PRESTATOR de SERVICII 2024 - GENERALI Romania Asigurare - Reasigurare - Pitesti - Arges

asigurari generali romania prestator servicii terti pitesti arges

ROMANIA, BUCURESTI, Sector 1, Piata Charles de Gaulle, nr. 15, etajele 6 si 7.

office@generali.ro

Tel:   021.207.00.08, 021.312.36.35

Fax:   021.312.37.20

               GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA este o societate de asigurari cu traditie si un istoric indelungat pe meleagurile romanesti. In 1835 era infiintata, la Braila, prima sucursala a grupului Generali, in Romania. In 1935 societatea isi muta sediul la Bucuresti si isi schimba denumirea in GENERALA - Societate Romana de Asigurari Generale. In anul 1948, datorita contextului politic, Grupul Generali este fortat sa se retraga de pe piata est-europeana si, implicit, din Romania. Dupa o pauza de 45 de ani, in anul 1993 Generali revine pe piata din Romania. Astfel, se infiinteaza societatea Generala Asigurari S.A., avand capital mixt italiano-roman, actionarii fiind Assicurazioni Generali (51%) si alte 4 companii romanesti, activitatea vizand in principal asigurarile generale. In anul 1999, Generali Holding Vienna preia pachetul majoritar de actiuni, iar numele companiei devine GENERALI Asigurari. In anul 2011, Generali Asigurari si Ardaf fuzioneaza dand nastere unei noi companii, cunoascuta astazi ca Generali Romania, o companie mai puternica in piata romaneasca de asigurari. Generali Romania este prezenta in toate orasele importante ale tarii, cu peste 88 de agentii si puncte de lucru, reusind in fiecare zi sa protejeze in mod activ si sa imbunatateasca calitatea vietii oamenilor. GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-002-10.04.2003.

Aspecte Generale: 

GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA detine in portofoliu polita de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii pentru asigurarea prejudiciilor provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, prejudicii in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade.

Obiectul Asigurarii: 

              Obiectul politei de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA il constituie, acoperirea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, prejudicii in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade.

              Evenimentul asigurat este prejudiciul (vatamari corporale si pagube materiale constand in deteriorarea sau distrugerea de bunuri) si care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:

  • este inregistrat de beneficiarul serviciilor prestate;
  • este produs in perioada asigurata si limitele teritoriale precizate in polita de asigurare;
  • este cauzat de produsele cu defecte puse in circulatie de catre asigurat;
  • este reclamat asiguratului / asiguratorului in maximum 3 ani de la data expirarii valabilitatii politei de asigurare, conform mentiunilor din polita de asigurare.

              Prejudiciile care indeplinesc cumulativ conditiile de mai sus si care pot fi atribuite:

  • aceleiasi cauze (defect, eroare de proiectare, productie, instructiune de utilizare, etichetare);
  • furnizarii si / sau punerii in circulatie a acelorasi produse sau a produselor care prezinta aceleasi defecte;

              vor fi considerate un singur eveniment asigurat iar data producerii primului prejudiciu va fi considerata data producerii evenimentului asigurat.

Conditii de Preluare in Asigurare: 

              Pentru a putea sa incheie o polita de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  • sa fie persoana fizica autorizata si specializata in prestarea de servicii si executarea de lucrari la sediul propriu sau la domiciliul / sediul clientilor, la comanda acestora, pentru operatiuni de reparare, instalare, montare, intretinere, amenajare, remediere, reconditionare, curatire, igienizare, salubrizare etc. la Cladiri, constructii, echipamente si instalatii actionate electric sau mecanic etc;
  • sa fie persoana juridica, inclusiv unitatile teritoriale (punctele de lucru) care / in care se desfasoara tipul de activitati care fac obiectul asigurarii, asociatii profesionale sau orice alte forme de organizare specializate, constituite in mod legal si autorizate pentru prestarea de servicii si executarea de lucrari la bunurile depuse de clienti la sediul executantului sau domiciliul clientilor, pentru operatiuni de instalare, reparare, intretinere, amenajare, reconditionare, prelucrare, curatire, igienizare, salubrizare, vopsire. etc. la Cladiri si alte constructiiinstalatii si la alte bunuri detasabile / nedetasabile sau transportabile / netransportabile;
    • se includ aici si directorii, actionarii si/sau asociatii, in limp ce actioneaza in aceasta calitate pentru asigurat precum si prepusii asiguratului;
  • sa intocmeasca cererea chestionar / declaratia de asigurare care contine informatii esentiale pentru intocmirea politei;
  • sa puna la dispozitie asiguratorului documentele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului, avize, autorizatii, licente;
  • sa plateasca asiguratorului o suma de bani denumita prima de asigurare in baza politei de asigurare incheiata cu acesta, cu scopul de a fi despagubit in cazul in care a suferit un prejudiciu prin manifestarea unuia sau mai multor riscuri asigurate conform politei;

              Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:

  • incheierea unei polite noi;
  • reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
  • alte situatii care presupun schimbari ale informatiilor continute in polita de asigurare;

             Principalele informatii care trebuiesc furnizate asiguratorului, prin cererea-chestionar, sunt:

  • datele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului;
  • particularitati ale activitatii desfasurate: felul activitatii; volumul vanzarilor; informatii referitoare la sedii si angajati; informatii referitoare la serviciile specializate; informatii referitoare la supravegherea activitatii, standarde de calitate;
  • istoricul si previziunile de dauna;
  • moneda politei;
  • limitele de raspundere:
    • pe perioada asigurata;
    • pe eveniment;
    • sublimita pentru pagube materiale, vatamari corporale, invaliditate, deces;
  • aria geografica de acoperire: in Romania si / sau in alte tari;
  • perioada asigurata;
  • fransize;
  • optiunea pentru extinderea perioadei de avizare a daunelor;
  • modalitatea de plata a primei anuale:
    • integral;
    • in numarul de rate acceptate de asigurator;
  • daca mai exista alte polite similare, valabile, incheiate la alti asiguratori.
Perioada Asigurata: 

             Polita de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, poate fi incheiata, de regula, pe o perioada de 12 luni dar, in baza unor aprobari speciale, si pe perioade subanuale.

             Raspunderea asiguratorului incepe la data inscrisa in polita de asigurare, dar nu inainte de ora 24:00 a zilei in care s-a platit prima de asigurare cuvenita sau prima rata a acesteia. In cazuri speciale asigurarea poate intra in vigoare la data si ora emiterii politei daca acest fapt este consemnat expres in scris in polita de asigurare.

             Asiguratorul acopera si cererile de despagubire transmise asiguratului / asiguratorului, ulterior expirarii politei de asigurare, intr-un termen de maximum 36 de luni cu aplicarea dupa caz a prevederilor privind termenul de prescriptie prevazut de Codul Civil Roman, dar generate de fapte culpabile notificate asiguratorului de catre asigurat in perioada asigurata (precizand serviciile furnizate, descrierea faptelor culpabile, data luarii la cunostinta, partile implicate, natura prejudiciilor potentiale).

             Raspunderea asiguratorului inceteaza:

  • la ora si ziua inscrise in polita de asigurare;
  • la data in care s-a platit intreaga limita de raspundere inainte de data expirarii politei de asigurare;
  • prin suspendarea sau anularea autorizatiei de functionare a asiguratului;
  • cu acordul ambelor parti;
  • prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
  • ìn caz de forta majora;
  • prin desfiintarea de drept a politei in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale.
Teritorialitate: 

              Polita de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, isi exercita acoperirea numai pentru activitatea profesionala a asiguratului desfasurata exclusiv pe teritoriul Romaniei.

Asiguratul: 

                Asigurat pe polita de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, poate sa fie:

  • persoana fizica autorizata si specializata in prestarea de servicii si executarea de lucrari la sediul propriu sau la domiciliul / sediul clientilor, la comanda acestora, pentru operatiuni de reparare, instalare, montare, intretinere, amenajare, remediere, reconditionare, curatire, igienizare, salubrizare etc. la Cladiri, constructii, echipamente si instalatii actionate electric sau mecanic etc;
  • persoana juridica, inclusiv unitatile teritoriale (punctele de lucru) care / in care se desfasoara tipul de activitati care fac obiectul asigurarii, asociatii profesionale sau orice alte forme de organizare specializate, constituite in mod legal si autorizate pentru prestarea de servicii si executarea de lucrari la bunurile depuse de clienti la sediul executantului sau domiciliul clientilor, pentru operatiuni de instalare, reparare, intretinere, amenajare, reconditionare, prelucrare, curatire, igienizare, salubrizare, vopsire. etc. la Cladiri si alte constructiiinstalatii si la alte bunuri detasabile / nedetasabile sau transportabile / netransportabile;
    • se includ aici si directorii, actionarii si/sau asociatii, in limp ce actioneaza in aceasta calitate pentru asigurat precum si prepusii asiguratului;

               Contractant poate fi entitate publica sau privata, parte care se angajeaza juridic in numele producatorului, prin incheierea politei de asigurare cu asiguratorul.

               Beneficiar al asigurarii (client):

  • persoana fizica sau juridica, destinatara a serviciilor prestate si care sufera un prejudiciul (vatamari corporale / pagube la bunuri), cauzat de fapte ilicite culpabile savarsite in perioada asigurata de asigurat / persoanele pentru care acesta raspunde legal.
Suma Asigurata: 

              Suma asigurata reprezinta limita maxima in baza careia asiguratorul poate acorda despagubiri celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.

              Raspunderea asiguratorului se angajeaza numai ca urmare a producerii evenimentelor asigurate, din desfasurarea activitatii specifice mentionate in polita de asigurare.

              Limita raspunderii asiguratorului (inclusiv cheltuielile de judecata) este:

  • pe eveniment: valoarea pe eveniment prevazuta in polita de asigurare;
  • pe perioada asigurata: valoarea raspunderii pe perioada asigurata prevazuta in polita de asigurare, indiferent de numarul evenimentelor asigurate produse.

              In cadrul limitei raspunderii asiguratorului se poate stabili si o sublimita a raspunderii pentru:

  • pagube materiale;
  • vatamari corporale, din care:
    • sublimita pe persoana pentru deces;
    • sublimita pe persoana pentru invaliditate permanenta;
    • sublimita pe persoana pentru incapacitate temporara de munca;

              Dupa fiecare despagubire acordata, limita raspunderii stabilita pe perioada asigurata se reduce cu suma platita drept despagubire, asigurarea continuand pentru suma ramasa, prima de asigurare pentru perioada ramasa pana la expirarea politei ramanand neschimbata.

              La cererea asiguratului, limita raspunderii poate fi reintregita, contra platii diferentei de prima corespunzatoare, cu aprobarea asiguratorului si introducerea obligatorie a unei fransize deductibile de 10 % din suma asigurata.

Prima de Asigurare: 

                Prima de asigurare se stabileste potrivit tarifului de prime al asiguratorului, pe baza cifrei de afaceri comunicata de asigurat.

                In cazul in care limita de raspundere asigurata este stabilita:

  • in lei, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc si se platesc in lei;
  • in valuta convertibila, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc in valuta convertibila si se platesc in valuta sau, in lei la cursul de schimb BNR din data platii.

                Prima de asigurare se achita anticipat si integral, pentru perioada de asigurare mentionata in polita, sau in rate, din care prima rata se plateste inainte de intrarea in vigoare a politei, iar urmatoarele pana la datele scadente mentionate in aceasta. Cuantumul si termenele de plata ale primelor de asigurare sunt cele mentionate in polita de asigurare.

                Asiguratorul nu are obligatia de a-i notifica asiguratului datele de scadenta ale primelor de asigurare.

Sistemul de Fransize: 

              Polita de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.

Riscuri Asigurate Standard: 

               Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, sunt:

  • Asiguratorul acorda despagubiri in limitele raspunderii mentionate in polita de asigurare pentru:
    • sumele pe care asiguratul este obligat legal sa le plateasca clientilor, ca urmare a producerii evenimentelor asigurate decurgand exclusiv din activitatea specificata in polita.
    • cheltuielile de judecata facute de persoana pagubita pentru indeplinirea formalitatilor legale in vederea obligarii asiguratului la plata despagubirilor, daca asiguratul a fost obligat la despagubire prin hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila data intr-un proces in care acesta a fost parte cu acordul asiguratorului, ori daca asiguratorul nu a platit despagubiri pe cale amiabila;
    • cheltuielile efectuate, cu acordul scris al asiguratorului, in vederea reconstituirii, refacerii sau inlocuirii documentelor originale, predate de client asiguratului, in vederea exercitarii activitatii specifice, in limita a 5 % din limita raspunderii pe eveniment si numai daca aceste documente s-au pierdut, distrus sau deteriorat din vina asiguratului.
Riscuri Excluse: 

               Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, sunt:

  • Asiguratorul nu acorda despagubiri:
    • Pentru daune sau vatamari corporale ori deces provocate unei terte parti in mod intentionat de asigurat, inclusiv de prepusii sai, si nici pentru daune provenind din indiferenta deliberata, constienta si intentionata a conducerii administrative sau tehnice a asiguratului de a lua toate masurile rezonabile pentru a le preveni (culpa grava);
    • Ca urmare a pretentiilor formulate de:
      • asigurat, pentru propriile sale vatamari sau pentru pagube produse propriilor bunuri ori bunurilor inchiriate sau imprumutate si aflate in grija, custodia sau controlul asiguratului;
      • sotul / sotia, rudele si afinii de gradul I si ll ai asiguratului;
      • persoanele aflate in intretinerea asiguratului;
    • Pentru pretentii de despagubire formulate pentru daune produse ca urmare a comiterii unei infractiuni;
    • Pentru amenzi de orice fel, penalitati, dobanzi, cheltuieli de judecata la plata carora ar fi obligat prin hotarare penala asiguratul, incusiv prepusii acestuia, si nici pentru cheltuieli de executare silita a hotararilor penale privind plata despagubirilor;
    • Pretentii de despagubire formulate ca urrnare a unei hotarari judecatoresti, intelegeri amiabile, sentinte arbitrale sau orice proceduri legale pronuntate de o instanta din SUA si / sau Canada;
    • Pentru pretentii de despagubiri decurgand din raspunderea civila a prestatorilor de servicii, raspunderi civile profesionale, raspunderea administratorilor si a directorilor executivi;
    • Pentru daune provocate de asigurat, inclusiv prepusii acestuia, in timp ce acestia se aflau sub influenta bauturilor alcoolice, drogurilor, narcoticelor sau substantelor halucinogene interzise de lege, ingerate in mod voluntar;
    • Pentru salarii, pensii, retributil ori altfel de remuneratii, tratamente medicale si ajutoare sociale, in cazul incapacitatii de munca pe care persoanele vatamate le incaseaza potrivit sistemului de asigurari sociale si de sanatate;
    • Pentru pretentiile formulate de o terta persoana fata de asigurat constand in: incalcarea dreptului la proprietate intelectuala, distrugerea sau disparitia banilor, hartiilor de valoare, documentelor si / sau actelor cu valoare statistica, contabila, stiintifica sau istorica, obiectelor si colectiilor de patrimoniu, bijuteriilor si pietrelor pretioase;
    • Pentru daune produse de sau in legatura cu intreruperea activitatii mentionate in polita de asigurare si / sau in cererea - chestionar, ca urmare a unor evenimente asigurabile printr-o polita de asigurare a patrimoniului (Cladiri, utilaje, Stocuri, echipamente) pentru riscul de incendiu ei alte pericole asociate si / sau riscul de Avarii accidentale, sau ca urrnare a masurilor sanctionatorii dispuse de organismele abilitate in conditiile Iegii;
    • Pentru vatamari corporale cauzate de transmiterea unor boli de catre asigurat;
    • Pentru prejudicii provocate de campurile electromagnetice generate de producerea ei / sau distribulrea de energie, telecomunicatii, inclusiv telefonie mobila, producerea sau distributia de Aparatura utilizata in telecomunicatii mobile, medicina nucleara sau alte echipamente care utilizeaza sau produc radiatii;
    • Pentru prejudicii cauzate direct sau indirect de sau prin efectul de poluare a aerului, apei, solului sau subsolului, indiferent de cauzele care il genereaza, precum ei de indepartarea, reducerea sau curatarea substantelor infiltrate, poluante sau contaminante;
    • Pentru prejudicii sau daune cauzate, produse sau agravate, direct sau indirect de sau ca o consecinta a razboiului, invaziei, actiunii unui dusman extern, ostilitatilor (indiferent daca a fost declarat razboi sau nu) razboiului civil, rebeliuni, revolutiei, conspiratiei, insurectiei, rascoalei, rasvratiri militare cu sau fara uzurparea puterii, legii martiale, actelor persoanelor rauvoitoare care actioneaza in numele sau in legatura cu orice organizatie politica, confiscarl, nationalizari, exproprieri, sechestrari, rechizitionari distrugeri sau avarieri din ordinul oricarui guvern de drept sau de fapt sau oricarei autoritati publice, grevei, grevei patronale, revoltei, tulburarilor civile, actelor teroriste ori sabotajului, actelor de vandalism;
    • Pentru pretentiile formulate pentru daunele produse in timpul comiterii unor fapte care fac obiectul unui proces penal;
    • Pentru prejudicii cauzate de azbest, inclusiv de substante sau produse ce contin azbest, de siliciu sau bioxid de siliciu, uree formaldehidica, tutun, materiale explozibile, materiale contraceptive;
    • Prejudicii cauzate direct sau indirect de: testarea, modificarea, dobandirea, castigarea, procesarea, fabricarea, manuirea, distributia, depozitarea, aplicarea, utilizarea in orice mod, totala sau partiala a unor parti din corpul uman (de exemplu, dar nelimitandu-se la: tesuturi, celule, organe, transplanturi, sange, urina, excremente ori secretii) precum si a oricaror derivate din acestea ori a produselor de biosinteza;
    • Pentru prejudicii cauzate de mucegai, ciuperci (fungus), bacterii;
    • Pentru prejudicii cauzate de fabricarea / comercializarea produselor nefinalizate conform procesului tehnologic, falsificate ori contrafacute
    • Pentru daune produse de asigurat societatilor care pot fi considerate ca, raportat la cota de participare la capitalul social, direct sau indirect controleaza, sunt controlate sau sunt asociate cu asiguratul, precum si administratorilor acestora:
    • Pentru orice raspunderi care exced raspunderea civila contractuala a asiguratului decurgand din desfasurarea activitatii specifice mentionate in polita de asigurare;
    • Pentru prejudiciile rezultate ca urmare a desfasurarii activitatii specifice fara avizele / atestatele / autorizarile legale de functionare;
    • Pentru pierderi financiare inregistrate ca urmare a repararii, reconditionarii, inlocuirii sau retragerii de pe piata a unui produs sau parti ele acestuia, ori care a depasit termenul de valabilitate, si / sau orice pierdere economica aparand ca o consecinta a necesitatii unei astfel de operatiuni;
    • Prejudicii rezultate din nemultumirea clientului fata de preturile practicate;
    • Prejudicii cauzate prin folosirea unor echipamente, aparaturi, instalatii neconfonne cu scopul pentru care au fost produse, iesite din uz sau care nu mai corespund normelor tehnice de functionare;
    • Prejudicii cauzate de folosirea aparaturii, echipamentelor sau instalatiilor sau efectuarea activitatilor specifice de catre persoane care nu au pregatirea sau specializarea necesara;
    • Prejudiciile cauzate direct sau indirect de disfunctionalitatile oricarui computer, echipament de procesare a datelor, circuit integrat sau alte echipamente similare, aflat in proprietatea sau uzul asiguratului;
    • Prejudicii cauzate de furtul comis de prepusii asiguratului;
    • Pretentii de despagubire formulate ca urmare a utilizarii necorespunzatoare a produselor sau nerespectarii instructiunilor de catre distribuitorii si / sau consumatorii acestora
    • Pretentiile de despagubiri decurgand din contractul de garantie data de catre asigurat consumatorului;
    • Prejudicii cauzate de erori de operare asupra pieselor sau componentelor supuse interventiei in perioada de garantie sau in perioada de service post garantie;
    • Asiguratorul nu acorda despagubiri pentru:
      • daune morale;
      • pierderi financiare de consecinta (indirecte) (,,Consequential losses");
      • pierderi financiare pure (,,Pure Financial Losses");
      • daune cu caracter punitiv (,,Punitive Damage").
    • Asiguratorul nu acorda indemnizatii nici pentru pretentiile formulate de o terta parte fata de asiguratul care isi desfasoara activitatea in domeniul nuclear / fizica atomica.
Clauze Suplimentare: 

              La polita de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, nu exista si nu se pot atasa clauze de asigurare prin care sa poata fi preluate in asigurare riscuri suplimentare.

Obligatiile Asiguratului: 

               Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, sunt:

  • Asiguratul / contractantul are obligatia de a declara in scris asiguratorului toate imprejurarile esentiale din punctul de vedere al evaluarii riscului, atat la incheierea politei de asigurare (in cererea chestionar), cat si pe parcursul executarii acesteia.
  • In cazul nerespectarii sau a indeplinirii necorespunzatoare a obligatiei de declarare, asiguratorul nu datoreaza despagubirea, exceptand cazul in care se dovedeste ca imprejurarile trecute sub tacere, respectiv nedeclarate, au fost cunoscute de catre asigurator sau nu au contribuit la aparitia evenimentului asigurat.
  • Asiguratul are obligatia sa declare daca are loc o tranzactie, caz in care acoperirea conferita prin polita inceteaza de la data realizarii respectivei tranzactii.
  • Contractantul este obligat la plata primei de asigurare.
  • Contractantul este obligat sa declare, atat la incheierea politei de asigurare, cat si pe intreg parcursul derularii acestuia, existenta altor polite de asigurare pentru aceeasi raspundere, emise de alti asiguratori.
  • Asiguratul / contractantul are obligatia sa avizeze in scris asiguratorul, in termen de 3 de zile de la data producerii oricarui eveniment asigurat, referitor la cauzele, imprejurarile si natura daunei; In acest sens, asiguratul / contractantul este obligat:
    • sa puna imediat la dispozitia asiguratorului orice scrisoare, notificare, cerere de chemare in judecata, citatie, hotarare judecatoreasca sau document juridic primit in legatura cu pretentiile de despagubire;
    • sa pastreze nemodificate orice documente, inregistrari sau bunuri care au cauzat ori au inlesnit sau care sunt in orice fel in legatura cu evenimentul asigurat;
    • sa sprijine asiguratorul in obtinerea de la organele abilitate a oricaror documente sau informatii necesare solutionarii daunei;
    • sa-si organizeze o buna aparare in procesul civil intentat de persoana / persoanele pagubite, tinand seama si de recomandarile asiguratorului, inclusiv in ceea ce priveste angajarea unui aparator atat in prima instanta cat si in caile de atac (in cazurile in care astfel se asigura o mai buna aparare a intereselor acesteia, asiguratorul poate folosi si calea interventiei in interesul asiguratilor raspunzatori de producerea daunei);
    • sa conserve dreptul de regres al asiguratorului impotriva oricarei persoane in ceea ce priveste o dauna acoperita de asigurare si sa asiste asiguratorul in toate privintele in exercitarea acestui drept, daca asiguratorul solicita acest lucru.
  • Asiguratul nu va recunoaste nicio raspundere si nu va face nicio promisiune, oferta sau plata in mod voluntar fara a avea acordul scris al asiguratorului.
  • In caz de neindeplinire a obligatiilor prevazute mai sus, asiguratorul are dreptul sa refuze plata daunelor.
  • Respectarea tuturor obligatiilor ce revin asiguratilor / contractantului, precum si prezumptia ca declaratiile si raspunsurile acestora din chestionar sunt adevarate, vor fi conditii ce preced orice raspundere care revine asiguratorului.
Obligatiile Asiguratorului: 

               Principalele obligatii, pe care GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de raspundere Civila Legala a prestatorului de servicii pentru asigurarea raspunderii civile a asiguratului, decurgand din prejudiciile provocate de asigurat clientilor sai sau beneficiarilor serviciilor sale sau tertilor pagubiti ca urmare a unor acte sau fapte savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza dispozitiilor legale in vigoare referitoare la prestatiile de servicii, servicii a caror practicare este reglementata si permisa prin lege si pentru care asiguratul este autorizat, sunt:

  • sa puna la dispozitia asiguratului sau contractantului asigurarii informatii complete si corecte in legatura cu polita de asigurare, atat inaintea incheierii, cat si pe durata derularii acestuia;
  • sa elibereze, la cerere, un duplicat al politei de asigurare, in cazul in care originalul a fost pierdut sau distrus;
  • sa pastreze confidentialitatea informatiei despre asigurat, de care a luat cunostinta in procesul asigurarii;
  • sa primeasca avizarile de dauna;
  • sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurati / pagubiti;
  • sa emita oferte de despagubire;
  • sa plateasca despagubirile cuvenite celor in drept la termenele stabilite;
  • sa ramburseze asiguratului cheltuielile aferente limitarii pagubelor legate de producerea evenimentului asigurat.
Procedura Daune: 
  • Constatarea si evaluarea prejudiciilor se face de reprezentantii asiguratorului sau prin imputernicitii acestuia, impreuna cu asiguratii / contractantul.
  • Daunele platite de asigurator, inclusiv cheltuielile prevazute, nu pot depasi limita maxima a raspunderii mentionate in polita.
  • La stabilirea despagubirii se va avea in vedere acordul comun intre asigurat / contractant, asigurator si persoana prejudiciata, iar in cazul in care asiguratul / contractantul si / sau persoana prejudiciata nu sunt de acord cu cuantumul despagubirii, se vor adresa pentru solutionarea acestui litigiu instantelor romane de drept comun.
  • Stabilirea despagubirilor pe baza intelegerii dintre parti (pe cale amiabila) se poate face numai daca din actele intocmite de organele competente si din instiintarea asiguratului / contractantului rezulta cu certitudine raspunderea civila a asiguratului pentru producerea daunelor, iar persoana prejudiciata face dovada prejudiciului suferit.
  • Daca evenimentul asigurat este indemnizabil in conformitate cu prevederile politei de asigurare, asiguratorul va efectua plata despagubirii in termen de 30 de zile de la data la care documentatia solicitata (inclusiv hotararea judecatoreasca irevocabila pronuntata pentru solutionarea unui litigiu dedus judecatii) este completa.
  • Plata despagubirii se va face in moneda convenita in polita de asigurare si in conformitate cu legile privind impozitele si taxele, in vigoare la data efectuarii platii.
  • Limitele asigurarii se vor reduce cu sumele platite cu titlu de despagubire, de la data efectuarii acestor plati, asigurarea continuand pentru suma ramasa. Aceasta limita poate fi reintregita in schimbul platii unei prime suplimentare de catre contractant.
  • Asiguratorul va fi indreptatit sa amane plata despagubirii daca, in legatura cu realitatea producerii daunei, a fost initiata o cercetare penala.
  • Dupa producerea evenimentului asigurat, dar nu mai tarziu de 60 de zile de la plata despagubirii sau de la comunicarea faptului ca dauna nu este lichidabila, asiguratorul poate rezilia asigurarea cu un preaviz de 15 zile.

Notificare daune:

Se face in centrul de Constatare daune existent in fiecare oras din Romania.

www.generali.ro / servicii / solutionare-daune / auto / unitati-constatare

dauneauto@generali.com

de LUNI pana VINERI, intre 9:00 – 18:00 -

Diverse: 
  • Se acorda despagubiri in baza acordului amiabil incheiat intre asigurator, asigurat si persoana pagubita in conformitate cu polita sau in baza unor hotarari definitive si irevocabile pronuntate de instantele de judecata din Romania.
  • Orice neintelegere cu privire la polita va fi solutionata in acord de mediere sau de catre instantele de judecata din Romania.
  • Polita de asigurare se incheie in Romania fiind supus legislatiei in materie din Romania, respectiv dispozitiilor Codului Civil, ale Legii nr. 136/1995 privind asigurarile si reasigurarile in Romania, cu modificarile si completarile ulterioare si cu cele ale Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare si supraveghere a asigurarilor, cu modificarile si completarile ulterioare.
  • Asiguratul trebuie sa faca dovada ca riscul produs este acoperit prin asigurare, daca nu se prevede altfel in polita de asigurare.