RASPUNDERE ANGAJATOR fata de ANGAJATI 2024 - ALLIANZ TIRIAC Asigurari - Pitesti - Arges

asigurari allianz tiriac angajator angajati vatamari corporale deces accident munca pitesti arges

ROMANIA, Bucuresti, Sector 1, Str. Caderea Bastiliei, nr. 80-84.

relatii.publice@allianztiriac.ro

Tel:    021-208.22.22, 021-208.22.79, 021-208.22.81, 021 20 19 100, 0801 0801 08

Fax:   021-208.22.11

               Actuala societate de asigurari ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. a luat fiinta si si-a inceput activitatea in anul 1994 cand renumitul tenismen si om de afaceri Ion Tiriac a a infiintat societatea Asigurari "Ion Tiriac" S.A. cunoscuta ca fosta ASIT. In numai 6 ani de functionare pe piata de asigurari din Romania, prin competenta si seriozitate, ASIT a urcat pana pe locul 2 in topul asiguratorilor din Romania la acea vreme. Urmare a rezultatelor obtinute si soliditatii ASIT, in anul 2000 aceasta a fost integrata in puternicul grup financiar german ALLIANZ, rezultand ceea ce cunoastem astazi - ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. Aceasta noua societate ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. si-a consolidat permanent statutul de societate de asigurari puternica, de incredere, devenind o marca de prestigiu in Romania. In temeiul Tratatului privind functionarea Uniunii Europene care reglementeaza "Libertatea de stabilire si de prestare a serviciilor", ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. este autorizata sa desfasoare activitati pe piata de asigurari din Austria, Belgia, Bulgaria, Cehia, Cipru, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Polonia, Portugalia, Marea Britanie, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Olanda, Ungaria, Islanda, Liechtenstein, Norvegia. ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-017-10.04.2003.

Aspecte Generale: 

ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. ofera clientilor sai polita de raspundere Civila Legala a angajatorului fata de proprii angajati pentru asigurarea raspunderii civile delictuale a angajatorului, in calitate de asigurat, fata de lucratorii sai, avand ca temei faptele ilicite ale angajatorului savarsite din culpa, cu discernamant, produse in timpul procesului de munca sau in indeplinirea obligatiilor de serviciu (inclusiv instruire in cazul practicienilor / ucenicilor) constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta devine raspunzator in baza legislatiei in vigoare la data savarsirii lor.

Obiectul Asigurarii: 

              Obiectul politei de raspundere Civila Legala a angajatorului fata de proprii angajati de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. il constituie, acoperirea prejudiciilor provocate de asigurat, angajatilor sai, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) prin care devine raspunzator in baza contractului incheiat.

Conditii de Preluare in Asigurare: 

              Pentru a putea sa incheie o polita de raspundere Civila Legala a angajatorului fata de proprii angajati de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile delictuale a angajatorului, in calitate de asigurat, fata de lucratorii sai, avand ca temei faptele ilicite ale angajatorului savarsite din culpa, cu discernamant, produse in timpul procesului de munca sau in indeplinirea obligatiilor de serviciu (inclusiv instruire in cazul practicienilor / ucenicilor) constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta devine raspunzator in baza legislatiei in vigoare la data savarsirii lor, solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  • sa fie persoana juridica (societate comerciala, institutie publica, asociatie etc., inclusiv subunitatile teritoriale ale acestora lipsite de personalitate juridica: sucursale, reprezentante, agentii, puncte de lucru etc., constituite potrivit
    legislatiei in vigoare din Romania) sau persoana fizica autorizata, care:
    • desfasoara in mod legal o activitatea comerciala, industriala, agro-zootehnica, de prestari de servicii sau alte activitati economice, mentionata in polita de asigurare;
    • angajeaza in vederea desfasurarii activitatii proprii (prin incheierea contractelor individuale de munca, a conventiilor civile, a contractelor de scolarizare si a conventiilor de efectuare a practicii profesionale), salariati care participa la procesul de munca (permanenti, temporari, sezonieri, zilieri), colaboratori, ucenici, practicieni (elevi, studenti), personal detasat, etc.;
    • se afla in raporturi de munca ori de serviciu cu lucratorii sai si are responsabilitatea institutiei, intreprinderii si/sau unitatii;
      • Notiunea de angajator asigurat poate sa cuprinda si directorii, actionarii si/sau asociatii in timp ce actioneaza in aceasta calitate pentru asigurat;
  • sa intocmeasca cererea chestionar / declaratia de asigurare care contine informatii esentiale pentru intocmirea politei;
  • sa puna la dispozitie asiguratorului documentele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului, avize, autorizatii, licente;
  • sa plateasca asiguratorului o suma de bani denumita prima de asigurare in baza politei de asigurare incheiata cu acesta, cu scopul de a fi despagubit in cazul in care a suferit un prejudiciu prin manifestarea unuia sau mai multor riscuri asigurate conform politei;

              Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:

  • incheierea unei polite noi;
  • reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
  • alte situatii care presupun schimbari ale informatiilor continute in polita de asigurare;

             Principalele informatii care trebuiesc furnizate asiguratorului, prin cererea-chestionar, sunt:

  • datele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului;
  • informatii despre administratori si directori;
  • informatii descriptive despre activitatea desfasurata de asigurat, conditiile de muca, autorizatii;
  • informatii privind numarul si structura personalului angajat;
  • informatii privind sucursalele, agentiile, filialele, punctele de lucru ale asiguratului;
  • istoricul litigiilor cu angajatii;
  • istoricul si previziunile de dauna;
  • moneda politei;
  • limitele de raspundere:
    • pe perioada asigurata;
    • pe eveniment;
  • aria geografica de acoperire: in Romania si / sau in alte tari;
  • perioada asigurata;
  • fransize;
  • optiunea pentru extinderea perioadei de avizare a daunelor;
  • modalitatea de plata a primei anuale:
    • integral;
    • in numarul de rate acceptate de asigurator;
  • daca mai exista alte polite similare, valabile, incheiate la alti asiguratori.
Perioada Asigurata: 

             Polita de raspundere Civila Legala a angajatorului fata de proprii angajati de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile delictuale a angajatorului, in calitate de asigurat, fata de lucratorii sai, avand ca temei faptele ilicite ale angajatorului savarsite din culpa, cu discernamant, produse in timpul procesului de munca sau in indeplinirea obligatiilor de serviciu (inclusiv instruire in cazul practicienilor / ucenicilor) constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta devine raspunzator in baza legislatiei in vigoare la data savarsirii lor, poate fi incheiata, de regula, pe o perioada de 12 luni dar, in baza unor aprobari speciale, si pe perioade subanuale.

             Raspunderea asiguratorului incepe la data inscrisa in polita de asigurare, dar nu inainte de ora 24:00 a zilei in care s-a platit prima de asigurare cuvenita sau prima rata a acesteia. In cazuri speciale asigurarea poate intra in vigoare la data si ora emiterii politei daca acest fapt este consemnat expres in scris in polita de asigurare.

             Prin polita de asigurare sunt acoperite evenimentele cauzate de asigurat, intamplate in timpul perioadei de valabilitate a politei precum si consecintele directe ale acelor prejudicii, manifestate ulterior expirarii politei, dar numai daca au fost cauzate in mod cert de acele evenimente petrecute in perioada de valabilitate a politei si daca persoana prejudiciata isi valorifica pretentiile de despagubire in termenul de prescriptie.

              Raspunderea asiguratorului inceteaza:

  • la ora si ziua inscrise in polita de asigurare;
  • la data in care s-a platit intreaga limita de raspundere inainte de data expirarii politei de asigurare;
  • prin suspendarea sau anularea autorizatiilor de functionare ale asiguratului;
  • cu acordul ambelor parti;
  • prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
  • ìn caz de forta majora;
  • prin desfiintarea de drept a politei in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale.
Teritorialitate: 

              Polita de raspundere Civila Legala a angajatorului fata de proprii angajati de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile delictuale a angajatorului, in calitate de asigurat, fata de lucratorii sai, avand ca temei faptele ilicite ale angajatorului savarsite din culpa, cu discernamant, produse in timpul procesului de munca sau in indeplinirea obligatiilor de serviciu (inclusiv instruire in cazul practicienilor / ucenicilor) constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta devine raspunzator in baza legislatiei in vigoare la data savarsirii lor, isi exercita acoperirea doar pentru riscurile asigurate intamplate ca urmare a activitatii desfasurate de asigurat exclusiv pe teritoriul Romaniei.

Asiguratul: 

                Asigurat pe polita de raspundere Civila Legala a angajatorului fata de proprii angajati de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile delictuale a angajatorului, in calitate de asigurat, fata de lucratorii sai, avand ca temei faptele ilicite ale angajatorului savarsite din culpa, cu discernamant, produse in timpul procesului de munca sau in indeplinirea obligatiilor de serviciu (inclusiv instruire in cazul practicienilor / ucenicilor) constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta devine raspunzator in baza legislatiei in vigoare la data savarsirii lor, poate sa fie:

  • persoana juridica (societate comerciala, institutie publica, asociatie etc., inclusiv subunitatile teritoriale ale acestora lipsite de personalitate juridica: sucursale, reprezentante, agentii, puncte de lucru etc., constituite potrivit
    legislatiei in vigoare din Romania) sau persoana fizica autorizata, care:
    • desfasoara in mod legal o activitatea comerciala, industriala, agro-zootehnica, de prestari de servicii sau alte activitati economice, mentionata in polita de asigurare;
    • angajeaza in vederea desfasurarii activitatii proprii (prin incheierea contractelor individuale de munca, a conventiilor civile, a contractelor de scolarizare si a conventiilor de efectuare a practicii profesionale), salariati care participa la procesul de munca (permanenti, temporari, sezonieri, zilieri), colaboratori, ucenici, practicieni (elevi, studenti), personal detasat, etc.;
    • se afla in raporturi de munca ori de serviciu cu lucratorii sai si are responsabilitatea institutiei, intreprinderii si/sau unitatii;
      • Notiunea de angajator asigurat poate sa cuprinda si directorii, actionarii si/sau asociatii in timp ce actioneaza in aceasta calitate pentru asigurat;

               Contractant poate fi entitate publica sau privata, parte care se angajeaza juridic in numele angajatorului, prin incheierea politei de asigurare cu asiguratorul.

               Beneficiar al asigurarii (angajat):

  • totalitatea participantilor la procesul de munca, dupa cum urmeaza:
    • salariati (permanenti, temporari, sezonieri, zilieri) - cu contract individual de munca pentru care angajatorul este la zi cu plata obligatiilor privind asigurarile sociale;
    • colaboratorii - cu conventie civila (contract de colaborare);
    • ucenicii - cu contract de ucenicie;
    • personalul detasat din cadrul grupului de firme din care face parte asiguratul - cu act aditional la contractul de munca prin care se stabilesc conditiile detasarii;
    • persoanele aflate in pregatire practica (elevi, studenti) / practica profesionala (someri) - cu conventie de efectuare a practicii / practicii profesionale;
Suma Asigurata: 

              Suma asigurata reprezinta limita maxima in baza careia asiguratorul poate acorda despagubiri celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.

              Raspunderea asiguratorului se angajeaza numai ca urmare a producerii evenimentelor asigurate, decurgand numai din desfasurarea activitatii specifice mentionate in polita de asigurare.

              Limita raspunderii asiguratorului (inclusiv cheltuielile de judecata) este:

  • pe eveniment: valoarea pe eveniment prevazuta in polita de asigurare;
  • pe perioada asigurata: valoarea raspunderii pe perioada asigurata prevazuta in polita de asigurare, indiferent de numarul evenimentelor asigurate produse.

              Dupa fiecare despagubire acordata, limita raspunderii stabilita pe perioada asigurata se reduce cu suma platita drept despagubire, asigurarea continuand pentru suma ramasa, prima de asigurare pentru perioada ramasa pana la expirarea politei ramanand neschimbata.

              La cererea asiguratului, limita raspunderii poate fi reintregita, contra platii diferentei de prima corespunzatoare, cu acordul asiguratorului.

Prima de Asigurare: 

                Prima de asigurare se stabileste potrivit tarifului de prime al asiguratorului.

                In cazul in care limita de raspundere asigurata este stabilita:

  • in lei, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc si se platesc in lei;
  • in valuta convertibila, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc in valuta convertibila si se platesc in valuta sau, in lei la cursul de schimb BNR din data platii.

                Prima de asigurare se achita anticipat si integral, pentru perioada de asigurare mentionata in polita, sau in rate, din care prima rata se plateste inainte de intrarea in vigoare a politei, iar urmatoarele pana la datele scadente mentionate in aceasta. Cuantumul si termenele de plata ale primelor de asigurare sunt cele mentionate in polita de asigurare.

                Asiguratorul nu are obligatia de a-i notifica asiguratului datele de scadenta ale primelor de asigurare.

Sistemul de Fransize: 

              Polita de raspundere Civila Legala a angajatorului fata de proprii angajati de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile delictuale a angajatorului, in calitate de asigurat, fata de lucratorii sai, avand ca temei faptele ilicite ale angajatorului savarsite din culpa, cu discernamant, produse in timpul procesului de munca sau in indeplinirea obligatiilor de serviciu (inclusiv instruire in cazul practicienilor / ucenicilor) constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta devine raspunzator in baza legislatiei in vigoare la data savarsirii lor, poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.

Riscuri Asigurate Standard: 

               Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de raspundere Civila Legala a angajatorului fata de proprii angajati de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile delictuale a angajatorului, in calitate de asigurat, fata de lucratorii sai, avand ca temei faptele ilicite ale angajatorului savarsite din culpa, cu discernamant, produse in timpul procesului de munca sau in indeplinirea obligatiilor de serviciu (inclusiv instruire in cazul practicienilor / ucenicilor) constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta devine raspunzator in baza legislatiei in vigoare la data savarsirii lor, sunt:

  • sumele pe care asiguratul este obligat sa le plateasca cu titlu de daune pentru prejudicii cauzate din culpa sa angajatilor prin vatamari corporale si/sau pagube la bunurile apartinand acestora;
  • cheltuielile de judecata facute de reclamant pentru indeplinirea formalitatilor legale in vederea obligarii asiguratului la plata despagubirilor, daca asiguratul a fost obligat prin hotarare judecatoreasca la plata acestora;
  • cheltuielile de judecata facute de asigurat in procesul civil, daca a fost obligat la desdaunare;
  • prejudicii produse din culpa asiguratului ca urmare a pierderii, distrugerii sau deteriorarii documentelor originale depuse la sediul asiguratului (carti de munca, diplome, certificate medicale, invoiri, buletine de identitate, certificate de nastere, contracte, adeverinte depuse la compartimentele financiar - contabil, personal - salarizare, juridic pentru evidenta, calculul drepturilor banesti, retineri din venituri) sau lasate in spatiile detinute de asigurat si special amenajate (vestiare, garderobe, etc);
  • sumele cheltuite de asigurat pentru reconstituirea, refacerea sau inlocuirea documentelor, de mai sus, cu conditia obtinerii consimtamantului scris prealabil al asiguratorului cu privire la cuantumul acestora. 
Riscuri Excluse: 

               Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de raspundere Civila Legala a angajatorului fata de proprii angajati de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile delictuale a angajatorului, in calitate de asigurat, fata de lucratorii sai, avand ca temei faptele ilicite ale angajatorului savarsite din culpa, cu discernamant, produse in timpul procesului de munca sau in indeplinirea obligatiilor de serviciu (inclusiv instruire in cazul practicienilor / ucenicilor) constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta devine raspunzator in baza legislatiei in vigoare la data savarsirii lor, sunt:

  • Asiguratorul nu acorda despagubiri pentru pretentiile formulate in legatura cu:
    • orice alte raspunderi ale asiguratului care exced raspunderea civila legala;
    • prejudicii provocate altor persoane decat angajatii asiguratului;
    • prejudicii ce decurg din incalcarea obligatiilor asumate prin alte tipuri de contracte decat cele mentionate in polita;
    • prejudicii datorate evenimentelor petrecute in afara programului de lucru sau care nu sunt in legatura cu indeplinirea atributiilor de serviciu;
    • prejudicii datorate bolilor profesionale, in masura in care nu s-a convenit altfel cu asiguratorul printr-o clauza speciala.
Clauze Suplimentare: 

              La polita de raspundere Civila Legala a angajatorului fata de proprii angajati de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile delictuale a angajatorului, in calitate de asigurat, fata de lucratorii sai, avand ca temei faptele ilicite ale angajatorului savarsite din culpa, cu discernamant, produse in timpul procesului de munca sau in indeplinirea obligatiilor de serviciu (inclusiv instruire in cazul practicienilor / ucenicilor) constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta devine raspunzator in baza legislatiei in vigoare la data savarsirii lor, nu exista si nu se pot atasa clauze de asigurare prin care sa poata fi preluate in asigurare riscuri suplimentare.

Obligatiile Asiguratului: 

               Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de raspundere Civila Legala a angajatorului fata de proprii angajati de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile delictuale a angajatorului, in calitate de asigurat, fata de lucratorii sai, avand ca temei faptele ilicite ale angajatorului savarsite din culpa, cu discernamant, produse in timpul procesului de munca sau in indeplinirea obligatiilor de serviciu (inclusiv instruire in cazul practicienilor / ucenicilor) constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta devine raspunzator in baza legislatiei in vigoare la data savarsirii lor, sunt:

  • Sa desfasoare activitati de productie sau de prestari servicii doar dupa obtinerea autorizatiei de functionare din punct de vedere al protectiei muncii, emisa de organele abilitate.
  • Sa elaboreze instructiuni proprii de aplicare a normelor de protectie a muncii, in functie de particularitatile proceselor de munca.
  • Sa stipuleze in contractele incheiate cu angajatii sai clauze privind protectia muncii, stabilindu-se si raspunderea partilor.
    • Contractele bilaterale incheiate de asigurat cu partenerii straini, in vederea efectuarii de lucrari cu personal roman pe teritoriul altor tari, vor cuprinde clauze privind protectia muncii.
  • Sa stabileasca in regulamentele de organizare si functionare obligatii si raspunderi in domeniul protectiei muncii, in conformitate cu legislatia in vigoare.
Obligatiile Asiguratorului: 

               Principalele obligatii, pe care ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de raspundere Civila Legala a angajatorului fata de proprii angajati pentru asigurarea raspunderii civile delictuale a angajatorului, in calitate de asigurat, fata de lucratorii sai, avand ca temei faptele ilicite ale angajatorului savarsite din culpa, cu discernamant, produse in timpul procesului de munca sau in indeplinirea obligatiilor de serviciu (inclusiv instruire in cazul practicienilor / ucenicilor) constand in incalcarea obligatiilor pentru care acesta devine raspunzator in baza legislatiei in vigoare la data savarsirii lor, sunt:

  • sa puna la dispozitia asiguratului sau contractantului asigurarii informatii complete si corecte in legatura cu polita de asigurare, atat inaintea incheierii, cat si pe durata derularii acestuia;
  • sa elibereze, la cerere, un duplicat al politei de asigurare, in cazul in care originalul a fost pierdut sau distrus;
  • sa pastreze confidentialitatea informatiei despre asigurat, de care a luat cunostinta in procesul asigurarii;
  • sa primeasca avizarile de dauna;
  • sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurati / pagubiti;
  • sa emita oferte de despagubire;
  • sa plateasca despagubirile cuvenite celor in drept la termenele stabilite;
  • sa ramburseze asiguratului cheltuielile aferente limitarii pagubelor legate de producerea evenimentului asigurat.
Procedura Daune: 
  • Constatarea si evaluarea despagubirilor se fac de catre asigurator (direct sau prin imputerniciti) impreuna cu asiguratul (sau cu imputernicitii acestuia).
  • despagubirile platite de asigurator, inclusiv cheltuielile prevazute, nu pot depasi limita maxima a raspunderii asumate prin polita.
  • Cuantumul despagubirilor ce urmeaza a fi platite de catre asigurator se stabileste fie pe baza intelegerii amiabile dintre asigurator si societatea sau tertul prejudiciat fie prin hotarare judecatoreasca.
  • Intelegerea intervenita numai intre persoanele asigurate si societatea sau tertul pagubit, cu privire la cuantumul daunelor, nu este opozabila asiguratorului si nu-l obliga pe acesta la plata.
  • despagubirile se platesc in moneda in care s-a stabilit limita raspunderii, dar, in toate cazurile, facturile in lei se platesc in lei.
  • Asiguratorul plateste despagubirile in termen de 30 de zile de la data primirii documentatiei complete, necesare stabilirii cauzelor si imprejurarilor producerii prejudiciului precum si intinderii acestuia.
  • Asiguratorul este indreptatit sa amane plata despagubirilor daca, in legatura cu realitatea producerii daunei, a fost initiata o cercetare penala.

Centrul de daune 

Suna la 021.20.19.180 (1) (apelabil din reteaua Romtelecom)
sau
Formeaza tasta * (steluta) urmata de 21.20.19.18 (apelabil din reteaua Orange)
Program: de LUNI pana VINERI, intre orele 8:00 si 20:00

Fax: 0213.167.019

Diverse: 
  • Daca se constata ca asiguratul a dat raspunsuri inexacte si incomplete cu privire la datele luate in considerare la incheierea asigurarii, ori ca acestea s-au modificat ulterior si nu s-a facut comunicarea prevazuta, se procedeaza astfel:
    • inainte de producerea evenimentului asigurat:
      • in cazul in care situatia comporta reducerea primei de asigurare calculate si platite, reducerea de prima se calculeaza cu efect de la data constatarii situatiei reale;
      • in cazul in care se impune majorarea primei de asigurare calculate si platite, limita raspunderii se considera redusa de drept de la inceputul asigurarii, respectiv de la data cand a intervenit modificarea, corespunzator raportului dintre primele calculate si platite si primele care, cunoscandu-se exact imprejurarile, ar fi fost cuvenite potrivit tarifului (majorarea sumei asigurate pentru perioada ramasa pana la expirarea asigurarii se poate face, la cererea asiguratului, prin plata diferentei de prima);
      • in cazul in care situatia exclude, potrivit politei de asigurare, continuarea asigurarii, polita se reziliaza de la data cand a intervenit modificarea, iar primele de asigurare platite pentru perioada ulterioara incetarii se restituie;
      • in cazul in care, cunoscandu-se exact imprejurarile, asiguratorul nu ar fi incheiat asigurarea, polita se anuleaza, iar primele de asigurare platite se restituie integral;
    • dupa producerea evenimentului asigurat, asiguratorul are dreptul:
      • sa reduca cuantumul despagubirilor cuvenite, corespunzator raportului dintre primele calculate in polita si primele care, cunoscandu-se exact imprejurarile, ar fi fost cuvenite;
      • sa refuze plata despagubirilor, daca fata de acele imprejurari, polita de asigurare nu s-ar fi incheiat, restituind primele de asigurare platite, mai putin taxele si spezele bancare de remitere.
        • in cazurile prevazute la primul paragraf asiguratorul va notifica imediat asiguratul in legatura cu situatia intervenita.
  • Pe perioada de valabilitate a politei de asigurare, aceasta poate fi modificata prin acordul partilor, denutata sau reziliata. Denuntarea politei de asigurare se poate efectua de catre una din parti numai cu notificarea scrisa prealabila a celeilalte parti, care trebuie facuta cu cel putin 20 de zile calendaristice inainte ca denuntarea sa-si produca efectele.
  • Pentru stabilirea diferentelor de prime de restituit sau de incasat se procedeaza astfel:
    • pentru restituiri: asiguratorul retine primele de asigurare pentru perioada expirata, pe luni de asigurare (minimum trei), pentru fiecare luna - 1/10 din prima anuala, iar restul se restituie;
    • pentru incasari: se calculeaza primele de asigurare pentru perioada ramasa pana la expirare pe luni de asigurare, in proportie de 1/12 din prima anuala. Fiecare luna de asigurare inceputa se considera luna intreaga.
  • despagubirile platite in baza politei de asigurare vor fi in excedent fata de despagubirile platite de oricare alt asigurator in baza oricarei alte polite de asigurare in vigoare care acopera aceleasi riscuri.
  • In limita despagubirilor platite, asiguratorul este subrogat in toate drepturile asiguratului contra persoanelor raspunzatoare de producerea sau marirea pagubelor, cu conditia ca acestea sa nu fie asiguratul.
  • Legea aplicabila ppolitei de asigurare este legea romana.
  • Orice litigiu in legatura cu prevederile politei de asigurare se solutioneza de instantele de judecata competente.