PRESTATOR de SERVICII 2024 - ALLIANZ TIRIAC Asigurari - Pitesti - Arges
ROMANIA, Bucuresti, Sector 1, Str. Caderea Bastiliei, nr. 80-84.
relatii.publice@allianztiriac.ro
Tel: 021-208.22.22, 021-208.22.79, 021-208.22.81, 021 20 19 100, 0801 0801 08
Fax: 021-208.22.11
Actuala societate de asigurari ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. a luat fiinta si si-a inceput activitatea in anul 1994 cand renumitul tenismen si om de afaceri Ion Tiriac a a infiintat societatea Asigurari "Ion Tiriac" S.A. cunoscuta ca fosta ASIT. In numai 6 ani de functionare pe piata de asigurari din Romania, prin competenta si seriozitate, ASIT a urcat pana pe locul 2 in topul asiguratorilor din Romania la acea vreme. Urmare a rezultatelor obtinute si soliditatii ASIT, in anul 2000 aceasta a fost integrata in puternicul grup financiar german ALLIANZ, rezultand ceea ce cunoastem astazi - ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. Aceasta noua societate ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. si-a consolidat permanent statutul de societate de asigurari puternica, de incredere, devenind o marca de prestigiu in Romania. In temeiul Tratatului privind functionarea Uniunii Europene care reglementeaza "Libertatea de stabilire si de prestare a serviciilor", ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. este autorizata sa desfasoare activitati pe piata de asigurari din Austria, Belgia, Bulgaria, Cehia, Cipru, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Polonia, Portugalia, Marea Britanie, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Olanda, Ungaria, Islanda, Liechtenstein, Norvegia. ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-017-10.04.2003.
ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. ofera clientilor sai polita de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii pentru asigurarea prejudiciilor provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, prejudicii in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade.
Obiectul politei de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. il constituie, acoperirea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, prejudicii in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade.
Sunt acoperite evenimentele cauzate de asigurat in perioada de valabilitate a politei cu conditia ca persoana prejudiciata sa fi solicitat despagubirea de la asigurat fie in perioada de valabilitate fie in termen de maxim 30 de zile de la expirarea politei de asigurare.
Pentru a putea sa incheie o polita de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
- sa fie persoana fizica autorizata si specializata in prestarea de servicii si executarea de lucrari la sediul propriu sau la domiciliul / sediul clientilor, la comanda acestora, pentru operatiuni de reparare, instalare, montare, intretinere, amenajare, remediere, reconditionare, curatire, igienizare, salubrizare etc. la Cladiri, constructii, echipamente si instalatii actionate electric sau mecanic etc;
- sa fie persoana juridica, inclusiv unitatile teritoriale (punctele de lucru) care / in care se desfasoara tipul de activitati care fac obiectul asigurarii, asociatii profesionale sau orice alte forme de organizare specializate, constituite in mod legal si autorizate pentru prestarea de servicii si executarea de lucrari la bunurile depuse de clienti la sediul executantului sau domiciliul clientilor, pentru operatiuni de instalare, reparare, intretinere, amenajare, reconditionare, prelucrare, curatire, igienizare, salubrizare, vopsire. etc. la Cladiri si alte constructii, instalatii si la alte bunuri detasabile / nedetasabile sau transportabile / netransportabile;
- se includ aici si directorii, actionarii si/sau asociatii, in limp ce actioneaza in aceasta calitate pentru asigurat precum si prepusii asiguratului;
- sa intocmeasca cererea chestionar / declaratia de asigurare care contine informatii esentiale pentru intocmirea politei;
- sa puna la dispozitie asiguratorului documentele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului, avize, autorizatii, licente;
- sa plateasca asiguratorului o suma de bani denumita prima de asigurare in baza politei de asigurare incheiata cu acesta, cu scopul de a fi despagubit in cazul in care a suferit un prejudiciu prin manifestarea unuia sau mai multor riscuri asigurate conform politei;
Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:
- incheierea unei polite noi;
- reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
- alte situatii care presupun schimbari ale informatiilor continute in polita de asigurare;
Principalele informatii care trebuiesc furnizate asiguratorului, prin cererea-chestionar, sunt:
- datele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului;
- particularitati ale activitatii desfasurate: felul activitatii; volumul vanzarilor; informatii referitoare la sedii si angajati; informatii referitoare la serviciile specializate; informatii referitoare la supravegherea activitatii, standarde de calitate;
- istoricul si previziunile de dauna;
- moneda politei;
- limitele de raspundere:
- pe perioada asigurata;
- pe eveniment;
- sublimita pentru pagube materiale, vatamari corporale, invaliditate, deces;
- aria geografica de acoperire: in Romania si / sau in alte tari;
- perioada asigurata;
- fransize;
- optiunea pentru extinderea perioadei de avizare a daunelor;
- modalitatea de plata a primei anuale:
- integral;
- in numarul de rate acceptate de asigurator;
- daca mai exista alte polite similare, valabile, incheiate la alti asiguratori.
Polita de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, poate fi incheiata, de regula, pe o perioada de 12 luni dar, in baza unor aprobari speciale, si pe perioade subanuale.
Raspunderea asiguratorului incepe la data inscrisa in polita de asigurare, dar nu inainte de ora 24:00 a zilei in care s-a platit prima de asigurare cuvenita sau prima rata a acesteia. In cazuri speciale asigurarea poate intra in vigoare la data si ora emiterii politei daca acest fapt este consemnat expres in scris in polita de asigurare.
Sunt acoperite evenimentele cauzate de asigurat in perioada de valabilitate a politei cu conditia ca persoana prejudiciata sa fi solicitat despagubirea de la asigurat fie in perioada de valabilitate fie in termen de maxim 30 de zile de la expirarea politei de asigurare.
Raspunderea asiguratorului inceteaza:
- la ora si ziua inscrise in polita de asigurare;
- la data in care s-a platit intreaga limita de raspundere inainte de data expirarii politei de asigurare;
- prin suspendarea sau anularea autorizatiei de functionare a asiguratului;
- cu acordul ambelor parti;
- prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
- ìn caz de forta majora;
- prin desfiintarea de drept a politei in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale.
Polita de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, isi exercita acoperirea numai pentru activitatea profesionala a asiguratului desfasurata exclusiv pe teritoriul Romaniei.
Asigurat pe polita de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, poate sa fie:
- persoana fizica autorizata si specializata in prestarea de servicii si executarea de lucrari la sediul propriu sau la domiciliul / sediul clientilor, la comanda acestora, pentru operatiuni de reparare, instalare, montare, intretinere, amenajare, remediere, reconditionare, curatire, igienizare, salubrizare etc. la Cladiri, constructii, echipamente si instalatii actionate electric sau mecanic etc;
- persoana juridica, inclusiv unitatile teritoriale (punctele de lucru) care / in care se desfasoara tipul de activitati care fac obiectul asigurarii, asociatii profesionale sau orice alte forme de organizare specializate, constituite in mod legal si autorizate pentru prestarea de servicii si executarea de lucrari la bunurile depuse de clienti la sediul executantului sau domiciliul clientilor, pentru operatiuni de instalare, reparare, intretinere, amenajare, reconditionare, prelucrare, curatire, igienizare, salubrizare, vopsire. etc. la Cladiri si alte constructii, instalatii si la alte bunuri detasabile / nedetasabile sau transportabile / netransportabile;
- se includ aici si directorii, actionarii si/sau asociatii, in limp ce actioneaza in aceasta calitate pentru asigurat precum si prepusii asiguratului;
Contractant poate fi entitate publica sau privata, parte care se angajeaza juridic in numele producatorului, prin incheierea politei de asigurare cu asiguratorul.
Beneficiar al asigurarii (client):
- persoana fizica sau juridica, destinatara a serviciilor prestate si care sufera un prejudiciul (vatamari corporale / pagube la bunuri), cauzat de fapte ilicite culpabile savarsite in perioada asigurata de asigurat / persoanele pentru care acesta raspunde legal.
Suma asigurata reprezinta limita maxima in baza careia asiguratorul poate acorda despagubiri celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.
Raspunderea asiguratorului se angajeaza numai ca urmare a producerii evenimentelor asigurate, din desfasurarea activitatii specifice mentionate in polita de asigurare.
Limita raspunderii asiguratorului (inclusiv cheltuielile de judecata) este:
- pe eveniment: valoarea pe eveniment prevazuta in polita de asigurare;
- pe perioada asigurata: valoarea raspunderii pe perioada asigurata prevazuta in polita de asigurare, indiferent de numarul evenimentelor asigurate produse.
In cadrul limitei raspunderii asiguratorului se poate stabili si o sublimita a raspunderii pentru:
- pagube materiale;
- vatamari corporale, din care:
- sublimita pe persoana pentru deces;
- sublimita pe persoana pentru invaliditate permanenta;
- sublimita pe persoana pentru incapacitate temporara de munca;
Dupa fiecare despagubire acordata, limita raspunderii stabilita pe perioada asigurata se reduce cu suma platita drept despagubire, asigurarea continuand pentru suma ramasa, prima de asigurare pentru perioada ramasa pana la expirarea politei ramanand neschimbata.
La cererea asiguratului, limita raspunderii poate fi reintregita, contra platii diferentei de prima corespunzatoare, cu aprobarea asiguratorului si introducerea obligatorie a unei fransize deductibile de 10 % din suma asigurata.
Prima de asigurare se stabileste potrivit tarifului de prime al asiguratorului, pe baza cifrei de afaceri comunicata de asigurat.
In cazul in care limita de raspundere asigurata este stabilita:
- in lei, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc si se platesc in lei;
- in valuta convertibila, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc in valuta convertibila si se platesc in valuta sau, in lei la cursul de schimb BNR din data platii.
Prima de asigurare se achita anticipat si integral, pentru perioada de asigurare mentionata in polita, sau in rate, din care prima rata se plateste inainte de intrarea in vigoare a politei, iar urmatoarele pana la datele scadente mentionate in aceasta. Cuantumul si termenele de plata ale primelor de asigurare sunt cele mentionate in polita de asigurare.
Asiguratorul nu are obligatia de a-i notifica asiguratului datele de scadenta ale primelor de asigurare.
Polita de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.
Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, sunt:
- Asiguratorul acorda despagubiri in limitele raspunderii mentionate in polita de asigurare pentru:
- sumele pe care asiguratul este obligat sa le plateasca cu titlu de daune pentru prejudicii, provocate din culpa sa clientilor, constind in vatamari corporale, deces si/sau pagube la bunuri;
- cheltuielile de judecata facute de reclamant pentru indeplinirea formalitatilor legale in vederea obligarii asiguratului la plata despagubirilor, daca asiguratul a fost obligat prin hotarare judecatoreasca la plata acestora;
- cheltuielile de judecata facute de asigurat in procesul civil, daca a fost obligat la desdaunare;
- In cazul prejudiciilor constand in pagube la bunurile apartinand clientilor asiguratului, riscurile acoperite prin polita se refera exclusiv la:
- incendiu, explozie, inundatie, caderi de corpuri, produse ca urmare a culpei asiguratului constand in ruina edificiului, fapta lucrurilor apartinand asiguratului, faptele prepusilor asiguratului si care au drept consecinta directa avarierea, distrugerea, disparitia bunurilor incredintate de clienti asiguratului;
- manevrarea defectuoasa a bunurilor de catre prepusii asiguratului care are drept consecinta avariere, distrugerea, disparitia bunurilor clientilor;
- furtul bunurilor, daca savarsirea furtului s-a datorat culpei asiguratului, prin neluarea masurilor necesare de asigurare a integritatii bunurilor de catre asigurat.
- Riscurile de mai sus sunt acoperite in conditiile in care prejudiciile s-au produs pe perioada de timp cat bunul apartinand clientului s-a aflat la locatia asiguratului mentionata in polita de asigurare.
- avarierea, distrugerea altor bunuri decat cele care fac obiectul prestatiei propriu–zise a asiguratului cu respectarea urmatoarelor conditii:
- prejudiciile sa fie cauzate de fapta lucrurilor si fapta proprie (neglijenta, imprudenta) a asiguratului;
- prejudiciile sa fie produse in timpul cit asiguratul se afla la locatia clientului;
Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, sunt:
- asiguratorul nu acorda despagubiri pentru sau decurgand din:
- orice raspunderi ale asiguratului care exced raspunderii civile legale, adica orice prejudiciu decurgind din actiunea asiguratului asupra bunului privit ca obiect al prestatiei (prejudicii produse in timpul executarii operatiilor de reparatii, testari / verificari, probe, spalare, montare, vopsire etc);
- pretentii de despagubire pentru prejudicii datorate erorilor profesionale, neexecutarii sau executarii necorespunzatoare a obligatiilor contractuale de catre asigurat;
- pretentii de despagubiri pentru prejudicii produse ca urmare a nerespectarii de catre client a indicatiilor si masurilor impuse de asigurat in vederea desfasurarii activitatii sale in bune conditii.
- daune avizate de catre clientii asiguratului dupa termenul de 30 de zile de la expirarea politei;
- pretentii de despagubire pentru avarierea bunurilor incredintate de client asiguratului, pentru care nu exista documente doveditoare privind prestarea serviciului;
- pretentii de despagubire pentru avarierea bunurilor apartinind clientilor (exclus obiectul muncii), pentru care nu exista documente doveditoare privind prestarea serviciului;
- pretentii de despagubire decurgind din disparitia bunurilor clientilor ca urmare a furtului produs cu participarea prepusilor asiguratului (intentie);
- prejudicii provocate de incendiu, explozie, inundatie, furt, pentru care asiguratul nu se face culpabil (riscuri acoperite prin alte tipuri de polite de asigurare).
La polita de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, nu exista si nu se pot atasa clauze de asigurare prin care sa poata fi preluate in asigurare riscuri suplimentare.
Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii de la ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, sunt:
- sa tina o evidenta corecta a tuturor serviciilor prestate si sa pastreze aceste evidente astfel incat ele sa poata fi puse la dispozitia asiguratorului sau a reprezentantilor numiti ai acestuia, in masura in care ele pot avea o legatura cu eventuale pretentii de despagubire;
- sa notifice asiguratorul in termen de 48 de ore de la data la care a luat la cunostinta de existenta oricarei actiuni promovata impotriva sa de persoanele pagubite, avand ca obiect pretentii in legatura cu activitatea desfasurata de asigurat;
- sa transmita asiguratorului orice reclamatie primita, tinandu-l la curent cu evolutia evenimentelor;
- sa nu faca nici o plata, sa nu-si asume nici o obligatie si sa nu faca nici o alta cheltuiala in legatura cu pretentiile persoanelor prejudiciate, fara acordul asiguratorului.
Principalele obligatii, pe care ALLIANZ TIRIAC Asigurari S.A. le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, sunt:
- sa puna la dispozitia asiguratului sau contractantului asigurarii informatii complete si corecte in legatura cu polita de asigurare, atat inaintea incheierii, cat si pe durata derularii acestuia;
- sa elibereze, la cerere, un duplicat al politei de asigurare, in cazul in care originalul a fost pierdut sau distrus;
- sa pastreze confidentialitatea informatiei despre asigurat, de care a luat cunostinta in procesul asigurarii;
- sa primeasca avizarile de dauna;
- sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurati / pagubiti;
- sa emita oferte de despagubire;
- sa plateasca despagubirile cuvenite celor in drept la termenele stabilite;
- sa ramburseze asiguratului cheltuielile aferente limitarii pagubelor legate de producerea evenimentului asigurat.
- Constatarea si evaluarea despagubirilor se fac de catre asigurator (direct sau prin imputerniciti) impreuna cu asiguratul (sau cu imputernicitii acestuia).
- despagubirile platite de asigurator, inclusiv cheltuielile prevazute, nu pot depasi limita maxima a raspunderii asumate prin polita.
- Cuantumul despagubirilor ce urmeaza a fi platite de catre asigurator se stabileste fie pe baza intelegerii amiabile dintre asigurator si societatea sau tertul prejudiciat fie prin hotarare judecatoreasca.
- Intelegerea intervenita numai intre persoanele asigurate si societatea sau tertul pagubit, cu privire la cuantumul daunelor, nu este opozabila asiguratorului si nu-l obliga pe acesta la plata.
- despagubirile se platesc in moneda in care s-a stabilit limita raspunderii, dar, in toate cazurile, facturile in lei se platesc in lei.
- Asiguratorul plateste despagubirile in termen de 30 de zile de la data primirii documentatiei complete, necesare stabilirii cauzelor si imprejurarilor producerii prejudiciului precum si intinderii acestuia.
- Asiguratorul este indreptatit sa amane plata despagubirilor daca, in legatura cu realitatea producerii daunei, a fost initiata o cercetare penala.
Centrul de daune
Suna la 021.20.19.180 (1) (apelabil din reteaua Romtelecom)
sau
Formeaza tasta * (steluta) urmata de 21.20.19.18 (apelabil din reteaua Orange)
Program: de LUNI pana VINERI, intre orele 8:00 si 20:00
Fax: 0213.167.019
- Daca se constata ca asiguratul a dat raspunsuri inexacte si incomplete cu privire la datele luate in considerare la incheierea asigurarii, ori ca acestea s-au modificat ulterior si nu s-a facut comunicarea prevazuta, se procedeaza astfel:
- inainte de producerea evenimentului asigurat:
- in cazul in care situatia comporta reducerea primei de asigurare calculate si platite, reducerea de prima se calculeaza cu efect de la data constatarii situatiei reale;
- in cazul in care se impune majorarea primei de asigurare calculate si platite, limita raspunderii se considera redusa de drept de la inceputul asigurarii, respectiv de la data cand a intervenit modificarea, corespunzator raportului dintre primele calculate si platite si primele care, cunoscandu-se exact imprejurarile, ar fi fost cuvenite potrivit tarifului (majorarea sumei asigurate pentru perioada ramasa pana la expirarea asigurarii se poate face, la cererea asiguratului, prin plata diferentei de prima);
- in cazul in care situatia exclude, potrivit politei de asigurare, continuarea asigurarii, polita se reziliaza de la data cand a intervenit modificarea, iar primele de asigurare platite pentru perioada ulterioara incetarii se restituie;
- in cazul in care, cunoscandu-se exact imprejurarile, asiguratorul nu ar fi incheiat asigurarea, polita se anuleaza, iar primele de asigurare platite se restituie integral;
- dupa producerea evenimentului asigurat, asiguratorul are dreptul:
- sa reduca cuantumul despagubirilor cuvenite, corespunzator raportului dintre primele calculate in polita si primele care, cunoscandu-se exact imprejurarile, ar fi fost cuvenite;
- sa refuze plata despagubirilor, daca fata de acele imprejurari, polita de asigurare nu s-ar fi incheiat, restituind primele de asigurare platite, mai putin taxele si spezele bancare de remitere.
- in cazurile prevazute la primul paragraf asiguratorul va notifica imediat asiguratul in legatura cu situatia intervenita.
- inainte de producerea evenimentului asigurat:
- Pe perioada de valabilitate a politei de asigurare, aceasta poate fi modificata prin acordul partilor, denutata sau reziliata. Denuntarea politei de asigurare se poate efectua de catre una din parti numai cu notificarea scrisa prealabila a celeilalte parti, care trebuie facuta cu cel putin 20 de zile calendaristice inainte ca denuntarea sa-si produca efectele.
- Pentru stabilirea diferentelor de prime de restituit sau de incasat se procedeaza astfel:
- pentru restituiri: asiguratorul retine primele de asigurare pentru perioada expirata, pe luni de asigurare (minimum trei), pentru fiecare luna - 1/10 din prima anuala, iar restul se restituie;
- pentru incasari: se calculeaza primele de asigurare pentru perioada ramasa pana la expirare pe luni de asigurare, in proportie de 1/12 din prima anuala. Fiecare luna de asigurare inceputa se considera luna intreaga.
- despagubirile platite in baza politei de asigurare vor fi in excedent fata de despagubirile platite de oricare alt asigurator in baza oricarei alte polite de asigurare in vigoare care acopera aceleasi riscuri.
- In limita despagubirilor platite, asiguratorul este subrogat in toate drepturile asiguratului contra persoanelor raspunzatoare de producerea sau marirea pagubelor, cu conditia ca acestea sa nu fie asiguratul.
- Legea aplicabila ppolitei de asigurare este legea romana.
- Orice litigiu in legatura cu prevederile politei de asigurare se solutioneza de instantele de judecata competente.