RASPUNDERE CHIRIAS fata de PROPRIETAR 2024 - GROUPAMA Asigurari - Pitesti - Arges

asigurari groupama chirias proprietar pitesti arges

ROMANIA, BUCURESTI, Sector 1, Str. Mihai Eminescu, nr. 45.

office@groupama.ro

Tel:   021.305.80.00

Fax:   021.310.99.67

              GROUPAMA Asigurari S.A. este parte a marelui grup francez, de asigurari si servicii financiare bancare cu acoperire internationala, GROUPAMA. Asigurator de referinta in Franta, grupul GROUPAMA are o prezenta extinsa la nivel international, in 11 tari din Europa, Africa si Asia. Cu o traditie de peste 100 de ani, GROUPAMA a patruns progresiv pe piata romaneasca, in perioada 2007-2008, achizitionand 3 companii locale de asigurari: BT Asigurari in 2007 si Asiban si OTP Asigurari in 2008, pe care le-a reunit sub brand-ul GROUPAMA Asigurari S.A. Romania. De la infiintare si pana in prezent, GROUPAMA Asigurari S.A. s-a dezvoltat continuu acordand o atentie deosebita satisfacerii nevoilor clientilor, ceea ce a condus la accederea acesteia in categoria societatilor de asigurari premium, alaturi de alte societati de vaza de pe piata romaneasca de asigurari. GROUPAMA Asigurari S.A. este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-009-10.04.2003.

Aspecte Generale: 

GROUPAMA Asigurari S.A. detine in portofoliu polita de raspundere Civila Legala a CHIRIASULUI fata de PROPRIETARUL imobilului inchiriat, pentru asigurarea raspunderii civile a chiriasului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse proprietarului, ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, in perioada asigurata, prin care devine raspunzator fata de proprietar in baza contractului de inchiriere, referitoare la folosinta spatiului conform destinatiei, conditiile de intretinere, pastrare si predare a spatiului la incetarea locatiunii.

Obiectul Asigurarii: 

              Obiectul politei de raspundere Civila Legala a CHIRIASULUI fata de PROPRIETARUL imobilului inchiriat, de la GROUPAMA Asigurari S.A. il constituie, acoperirea prejudiciilor provocate de asigurat proprietarului, cu care a incheiat un contract valabil de inchiriere, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune), prin care devine raspunzator fata de proprietar, in baza prevederilor din contractul de inchiriere sau lege, referitoare la folosinta spatiului / bunului conform destinatiei, conditiile de intretinere, pastrare si predare a bunului la incetarea locatiunii.

  • Obligatiile legale ce cad in sarcina chiriasului, specifice inchirierii spatiilor, se refera la folosirea acestora conform destinatiei pentru care au fost inchiriate, indeplinirea conditiilor de intretinere, pastrare si predare a spatiului la incetarea locatiunii, si efectuarea reparatiilor locative, astfel:
    • Chiriasul are urmatoarele obligatii principale:
      • sa ia in primire bunul inchiriat;
      • sa plateasca chiria in cuantumul si la termenul stabilite prin contract;
      • sa foloseasca bunul cu prudenta si diligenta;
      • sa restituie bunul la incetarea, din orice cauza, a contractului de inchiriere.
    • Chiriasul este obligat sa foloseasca bunul inchiriat cu prudenta si diligenta, potrivit destinatiei stabilite prin contract sau, in lipsa, potrivit celei prezumate dupa anumite imprejurari, cum ar fi natura bunului, destinatia sa anterioara, s.a.
    • Chiriasul raspunde pentru degradarea bunului inchiriat in timpul folosintei sale, inclusiv cea cauzata de incendiu, daca nu dovedeste ca a survenit fortuit.
    • Sunt in sarcina chiriasului reparatiile locative de intretinere curenta, a caror necesitate rezulta din folosinta obisnuita a bunului.
    • Chiriasul este obligat, sub sanctiunea platii de daune - interese si a suportarii oricaror alte cheltuieli, sa ii notifice de indata proprietarului necesitatea efectuarii reparatiilor care sunt in sarcina acestuia din urma. Daca in timpul locatiunii bunul are nevoie de reparatii care nu pot fi amanate pana la sfarsitul locatiunii sau a caror amanare ar expune bunul pericolului de a fi distrus, chiriasul va suporta restrangerea necesara a locatiunii cauzata de aceste reparatii. Daca totusi reparatiile dureaza mai mult de 10 zile, pretul locatiunii va fi scazut proportional cu timpul si cu partea bunului de care locatarul a fost lipsit.
    • Chiriasul este obligat sa permita examinarea bunului de catre proprietar la intervale de timp rezonabile in raport cu natura si destinatia bunului, precum si de catre cei care doresc sa il cumpere sau care, la incetarea contractului, doresc sa il ia in locatiune, fara insa ca prin aceasta sa i se cauzeze o stanjenire nejustificata a folosintei bunului.
    • Contractele de inchiriere incheiate prin inscris sub semnatura privata, care au fost inregistrate la organele fiscale, precum si cele incheiate in forma autentica, constituie titluri executorii pentru plata chiriei la termenele si in modalitatile stabilite in contract
    • La incetarea inchirierii, chiriasul este obligat sa restituie bunul inchiriat in starea in care l-a primit, in afara de ceea ce a pierit sau s-a deteriorat din cauza vechimii. Pana la proba contrara, chiriasul este prezumat ca a primit bunul in stare corespunzatoare de intrebuintare potrivit destinatiei stabilite.
    • Daca chiriasul a efectuat lucrari de reamenajare a spatiului fara acordul prealabil al proprietarului, acesta poate alege sa ceara chiriasului aducerea bunului in starea initiala, precum si plata de despagubiri pentru orice paguba ar fi cauzata bunului de catre locatar.
    • Chiriasul are dreptul de a intrebuinta partile si instalatiile de folosinta comuna ale cladirii potrivit cu destinatia fiecareia, fiind insa obligat sa contribuie la cheltuielile pentru acestea (iluminare, incalzire, curatenie, intretierea instalatiilor, s.a.).
    • Chiriasul este raspunzator de asemenea si in situatia in care el, membrii familiei sale sau alte persoane carora le-a ingaduit, in orice mod, folosirea, detinerea sau accesul in spatiul inchiriat, fie au un comportament care face imposibila convietuirea cu celelalte persoane care locuiesc in acelasi imobil sau in imobile aflate in vecinatate, fie impiedica folosirea normala a locuintei sau a partilor comune.
    • Chiriasul poate ceda contractul de inchiriere a locuintei sau subinchiria locuinta numai cu acordul scris al proprietarului, fiind raspunzaor fata de proprietar in cazul incalcarii acestei obligatii.
    • Chiriasul este raspunzator inclusiv pentru degradarea cauzata de persoanele ori lucrurile pentru care acesta raspunde legal si carora le-a ingaduit in orice mod folosirea, detinerea sau accesul la bun, astfel :
      • Raspunderea pentru fapta minorului sau a celui pus sub interdictie: Ciriasul care in temeiul legii, al unui contract ori al unei hotarari judecatoresti este obligat sa supravegheze un minor sau o persoana pusa sub interdictie, raspunde de prejudiciul cauzat altuia de catre aceste din urme persoane. Raspunderea subzista chiar in cazul cand faptuitorul, fiind lipsit de discernamant, nu raspunde pentru fapta proprie. Parintii nu raspund daca fac dovada ca sunt indeplinite cerintele raspunderii persoanei care avea obligatia de supraveghere a minorului.
      • Raspunderea comitentilor pentru prepusi: Chiriasul comitentul este obligat sa repare prejudiciul cauzat de prepusii sai ori de cate ori fapta savarsita de acestia are legatura cu atributiile sau cu scopul functiilor incredintate. Nicio alta persoana, in afara comitentului, nu raspunde pentru fapta prejudiciabila savarsita de minorul care avea calitatea de prepus.
      • Raspunderea pentru prejudiciile cauzate de Animale sau de lucruri: Chiriasul proprietar al unui animal sau care se serveste de el raspunde, independent de orice culpa, de prejudiciul cauzat de animal bunului inchiriat, chiar daca acesta a scapat de sub paza sa. De asemenea, independent de orice culpa, chiriasul raspunde si pentru prejudiciul cauzat de lucrul aflat sub paza sa. Are paza animalului sau a lucrului persoana care, in temeiul unei dispozitii legale sau al unui contract ori chiar numai in fapt, exercita in mod independent controlul si supravegherea asupra animalului sau a lucrului si se serveste de acesta in interes propriu.
  • Conform Codului civil, este considerata nescrisa, chiar daca este inserata intr-un contract de inchiriere, orice clauza in temeiul careia:
    • Chiriasul este obligat sa incheie o asigurare cu un asigurator impus de proprietar;
    • Se prevede raspunderea solidara sau indivizibila a chiriasilor din apartamente diferite situate in acelasi imobil, in cazul degradarii elementelor de constructii si a instalatiilor, obiectelor si dotarilor aferente partilor comune ale imobilului;
    • Chiriasul se obliga sa recunoasca sau sa plateasca in avans, cu titlu de reparatii locative, sume stabilite pe baza estimarilor facute exclusiv de proprietar;
  • Cauze exoneratoare de raspundere, prevazute de lege:
    • Raspunderea chiriasului este inlaturata atunci cand prejudiciul este cauzat de forta majora sau de caz fortuit. Forta majora este orice eveniment extern, imprevizibil, absolut invincibil si inevitabil. Cazul fortuit este un eveniment care nu poate fi prevazut si nici impiedicat de catre cel care ar fi fost chemat sa raspunda daca evenimentul nu s-ar fi produs.
    • Fapta victimei insesi (proprietarului) si fapta tertului inlatura raspunderea chiar daca nu au caracteristicile fortei majore, ci doar pe cele ale cazului fortuit.
    • Victima (proprietarul) nu poate obtine repararea prejudiciului cauzat de chiriasul care i-a acordat ajutor in mod dezinteresat sau de lucrul ori de animalul apartinand chiriasului de care s-a folosit cu titlu gratuit, decat daca dovedeste intentia sau culpa grava a celui care, potrivit legii, ar fi fost chemat sa raspunda.
    • Nu datoreaza despagubire chiriasul care, fiind in legitima aparare, a cauzat proprietarului agresor un prejudiciu.
    • Chiriasul care a cauzat un prejudiciu, nu este raspunzator daca in momentul in care a savarsit fapta pagubitoare se afla intr-o stare, chiar vremelnica, de tulburare a mintii care l-a pus in neputinta de a-si da seama de urmarile faptei sale. Cu toate acestea, el este raspunzator daca starea vremelnica de tulburare a mintii a fost provocata de el insusi, prin betia produsa de alcool, de stupefiante sau de alte substante inerate in mod voluntar.
    • Parintii sau, dupa caz, tutorii, nu raspund pentru fapta minorului daca probeaza ca aceasta constituie urmarea unei alte cauze decat modul in care si-au indeplinit indatoririle decurgand din exercitiul autoritatii parintesti. De asemenea, parintii ori tutorii nu raspund daca fac dovada ca sunt indeplinite cerintele raspunderii persoanei care avea obligatia de supraveghere a minorului.
    • Comitentul nu raspunde daca dovedeste ca proprietarul cunostea sau, dupa imprejurari, putea sa cunoasca la data savarsirii faptei prejudiciabile, ca prepusul a actionat fara nicio legatura cu atributiile sau cu scopul functiilor incredintate de comitent.
Conditii de Preluare in Asigurare: 

              Pentru a putea sa incheie o polita de raspundere Civila Legala a CHIRIASULUI fata de PROPRIETARUL imobilului inchiriat, de la GROUPAMA Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a chiriasului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse proprietarului, ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, in perioada asigurata, prin care devine raspunzator fata de proprietar in baza contractului de inchiriere, referitoare la folosinta spatiului conform destinatiei, conditiile de intretinere, pastrare si predare a spatiului la incetarea locatiunii, solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  • sa fie fi persoana fizica sau juridica care detine dreptul de folosinta temporara a unui bun imobil (spatiu inchiriat) sau mobil, in baza unui contract de inchiriere incheiat cu proprietarul acestuia, fie cu destinatie de locuinta fie cu
    scopul de a-si desfasura activitatea si care plateste chirie / redeventa. Prin spatiu inchiriat se intelege o cladire (constructie) sau numai o parte din aceasta (apartament, camera, atelier, garaj, depozit, magazin, etc.) inclusiv instalatiile si dotarile acestora precum: calorifere, sobe, instalatii de aer conditionat / ventilatie etc.
    • sunt inclusi reprezentantul legal, administratorii, directorii, actionarii / asociatii sau angajatii cu contract ai asiguratului, in timp ce actioneaza in aceasta calitate pentru acesta.
  • sa intocmeasca cererea chestionar / declaratia de asigurare, care contine informatii relevante care sunt esentiale pentru intocmirea politei;
  • sa puna la dispozitie asiguratorului documentele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului, contract de inchiriere;
  • sa plateasca asiguratorului o suma de bani denumita prima de asigurare in baza politei de asigurare incheiata cu acesta, cu scopul de a fi despagubit in cazul in care a suferit un prejudiciu prin manifestarea unuia sau mai multor riscuri asigurate conform politei;

              Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:

  • incheierea unei polite noi;
  • reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
  • alte situatii care presupun schimbari ale informatiilor continute in polita de asigurare;

             Principalele informatii care trebuiesc furnizate asiguratorului, prin cererea-chestionar, sunt:

  • datele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului;
  • informatii generale despre imobilul inchiriat si natura activitatilor desfasurate in cadrul acestuia;
  • informatii sumare privind obligatiile asumate de chirias prin contractul de inchiriere;
  • istoricul si previziunile de dauna;
  • moneda politei;
  • limitele de raspundere:
    • pe perioada asigurata;
    • pe eveniment;
  • perioada asigurata;
  • modalitatea de plata a primei anuale:
    • integral;
    • in numarul de rate acceptate de asigurator;
  • daca mai exista alte polite similare, valabile, incheiate la alti asiguratori.
Perioada Asigurata: 

             Polita de raspundere Civila Legala a CHIRIASULUI fata de PROPRIETARUL imobilului inchiriat, de la GROUPAMA Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a chiriasului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse proprietarului, ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, in perioada asigurata, prin care devine raspunzator fata de proprietar in baza contractului de inchiriere, referitoare la folosinta spatiului conform destinatiei, conditiile de intretinere, pastrare si predare a spatiului la incetarea locatiunii, poate fi incheiata, de regula, pe o perioada de 12 luni dar, in baza unor aprobari speciale, si pe perioade subanuale.

             Raspunderea asiguratorului incepe la data inscrisa in polita de asigurare, dar nu inainte de ora 24:00 a zilei in care s-a platit prima de asigurare cuvenita sau prima rata a acesteia. In cazuri speciale asigurarea poate intra in vigoare la data si ora emiterii politei daca acest fapt este consemnat expres in scris in polita de asigurare.

             Raspunderea asiguratorului inceteaza:

  • la ora si ziua inscrise in polita de asigurare;
  • la data in care s-a platit intreaga limita de raspundere inainte de data expirarii politei de asigurare;
  • in cazul incetarii din orice cauza a contractului de inchiriere incheiat de asigurat;
  • cu acordul ambelor parti;
  • prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
  • ìn caz de forta majora;
  • prin desfiintarea de drept a politei in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale.
Teritorialitate: 

              Polita de raspundere Civila Legala a CHIRIASULUI fata de PROPRIETARUL imobilului inchiriat, de la GROUPAMA Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a chiriasului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse proprietarului, ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, in perioada asigurata, prin care devine raspunzator fata de proprietar in baza contractului de inchiriere, referitoare la folosinta spatiului conform destinatiei, conditiile de intretinere, pastrare si predare a spatiului la incetarea locatiunii, isi exercita acoperirea numai pentru imobilele inchiriate de chirias pe teritoriul Romaniei, si care fac obiectul unui contract de inchiriere intocmit in conformitate cu legislatia specifica din Romania.

Asiguratul: 

                Asigurat pe polita de raspundere Civila Legala a CHIRIASULUI fata de PROPRIETARUL imobilului inchiriat, de la GROUPAMA Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a chiriasului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse proprietarului, ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, in perioada asigurata, prin care devine raspunzator fata de proprietar in baza contractului de inchiriere, referitoare la folosinta spatiului conform destinatiei, conditiile de intretinere, pastrare si predare a spatiului la incetarea locatiunii, poate sa fie:

  • persoana fizica sau juridica care detine dreptul de folosinta temporara a unui bun imobil (spatiu inchiriat) sau mobil, in baza unui contract de inchiriere incheiat cu proprietarul acestuia, fie cu destinatie de locuinta fie cu
    scopul de a-si desfasura activitatea si care plateste chirie / redeventa.
    • sunt inclusi reprezentantul legal, administratorii, directorii, actionarii / asociatii sau angajatii cu contract ai asiguratului, in timp ce actioneaza in aceasta calitate pentru acesta.

               Contractant poate fi persoana care incheie polita de asigurare cu asiguratorul pentru asigurarea unui risc privind o alta persoana si se obliga fata de asigurator sa plateasca prima de asigurare precum si sa respecte obligatiile care ii revin
prin polita.

               Beneficiar al asigurarii (proprietar):

  • persoana fizica sau juridica, detinatoare a unui spatiu, care inchiriaza asiguratului spatiul in baza unui contract de inchiriere in calitate de locator, fie cu destinatie de locuinta, fie in vederea desfasurarii activitatii acestuia.
Suma Asigurata: 

              Suma asigurata reprezinta limita maxima in baza careia asiguratorul poate acorda despagubiri celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.

              Limita raspunderii asiguratorului este:

  • Limita unica a raspunderii pentru intreaga perioada de asigurare - care reprezinta raspunderea maxima a asiguratorului pentru toate evenimentele asigurate intamplate in perioada de valabilitate a politei de asigurare, indiferent de numarul acestora si de cuantumul despagubirilor solicitate pentru un singur eveniment;
  • O limita maxima a raspunderii prevazuta pentru fiecare eveniment asigurat si o limita agregat pe intreaga perioada asigurata.
    • Limita maxima a raspunderii pe eveniment reprezinta despagubirea maxima pe care asiguratorul o poate acorda pentru toate pagubele inregistrate in perioada de valabilitate a politei ca urmare a producerii unui singur eveniment asigurat;
    • Limita agregat pe intreaga perioada asigurata reprezinta limita totala a raspunderii asiguratorului obtinuta prin cumularea limitelor maxime stabilite pe fiecare eveniment;

              Dupa fiecare despagubire acordata, limita raspunderii stabilita pe perioada asigurata se reduce cu suma platita drept despagubire, asigurarea continuand pentru suma ramasa, prima de asigurare pentru perioada ramasa pana la expirarea politei ramanand neschimbata.

              La cererea asiguratului, limita raspunderii poate fi reintregita, contra platii diferentei de prima corespunzatoare, cu acordul asiguratorului.

Prima de Asigurare: 

                Prima de asigurare se stabileste potrivit tarifului de prime al asiguratorului.

                In cazul in care limita de raspundere asigurata este stabilita:

  • in lei, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc si se platesc in lei;
  • in valuta convertibila, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc in valuta convertibila si se platesc in valuta sau, in lei la cursul de schimb BNR din data platii.

                Prima de asigurare se achita anticipat si integral, pentru perioada de asigurare mentionata in polita, sau in rate, din care prima rata se plateste inainte de intrarea in vigoare a politei, iar urmatoarele pana la datele scadente mentionate in aceasta. Cuantumul si termenele de plata ale primelor de asigurare sunt cele mentionate in polita de asigurare.

                Asiguratorul nu are obligatia de a-i notifica asiguratului datele de scadenta ale primelor de asigurare.

Sistemul de Fransize: 

              Polita de raspundere Civila Legala a CHIRIASULUI fata de PROPRIETARUL imobilului inchiriat, de la GROUPAMA Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a chiriasului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse proprietarului, ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, in perioada asigurata, prin care devine raspunzator fata de proprietar in baza contractului de inchiriere, referitoare la folosinta spatiului conform destinatiei, conditiile de intretinere, pastrare si predare a spatiului la incetarea locatiunii, poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.

Riscuri Asigurate Standard: 

               Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de raspundere Civila Legala a CHIRIASULUI fata de PROPRIETARUL imobilului inchiriat, de la GROUPAMA Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a chiriasului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse proprietarului, ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, in perioada asigurata, prin care devine raspunzator fata de proprietar in baza contractului de inchiriere, referitoare la folosinta spatiului conform destinatiei, conditiile de intretinere, pastrare si predare a spatiului la incetarea locatiunii, sunt:

  • Sumele pe care asiguratul este obligat sa le plateasca cu titlu de dauna pentru prejudicii, provocate din culpa sa proprietarului, prin vatamari corporale si pagube la bunurile apartinand acestuia (avariere, distrugere, deteriorare), ca efect al unor fapte prin care incalca obligatiile asumate prin contract;
  • Cheltuielile de judecata facute de reclamant pentru indeplinirea formalitatilor legale in vederea obligarii asiguratului la plata despagubirilor, daca asiguratul a fost obligat prin hotarare judecatoreasca la plata acestora;
  • Cheltuielile de judecata facute de asigurat in procesul civil, daca a fost obligat la desdaunare.
Riscuri Excluse: 

               Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de raspundere Civila Legala a CHIRIASULUI fata de PROPRIETARUL imobilului inchiriat, de la GROUPAMA Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a chiriasului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse proprietarului, ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, in perioada asigurata, prin care devine raspunzator fata de proprietar in baza contractului de inchiriere, referitoare la folosinta spatiului conform destinatiei, conditiile de intretinere, pastrare si predare a spatiului la incetarea locatiunii, sunt:

  • Asiguratorul nu acorda despagubiri pentru:
    • orice raspunderi ale asiguratului care exced raspunderea civila legala;
    • pretentii de despagubire in legatura cu termenele de predare - primire;
    • pretentii de despagubire pentru pierderi financiare, nivelul preturilor (chiriei), penalitati, compensari, indexari, ajustari ale valorii contractului;
    • pretentii de despagubire in legatura cu uzura si deteriorarea normala, in timp, sau datorita factorilor atmosferici;
    • pretentii de despagubire pentru pagube produse de asigurat, in calitate de chirias, proprietarilor cu care nu are un contract valabil de inchiriere.
Clauze Suplimentare: 

              La polita de raspundere Civila Legala a CHIRIASULUI fata de PROPRIETARUL imobilului inchiriat, de la GROUPAMA Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a chiriasului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse proprietarului, ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, in perioada asigurata, prin care devine raspunzator fata de proprietar in baza contractului de inchiriere, referitoare la folosinta spatiului conform destinatiei, conditiile de intretinere, pastrare si predare a spatiului la incetarea locatiunii, nu exista si nu se pot atasa clauze de asigurare prin care sa poata fi preluate in asigurare riscuri suplimentare.

Obligatiile Asiguratului: 

               Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de raspundere Civila Legala a CHIRIASULUI fata de PROPRIETARUL imobilului inchiriat, de la GROUPAMA Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a chiriasului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse proprietarului, ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, in perioada asigurata, prin care devine raspunzator fata de proprietar in baza contractului de inchiriere, referitoare la folosinta spatiului conform destinatiei, conditiile de intretinere, pastrare si predare a spatiului la incetarea locatiunii, sunt:

  • sa raspunda corect si in intregime la intrebarile prevazute in declaratia de asigurare;
  • sa plateasca primele de asigurare in cuantumul si la termenele prevazute in polita;
  • sa instiinteze in scris asiguratorul, in termen de 10 zile lucratoare, despre producerea oricarui eveniment care ar putea duce la aparitia unei pretentii de despagubire;
  • sa incheie un contract de inchiriere valabil cu proprietarul imobilului;
  • sa notifice asiguratorul despre orice pretentii de despagubire primita pe parcursul valabilitatii politei de asigurare;
  • sa instiinteze asiguratorul imediat de orice actiune in instanta pornita impotriva sa, avand ca obiect despagubiri solicitate de proprietar;
  • sa transmita in cel mai scurt timp posibil informatiile, documentele si actele solicitate de asigurator necesare stabilirii cauzelor, imprejurarilor producerii prejudiciului precum si cuantumului despagubirilor;
  • sa nu faca nici o plata sau promisiune de plata fara acordul scris al asiguratorului;
  • sa conserve dreptul de regres al asiguratorului impotriva celor vinovati de producerea pagubei;
  • nerespectarea obligatiilor asiguratului stipulate in polita, exonereaza asiguratorul de obligatia de a acorda despagubiri in cazul producerii riscului asigurat.
Obligatiile Asiguratorului: 

               Principalele obligatii, pe care GROUPAMA Asigurari S.A. le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de raspundere Civila Legala a CHIRIASULUI fata de PROPRIETARUL imobilului inchiriat, pentru asigurarea raspunderii civile a chiriasului in calitate de asigurat, pentru prejudicii produse proprietarului, ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, in perioada asigurata, prin care devine raspunzator fata de proprietar in baza contractului de inchiriere, referitoare la folosinta spatiului conform destinatiei, conditiile de intretinere, pastrare si predare a spatiului la incetarea locatiunii, sunt:

  • sa puna la dispozitia asiguratului sau contractantului asigurarii informatii complete si corecte in legatura cu polita de asigurare, atat inaintea incheierii, cat si pe durata derularii acestuia;
  • sa elibereze, la cerere, un duplicat al politei de asigurare, in cazul in care originalul a fost pierdut sau distrus;
  • sa pastreze confidentialitatea informatiei despre asigurat, de care a luat cunostinta in procesul asigurarii;
  • sa primeasca avizarile de dauna;
  • sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurati / pagubiti;
  • sa emita oferte de despagubire;
  • sa plateasca despagubirile cuvenite celor in drept la termenele stabilite;
  • sa ramburseze asiguratului cheltuielile aferente limitarii pagubelor legate de producerea evenimentului asigurat.
Procedura Daune: 
  • Constatarea si evaluarea pagubelor se fac de catre asigurator, impreuna cu asiguratul, direct sau prin imputerniciti, inclusiv prin experti, daca s-a convenit in acest mod de cele doua parti.
  • despagubirile se stabilesc pe baza conventiei dintre asigurat, persoana pagubita si asigurator (pe cale amiabila) sau prin hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila pronuntata conform legislatiei din Romania.
  • Culpa poate fi determinata si printr-o expertiza extrajudiciara efectuata de un expert autorizat in conditiile legii.
  • Stabilirea despagubirilor pe baza intelegerii dintre parti (pe cale amiabila) se poate face numai daca, din actele intocmite de cel care executa expertiza si / sau din documentele prezentate de asigurat si / sau cele existente in dosarul de dauna, rezulta cu certitudine atat raspunderea civila a acestuia pentru producerea pagubelor cat si cauzele si intinderea prejudiciului si persoana pagubita.
  • In cazul producerii riscului asigurat, in situatia in care partile nu se inteleg asupra cuantumului despagubirii, suma din despagubire care nu face obiectul litigiului va fi platita de asigurator inainte ca litigiul sa se fi solutionat prin negocieri sau de catre instanta judecatoreasca.
  • Despagubirea nu poate depasi suma asigurata, nici cuantumul pagubei, stabilit in baza actelor justificative.
  • Daca asigurarea s-a incheiat cu fransiza, asiguratorul este raspunzator numai pentru partea ce depaseste cuantumul fransizei.
  • In cazul platii unei despagubiri, asiguratorul are dreptul de a compensa ratele de prima ce i se datoreaza pana la sfarsitul perioadei de asigurare prin scaderea acestora din valoarea despagubirilor cuvenite.
  • In toate cazurile in care au fost prejudiciate mai multe persoane si suma prejudiciilor acestora depaseste Limita raspunderii asiguratorului pe cererea de despagubire mentionata in polita, despagubirile se acorda in limita acestei sume, proportional cu prejudiciul suferit de fiecare persoana, daca asiguratul si asiguratorul nu convin altfel cu ocazia solutionarii daunei.
  • Daca prejudiciul s-a produs din culpa mai multor persoane, asiguratorul va acorda despagubire numai pentru partea din paguba de care se face raspunzator asiguratul. In astfel de situatii, in cazul in care nu se poate stabili masura raspunderii fiecarei persoane, aceasta se va stabili in cote egale in raport cu numarul partilor implicate in eveniment sau va rezulta din documentele intocmite de experti sau instanta.
  • Asiguratorul este indreptatit sa amane acordarea despagubirii daca, in legatura cu realitatea daunei a fost instituita o cercetare penala, pana la finalizarea acesteia, sau atunci cand exista neconcordante / afirmatii contradictorii intre declaratiile asiguratului / persoanei pagubite si situatia de fapt.
  • Asiguratorul plateste despagubirea nemijlocit celui pagubit cu acordul scris al asiguratului, in masura in care cel pagubit nu a fost despagubit de asigurat. Despagubirea nu poate fi urmarita de creditorii asiguratului.
  • Despagubirea se plateste asiguratului in cazul in care acesta dovedeste ca a despagubit pe cel pagubit, cu conditia ca despagubirea sa fie justificata si recunoscuta de asigurator.
  • Prin plata despagubirii, pe baza de intelegere dintre parti (cale amiabila) sau prin hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila pronuntata in Romania se sting orice pretentii ale asiguratului si ale persoanelor prejudiciate fata de asigurator.
  • Odata cu plata despagubirii, beneficiarul despagubirii va mentiona, in scris, ca a fost despagubit de asigurator pentru prejudiciile suferite si ca nu mai are nici o pretentie, in legatura cu prejudiciul respectiv fata de asigurator.
  • Drepturile persoanelor prejudiciate impotriva celor raspunzatori de producerea prejudiciilor raman nestirbite, potrivit dreptului comun, pentru tot ceea ce depaseste sumele platite de asigurator.
  • Asiguratorul poate fi chemat in judecata de persoanele pagubite in limitele obligatiilor ce-i revin acestuia din polita de asigurare.
  • Dupa fiecare plata de despagubire limita raspunderii asiguratorului pe intreaga perioada de asigurare prevazuta in polita se diminueaza cu suma platita. Asigurarea continua pentru limita raspunderii asiguratorului astfel diminuata.
  • Asiguratorul nu datoreaza despagubire din asigurare daca riscul asigurat a fost produs cu intentie de asigurat, de beneficiarul despagubirii ori de catre un membru din conducerea asiguratului, care lucreaza in aceasta calitate.
  • Daca la data producerii evenimentului asigurat exista si alte polite de asigurare incheiate de asigurat la asiguratori diferiti, care acopera prejudicii ce intra sub incidenta politei de asigurare, asiguratorul plateste despagubiri in baza politei proportional cu Limita raspunderii mentionata pe polita.
  • Termenul de plata a despagubirii este de 15 zile de la data depunerii la asigurator a ultimului document necesar constatarii si evaluarii prejudiciului.

Notificare daune:

Call Center Constatare daune - ALO GROUPAMA -

Tel: 0374 110 110

de LUNI pana VINERI, intre 8:00 – 20:00 -

Diverse: 
  • In cursul valabilitatii politei de asigurare, asiguratorul are dreptul sa efectueze verificari ale informatiilor prezentate de asigurat ori de cate ori considera necesar.
  • Polita de asigurare poate fi modificata oricand in cursul valabilitatii sale prin acordul comun al asiguratorului si asiguratului, modificarea intrand in vigoare la data convenita in scris de catre parti.
  • Orice notificare, comunicare, avizare sau instiintare legata de polita de asigurare se considera efectuata daca va fi transmisa in scris.
  • Respectarea riguroasa si indeplinirea prevederilor prevazute in polita de asigurare, in masura in care se refera la obligatiile care ii revin asiguratului, precum si prezumtia ca declaratiile si raspunsurile asiguratului din declaratia de asigurare, sunt adevarate, vor fi o conditie ce precede orice raspundere care revine asiguratorului.
  • Polita de asigurare poate fi denuntata oricand de asigurat sau asigurator cu o notificare scrisa de 20 de zile calculate de la data primirii notificarii de catre cealalta parte. In cazul in care polita de asigurare este denuntat, asiguratorul va restitui partea din prima de asigurare achitata anticipat retinand prima corespunzatoare perioadei efectiv acoperita prin asigurare (aceasta din urma se va calcula prin retinerea unei parti de 1 / 12 din prima de asigurare anuala pentru fiecare luna sau fractiune de luna de acoperire), daca pana la data denuntarii nu s-au platit si / sau nu au fost avizate evenimente care intra sub incidenta acoperirii acordate prin polita de asigurare.
  • In limita despagubirilor platite asiguratorul se subroga in toate drepturile asiguratului sau beneficiarilor de despagubiri impotriva celor raspunzatori de producerea prejudiciilor / pagubelor.
  • Asiguratul raspunde pentru prejudiciile aduse asiguratorului prin acte care ar impiedica realizarea dreptului de regres. Daca asiguratul renunta la dreptul de regres sau daca, din vina lui, exercitarea acestui drept nu mai este posibila, asiguratorul este eliberat de obligatia de a plati despagubiri pana la limita sumei ce face obiectul dreptului de regres. Daca plata a fost deja efectuata, asiguratul este obligat sa restituie despagubirile acordate de asigurator.
  • Dreptul la actiune privind solicitarea de despagubiri in baza politei de asigurare se stinge in termen de 2 ani de la data expirarii termenului stabilit pentru plata despagubirilor.
  • In vederea protejarii asiguratilor, beneficiarilor asigurarii si tertelor persoane pagubite, prin contributia asiguratorilor se constituie Fondul de Garantare, destinat platilor de indemnizatii rezultate din contractele de asigurare facultative si obligatorii incheiate in conditiile Codului civil si Legii nr.136 / 1995 privind asigurarile și reasigurarile in Romania, in cazul constatarii insolvabilitatii asiguratorului.
  • Orice litigiu decurgand din sau in legatura cu aceasta polita de asigurare, inclusiv referitor la valabilitatea, interpretarea, executarea ori desfiintarea sa, se va solutiona potrivit legii romane, de catre instantele de judecata competente din Romania.