in caz de deces. Signal s-a dezvoltat in 1907, la Dortmund, la initiativa mestesugarilor, care au creat un fond pentru ajutorarea bolnavilor. Timp de un secol, cele doua companii originare care au format grupul SIGNAL IDUNA au fost parteneri de incredere pentru intreprinderile mici si mijlocii, asociatiile mestesugaresti si de comert din Germania. Incepand cu anul 2011, activitatea Signal Iduna s-a focalizat pe asigurarile de sanatate dedicate segmentului corporate. In plus, SIGNAL IDUNA ofera produse competitive in alte doua linii de business: asigurari de VIATA si asigurari de accidente. SIGNAL IDUNA Asigurare Reasigurare S.A. este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-062-11.06.2008.
SIGNAL IDUNA Asigurare Reasigurare S.A. detine in portofoliu si ofera clientilor sai polita de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - MicroSME si respectiv SME HealthCare - doua asigurari dedicate microintreprinderilor ce doresc sa ofere beneficii extrasalariale angajatilor, prin produse flexibile, modulare, format din 2 pachete de acoperiri: Ambulatoriu si Spitalizare. Asigurarea privata de sanatate - MicroSME se adreseaza microintreprinderilor care au un numar de salariati cuprins intre minim 5 salariati si maxim 10 salariati iar Asigurarea privata de sanatate - SME HealthCare se adreseaza microintreprinderilor care au un numar de 11 salariati.
Obiectul politei de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - MicroSME si respectiv SME HealthCare de la SIGNAL IDUNA Asigurare Reasigurare S.A. il constituie asumarea de catre asigurator a obligatiei ca, la producerea evenimentelor asigurate, sa plateasca furnizorului de SERVICII MEDICALE (cu exceptia situatiilor mentionate in conditiile de asigurare ale politei), serviciile medicale efectiv prestate asiguratului si cuprinse in polita de asigurare.
Asiguratorul ofera acoperire prin asigurare numai pentru costurile tratamentelor necesare din punct de vedere medical ca urmare a unei boli, tulburari sau vatamari corporale, in limitele mentionate in polita de asigurare. Intinderea acoperirii prin asigurare reiese din polita de asigurare, anexele la aceasta, clauze speciale si intelegerile scrise agreate intre parti.
Modulele de prestatii medicale disponibile in cadrul politei de asigurare de sanatate sunt:
- Ambulatoriu
- Spitalizare
- Spitalizare de zi sau continua
- Interventii chirurgicale
- Nastere
Beneficiile politei de asigurare MicroSME si respectiv SME HealthCare:
- Beneficiile extra - salariale ofera angajatorilor posibilitatea de recrutare si retentie a angajatilor specializati;
- Furnizarea de asigurari de sanatate pentru angajati are rol de administrare a acoperirii riscurilor mari cu un cost redus si scaderea sarcinii financiare a companiei;
- Cresterea productivitatii angajatilor, acestia fiind mai eficienti atunci cand au asigurata starea de bine a lor si a familiilor;
- Primele sunt deductibile din cheltuielile companiei, ceea ce inseamna economisire pentru organizatie;
- Angajatii au o stare de bine care duce la cresterea productivitatii si a satisfactiei, ei avand siguranta protectiei lor si a familiei lor in cazul deteriorarii starii de sanatate;
- Angajatii se simt recompensati pentru aportul pe care il au in dezvoltarea organizatiei.
Avantajele politei de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - MicroSME si respectiv SME HealthCare de la SIGNAL IDUNA Asigurare Reasigurare S.A. in comparatie cu alte produse similare si cu abonamentele medicale:
- Productivitate crescuta
- Angajatii asigurati corespunzator au acces la SERVICII MEDICALE de top in cadrul clinicilor, policlinicilor si spitalelor private din Romania.
- Angajatul si angajatorul in castig
- Potrivit Codului Fiscal (2016), prima de asigurare beneficiaza de avantaje fiscale pana in limita a 400 de Euro pe an pentru fiecare angajat, aceasta fiind integral deductibila la plata impozitelor si contributiilor sociale (atat din punct de vedere al taxarii venitului cat si din punct de vedere al impozitului pe profit).
- Sprijinirea resurselor umane
- Prin asigurarea de sanatate de grup se pot construi programe de beneficii atractive si eficiente din perspectiva costurilor, destinate recrutarii, retentiei si motivarii fortei de munca, pachetele putand fi diferentiate in functie de parametrii precum: statutul, vechimea sau productivitatea.
- Adaptare la organigrama companiei
- Nivelul maxim de flexibilitate si instrumentele proprii ingaduie asiguratorului sa personalizeze in intregime polita de asigurare, adaptand-o structurii organizatiei contractantului. Astfel, pot fi create pachete diferentiate in functie de statutul angajatilor in companie.
- Management mai eficient
- SERVICII MEDICALE de inalta calitate
- Asigurarea de sanatate ofera acces la o gama larga de specialisti si investigatii de ce mai inalta calitate si complexitate. Angajatii au acces la SERVICII MEDICALE nelimitate ca numar si valoare in functie de acoperirile prevazute in contract.
- Retea vasta de furnizori de SERVICII MEDICALE la nivel national
- Reteaua de peste 600 de clinici partenere, ofera angajatilor posibilitatea alegerii furnizorului de SERVICII MEDICALE oriunde in Romania.
- Serviciu de programari
- Asiguratii au la dispozitie un Call Center specializat si serviciu de programari telefonic, online sau prin intermediul aplicatiei Signal Care Assistant.
- Decontare directa
- Asiguratorul realizeaza decontarea directa cu furnizorii de SERVICII MEDICALE din retea, singura grija a angajatului fiind aceea de a-si mentine starea de sanatate optima.
Incheierea unei polite de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - MicroSME si respectiv SME HealthCare de la SIGNAL IDUNA Asigurare Reasigurare S.A. presupune urmatoarele:
- Obligatiile contractantului
- Inainte de incheierea politei de asigurare asiguratorul evalueaza riscul de preluat. In acest sens contractantul completeaza cererea de asigurare. Contractantul trebuie sa declare in cererea de asigurare toate circumstantele care ii sunt cunoscute si care sunt sau pot fi esentiale pentru incheierea politei. In mod special el trebuie sa se asigure ca raspunsurile la intrebarile cu privire la starea de sanatate a viitorului asigurat sunt corecte si complete. In situatia in care contractantul are un dubiu cu privire la relevanta unei anumite informatii / imprejurari, acesta se obliga sa o comunice asiguratorului care va aprecia relevanta ei.
- Obligatiile descrise anterior sunt valabile si pentru intervalul de timp dintre completarea cererii de asigurare si emiterea politei. In cazul aparitiei unor modificari fata de datele mentionate in cererea de asigurare, contractantul este obligat sa notifice asiguratorul in scris, in aceeasi zi, cu privire la aceste schimbari.
- In cazul in care contractantul nu indeplineste oricare din obligatiile prevazute anterior, asiguratorul are dreptul ca, in termen de 45 zile calendaristice de la confirmarea acestei incalcari, sa rezilieze polita de asigurare printr-o notificare de incetare a politei fara nicio alta formalitate prealabila si fara interventia instantei, sau sa-i propuna contractantului o noua oferta pentru continuarea politei de asigurare in baza unor conditii de asigurare modificate.
- In cazul acceptarii ofertei de continuare a politei si in cazul in care toate conditiile mentionate in oferta sunt indeplinite, polita de asigurare poate continua in conditiile mentionate in oferta.
- In cazul neacceptarii ofertei de continuare a politei in termen de 14 zile calendaristice de la data expedierii ei, polita de asigurare este reziliata de la data trimiterii ofertei fara nicio alta formalitate prealabila si fara interventia instantei.
- Dreptul asiguratorului de a rezilia polita de asigurare este exclus daca circumstantele, care nu s-au aratat sau nu s-au indicat corect si / sau in mod complet, nu ar fi avut nicio influenta asupra deciziei asiguratorului de a incheia polita de asigurare in conditiile initial stabilite.
- In cazul in care asiguratorul reziliaza polita de asigurare, obligatia sa de acoperire a serviciilor medicale prin asigurare inceteaza in acelasi timp. In cazul in care circumstantele care nu s-au aratat sau nu s-au indicat corect si / sau in mod complet de catre contractant conform primelor doua alineate influenteaza producerea evenimentului asigurat si / sau acoperirea prin asigurare, asiguratorul are dreptul de a nu efectua plata serviciilor medicale asigurate.
- In cazul in care noua oferta de asigurare este acceptata si contractantul este de acord cu plata voluntara a asiguratorului pentru servciile medicale necuvenite, contractantul are obligatia platii pentru restul sumei in termen de 14 zile calendaristice de la data acceptarii noii oferte de asigurare. In caz contrar, asiguratul nu este indreptatit sa beneficieze de SERVICII MEDICALE in baza politei de asigurare, indiferent daca prima de asigurare a fost sau nu achitata la zi.
- Obligatiile contractantului descrise in alineatele de mai sus sunt valabile si pentru persoanele care vor fi asigurate, in masura in care se refera la persoana lor si / sau la copiii lor.
- Incheierea politei de asigurare
- Polita de asigurare se incheie la data emiterii acesteia.
- In cazul in care datele cuprinse in polita de asigurare nu coincid cu cele ale cererii de asigurare (acoperirea prin asigurare, asiguratii, valoarea primei de asigurare) si / sau sunt mentionate clauze speciale, asiguratorul se obliga sa anunte in scris contractantul cu privire la aceste modificari in cadrul politei de asigurare.
- Contractantul poate sa denunte polita fara nicio alta formalitate prealabila si fara interventia instantei printr-o notificare scrisa adresata asiguratorului in termen de 20 zile calendaristice de la primirea politei de asigurare, in masura in care modificarile survenite fata de cererea de asigurare nu au fost stabilite de comun acord de catre parti pe durata evaluarii cererii de asigurare. Polita de asigurare denuntata se considera desfiintat retroactiv, incepand cu data incheierii ei. In cazul in care contractantul nu o denunta in intervalul de timp mai sus mentionat, polita de asigurare va fi valabila in termenii stabiliti prin polita.
- In cazul in care asiguratorul nu isi va indeplini obligatia sa de atentionare, continutul politei va fi determinat conform continutului cererii de asigurare.
- Varsta maxima de acceptare a unei persoane in calitate de asigurat este de 64 ani. Varsta maxima in cazul prelungirii valabilitatii politei de asigurare este de 69 ani. Stabilirea varstei se determina ca fiind varsta implinita a asiguratului la data inceputului asigurarii.
- Varsta minima de acceptare a unei persoane in calitate de asigurat este de 15 ani. Persoanele pana la implinirea varstei de 18 ani pot fi asigurati numai daca cel putin un parinte are calitatea de asigurat si instituit ca si contractant, cu exceptia situatiilor mentionate in conditiile de asigurare ale politei. Acoperirea prin asigurare a minorului nu poate fi incheiata pentru o polita de asigurare mai cuprinzatorare decat cea a unui parinte, cu exceptia situatiilor mentionate in conditiile de asigurare ale politei.
- Inceperea acoperirii prin asigurare
- Acoperirea prin asigurare incepe la data mentionata in polita de asigurare (inceputul asigurarii), insa nu inainte de data incheierii politei de asigurare (emiterea politei) si nu inainte de terminarea perioadelor de asteptare. In cazul modificarilor intervenite pe durata derularii politei, acoperirea suplimentara se va aplica de la data modificarilor convenite.
- Pentru serviciile medicale efectuate inainte de inceperea acoperirii prin asigurare sau pentru SERVICII MEDICALE efectuate dupa sfarsitul asigurarii, asiguratorul nu isi asuma raspunderea cu privire la acoperirea acestora.
- Perioada de asteptare
- Perioada de asteptare intra in vigoare in prima zi de la inceputul asigurarii si este aplicabila fiecarui asigurat.
- Perioada de asteptare este de 4 luni pentru SERVICII MEDICALE in regim de spitalizare.
- Perioada de asteptare este de 10 luni pentru SERVICII MEDICALE in legatura cu nasterea.
- In cazul serviciilor medicale in regim ambulatoriu nu se aplica perioada de asteptare.
- In cazul serviciilor medicale incluse in regim de spitalizare ca urmare a unor accidente perioada de asteptare nu se aplica.
- In situatia in care asiguratul a beneficiat in trecut neintrerupt de o polita de asigurare oferita de catre asigurator, polita care a inclus SERVICII MEDICALE in regim de spitalizare sau SERVICII MEDICALE in legatura cu nasterea, perioada de asteptare deja consumata va fi dedusa din durata maxima a acesteia de 4, respectiv 10 luni. Perioada de asteptare ramasa, daca este cazul, va fi perioada de asteptare valabila pentru perioada de asigurare curenta.
- Cardul de asigurat
- Pentru fiecare asigurat asiguratorul emite un Card de asigurat care este trimis contractantului.
- Cardul de asigurat poate contine numele, prenumele si informatii referitoare la polita de asigurare, precum si numarul de telefon al Call Center-ului.
- In cazul in care asiguratul pierde Cardul de asigurat, contractantul sau asiguratul vor notifica asiguratorul despre pierderea acestuia in decurs de 24 de ore de la luarea la cunostinta a acestui fapt. Cardul de asigurat isi pierde valabilitatea si nu mai poate fi utilizat, chiar daca este gasit ulterior. Asiguratorul va emite un nou Card de asigurat.
- Odata cu incetarea politei de asigurare (a unei parti a politei), Cardul de asigurat isi pierde valabilitatea si utilizarea sa este interzisa.
- Utilizarea cardului de asigurat dupa terminarea politei de asigurare indreptateste asiguratorul sa solicite daune contractantului pentru orice pierderi pe care utilizarea cardului le va produce asiguratorului.
- Call Center
- La dispozitia asiguratilor este pus un serviciu care serveste pentru programare si informare. Orice serviciu medical prestat de catre unul dintre furnizorii de SERVICII MEDICALE mentionat in lista retelei de furnizori de SERVICII MEDICALE va fi programat numai prin intermediul Call Center-ului, cu exceptia situatiilor mentionate in conditiile de asigurare ale politei.
- Prin intermediul Call Center-ului nu se acorda sfaturi medicale. Asiguratorul nu poate fi raspunzator pentru orice declaratie a Call Center-ului care poate fi interpretata de catre asigurat ca fiind sfat medical.
- Asiguratii pot obtine de la Call Center informatii exacte despre furnizorii de SERVICII MEDICALE cu care colaboreaza asiguratorul.
Polita de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - MicroSME si respectiv SME HealthCare de la SIGNAL IDUNA Asigurare Reasigurare S.A. poate fi incheiata pe o perioada de 1 an de zile cu posibilitatea prelungirii sale automate pe perioade egale succesive, cu exceptia situatiilor in care partile agreaza altceva si cu conditia ca niciuna dintre parti sa nu fi transmis celeilalte o notificare de reziliere a politei de asigurare. Pentru a fi aplicabila, notificarea de reziliere trebuie transmisa in scris cu cel putin 15 zile calendaristice inainte de incetarea politei de asigurare.
Raspunderea asiguratorului incepe de la ora 00:00 a datei indicate in polita, dar nu inainte de ora 00:00 a zilei urmatoare celei in care s-a platit prima de asigurare / prima rata / rata scadenta.
Rezilierea politei de asigurare de catre asigurator:
- Asiguratorul poate rezilia polita de asigurare daca contractantul si / sau asiguratul au furnizat pana la data incheierii politei de asigurare informatii false si / sau incomplete.
- Asiguratorul poate rezilia polita de asigurare in cazul in care contractantul nu achita sau nu achita complet primele de asigurare.
- Rezilierea politei de catre asigurator, se poate aplica intregii polite de asigurare sau doar persoanelor individuale asigurate, in cazul acoperirii mai multor asigurati prin aceeasi polita.
- In cazul in care contractantul si / sau asiguratul obtin in mod fraudulos sau prin orice alte acte care incalca principiul bunei credinte acoperirea prin asigurare si / sau plati ale asigurarii, asiguratorul poate rezilia intreaga polita de asigurare. In acest caz nu este admisa nicio pretentie din partea contractantului cu privire la polita de asigurare.
- In cazul platilor deja efectuate de asigurator, contractantul trebuie sa restituie imediat asiguratorului cuantumul acestora.
- Rezilierea politei conform alineatelor de mai sus se va face printr-o simpla notificare fara nicio alta formalitate prealabila si fara interventia instantei, incepand cu data trimiterii notificarii (data postei).
- In cazul in care polita de asigurare este reziliata, asiguratorul are dreptul de a compensa orice sume datorate de catre contractant asiguratorului cu valoarea primelor de asigurare ce trebuie restituite.
- In cazul in care contractantul nu achita orice suma datorata asiguratorului, asiguratorul are dreptul de a rezilia polita.
Rezilierea politei de asigurare de catre contractant
- Contractantul are dreptul sa rezilieze polita retroactiv, de la data inceputului asigurarii, printr-o notificare scrisa fara nicio alta formalitate prealabila si fara interventia instantei, in termen de 20 zile calendaristice de la primirea politei de asigurare. In acest caz, asiguratorul ii va returna contractantului prima de asigurare achitata.
- Contractantul are in anumite conditii dreptul de a revoca polita printr-o notificare scrisa in termen de 20 zile calendaristice de la data primirii politei de asigurare, daca continutul politei de asigurare deroga de la continutul cererii de asigurare. In acest caz, asiguratorul ii va returna contractantului prima de asigurare achitata.
- In cazul in care asiguratul a beneficiat deja de acoperire prin asigurare, valoarea serviciilor medicale va fi dedusa din prima ce trebuie restituita. In cazul in care aceasta valoare excede primele incasate, contractantul va fi obligat sa achite asiguratorului diferenta.
- Daca se reziliaza o parte a politei de asigurare din initiativa asiguratorului, contractantul poate rezilia in scris, in acelasi moment restul politei de asigurare.
- Rezilierea de catre contractant se poate referi la intregul polita de asigurare sau la anumiti asigurati.
- Daca asiguratorul achita in mod voluntar SERVICII MEDICALE efectuate de catre asigurat, in cazul in care polita este reziliata de catre contractant, asiguratorul are dreptul de a solicita contractantului restituirea platii voluntare efectuate.
Alte motive de incetare a politei de asigurare
- In cazul decesului contractantului polita de asigurare inceteaza de drept imediat din momentul decesului.
- Prin derogare de la prevederile alineatului anterior, in cazul decesului contractantului, asiguratii au dreptul sa solicite in scris in decurs de o luna continuarea politei in aceleasi conditii de asigurare.
- In cazul decesului unui asigurat, acea parte a politei inceteaza de drept in momentul decesului.
- In cazul pronuntarii unei hotarari definitive de declarare a falimentului contractantului polita de asigurare inceteaza de drept imediat.
- Prin derogare de la prevederile alineatului anterior asiguratii au dreptul ca, in cazul pronuntarii unei hotarari definitive de declarare a falimentului contractantului, sa solicite in scris in decurs de o luna continuarea politei in aceleasi conditii de asigurare.
- Daca contractantul isi muta sediul / domiciliul in afara granitelor Romaniei, polita de asigurare inceteaza de drept in momentul mutarii.
- Prin derogare de la prevederile alineatului anterior asiguratii au dreptul, in cazul mutarii din Romania a contractantului, sa solicite in scris in decurs de o luna continuarea politei de asigurare in conditiile de pana atunci.
- In cazul schimbarii adresei de corespondenta din Romania a unui asigurat, acea parte a politei inceteaza de drept in momentul schimbarii adresei.
- In cazul persoanelor care dobandesc statutul de asigurat pe parcursul perioadei de valabilitate a politei de asigurare, polita de asigurare inceteaza in acelasi moment cu cel al incetarii politei persoanelor asigurate initial.
Data incetarii politei de asigurare, sfarsitul asigurarii
- Polita de asigurare inceteaza dupa un an de la data incheierii acesteia, cu exceptia situatiilor mentionate in conditiile de asigurare ale politei.
Polita de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - MicroSME si respectiv SME HealthCare de la SIGNAL IDUNA Asigurare Reasigurare S.A. isi exercita acoperirea numai pentru serviciile medicale accesate pe teritoriul Romaniei.
Asigurat pe polita de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - MicroSME si respectiv SME HealthCare de la SIGNAL IDUNA Asigurare Reasigurare S.A. poate sa fie:
- Calitatea de asigurat se poate atribui oricarei persoane (angajat) care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii de eligibilitate:
- are domiciliul sau rezidenta pe teritoriul Romaniei;
- indeplineste conditiile de asigurare prevazute de lege si are dreptul la pachetul de SERVICII MEDICALE de baza in temeiul asigurarilor sociale de sanatate, conform prevederilor legale si care poate incheia o polita de asigurare voluntara de sanatate;
- are varsta de intrare in asigurare cuprinsa intre 15 si 64 ani, la data intrarii in vigoare a politei. Varsta maxima in cazul prelungirii valabilitatii politei de asigurare este de 69 ani. In sensul prevederilor politei de asigurare se ia in calcul varsta in ani impliniti;
- sa fie angajat al contractantului sau sa aiba relatie contractuala de munca cu contractantul, indiferent de natura juridica a contractului. In sensul prevederilor politei de asigurare pot fi asimilati angajatilor si urmatoarele persoane: actionari, asociati ai societatilor comerciale precum si membri ai unor asociatii non-profit (de exemplu asociatii profesionale, fundatii, etc.).
- Persoana dependenta, daca nu se convine altfel in scris, are aceleasi drepturi ca si asiguratul. Desemnarea dependentilor se poate face la incheierea politei de asigurare, prin declaratie scrisa comunicata asiguratorului de catre contractant. Dependentii isi pierd calitatea de asigurat odata cu pierderea acestei calitati de catre asiguratul principal.
Contractant poate fi persoana juridica care incheie polita de asigurare pentru angajatii sai si care are obligatia de plata a primei de asigurare catre asigurator.
Beneficiar al asigurarii este asiguratul si / sau asiguratii dependenti mentionati in polita de asigurare.
Suma asigurata reprezinta limita maxima in baza careia asiguratorul poate acorda despagubiri celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.
Limitele de acoperire sunt mentionate in tabelele aferente asigurarii de baza si a clauzelor suplimentare atasate politei de asigurare.
Prima de asigurare se stabileste dupa evaluarea riscului si depinde, in mod special, printre altele, de urmatorii factori:
- Produsul de asigurare;
- Varsta asiguratului;
- Frecventa de plata a primelor de asigurare;
- Starea de sanatate a asiguratului in momentul incheierii politei.
In cazul politelor de asigurare cu o durata mai mare de un an de zile, prima de asigurare depinde si de cresterea preturilor serviciilor medicale. Asiguratorul poate ajusta cuantumul primei de asigurare utilizand in acest sens indicatorul publicat de INS (Institutul Roman de Statistica) pentru inflatia aferenta serviciilor medicale, indicator care este utilizat in calcularea indicelui pretului de consum (IPC), la care se poate adauga pana la maxim 10%. In acelasi mod poate fi ajustata coplata, daca aceasta este aplicabila.
Asiguratorul va informa contractantul cu cel putin 4 saptamani inainte de sfarsitul asigurarii cu privire la ajustarea primei de asigurare. Aceasta informare va contine noua valoare a primei de asigurare. In cazul in care contractantul nu este de acord cu ajustarea primei de asigurare, poate rezilia polita in termen de o saptamana de la data primirii notificarii de la asigurator, incetarea politei urmand a se aplica incepand cu data ulterioara celei pana la care prima de asigurare anterioara notificarii este aplicabila.
In cazul in care contractantul nu transmite o notificare de reziliere a politei, se va considera ca acesta a luat la cunostinta si a acceptat modificarea primei de asigurare si implicit a politei de asigurare. Pe parcusul anului de asigurare nu sunt posibile ajustari ale primei de asigurare, cu exceptia situatiilor in care contractantul / asiguratul si-au incalcat obligatiile mentionate.
Prima de asigurare este anuala si se calculeaza din momentul inceputului asigurarii. Prima de asigurare trebuie platita pana la sfarsitul asigurarii. In situatia in care parti ale politei de asigurare inceteaza pe parcursul derularii lui din orice motiv prima de asigurare trebuie platita pana la sfarsitul partii de polita. Frecventa de plata a primelor de asigurare pentru un an de asigurare poate fi anuala, semestriala, trimestriala sau lunara in functie de optiunea contractantului. Plata primelor de asigurare se efectueaza prin virament bancar in contul asiguratorului, cont bancar specificat in polita de asigurare.
Prima de asigurare (sau prima initiala in cazul platii in rate mai mici de un an) trebuie platita la data completarii cererii de asigurare. Daca in urma evaluarii riscului de catre asigurator, prima rezultata este mai mare decat cea incasata la semnarea cererii de asigurare, contractantul trebuie sa achite aceasta diferenta in termen de 14 zile calendaristice de la data la care asiguratorul notifica contractantul cu privire la acest lucru. In cazul in care aceasta diferenta nu este achitata in termen de 14 zile calendaristice, prima de asigurare platita la semnarea cererii de asigurare va fi returnata, iar acoperirea prin asigurare nu va incepe. In cazul in care asiguratorul refuza acoperirea prin asigurare sau contractantul refuza prima marita, acoperirea prin asigurare nu va incepe, iar prima de asigurare platita la semnarea cererii de asigurare va fi returnata.
In cazul platii primelor cu o frecventa mai mica de un an, primele urmatoare sunt scadente la datele mentionate in polita de asigurare. Obligatia de plata a primelor ii revine contractantului. Atat timp cat contractantul nu a platit integral prima anuala sau prima initiala de asigurare, asiguratul nu poate formula pretentii asupra serviciilor medicale prin asigurare.
Daca contractantul nu achita prima ulterioara in termen de doua saptamani de la data scadentei, acoperirea prin asigurare inceteaza in a 15-a zi de la data scadentei. Totusi, daca contractantul achita in decursul urmatoarelor doua saptamani prima ulterioara, acesta are dreptul sa emita pretentii privind plata serviciilor medicale prin asigurare incepand cu data inregistrarii in contul asiguratorului a respectivei prime de asigurare. In cazul unor evenimente asigurate care s-au produs intre a 15-a zi de la data scadentei si momentul platii primei de asigurare, serviciile medicale aferente acestora, inclusiv consecintele lor, nu sunt acoperite prin asigurare, indiferent de momentul prestarii lor.
Daca contractantul nu achita prima ulterioara in decursul a sase saptamani de la data scadentei, prin derogare de la alineatul anterior, asiguratorul reziliaza polita de plin drept, fara nicio alta formalitate prealabila si fara interventia instantei, retroactiv, din ziua pana la care prima a fost platita. In acelasi moment inceteaza si obligatia sa cu privire la plata serviciilor medicale. In conformitate cu prevederile alineatului de mai sus, in cazul in care asiguratorul a achitat orice SERVICII MEDICALE pentru evenimente asigurate ce au avut loc dupa ultima zi pentru care prima de asigurare a fost platita, asiguratorul are dreptul de a solicita contractantului returnarea contravalorii serviciilor medicale achitate. Contractantul trebuie sa plateasca suma datorata in termen de 14 zile de la data la care primeste o notificare privind cuantumul acesteia.
Polita de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - MicroSME si respectiv SME HealthCare de la SIGNAL IDUNA Asigurare Reasigurare S.A. poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.
Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - MicroSME si respectiv SME HealthCare de la SIGNAL IDUNA Asigurare Reasigurare S.A. sunt:
- Modulele de prestatii medicale disponibile in cadrul politei de asigurare de sanatate sunt:
- Acoperirea prin asigurare cu privire la costurile cu serviciile medicale se acorda pentru tratamente necesare din punct de vedere medical ca urmare a unei boli, tulburari, vatamari corporale sau ca urmare a unui accident.
- Pentru tratamente necesare din punct de vedere medical in legatura cu sarcina si / sau nasterea, exista, de asemenea, acoperire prin asigurare, in masura si in limitele politei de asigurare aleasa.
- SERVICII MEDICALE in regim ambulatoriu
- serviciile medicale incluse in regim ambulatoriu acoperite de polita sunt definite in catalogul prestatiilor atasat politei de asigurare.
- Consultatii de specialitate - Necesare din punct de vedere medical;
- Acoperire SERVICII MEDICALE in reteaua SIGNAL MEDIQA NET - 100% decontare directa intre asigurator si furnizorul de SERVICII MEDICALE;
- Acoperire SERVICII MEDICALE in afara retelei SIGNAL MEDIQA NET - Ramburs 70% din valoarea facturii achitate de catre asigurat;
- Analize de laborator - Necesare din punct de vedere medical si recomandate de catre un medic specialist;
- Acoperire SERVICII MEDICALE in reteaua SIGNAL MEDIQA NET - 100% decontare directa intre asigurator si furnizorul de SERVICII MEDICALE;
- Acoperire SERVICII MEDICALE in afara retelei SIGNAL MEDIQA NET - Ramburs 70% din valoarea facturii achitate de catre asigurat;
- Investigatii medicale - Necesare din punct de vedere medical si recomandate de catre un medic specialist;
- Acoperire SERVICII MEDICALE in reteaua SIGNAL MEDIQA NET - 100% decontare directa intre asigurator si furnizorul de SERVICII MEDICALE;
- Acoperire SERVICII MEDICALE in afara retelei SIGNAL MEDIQA NET - Ramburs 70% din valoarea facturii achitate de catre asigurat;
- Tratamente in ambulator - Necesare din punct de vedere medical si recomandate de catre un medic specialist;
- Acoperire SERVICII MEDICALE in reteaua SIGNAL MEDIQA NET - 100% decontare directa intre asigurator si furnizorul de SERVICII MEDICALE;
- Acoperire SERVICII MEDICALE in afara retelei SIGNAL MEDIQA NET - Ramburs 70% din valoarea facturii achitate de catre asigurat;
- Consultatii de specialitate - Necesare din punct de vedere medical;
- in cadrul politei asiguratorul ofera acoperire prin asigurare numai in cazul serviciilor medicale mentionate in catalogul prestatiilor, in masura si in limitele, fiecarui serviciu medical in parte.
- in cadrul politei asiguratorul acopera SERVICII MEDICALE incluse in regim ambulatoriu numai daca sunt necesare din punct de vedere medical, recomandate de catre un medic si sunt autorizate si programate prin intermediul Call Center-ului in cadrul retelei de furnizori de SERVICII MEDICALE.
- aditional serviciile medicale pot fi efectuate si in cadrul furnizorilor de SERVICII MEDICALE care nu fac parte din reteaua de furnizori de SERVICII MEDICALE. In acest caz nu este necesara autorizarea acestora prin intermediul Call Center-ului. In aceasta situatie Call Center-ul nu va efectua programari.
- pentru serviciile medicale in regim ambulatoriu nu se aplica perioada de asteptare.
- serviciile medicale incluse in regim ambulatoriu acoperite de polita sunt definite in catalogul prestatiilor atasat politei de asigurare.
- Indemnizatie zilnica de spitalizare
- asiguratorul va achita asiguratului o indemnizatie zilnica de spitalizare daca spitalizarea este necesara din punct de vedere medical. Asiguratorul va achita indemnizatia doar daca spitalizarea este ca urmare a unui accident si doar daca este recomandata de catre un medic specialist. Spitalizarea poate fi efectuata in cadrul unor spitale de stat sau private. In aceasta situatie nu este necesara autorizarea si programarea spitalizarii prin intermediul Call Center-ului asiguratorului. Indemnizatia zilnica de spitalizare se acorda doar daca atat accidentul cat si spitalizarea survin pe durata perioadei de valabilitate a politei de asigurare.
- asiguratorul va achita indemnizatia dupa externarea asiguratului din spital pe baza documentelor medicale puse la dispozitie de catre acesta, cu respectarea prevederilor de mai jos.
- asiguratorul va achita asiguratului o indemnizatie zilnica de 100 RON / zi pentru fiecare zi de spitalizare petrecuta de asigurat in spital cu exceptia primelor 3 zile din cadrul aceleiasi spitalizari.
- in cazul indemnizatiei zilnice de spitalizare, asiguratul va achita direct furnizorului de SERVICII MEDICALE, daca este cazul, contravaloarea spitalizarii.
- ulterior, pe baza documentelor medicale puse la dispozitie de catre asigurat, asiguratorul va plati indemnizatia de asigurare asiguratului. Pe parcursul unui an de asigurare, asiguratorul va achita maximum 180 de zile de spitalizare.
- asiguratorul va acorda indemnizatia de asigurare numai daca spitalizarea survine la maxim 30 de zile de la data accidentului.
- pentru indemnizatia zilnica de spitalizare nu se aplica perioada de asteptare.
- Orice serviciu medical poate fi acordat in baza unei recomandari valide a unui medic, doar daca este ca urmare a unei boli, tulburari si / sau vatamari corporale si doar daca este necesar din punct de vedere medical. In cazul consultatiilor, nu este necesara recomandarea medicului dar consultatia trebuie sa fie necesara din punct de vedere medical. O recomandare medicala este valida daca contine urmatoarele informatii: numele complet al asiguratului, diagnosticul (cert sau prezumptiv), recomandarea medicala, data efectuarii recomandarii, semnatura si parafa medicului.
- Asiguratorul are dreptul de a analiza si stabili conform nivelului universal de cunoastere medicala daca un tratament este necesar din punct de vedere medical.
- Sarcina probei necesitatii medicale a unui tratament este a contractantului / asiguratului.
Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - MicroSME si respectiv SME HealthCare de la SIGNAL IDUNA Asigurare Reasigurare S.A. sunt:
- Obligatia asiguratorului de a acoperi SERVICII MEDICALE ca urmare a unui eveniment asigurat este limitata. Asiguratorul nu isi asuma raspunderea cu privire la decontarea serviciilor medicale pentru:
- urmarile evenimentelor de razboi sau asemanatoare razboiului, participarea la serviciul militar inclusiv la misiuni militare de pace in afara Romaniei;
- consecintele atacurilor teroriste, a tulburarilor, a revoltelor, razmeritelor sau a circumstantelor exceptionale;
- consecintele radiatiilor nucleare, ale fuziunii, fisiunii si accelerarii particulelor;
- consecintele cutremurelor, inundatiilor si a altor catastrofe naturale;
- consecintele actiunilor intentionate (premeditate) ale persoanelor asigurate;
- obtinerea prin mijloace frauduloase a platilor asigurarii, respectiv inducerea in eroare intentionata a asiguratorului;
- savarsirea, incercarea savarsirii, precum si participarea asiguratului la savarsirea unei fapte penale prevazute de lege;
- consecintele consumului de alcool, droguri, alte substante toxice, precum si a metodelor de dezintoxicare, inclusiv urmarile acestora;
- medicina experimentala, inclusiv urmarile acesteia;
- participarea ca subiect la studii medicale, chimice, cercetari stiintifice legate de sanatate chiar daca nu sunt declarate astfel, inclusiv urmarile acestora;
- autotratare / automedicatie, inclusiv urmarile acesteia;
- SERVICII MEDICALE care nu sunt necesare din punct de vedere medical;
- SERVICII MEDICALE care sunt consecintele unui tratament prescris si neurmat de catre un asigurat;
- SERVICII MEDICALE efectuate asiguratului de catre soti, parinti sau copii;
- SERVICII MEDICALE efectuate asiguratului de catre o persoana care nu este licentiata sa practice medicina;
- tentative de sinucidere, inclusiv urmarile acestora;
- proteze ale corpului existente in momentul incheierii politei, inclusiv inlocuirea lor si urmarile lor secundare / imbolnavirile secundare;
- SERVICII MEDICALE de chirurgie estetica sau orice tratament efectuat din motive estetice, inclusiv urmarile lor;
- SERVICII MEDICALE pentru dorinta de a avea copii / fertilitate impotriva sterilitatii, contraceptie, avort voluntar, inclusiv urmarile acestora;
- schimbarile sexului, inclusiv urmarile acestora;
- tuberculoza, infectia HIV, SIDA, inclusiv urmarile acestora directe sau indirecte;
- imbolnavirile mintale, psihice, psihiatrice si tulburarile de comportament, inclusiv urmarile acestora, serviciile medicale psihologice, cu exceptia situatiilor mentionate;
- SERVICII MEDICALE medico - dentare, inclusiv urmarile acestora, cu exceptia situatiilor mentionate;
- emiterea oricaror documente medicale care nu sunt destinate diagnosticarii / tratarii unei boli, tulburari si / sau vatamari corporale;
- epidemiilor, pandemiilor recunoscute de catre autoritatile competente;
- spitalizarea in cadrul urmatoarelor institutii medicale: spitale de geriatrie si gerontologie, centre de convalescenta, centre care furnizeaza tratamente de recuperare balneo - kineto - terapeutica, azile, centre de reabilitare, centrele care ofera Asistenta la domiciliu, spitale de psihiatrie sau sectii de psihiatrie ale spitalelor si institutii medicale destinate tratarii dependentelor, cu exceptia situatiilor mentionate;
- SERVICII MEDICALE in legatura cu tratamentele paliative si / sau profilactice, cu exceptia situatiilor mentionate;
- SERVICII MEDICALE efectuate si recomandate de catre un medic de medicina muncii.
- dispozitive medicale utilizate sau recomandate in timpul spitalizarii, medicamente sau substante utilizate sau recomandate pe durata efectuarii serviciilor medicale in regim ambulatoriu.
- Suplimentar fata de prevederile anterioare, asiguratorul nu isi asuma raspunderea cu privire la decontarea serviciilor medicale pentru:
- SERVICII MEDICALE de alergologie;
- SERVICII MEDICALE pentru boli, tulburari genetice;
- SERVICII MEDICALE de balneofiziokinetoterapie;
- SERVICII MEDICALE de nutritie;
- SERVICII MEDICALE pentru monitorizare sarcina; SERVICII MEDICALE pentru nastere;
- SERVICII MEDICALE de control preventiv, rutina, screening;
- SERVICII MEDICALE de dializa;
- SERVICII MEDICALE de corectie a vederii;
- SERVICII MEDICALE speciale de imagistica (PET - CT, angiografie (cum ar fi dar fara a se limita la: coronarografie, arteriografie), ecografie cu substanta de contrast);
- SERVICII MEDICALE prestate pe perioada spitalizarii cu exceptia celor efectuate in conformitate cu excluderile;
- SERVICII MEDICALE prestate in afara locatiei furnizorilor de SERVICII MEDICALE;
- SERVICII MEDICALE necesare ca urmare zborului ca pasager intr-un avion ce nu apartine unei linii aeriene;
- SERVICII MEDICALE necesare ca urmare a participarii la competitii sau antrenamente intr-un vehicul terestru, aerian sau nautic;
- SERVICII MEDICALE necesare ca urmare a participarii active a asiguratului la intreceri / concursuri (inclusiv antrenamentul pentru acestea) de ski, bob, schibob, snowboard, curse de cai, windsurfing, rafting, surf, schi pe apa;
- SERVICII MEDICALE necesare ca urmare a participarii la orice activitati sportive sau recreative periculoase incluzând, dar fara a se limita la (enumerarea este ilustrativa nu limitativa) speologie, scufundari, sarituri cu coarda elastica, parasutism, deltaplanorism, zbor cu parapanta, ascensiuni montane cu frânghii si materiale de alpinism, cascadoria, acrobatia;
- SERVICII MEDICALE pentru orice consecinte si / sau urmari ale excluderilor si / sau ale situatiilor care nu sunt acoperite conform politei.
- Limitele de raspundere ale asiguratorului mentionate mai sus sunt valabile si in cazul indemnizatiei zilnice de spitalizare, in aceasta situatie serviciile medicale vor fi reprezentate de SERVICII MEDICALE efectuate in spitalizare.
La polita de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - MicroSME si respectiv SME HealthCare de la SIGNAL IDUNA Asigurare Reasigurare S.A. nu exista si nu se pot atasa clauze de asigurare suplimentare.
Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - MicroSME si respectiv SME HealthCare de la SIGNAL IDUNA Asigurare Reasigurare S.A. sunt:
- Drepturile contractantului:
- sa primeasca polita de asigurare si toate informatiile necesare privind drepturile si obligatiile care rezulta din contract;
- sa solicite modificarea politei (frecventa de plata, structura grupului, atasarea / rezilierea acoperirilor / clauzelor suplimentare);
- sa repuna polita aflata in perioada de suspendare sau de gratie cu conditia achitarii primelor de asigurare restante.
- Drepturile asiguratului:
- asiguratul are dreptul de a beneficia de serviciile medicale descrise in planul de asigurare (atasat politei de asigurare), in unitatile medicale agreate de asigurator. Asiguratul va primi toate informatiile necesare privind drepturile si obligatiile care rezulta din polita.
- Obligatiile contractantului:
- sa dea raspunsuri exacte si complete in documentele intocmite la incheierea politei sau solicitate ulterior de catre asigurator;
- sa anunte in scris asiguratorul in cazul in care asiguratii incep activitati care pot fi considerate periculoase (de exemplu, participa in competitii sportive de automobilism, parasutism, aviatie, scufundari subacvatice, etc.);
- sa furnizeze toate informatiile si probele documentare solicitate de asigurator si sa permita acestuia sa faca investigatii referitoare la circumstantele producerii riscului asigurat. In caz de nerespectare a obligatiilor prevazute mai sus, asiguratorul isi rezerva dreptul de a denunta unilateral polita de asigurare sau de a modifica prima de asigurare;
- sa anunte in scris asiguratorul cu privire la schimbarea sediului / domiciliului. In caz contrar asiguratorul isi rezerva dreptul de a trimite toata corespondenta la ultimul sediu / domiciliu cunoscut al contractantului, cu efect juridic pentru contract;
- sa informeze asiguratorul imediat de la data luarii la cunostinta despre orice modificare a datelor luate in considerare la emiterea politei;
- sa achite primele de asigurare in cuantumul si la termenele convenite, inclusiv prima aferenta lunii in care polita de asigurare inceteaza;
- sa continue plata ratelor de prima in cursul / dupa terminarea evenimentului asigurat.
- Obligatiile asiguratului:
- sa solicite programarea serviciilor medicale de care va beneficia, in baza politei de asigurare, prin serviciul de Call Center medical;
- Exceptie fac urgentele medico - chirurgicale, in situatia in care contactarea serviciului de Call Center nu a fost posibila. In acest caz instiintarea asiguratorului se va face in cel mai scurt timp posibil.
- sa prezinte clinicii medicale prestatoare dovada stabilirii diagnosticului sau alte documente medicale solicitate de medicii de la Call Center (in cazul accesarii altor SERVICII MEDICALE acoperite prin planul de asigurare ales);
- sa ia masurile necesare minimizarii duratei evenimentului asigurat, respectand recomandarile medicilor curanti, urmand cu strictete tratamentul prescris, abtinandu-se de la activitati care ii pot afecta / influenta negativ recuperarea;
- sa comunice asiguratorului toate informatiile si documentele medicale solicitate de acesta oferind suportul necesar obtinerii tuturor documentelor justificative (ex. facturi, chitante, raport medical, copie dupa protocolul operator, fisa de spitalizare, confirmari privind plata despagubirilor de catre alte societati de asigurare);
- sa se supuna examinarii medicale efectuata de catre un medic specialist agreat de asigurator, in cazul solicitarii acestuia, in vederea stabilirii necesitatii medicale care a impus accesarea serviciilor medicale acoperite;
- sa declare existenta altor asigurari care acopera aceleasi SERVICII MEDICALE.
- sa solicite programarea serviciilor medicale de care va beneficia, in baza politei de asigurare, prin serviciul de Call Center medical;
Principalele obligatii, pe care SIGNAL IDUNA Asigurare Reasigurare S.A. le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de ASIGURARE PRIVATA de sanatate - MicroSME si respectiv SME HealthCare sunt:
- Drepturile asiguratorului:
- In cazul neindeplinirii de catre contractant / asigurat a obligatiilor prevazute, asiguratorul are dreptul, dupa caz:
- sa solicite anularea politei de asigurare in cazul in care, cunoscand exact imprejurarile, nu ar fi incheiat polita sau l-ar fi incheiat in conditii speciale; in aceasta situatie, contractantul / asiguratul va restitui asiguratorului orice sume incasate cu titlu de despagubire sau achitate de asigurator furnizorilor de SERVICII MEDICALE ca urmare a producerii riscului asigurat și a accesarii de catre asigurat a acestor servicii;
- sa rezilieze polita de asigurare prin notificare scrisa transmisa asiguratului cu confirmare de primire, rezilierea devenind efectiva incepand cu ora 00:00 a zilei urmatoare datei inscrise pe confirmarea de primire;
- sa solicite modificarea politei cu ajustarea corespunzatoare a primei de asigurare; daca asiguratul nu este de acord, polita se va rezilia cu efect de la data solicitarii de modificare;
- sa refuze plata despagubirii / acordarea serviciilor medicale sau sa o ajusteze corespunzator influentei informatiilor tainuite / incorecte asupra producerii evenimentului asigurat / determinarii primelor de asigurare.
- asiguratorul isi rezerva dreptul de a solicita o examinare suplimentara a starii de sanatate a asiguratului in vederea stabilirii necesitatii medicale care a impus accesarea serviciilor medicale acoperite. Examinarea suplimentara va fi facuta de catre medici agreati de catre asigurator, in acest caz costurile cu examinarea fiind suportate de catre asigurator.
- In cazul neindeplinirii de catre contractant / asigurat a obligatiilor prevazute, asiguratorul are dreptul, dupa caz:
- Obligatiile asiguratorului:
- asiguratorul este obligat ca la incheierea politei de asigurare de sanatate sa ofere asiguratului toate informatiile necesare privind drepturile si obligatiile rezultand din polita, in vederea protejarii intereselor asiguratilor. Informatiile furnizate de catre cei interesati sa incheie o polita de asigurare de sanatate sunt confidentiale. Divulgarea informatiei asupra starii de sanatate a asiguratilor se face numai cu permisiunea expresa scrisa a acestora sau in situatiile prevazute de lege.
- Contractantul primeste o lista a retelei de furnizori de SERVICII MEDICALE cu care asiguratorul a incheiat un contract de colaborare. Acoperirea prin asigurare este valabila numai daca serviciile medicale sunt oferite de acesti furnizori agreati, cu exceptia situatiilor mentionate in conditiile de asigurare ale politei.
- Lista retelei de furnizori de SERVICII MEDICALE se poate modifica oricand pe durata perioadei de valabilitate a politei de asigurare. Asiguratii se pot informa oricand la Call Center despre furnizorii de SERVICII MEDICALE disponibili. Lista actualizata va fi publicata pe internet, la adresa asiguratorului. Anumiti medici sau SERVICII MEDICALE pot sa nu fie disponibili pentru decontarea directa a serviciilor medicale in cadrul retelei de furnizori de SERVICII MEDICALE.
- Asiguratii pot beneficia de serviciile furnizorilor de SERVICII MEDICALE cu care asiguratorul are incheiat un contract de colaborare de pe intreg teritoriul tarii, cu exceptia situatiilor mentionate in conditiile de asigurare ale politei.
- Contractantul primeste catalogul prestatiilor medicale cuprinse in polita de asigurare.
- Decontarea serviciilor medicale se face direct intre furnizorul de SERVICII MEDICALE si asigurator, cu exceptia situatiilor mentionate in conditiile de asigurare ale politei. In cazul in care s-au efectuat SERVICII MEDICALE care nu sunt cuprinse in polita de asigurare, furnizorul de SERVICII MEDICALE va face decontarea acestora direct cu asiguratul / pacientul. In cazul in care asiguratorul a achitat deja furnizorului de SERVICII MEDICALE serviciile medicale care sunt mentionate in catalogul prestatiilor medicale dar nu sunt acoperite, contractantul este obligat sa restituie asiguratorului contravaloarea acestora in termen de 14 zile calendaristice de la data notificarii impreuna cu orice daune / pierderi suferite de catre asigurator ca urmare a acestor SERVICII MEDICALE. In cazul in care contractantul nu restituie suma datorata in termen de 14 zile calendaristice, asiguratorul poate rezilia polita de asigurare sau partea politei aferenta asiguratului fara nicio formalitate prealabila si fara interventia instantelor de judecata.
- serviciile medicale necesita o aprobare anterioara a asiguratorului; ele trebuie solicitate de catre contractant sau de catre asigurat la Call Center, cu exceptia situatiilor mentionate in conditiile de asigurare ale politei. In cazul in care contractantul si / sau asiguratul nu respecta aceste obligatii, asiguratorul nu isi asuma raspunderea cu privire la decontarea serviciilor medicale. Aprobarea anterioara a asiguratorului nu exonereaza contractantul / asiguratul de obligatia sa de returnare a costului serviciilor medicale neacoperite prin asigurare in cazul incalcarii obligatiilor mentionate in polita de asigurare.
- Contractantul si asiguratul sunt obligati sa furnizeze, la solicitarea asiguratorului, orice informatie si documente necesare in vederea evaluarii evenimentului asigurat, starii de sanatate sau a obligatiei de plata a asiguratorului si a cuantumului sumei de plata. La cererea asiguratorului, asiguratul este obligat sa se supuna unei consultatii efectuate de catre un medic desemnat de catre asigurator si pe cheltuiala acestuia din urma. In cazul in care contractantul si / sau asiguratul nu vor onora aceste obligatii, asiguratorul nu poate fi obligat la plata serviciilor medicale. In cazul in care asiguratorul a achitat deja furnizorului de SERVICII MEDICALE serviciile medicale neacoperite prin asigurare, contractantul / asiguratul este obligat sa restituie asiguratorului contravaloarea acestora in termen de 14 zile calendaristice de la data la care asiguratorul notifica contractantul cu privire la cuantumul acestora. In cazul in care contractantul nu restituie suma datorata in termen de 14 zile calendaristice, asiguratorul poate rezilia polita de asigurare sau partea politei aferenta asiguratului fara nicio formalitate prealabila si fara interventia instantelor de judecata.
- Asiguratorul este indreptatit sa solicite medicilor, personalului medical si / sau institutiilor medicale documente medicale cu privire la starea de sanatate a asiguratului si toate datele medicale referitoare la evenimentul asigurat in scopul evaluarii obligatiei sale de plata.
- Pe parcursul analizei unei solicitari de la un asigurat, in scopul stabilirii acoperirii acestuia de catre polita de asigurare (conditie preexistenta si / sau investigarea necesitatii medicale), asiguratorul are dreptul de a suspenda acoperirea prin asigurare pentru orice SERVICII MEDICALE care au legatura cu respectiva solicitare.
- Contractantul si / sau asiguratul va primi raspunsul (acceptul sau refuzul) privind acoperirea unui serviciu medical, ca regula, in maxim 2 (doua) zile lucratoare de la data solicitarii acestuia, prin intermediul Call Center-ului. In cazul in care vor fi necesare documente si / sau un consult medical al asiguratului, acestea vor fi solicitate si / sau determinate in cursul acestor doua zile. In acest caz contractantul si / sau asiguratul vor primi un raspuns (acceptul sau refuzul) in ceea ce priveste acoperirea serviciilor medicale in termen de doua zile lucratoare, ca regula, de la data la care documentele solicitate complete si corecte au fost primite de catre asigurator. Asiguratorul comunica aceasta hotarare contractantului / asiguratului / familiei asiguratului prin intermediul Call Center-ului, ca regula, in termenul de doua zile mentionat mai sus.
- Asiguratorul va efectua programarea serviciilor medicale in cel mai scurt timp posibil din momentul aprobarii, in conformitate cu prevederile conditiilor de asigurare ale politei, in limitele orarului si disponibilitatii furnizorilor de SERVICII MEDICALE si in conformitate cu preferintele asiguratului.
- Asiguratul trebuie sa prezinte furnizorului de SERVICII MEDICALE inainte de efectuarea oricarui serviciu medical Cardul de asigurat si actul sau de identitate.
- In cazul in care asiguratul nu poate respecta programarea pentru SERVICII MEDICALE stabilita de catre asigurator, aceasta trebuie anulata la Call Center cu cel putin 24 de ore inainte de data acesteia. In caz contrar, contractantul va suporta eventualele cheltuieli survenite. Raspunderea contractantului pentru aceste cheltuieli nu va putea fi antrenata daca asiguratul nu onoreaza programarea din motive independente de vointa sa.
- La cerere, asiguratul poate avea acces la documentele medicale detinute de catre asigurator pentru serviciile medicale incluse in polita de asigurare. De asemenea, tot la cerere, pot fi furnizate, daca acest lucru nu contravine drepturilor unor terte parti, copii ale actelor care servesc pentru stabilirea obligatiei de plata, a motivului si a valorii acesteia.
- Acoperirea prin asigurare inceteaza - si pentru cazurile de asigurare in derulare - odata cu incetarea politei de asigurare (respectiv a partii de polita a asiguratului), cu exceptia situatiilor mentionate in conditiile de asigurare ale politei.
- Asiguratul trebuie sa actioneze, dupa posibilitati, pentru diminuarea daunei si sa se abtina de la savarsirea oricaror actiuni care sunt considerate un impediment in procesul de insanatosire.
- In cazul in care contractantul (asiguratul) nu este de acord cu refuzul acoperirii unui serviciu medical solicitat, el trebuie sa notifice in scris asiguratorul in legatura cu dezacordul sau in decurs de o luna de la data la care asiguratorul a notificat contractantul (asiguratul) cu privire la refuzul acestuia.
- Pretentiile cu privire la platile serviciilor medicale nu pot fi cesionate sau gajate.
- Raspunderea asiguratorului in cazul unei decizii gresite este limitata la costul serviciilor medicale refuzate.
- Daca contractantul si / sau asiguratul are pretentii de despagubire impotriva tertilor, atunci exista obligatia ca acestea sa fie cesionate in favoarea asiguratorului pana la limita platii politei de asigurare.
- Daca contractantul si / sau asiguratul renunta fara acordul asiguratorului la pretentiile impotriva tertilor, asiguratorul poate cere restituirea platilor efectuate de la contractant / asigurat.
- In vederea platii serviciilor medicale sau a indemnizatiei, asiguratul si / sau contractantul trebuie sa furnizeze asiguratorului urmatoarele documente:
- Formularul de ramburs / Formularul de solicitare a indemnizatiei;
- Originalul documentelor aferente platii (factura, dovada platii, chitanta) pentru cuantumul total al serviciilor medicale;
- Lista cu serviciile medicale efectuate cu pretul corespunzator fiecarui serviciu medical in parte;
- Dosarul medical al asiguratului eliberat de catre furnizorul de SERVICII MEDICALE;
- Biletul de iesire din spital in cazul solicitarii de acoperire prin asigurare a indemnizatiei zilnice de spitalizare;
- Orice dovada scrisa emisa de catre autoritatile romane (de exemplu Ministerul Muncii, Inspectoratul Teritorial de Munca, Politia Romana) care certifica producerea accidentului, in cazul solicitarii de acoperire prin asigurare a indemnizatiei zilnice de spitalizare;
- Declaratia asiguratului de descriere a accidentului, in cazul solicitarii de acoperire prin asigurare a indemnizatiei zilnice de spitalizare;
- Alte documente solicitate de catre asigurator in vederea stabilirii legitimitatii obligatiei de plata.
- Asiguratorul va achita serviciile medicale / indemnizatia direct asiguratului. In cazul asiguratilor cu varsta pana la 18 ani suma va fi achitata catre tutorele legal.
- In cazul decesului asiguratului serviciile medicale efectuate anterior sau indemnizatia datorata vor fi achitate mostenitorilor legali.
- Documentele mentionate in cadrul alineatului de mai sus trebuie sa fie receptionate de catre asigurator de la asigurat in termen de 30 zile calendaristice de la data efectuarii serviciilor medicale a caror rambursare se solicita sau pentru care se solicita indemnizatie. Asiguratorul are dreptul de a refuza plata in cazul in care, ca urmare a depasirii intervalului de timp anterior mentionat, acesta nu poate finaliza evaluarea solicitarii.
- Asiguratorul va rambursa serviciile medicale / plati indemnizatia prin transfer bancar, in contul furnizat de catre Asigurat in maxim 14 zile de la data la care asiguratorul primeste de la asigurat ultimul document solicitat in vederea stabilirii obligatiei de plata.
- In cazul in care este inceputa o ancheta oficiala cu privire la circumstantele producerii accidentului in vederea elucidarii circumstantelor producerii si stabilirii vinovatiei, asiguratorul poate suspenda plata indemnizatiei pana la finalizarea anchetei.
- Plata serviciilor medicale prin asigurare este efectuata doar in cazul sumelor de plata mai mari de 50 Lei. in cazul in care la sfarsitul anului de asigurare aceasta suma nu va fi atinsa, aceasta va fi achitata indiferent de cuantumul ei.
Notificare daune:
Call Center Constatare daune
Tel: 031.730.70.80
Aplicatia Signal Care Assistant
Email: reclamatii@signal-iduna.ro
- Orice document referitor la polita de asigurare este valabil doar daca a fost facut in limba romana, in forma scrisa, semnat de catre partea emitenta si expediat celeilalte parti la adresa mentionata de aceasta in polita de asigurare. Comunicarile verbale nu vor fi luate in considerare de catre nici una dintre partile contractante. Un document este considerat a fi trimis in termen daca data expedierii lui este in termenul contractual.
- Orice declaratii / documente ale asiguratorului sunt valabile numai daca au fost eliberate de la sediul central cu insemnele si semnaturile persoanelor imputernicite ale asiguratorului.
- Datele de contact la care partile (asiguratorul, contractantul si / sau asiguratul) primesc corespondenta sunt cele prevazute in cererea de asigurare sau alte inscrisuri prin care acestia isi anunta modificarea adreselor. Orice modificari ale datelor de contact trebuie aduse la cunostinta celeilalte parti in termen de maxim 7 zile de la data modificarii. Daca acest lucru nu se realizeaza, partea isi indeplineste obligatia de notificare si / sau declarare daca a expediat inscrisul sau catre ultima adresa cunoscuta a celeilalte parti (care si-a schimbat adresa).
- Contractantul si asiguratorul vor incerca rezolvarea amiabila a unor eventuale divergente cu privire la incheierea, executarea si interpretarea politei de asigurare. Daca acest lucru nu este posibil pe cale amiabila, intr-un termen rezonabil, decizia va apartine instantelor de judecata competente de la domiciliul / sediul paratului, iar in cazul in care contractantul este o persoana juridica, decizia va apartine instantelor de judecata competente de la sediul asiguratorului.
- Prin aceasta polita de asigurare nu se acorda valori de rascumparare si nu este posibila participarea la profit.