PRODUCATOR 2024 - GOTHAER Asigurari - Reasigurari - Pitesti - Arges

asigurari gothaer producator produse terti pitesti arges

ROMANIA, BUCURESTI, Sector 1, Strada Barbu Delavrancea, nr.6A, corp A2.

office@gothaer.ro

Tel:   021.200.00.00

Fax:   021.200.00.98

               Gothaer Asigurari Reasigurari S.A., asa cum este cunoscuta astazi, a luat fiinta in anul 2012 cand Gothaer Finanzholding AG a preluat majoritatea actiunilor societatii Platinum Asigurari Reasigurari. Gothaer Finanzholding AG este parte a grupului Gothaer Versicherungsbank VVaG, una din cele mai importante companii de asigurari mutuale din Germania, cu o experienta de aproape 200 de ani in domeniul asigurarilor, cu peste 3.5 millioane de clienti, gestionand un portofoliu de active de peste 22 miliarde Euro si un volum anual de prime brute subscrise de aproximativ 4 miliarde de Euro. Avand la baza un sistem de valori in care se pune accentul pe siguranta, experienta, incredere, pasiune, flexibilitate si inovatie, Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. isi propune sa protejeze cel mai bine si sa imbunatateasca VIATA clientilor, a familiilor si a afacerilor acestora, si, sa le ofere solutii de asigurare de calitate acestora. Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-057-06.12.2006. 

Aspecte Generale: 

Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. ofera clientilor sai polita de raspundere Civila Legala a producatorului pentru asigurarea daunelor cauzate tertilor decurgand din producerea in perioada asigurata, in orice alte locatii decat cele apartinand acestuia, a evenimentului asigurat si atribuit produselor manufacturate, livrate, vandute, furnizate, instalate, asamblate, reparate de asigurat, daune in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade.

Obiectul Asigurarii: 

              Obiectul politei de raspundere Civila Legala a producatorului de la Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. il constituie, acoperirea raspunderii civile a asiguratului in calitate de producator, declansata ca urmare a producerii unui eveniment asigurat in perioada asigurata.

Conditii de Preluare in Asigurare: 

              Pentru a putea sa incheie o polita de raspundere Civila Legala a producatorului de la Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. pentru asigurarea daunelor cauzate tertilor decurgand din producerea in perioada asigurata, in orice alte locatii decat cele apartinand acestuia, a evenimentului asigurat si atribuit produselor manufacturate, livrate, vandute, furnizate, instalate, asamblate, reparate de asigurat, daune in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade, solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  • sa fie persoana fizica sau juridica care are calitatea de producator, fiind:
    • operatorul economic care fabrica un produs finit sau o componenta a unui produs;
    • operatorul economic care fabrica materie prima;
    • operatorul economic care isi aplica denumirea, marca sau un alt semn distinctiv pe produs;
    • operatorul economic care reconditioneaza produsul;
    • operatorul economic sau distribuitorul care prin activitatea sa modifica caracteristicile produsului;
    • reprezentantul inregistrat in Romania al unui operator economic care nu are sediul in Romania sau, in cazul inexistentei acestuia, importatorul produsului;
    • operatorul economic care importa produse in vederea realizarii ultetioare a unei operatiunl de vanzare, inchiriere, leasing sau orice alta forma de distributie specifica derularii afacerii;
    • distrlbuitorul produsului importat in cazul in care nu se cunoaste importatorul, chiar daca producatorul este mentionat;
    • distribuitorul produsului, in cazul in care importatorul nu poate fi identificat, daca nu informeaza persoana prejudiciata in termen de 30 de zile de la cererea acesteia asupra identitatii importatorului;
  • sa intocmeasca cererea chestionar / declaratia de asigurare care contine informatii esentiale pentru intocmirea politei;
  • sa puna la dispozitie asiguratorului documentele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului, avize, autorizatii, licente;
  • sa plateasca asiguratorului o suma de bani denumita prima de asigurare in baza politei de asigurare incheiata cu acesta, cu scopul de a fi despagubit in cazul in care a suferit un prejudiciu prin manifestarea unuia sau mai multor riscuri asigurate conform politei;

              Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:

  • incheierea unei polite noi;
  • reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
  • alte situatii care presupun schimbari ale informatiilor continute in polita de asigurare;

             Principalele informatii care trebuiesc furnizate asiguratorului, prin cererea-chestionar, sunt:

  • datele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului;
  • particularitati ale activitatii desfasurate: felul activitatii; volumul vanzarilor; informatii referitoare la sedii si angajati; informatii referitoare la produse; informatii referitoare la controlul calitatii produselor, omologare, standarde de calitate;
  • istoricul si previziunile de dauna;
  • moneda politei;
  • limitele de raspundere:
    • pe perioada asigurata;
    • pe eveniment;
    • sublimita pentru pagube materiale, vatamari corporale, invaliditate, deces;
  • aria geografica de acoperire: in Romania si / sau in alte tari;
  • perioada asigurata;
  • fransize;
  • optiunea pentru extinderea perioadei de avizare a daunelor;
  • modalitatea de plata a primei anuale:
    • integral;
    • in numarul de rate acceptate de asigurator;
  • daca mai exista alte polite similare, valabile, incheiate la alti asiguratori.
Perioada Asigurata: 

             Polita de raspundere Civila Legala a producatorului de la Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. pentru asigurarea daunelor cauzate tertilor decurgand din producerea in perioada asigurata, in orice alte locatii decat cele apartinand acestuia, a evenimentului asigurat si atribuit produselor manufacturate, livrate, vandute, furnizate, instalate, asamblate, reparate de asigurat, daune in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade, poate fi incheiata, de regula, pe o perioada de 12 luni dar, in baza unor aprobari speciale, si pe perioade subanuale.

             Raspunderea asiguratorului incepe la data inscrisa in polita de asigurare, dar nu inainte de ora 24:00 a zilei in care s-a platit prima de asigurare cuvenita sau prima rata a acesteia. In cazuri speciale asigurarea poate intra in vigoare la data si ora emiterii politei daca acest fapt este consemnat expres in scris in polita de asigurare.

             Asiguratorul acopera prejudiciile produse in perioada asigurata si pentru care persoana pagubita solicita despagubirea in perioada asigurata sau ulterior acesteia, dar inainte de a fi operat prescriptia extinctiva referitoare la dreptul persoanei pagubite de a solicita repararea prejudiciului suferit.

            Terta persoana pagubita isi poate valorifica drepturile impotriva asiguratului sau direct impotriva asiguratorului, in termenul legal de prescriptie de 3 ani, care curge de la data la care acesta a cunoscut sau trebuia sa cunoasca atat despre producerea pagubei, cat si despre persoana raspunzatoare de producerea ei.

             Raspunderea asiguratorului inceteaza:

  • la ora si ziua inscrise in polita de asigurare;
  • la data in care s-a platit intreaga limita de raspundere inainte de data expirarii politei de asigurare;
  • prin suspendarea sau anularea autorizatiei de functionare a asiguratului;
  • cu acordul ambelor parti;
  • prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
  • ìn caz de forta majora;
  • prin desfiintarea de drept a politei in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale.
Teritorialitate: 

              Polita de raspundere Civila Legala a producatorului de la Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. pentru asigurarea daunelor cauzate tertilor decurgand din producerea in perioada asigurata, in orice alte locatii decat cele apartinand acestuia, a evenimentului asigurat si atribuit produselor manufacturate, livrate, vandute, furnizate, instalate, asamblate, reparate de asigurat, daune in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade, isi exercita acoperirea numai pentru activitatea profesionala a asiguratului desfasurata exclusiv pe teritoriul Romaniei.

Asiguratul: 

                Asigurat pe polita de raspundere Civila Legala a producatorului de la Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. pentru asigurarea daunelor cauzate tertilor decurgand din producerea in perioada asigurata, in orice alte locatii decat cele apartinand acestuia, a evenimentului asigurat si atribuit produselor manufacturate, livrate, vandute, furnizate, instalate, asamblate, reparate de asigurat, daune in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade, poate sa fie:

  • persoana fizica sau juridica care are calitatea de producator, fiind:
    • operatorul economic care fabrica un produs finit sau o componenta a unui produs;
    • operatorul economic care fabrica materie prima;
    • operatorul economic care isi aplica denumirea, marca sau un alt semn distinctiv pe produs;
    • operatorul economic care reconditioneaza produsul;
    • operatorul economic sau distribuitorul care prin activitatea sa modifica caracteristicile produsului;
    • reprezentantul inregistrat in Romania al unui operator economic care nu are sediul in Romania sau, in cazul inexistentei acestuia, importatorul produsului;
    • operatorul economic care importa produse in vederea realizarii ultetioare a unei operatiunl de vanzare, inchiriere, leasing sau orice alta forma de distributie specifica derularii afacerii;
    • distrlbuitorul produsului importat in cazul in care nu se cunoaste importatorul, chiar daca producatorul este mentionat;
    • distribuitorul produsului, in cazul in care importatorul nu poate fi identificat, daca nu informeaza persoana prejudiciata in termen de 30 de zile de la cererea acesteia asupra identitatii importatorului;

               Contractant poate fi entitate publica sau privata, parte care se angajeaza juridic in numele producatorului, prin incheierea politei de asigurare cu asiguratorul.

               Beneficiar al asigurarii (client / consumator):

  • persoana fizica sau juridica, ce utilizeaza sau consuma produse, in calitate de destinatar final.
Suma Asigurata: 

              Suma asigurata reprezinta limita maxima in baza careia asiguratorul poate acorda despagubiri celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.

              Raspunderea asiguratorului se angajeaza numai ca urmare a producerii evenimentelor asigurate, din desfasurarea activitatii specifice mentionate in polita de asigurare.

              Limita raspunderii asiguratorului (inclusiv cheltuielile de judecata) este:

  • pe eveniment: valoarea pe eveniment prevazuta in polita de asigurare;
  • pe perioada asigurata: valoarea raspunderii pe perioada asigurata prevazuta in polita de asigurare, indiferent de numarul evenimentelor asigurate produse.

              In cadrul limitei raspunderii asiguratorului se poate stabili si o sublimita a raspunderii pentru:

  • pagube materiale;
  • vatamari corporale, din care:
    • sublimita pe persoana pentru deces;
    • sublimita pe persoana pentru invaliditate permanenta;
    • sublimita pe persoana pentru incapacitate temporara de munca;

              Dupa fiecare despagubire acordata, limita raspunderii stabilita pe perioada asigurata se reduce cu suma platita drept despagubire, asigurarea continuand pentru suma ramasa, prima de asigurare pentru perioada ramasa pana la expirarea politei ramanand neschimbata.

              La cererea asiguratului, limita raspunderii poate fi reintregita, contra platii diferentei de prima corespunzatoare, cu acordul asiguratorului.

Prima de Asigurare: 

                Prima de asigurare se stabileste potrivit tarifului de prime al asiguratorului, pe baza cifrei de afaceri comunicata de asigurat.

                In cazul in care limita de raspundere asigurata este stabilita:

  • in lei, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc si se platesc in lei;
  • in valuta convertibila, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc in valuta convertibila si se platesc in valuta sau, in lei la cursul de schimb BNR din data platii.

                Prima de asigurare se achita anticipat si integral, pentru perioada de asigurare mentionata in polita, sau in rate, din care prima rata se plateste inainte de intrarea in vigoare a politei, iar urmatoarele pana la datele scadente mentionate in aceasta. Cuantumul si termenele de plata ale primelor de asigurare sunt cele mentionate in polita de asigurare.

                Asiguratorul nu are obligatia de a-i notifica asiguratului datele de scadenta ale primelor de asigurare.

Sistemul de Fransize: 

              Polita de raspundere Civila Legala a producatorului de la Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. pentru asigurarea daunelor cauzate tertilor decurgand din producerea in perioada asigurata, in orice alte locatii decat cele apartinand acestuia, a evenimentului asigurat si atribuit produselor manufacturate, livrate, vandute, furnizate, instalate, asamblate, reparate de asigurat, daune in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade, poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.

Riscuri Asigurate Standard: 

               Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de raspundere Civila Legala a producatorului de la Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. pentru asigurarea daunelor cauzate tertilor decurgand din producerea in perioada asigurata, in orice alte locatii decat cele apartinand acestuia, a evenimentului asigurat si atribuit produselor manufacturate, livrate, vandute, furnizate, instalate, asamblate, reparate de asigurat, daune in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade, sunt:

  • Asiguratorul acorda despagubiri in limitele raspunderii mentionate in polita de asigurare pentru:
    • sumele compensatorii pe care asiguratul este obligat sa le plateasca persoanelor pagubite cu titlu de prejudicii, ca urmare a producerii evenimentelor asigurate;
    • cheltuielile de judecata facute de persoana pagubita pentru indeplinirea formalitatilor legale in vederea obligarii asiguratului la plata despagubirilor, daca asiguratul a fost obligat la despagubire prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva si irevocabila;
    • cheltuielile de judecata facute de asigurat in procesul civil, stabilite de lege ori de catre instantele de judecata, daca asiguratul a fost obligat la plata despagubirilor.
Riscuri Excluse: 

               Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de raspundere Civila Legala a producatorului de la Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. pentru asigurarea daunelor cauzate tertilor decurgand din producerea in perioada asigurata, in orice alte locatii decat cele apartinand acestuia, a evenimentului asigurat si atribuit produselor manufacturate, livrate, vandute, furnizate, instalate, asamblate, reparate de asigurat, daune in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade, sunt:

  • Asiguratorul nu acorda despagubiri pentru:
    • prejudicii produse inaintea intrarii in vigoare a politei de asigurare, chiar daca descoperirea acestora ori a legaturii de cauzalitate cu produsele livrate s-au produs dupa incheierea politei;
    • prejudiciile cauzate de produse livrate  care nu fac obiectul activitatii asiguratului asigurate precizate in polita;
    • orice raspundere a asiguratului care excede raspunderea sa civila delictuala;
    • prejudicii decurgand din servicii ce au inceput a fi prestate inaintea intrarii in vigoare a politei de asigurare, chiar daca finalizarea si receptionarea au loc in tipul perioadei de asigurare;
    • costurile ocazionate de reparatia, reconditionarea, inlocuirea sau retragerea / rechemarea de pe piata a unui produs sau parti ale acestuia, contaminarea produselor, precum si orice pierdere financiara consecinta a acestor actiuni / evenimente;
    • prejudiciile aparute dupa / ca urmare a viciilor ascunse aparute dupa expirarea datei durabilitatii minimale / duratei medii de utilizare / termenului de valabilitate a / al produsului (de exemplu: punerea pe piata a produselor sau utilizarea / consumul produselor dupa expirarea acestor termene) sau dupa implinirea a 10 ani de la data la care producatorul a pus produsul in circulatie;
    • orice prejudicii aparute dupa expirarea perioadei de garantie acordate de catre asigurat;
    • pretentiile cu privire la caracteristicile / performantele produsului ori la lipsa de conformitate a produsului;
    • cereri de despagubire in legatura cu depasirea costurilor estimate;
    • prejudiciile generate de produse falsificate, contrafacute, second-hand, reconditionate, periculoase sau care au au parametrii de securitate neconformi care pot afecta VIATA, sanatatea sau securitatea consumatorilor;
    • prejudiciile cauzate de produse neomologate de catre autoritatile competente sau care nu indeplinesc toate conditiile legale privind punerea pe piata, precum si cele generate produse neinsotite de certificate de calitate sau declaratie de coformitate;
    • pagube cauzate de produse pentru care contractul dintre parti nu cuprinde prevederi legate de calitatea produsului, standardele sau normele de fabricatie in baza carora se realizeaza si obligativitatea livrarii pe baza de certificat de calitate sau declaratie de conformitate;
    • pagubele generate de produsele livrate fara respectarea tehnologiei / normelor de fabricatie;
    • pagubele generate de inexistenta sau nerespectarea de catre client a instructiunilor de transport, manipulare, depozitare, punere in functiune, intretinere si exploatare / consum a oricarui produs;
    • pagubele generate de produsele puse in circulatie fara etichetare (inclusiv instructiuni de folosire, carte tehnica si altele asemenea – necesare conform legii) in limba romana sau, in cazul exportatorilor, in limba tarilor in care sunt exportate produsele;
    • pagubele generate de incapacitatea oricarui produs sau parti componente a acestuia de a functiona conform scopului pentru care a fost realizat, precum si de uzura / deprecierea normala a oricarui produs sau parti componente ale acestuia;
    • pagube cauzate de distributia / vanzarea unui produs care nu face obiectul relatiilor contractuale dintre distribuitor / vanzator si asiguratul nominalizat in polita;
    • prejudiciile decurgand din / cauzate de / in legatura cu:
      • orice actiune a distribuitorului care a determinat modificari de orice natura in caracteristicile produsului;
      • demonstratii, teste;
      • neasigurarea / nerespectarea de catre distribuitor a conditiilor tehnice / recomandarilor / instructiunilor stabilite de catre producator si / sau de normele legale (inclusiv probe, verificari, conditii de pastrare pentru asigurarea mentinerii caracteristicilor initiale ale produsului, conditii igienico - sanitare pe timpul transportului, manipularii, depozitarii si desfacerii / comercializarii);
      • nerespectarea oricarei clauze prevazute in contractele cu furnizorii / producatorii;
      • produse care dupa livrarea de catre asigurat au fost (re)etichetate, folosite integral / partial la orice alt produs oferit spre vanzare de catre distribuitor;
      • orice adaugare sau modificare manuala / industriala de orice natura, pe care distribuitorul / prestatorul a adus-o produsului.
    • orice produse livrate de catre asigurat pentru sau in legatura cu industria de autovehicule / motociclete (inclusiv unitati de service / reparatii auto), industria aeronautica, industria navala / maritima, precum si industria pieselor de schimb / partilor componente pentru cele enumerate anterior;
    • raspunderea asiguratului pentru tutun / produse din tutun, precum si orice substante / produse / instalatii / echipamente utilizate in industria tutunului;
    • raspunderea asiguratului decurgand din / in legatura cu: explozivi, artificii, fitile, cartuse, munitie, nitroglicerina, dinamita sau alte substante care se folosesc ca explozibil; gaze si / sau recipienti / containere cu aer sub presiune; butan, metan, propan si alte gaze lichefiate; produse chimice si petrochimice; substante / produse modificate genetic; boilere industriale; beton si elemente prefabricate pentru constructii; produse petroliere; produse anticorozive; granule de plastic, materiale plastice; hrana pentru Animale; fertilizanti, fungicide, substante de conservare a lemnului, insecticide, substante pentru combaterea daunatorilor / buruienilor, produse fumigene, acizi;
    • raspunderea asiguratului decurgand din / in legatura cu substante / materiale provenind total sau partial din corpul uman, echipamente medicale electronice, echipamente ortopedice, echipamente pentru tratamente cu radiatii (inclusiv solar), gaze utilizate in medicina, produse farmaceutice;
    • linii automate de asamblare utilizate in domeniul farmaceutic, al vehiculelor, naval sau aviatic;
    • raspunderea asiguratului in legatura cu producerea, depozitarea, furnizarea ori distributia gazelor naturale, energiei electrice ori termice.
Clauze Suplimentare: 

              La polita de raspundere Civila Legala a producatorului de la Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. pentru asigurarea daunelor cauzate tertilor decurgand din producerea in perioada asigurata, in orice alte locatii decat cele apartinand acestuia, a evenimentului asigurat si atribuit produselor manufacturate, livrate, vandute, furnizate, instalate, asamblate, reparate de asigurat, daune in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade, nu exista si nu se pot atasa clauze de asigurare prin care sa poata fi preluate in asigurare riscuri suplimentare.

Obligatiile Asiguratului: 

               Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de raspundere Civila Legala a producatorului de la Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. pentru asigurarea daunelor cauzate tertilor decurgand din producerea in perioada asigurata, in orice alte locatii decat cele apartinand acestuia, a evenimentului asigurat si atribuit produselor manufacturate, livrate, vandute, furnizate, instalate, asamblate, reparate de asigurat, daune in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade, sunt:

  • Inaintea intrarii in vigoare a asigurarii si in timpul derularii acesteia:
    • sa raspunda in scris la solicitarile asiguratorului cu privire la imprejurarile referitoare la risc pe care le cunoaste si sa se conformeze recomandarilor facute de asigurator privind masurile de prevenire a daunelor;
    • sa-si indeplineasca cu diligenta toate obligatiile contractuale si legale pentru evitarea oricarei situatii care ar putea declansa raspunderea sa civila;
    • sa comunice in scris catre asigurator orice modificare aparuta referitor la adresa sediului / domiciliului / resedintei sale, precum si orice modificari ale imprejurarilor referitoare la risc de indata ce a luat cunostinta de acestea, atat inainte cat si dupa inceperea raspunderii asiguratorului, si sa ia pe seama sa, potrivit cu imprejurarile, toate masurile de prevenire suplimentare pentru evitarea producerii sau aparitiei unor daune, acoperirea prin asigurare si / sau prima de asigurare urmand a fi, daca este cazul, ajustate corespunzator;
    • sa nu faca si / sau sa nu permita modificari care ar duce la majorarea riscului, cu exceptia cazului in care, asiguratorul confirma in scris continuarea asigurarii;
    • sa achite obligatiile de plata a primei de asigurare in cuantumul si la datele scadente stabilite in polita;
    • sa notifice (in scris) de indata, catre asigurator, orice modificare sau intentie de modificare a imprejurarilor care conditioneaza riscul de producere a unor evenimente asigurate, fata de situatia existenta si de cele declarate in vederea incheierii asigurarii;
    • sa respecte toate obligatiile prevazute de lege;
  • In cazul producerii sau aparitiei oricarui eveniment asigurat care poate da nastere la o pretentie de despagubire in baza politei:
    • sa ia, pe seama asiguratorului si in cadrul limitei de raspundere pentru care s-a incheiat polita, potrivit cu imprejurarile, toate masurile necesare pentru limitarea daunelor;
    • sa instiinteze in scris asiguratorul despre producerea sau aparitia evenimentului asigurat, imediat ce a aflat despre producerea lui;
    • sa puna de indata la dispozitia asiguratorului toate actele incheiate de organele abilitate, precum si orice alte probe de care dispune referitoare la cauza si cuantumul daunelor suferite care au relevanta pentru stabilirea dreptului la despagubire si a despagubirii cuvenite, sau care sunt solicitate de asiguratorului;
    • sa comunice catre asigurator, in scris, pretentiile formulate de cei pagubiti si sa depuna la asigurator orice acte primite in legatura cu aceste pretentii;
    • sa nu recunoasca nici o raspundere si sa nu faca nici o oferta, promisiune, tranzactie sau plata fara acordul scris al asiguratorului;
    • sa permita asiguratorului sa faca investigatii referitoare la cauza si intinderea daunelor;
    • sa anunte de indata asiguratorul ca a fost actionat in judecata si sa se apere in proces tinand seama si de eventualele recomandari facute de asigurator, inclusiv cu privire la angajarea unui aparator in toate fazele procesuale.
  • In cazul in care contractantul este altul decat asiguratul, cel dintai va trebui sa respecte obligatiile care deriva din polita, in afara celor care prin natura lor nu pot fi respectate decat de catre asigurat.
  • Respectarea si indeplinirea corespunzatoare a obligatiilor prevazute in polita si a recomandarilor asiguratorului preced orice raspundere a asiguratorului in legatura cu plata despagubirii.
  • Sa tina o evidenta corecta a tuturor produselor si sa pastreze aceste evidente astfel incat ele sa poata fi puse la dispozitia asiguratorului sau a reprezentantilor numiti ai acestuia, in masura in care ele pot avea o legatura cu eventuale pretentii de despagubire.
Obligatiile Asiguratorului: 

               Principalele obligatii, pe care Gothaer Asigurari Reasigurari S.A. le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de raspundere Civila Legala a producatorului pentru asigurarea daunelor cauzate tertilor decurgand din producerea in perioada asigurata, in orice alte locatii decat cele apartinand acestuia, a evenimentului asigurat si atribuit produselor manufacturate, livrate, vandute, furnizate, instalate, asamblate, reparate de asigurat, daune in legatura cu care asiguratul a primit o cerere de despagubire scrisa in timpul perioadei de asigurare si pe care o aduce la cunostinta asiguratorului in timpul aceleiasi perioade, sunt:

  • sa puna la dispozitia asiguratului sau contractantului asigurarii informatii complete si corecte in legatura cu polita de asigurare, atat inaintea incheierii, cat si pe durata derularii acestuia;
  • sa elibereze, la cerere, un duplicat al politei de asigurare, in cazul in care originalul a fost pierdut sau distrus;
  • sa pastreze confidentialitatea informatiei despre asigurat, de care a luat cunostinta in procesul asigurarii;
  • sa primeasca avizarile de dauna;
  • sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurati / pagubiti;
  • sa emita oferte de despagubire;
  • sa plateasca despagubirile cuvenite celor in drept la termenele stabilite;
  • sa ramburseze asiguratului cheltuielile aferente limitarii pagubelor legate de producerea evenimentului asigurat.
Procedura Daune: 
  • Asiguratorul are obligatia sa constate si sa evalueze prejudiciile prin reprezentantii sai, impreuna cu societatea / persoana(ele) asigurata(e) si beneficiarul despagubirii, inclusiv prin experti daca se convine in acest mod de catre partile implicate.
  • despagubirile se pot stabili pe baza conventiei dintre societate / persoana(ele) asigurata(e), persoana(ele) pagubita(e) si asigurator, iar in caz de neintelegere prin hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila pronuntata de instantele competente din Romania.
  • Daca la producerea unui eveniment au contribuit mai multe persoane, acestea raspund impreuna fata de cel pagubit, raspunderea fiecaruia fiind cea rezultata din actele incheiate de autoritatile competente / abilitate. Daca din actele incheiate nu rezulta partea de raspundere care-i revine fiecaruia, atunci cei raspunzatori vor raspunde in mod egal fata de persoana pagubita.
  • Valoarea despagubirii acordate (inclusiv cheltuielile de judecata acoperite si alte costuri / cheltuieli) nu va depasi limitele raspunderii (sublimitele, dupa caz) mentionate in polita de asigurare si nici cuantumul prejudiciului stabilit in baza documentelor justificative / prevederilor politei.
  • In cazul in care cuantumul prejudiciului depaseste limita raspunderii pe eveniment stabilita in polita de asigurare, valoarea despagubirii acordate se va reduce proportional, corespunzator raportului subunitar dintre limita raspunderii pe eveniment si cuantumul prejudiciului astfel calculat.
  • Costurile / cheltuielile prevazute, despagubite de asigurator inainte de stabilirea de catre organele abilitate ca prejudiciile au reprezentat consecinta directa a faptelor ilicite intentionate (inclusiv frauda) a societatii / persoanei(elor) asigurate, vor fi recuperate de la societate / persoana(ele) asigurata(e).
  • In cazul in care cuantumul despagubirilor datorate mai multor persoane pagubite, inclusiv cheltuielile de judecata asociate si alte costuri / cheltuieli acoperite, depaseste limita raspunderii per eveniment stabilita in polita de asigurare, despagubirile se platesc in limita acestei sume, proportional cu raportul dintre limita raspunderii si totalul cuantumului despagubirilor datorate.
  • despagubirile se platesc de catre asigurator:
    • persoanei pagubite, in masura in care nu a fost despagubita de societate / persoana(ele) asigurat(e); daca societatea / persoana(ele) asigurate fac(e) dovada ca a despagubit persoana pagubita (cu acordul prealabil scris al asiguratorului), despagubirea i se va plati societatii / persoanei(elor) asigurate;
    • in lei sau in echivalent lei la cursul de schimb B.N.R. valabil la data daunei;
    • in maximum 30 de zile lucratoare de la depunerea ultimului document solicitat de asigurator / primirea hotararii judecatoresti definitive si irevocabile.
  • Din despagubire se scad, dupa caz:
    • fransiza prevazuta contractual (la contractele incheiate in valuta, fransiza se va calcula la cursul de schimb B.N.R. valabil la data daunei);
    • ratele de prima datorate de asigurat / contractant pana la expirarea politei de asigurare (se va lua in calcul cursul de schimb B.N.R. valabil la data daunei);
  • Asiguratorul are dreptul sa amane acordarea despagubirii pana la finalizarea anchetei declansata impotriva societatii / persoanei(elor) asigurate din partea autoritatilor publice / procedurii penale, daca acestea sunt in legatura cu producerea evenimentului asigurat.
  • Asiguratorul nu este raspunzator, nu acopera si nu acorda despagubiri pentru nicio pretentie care ar constitui o incalcare din partea asiguratorului a oricarei interdictii sau restrictii privind sanctiunile economice sau comerciale nationale si / sau internationale si / sau care rezulta direct sau indirect din aplicarea oricarei sanctiuni, interdictii sau restrictii privind sanctiunile economice sau comerciale nationale si / sau internationale.

Notificare daune:

Call Center Constatare daune

Tel: 021.200.00.00; 021 200 00 98​

Email: avizari@gothaer.ro

Formular on-line pentru avizare daunehttps: / / www.gothaer.ro / daune / anunta-o-dauna /

Diverse: 
  • De comun acord, partile pot aduce modificari politei de asigurare, modificarile respective intrand in vigoare de la data ce se va conveni in scris, intre parti.
  • Oricare dintre parti poate denunta unilateral polita de asigurare, cu notificare prealabila scrisa transmisa celeilalte parti. Polita de asigurare isi va inceta efectele in termen de 20 de zile de la data comunicarii notificarii.
  • Pentru stabilirea diferentelor de prima de restituit / incasat (in caz de denuntare unilaterala / reziliere / modificare a politei cu acordul partilor) se procedeaza astfel:
    • la incasare: se calculeaza prima de asigurare pentru perioada neexpirata, pe luni de asigurare (orice fractiune de luna de asigurare considerandu-se luna intreaga), in proportie de 1 / 12 din prima anuala;
    • la restituire: se calculeaza prima de asigurare care trebuie retinuta de asigurator pentru perioada in care polita a fost in vigoare (orice fractiune de luna de asigurare considerandu-se luna intreaga), in proportie de 1 / 10 din prima anuala;
    • in cazul rezilierii / denuntarii politei, daca s-au inregistrat daune inainte de denuntare / reziliere, prevederile acesteia se aplica pentru lichidarea definitiva a acestora; prima de asigurare aferenta perioadei ramase (de la data efectiva a rezilierii / denuntarii pana la data expirarii politei mentionata in polita de asigurare) va fi platita de catre contractant fie direct, fie prin compensare din dauna.
  • In toate situatiile de mai sus, se va avea in vedere cursul de schimb B.N.R. valabil la data platii.
  • Toate comunicarile cu privire la executarea politei de asigurare trebuie efectuate in scris, astfel:
    • cele destinate asiguratorului, prin e-mail la adresa clienti@gothaer.ro sau scrisoare recomandata cu confirmare de primire la sediul legal al acestuia asa cum rezulta din polita sau modificarile succesive inscrise conform legii la Registrul Comertului;
    • cele adresate asiguratului / contractantului, prin e-mail sau prin curier la adresa de domiciliu / sediu, mentionate in documentatia aferenta politei de asigurare, sau care au fost indicate expres de catre asigurat / contractant, pentru trimiterea comunicarilor, ulterior incheierii politei de asigurare.
  • Daca notificarea / comunicarea nu se poate transmite cu posta / curier intrucat asiguratul si-a schimbat adresa mentionata in polita, fara sa comunice asiguratorului schimbarea acesteia, sau in cazul respingerii sau refuzului asiguratului de a primi notificarea - inclusiv in cazul lipsei de la sediu / domiciliu si / sau al expirarii termenului de pastrare a corespondentei, notificarea se considera primita la data la care se constata imposibilitatea transmiterii acesteia, sau, dupa caz, respingerea sau refuzul de a primi notificarea.
  • In limita despagubirilor platite, asiguratorul este subrogat in toate drepturile beneficiarului / societatii / persoanelor asigurate contra celor raspunzatori de producerea / marirea pagubelor.
  • Societatea / persoanele asigurate raspund de prejudiciile aduse asiguratorului prin acte care ar impiedica realizarea dreptului de regres. Daca din vina societatii / persoanelor asigurate exercitarea regresului nu mai este posibila, acesta va suporta despagubirea, urmand sa o achite in termen de maximum 5 zile de la data solicitarii asiguratorului.
  • Asiguratorul poate denunta polita (fara restituirea primei de asigurare) si este exonerat de plata despagubirii, in cazul in care societatea / persoana(ele) asigurata(e) / beneficiarul / oricine actioneaza in numele acestora a incercat sau incearca sa obtina despagubiri prin frauda.
  • Forta majora exonereaza de raspundere partea care, aflata in aceasta situatie, o notifica celeilalte parti in termen de cel mult 5 (cinci) zile de la aparitia fortei majore si o dovedeste cu inscrisuri oficiale in termen de 30 de zile de la aparitia acesteia.
  • Eventualele litigii aparute intre parti se vor rezolva pe cale amiabila sau de catre instantele de judecata competente din Romania.