RASPUNDERE UNITATI TURISTICE si HOTELIERE 2024 - GENERALI Romania Asigurare - Reasigurare - Pitesti - Arges
ROMANIA, BUCURESTI, Sector 1, Piata Charles de Gaulle, nr. 15, etajele 6 si 7.
GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA este o societate de asigurari cu traditie si un istoric indelungat pe meleagurile romanesti. In 1835 era infiintata, la Braila, prima sucursala a grupului Generali, in Romania. In 1935 societatea isi muta sediul la Bucuresti si isi schimba denumirea in GENERALA - Societate Romana de Asigurari Generale. In anul 1948, datorita contextului politic, Grupul Generali este fortat sa se retraga de pe piata est-europeana si, implicit, din Romania. Dupa o pauza de 45 de ani, in anul 1993 Generali revine pe piata din Romania. Astfel, se infiinteaza societatea Generala Asigurari S.A., avand capital mixt italiano-roman, actionarii fiind Assicurazioni Generali (51%) si alte 4 companii romanesti, activitatea vizand in principal asigurarile generale. In anul 1999, Generali Holding Vienna preia pachetul majoritar de actiuni, iar numele companiei devine GENERALI Asigurari. In anul 2011, Generali Asigurari si Ardaf fuzioneaza dand nastere unei noi companii, cunoascuta astazi ca Generali Romania, o companie mai puternica in piata romaneasca de asigurari. Generali Romania este prezenta in toate orasele importante ale tarii, cu peste 88 de agentii si puncte de lucru, reusind in fiecare zi sa protejeze in mod activ si sa imbunatateasca calitatea vietii oamenilor. GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-002-10.04.2003.
GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA detine in portofoliu polita de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE pentru acoperirea prejudiciilor provocate de asigurat clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea hoteliera desfasurata de asigurat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii.
Obiectul politei de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA il constituie, acoperirea prejudiciilor provocate de asigurat clientilor sai ca urmare a unor fapte savirsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea hoteliera desfasurata de asigurat.
Pentru a putea sa incheie o polita de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru prejudicii provocate de asigurat clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea hoteliera desfasurata de asigurat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii, solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
- sa fie societatea comerciala / unitatea economica, indiferent de numarul de stele, forma de proprietate si organizare, organizata intr-una din structurile de primire turistice (ex.: hoteluri, moteluri, campinguri, sate de vacanta, vile, bungalouri, cabane, pensiuni, ferme agroturistice) si care detine licente si brevete turistice pentru desfasurarea activitatilor specifice de cazare si alimentatie pentru turism, tratament, agreement;
- prepusii acesteia conform legii, in timp ce actioneaza in aceasta calitate, in interesul asiguratului:
- actionarii, asociatii, persoanele din conducerea executiva, in timp ce actioneaza in aceasta calitate pentru asigurat;
- persoane aflate in raport de subordonare cu asiguratul, care indeplinesc in timpul programului de lucru si in legatura cu activitatea desfasurata de asigurat mentionata in polita de asigurare o functie, sau desfasoara o activitate incredintata de asigurat, sub directia, indrumarea, supravegherea si controlul acestuia.
- prepusii acesteia conform legii, in timp ce actioneaza in aceasta calitate, in interesul asiguratului:
- sa intocmeasca cererea chestionar / declaratia de asigurare care contine informatii esentiale pentru intocmirea politei;
- sa puna la dispozitie asiguratorului documentele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului, avize, autorizatii, licente, brevete;
- sa plateasca asiguratorului o suma de bani denumita prima de asigurare in baza politei de asigurare incheiata cu acesta, cu scopul de a fi despagubit in cazul in care a suferit un prejudiciu prin manifestarea unuia sau mai multor riscuri asigurate conform politei;
Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:
- incheierea unei polite noi;
- reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
- alte situatii care presupun schimbari ale informatiilor continute in polita de asigurare;
Principalele informatii care trebuiesc furnizate asiguratorului, prin cererea-chestionar, sunt:
- datele de identificare ale asiguratului si / sau contractantului;
- documente de autorizare: licenta / brevet de turism;
- informatii despre natura si volumul activitatii:
- cifra de afaceri;
- numarul si structura angajatilor;
- locatiile de desfasurare a activitatii;
- categorii locatiilor;
- numarul locurilor de cazare;
- facilitati oferite turistilor;
- istoricul si previziunile de dauna;
- moneda politei;
- limitele de raspundere:
- pe perioada asigurata;
- pe eveniment;
- perioada asigurata;
- fransize;
- modalitatea de plata a primei anuale:
- integral;
- in numarul de rate acceptate de asigurator;
- daca mai exista alte polite similare, valabile, incheiate la alti asiguratori.
Polita de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru prejudicii provocate de asigurat clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea hoteliera desfasurata de asigurat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii, poate fi incheiata, de regula, pe o perioada de 12 luni dar, in baza unor aprobari speciale, si pe perioade subanuale.
Raspunderea asiguratorului incepe la data inscrisa in polita de asigurare, dar nu inainte de ora 24:00 a zilei in care s-a platit prima de asigurare cuvenita sau prima rata a acesteia. In cazuri speciale asigurarea poate intra in vigoare la data si ora emiterii politei daca acest fapt este consemnat expres in scris in polita de asigurare.
Raspunderea asiguratorului inceteaza:
- la ora si ziua inscrise in polita de asigurare;
- la data in care s-a platit intreaga limita de raspundere inainte de data expirarii politei de asigurare;
- prin suspendarea sau anularea autorizatiilor de functionare, licentelor, brevetelor de turism ale asiguratului;
- cu acordul ambelor parti;
- prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
- ìn caz de forta majora;
- prin desfiintarea de drept a politei in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale.
Polita de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru prejudicii provocate de asigurat clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea hoteliera desfasurata de asigurat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii, isi exercita acoperirea doar pentru riscurile asigurate intamplate ca urmare a activitatii desfasurate de asigurat exclusiv pe teritoriul Romaniei.
Asigurat pe polita de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru prejudicii provocate de asigurat clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea hoteliera desfasurata de asigurat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii, poate sa fie:
- societatea comerciala / unitatea economica, indiferent de numarul de stele, forma de proprietate si organizare, organizata intr-una din structurile de primire turistice (ex.: hoteluri, moteluri, campinguri, sate de vacanta, vile, bungalouri, cabane, pensiuni, ferme agroturistice) si care detine licente si brevete turistice pentru desfasurarea activitatilor specifice de cazare si alimentatie pentru turism, tratament, agreement;
- prepusii acesteia conform legii, in timp ce actioneaza in aceasta calitate, in interesul asiguratului:
- actionarii, asociatii, persoanele din conducerea executiva, in timp ce actioneaza in aceasta calitate pentru asigurat;
- persoane aflate in raport de subordonare cu asiguratul, care indeplinesc in timpul programului de lucru si in legatura cu activitatea desfasurata de asigurat mentionata in polita de asigurare o functie, sau desfasoara o activitate incredintata de asigurat, sub directia, indrumarea, supravegherea si controlul acestuia.
- prepusii acesteia conform legii, in timp ce actioneaza in aceasta calitate, in interesul asiguratului:
Contractant poate fi entitate publica sau privata, parte care se angajeaza juridic in numele angajatorului, prin incheierea politei de asigurare cu asiguratorul.
Beneficiar al asigurarii (client):
- Orice persoana care beneficiaza de serviciile asiguratului, conform activitatii hoteliere, pe baza de documente doveditoare.
Suma asigurata reprezinta limita maxima in baza careia asiguratorul poate acorda despagubiri celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.
Raspunderea asiguratorului se angajeaza numai ca urmare a producerii evenimentelor asigurate, decurgand numai din desfasurarea activitatii specifice mentionate in polita de asigurare.
Limita raspunderii asiguratorului (inclusiv cheltuielile de judecata) este:
- pe eveniment: valoarea pe eveniment prevazuta in polita de asigurare;
- pe perioada asigurata: valoarea raspunderii pe perioada asigurata prevazuta in polita de asigurare, indiferent de numarul evenimentelor asigurate produse.
Dupa fiecare despagubire acordata, limita raspunderii stabilita pe perioada asigurata se reduce cu suma platita drept despagubire, asigurarea continuand pentru suma ramasa, prima de asigurare pentru perioada ramasa pana la expirarea politei ramanand neschimbata.
La cererea asiguratului, limita raspunderii poate fi reintregita, contra platii diferentei de prima corespunzatoare, cu acordul asiguratorului.
Prima de asigurare se stabileste potrivit tarifului de prime al asiguratorului.
In cazul in care limita de raspundere asigurata este stabilita:
- in lei, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc si se platesc in lei;
- in valuta convertibila, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc in valuta convertibila si se platesc in valuta sau, in lei la cursul de schimb BNR din data platii.
Prima de asigurare se achita anticipat si integral, pentru perioada de asigurare mentionata in polita, sau in rate, din care prima rata se plateste inainte de intrarea in vigoare a politei, iar urmatoarele pana la datele scadente mentionate in aceasta. Cuantumul si termenele de plata ale primelor de asigurare sunt cele mentionate in polita de asigurare.
Asiguratorul nu are obligatia de a-i notifica asiguratului datele de scadenta ale primelor de asigurare.
Polita de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru prejudicii provocate de asigurat clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea hoteliera desfasurata de asigurat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii, poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.
Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru prejudicii provocate de asigurat clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea hoteliera desfasurata de asigurat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii, sunt:
- servicii de alimentatie publica: restaurant sau bar. Asiguratorul despagubeste vatamari corporale, intoxicatii alimentare ca urmarea a servirii de alimentele si bauturile servite oaspetilor si clientilor de catre restaurantul si / sau barul structurii de primire turistica, in incinta locatiei asigurate.
- Serviciile aditionale, precum: club de noapte, salon de infrumusetare, sauna, piscina, magazine, curatatorie, cu conditia ca respectivele servicii sa fie furnizate direct de catre structura de primire turistica.
- Garderoba. Asiguratorul despagubeste pierderile sau furtul prin efractie al bagajelor sau daunele produse acestora in timpul depozitarii lor in incinta structurii de primire. Acoperirea este valabila si pentru bagajele si bunurile date in custodie la receptia structurii de primire turistica, la garderoba structurii de primire turistica, sau date in custodie angajatilor hotelului pentru servicii prestate de catre asigurat de curatatorie / spalatorie / calcat articole de imbracaminte
- Seif. Asiguratorul despagubeste furtul valorilor: bani, hartii de valoare, bijuterii si obiecte de valoare date in custodie de catre oaspeti si clienti si pastrate in seifuri la receptia structurii de primire turistica, este acoperita doar in caz de jaf armat, incendiu si explozie.
- Parcare: Asiguratorul despagubeste avarierea sau furtul autovehiculelor stationate in parcarea privata a asiguratului, situata la locatia riscului, cu conditia ca parcarea sa aiba protectie corespunzatoare, si anume cel putin una din urmatoarele: camere video, sau cu agent de paza, sau incinta ingradita
- Pierdere documente originale. Asiguratorul despagubeste sumele necesare reconstituirii, refacerii, inlocuirii documentelor originale lasate de clienti in grija asiguratului in vederea completarii, inregistrarii si luarii in evidenta a clientilor la receptia structurilor de primire turistica ex.carti de identitate, pasapoarte, certificate de nastere, deconturi de cazare, etc.
- Cheltuieli de judecata: Asiguratorul despagubeste:
- cheltuielile de judecata facute de reclamant pentru indeplinirea formalitatilor legale in vederea obligarii asiguratului la plata despagubirilor, daca asiguratul a fost obligat prin hotarare judecatoreasca la plata acestora;
- cheltuielile de judecata facute de asigurat in procesul civil, daca a fost obligat la desdaunare.
Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru prejudicii provocate de asigurat clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea hoteliera desfasurata de asigurat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii, sunt:
- Asiguratorul nu acorda despagubiri pentru:
- pierderile, furtul prin efractie sau daunele produse banilor, bijuteriilor, hartiilor de valoare, manuscriselor, planurilor, documentelor, promisiunilor de plata sau a oricaror bunuri de valoare, daca acestea nu au fost inchise in seif.
- daunele de raspundere civila derivate din prestarea serviciilor mentionate daca acestea sunt desfasurate de alte persoane fizice sau juridice decat de asigurat si prepusii acestuia;
- daunele produse clientilor sau oaspetilor de catre persoane care nu sunt angajati ai asiguratului;
- prejudiciile produse clientilor datorita nerespectarii normelor de igiena in perimetrul asigurat;
- prejudicii cauzate in urma consumarii de catre turisti a unor conserve fabricate de asigurat;
- prejudicii consecutive folosirii sau punerii in vanzare a produselor cu termen de garantie depasit;
- prejudicii cauzate clientilor de personalul nespecializat sa presteze anumite servicii ce presupun raspunderi privind protectia turistilor;
- prejudicii cauzate in urma exercitarii altor activitati decat cele declarate si descrise in conditiile speciale;
- prejudicierea sanatatii clientilor minori ca urmare a servirii acestora cu bauturi alcoolice;
- disparitia sau avarierea bunurilor lasate in autovehicule;
- animalelor clientilor;
- consecintele raspunderii asiguratului ca si organizator al unui eveniment, salon, congres sau concurs;
La polita de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru prejudicii provocate de asigurat clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea hoteliera desfasurata de asigurat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii, nu exista si nu se pot atasa clauze de asigurare prin care sa poata fi preluate in asigurare riscuri suplimentare.
Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru prejudicii provocate de asigurat clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea hoteliera desfasurata de asigurat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii, sunt:
- sa tina o evidenta corecta a tuturor serviciilor prestate si sa pastreze aceste evidente astfel incat ele sa poata fi puse la dispozitia asiguratorului sau a reprezentantilor numiti ai acestuia, in masura in care ele pot avea o legatura cu eventuale pretentii de despagubire;
- sa respecte toate prevederile legale, actele normative in vigoare care reglementeaza activitatea sa;
- sa ia toate masurile uzuale si cele prevazute in normele si dispozitiile legale, pentru respectarea regulilor de igiena si a normelor de prevenire si stingere a incendiilor;
- sa asigure masurile si dotarile necesare pentru paza, securitatea si integritatea bunurilor clientilor, precum si pentru paza structurii de primire turistica;
- sa notifice asiguratorul in termen de 48 de ore de la data la care a luat la cunostinta de existenta oricarei actiuni promovata impotriva sa de persoanele pagubite, avand ca obiect pretentii in legatura cu activitatea desfasurata de asigurat;
- sa transmita asiguratorului orice reclamatie / somatie primita, tinandu-l la curent cu evolutia evenimentelor;
- sa nu faca nici o plata, sa nu-si asume nici o obligatie si sa nu faca nici o alta cheltuiala in legatura cu pretentiile persoanelor prejudiciate, fara acordul asiguratorului.
Principalele obligatii, pe care GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de raspundere Civila Legala a UNITATILOR TURISTICE si HOTELIERE pentru prejudicii provocate de asigurat clientilor sai, in timpul perioadei de asigurare, ca urmare a unor fapte savarsite din culpa sa (neglijenta, imprudenta, omisiune) in legatura cu activitatea hoteliera desfasurata de asigurat, pentru care acesta raspunde civil, conform legii, sunt:
- sa puna la dispozitia asiguratului sau contractantului asigurarii informatii complete si corecte in legatura cu polita de asigurare, atat inaintea incheierii, cat si pe durata derularii acestuia;
- sa elibereze, la cerere, un duplicat al politei de asigurare, in cazul in care originalul a fost pierdut sau distrus;
- sa pastreze confidentialitatea informatiei despre asigurat, de care a luat cunostinta in procesul asigurarii;
- sa primeasca avizarile de dauna;
- sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurati / pagubiti;
- sa emita oferte de despagubire;
- sa plateasca despagubirile cuvenite celor in drept la termenele stabilite;
- sa ramburseze asiguratului cheltuielile aferente limitarii pagubelor legate de producerea evenimentului asigurat.
- Constatarea si evaluarea prejudiciilor se face de reprezentantii asiguratorului sau prin imputernicitii acestuia, impreuna cu asiguratii / contractantul.
- Daunele platite de asigurator, inclusiv cheltuielile prevazute, nu pot depasi limita maxima a raspunderii mentionate in polita.
- La stabilirea despagubirii se va avea in vedere acordul comun intre asigurat / contractant, asigurator si persoana prejudiciata, iar in cazul in care asiguratul / contractantul si / sau persoana prejudiciata nu sunt de acord cu cuantumul despagubirii, se vor adresa pentru solutionarea acestui litigiu instantelor romane de drept comun.
- Stabilirea despagubirilor pe baza intelegerii dintre parti (pe cale amiabila) se poate face numai daca din actele intocmite de organele competente si din instiintarea asiguratului / contractantului rezulta cu certitudine raspunderea civila a asiguratului pentru producerea daunelor, iar persoana prejudiciata face dovada prejudiciului suferit.
- Daca evenimentul asigurat este indemnizabil in conformitate cu prevederile politei de asigurare, asiguratorul va efectua plata despagubirii in termen de 30 de zile de la data la care documentatia solicitata (inclusiv hotararea judecatoreasca irevocabila pronuntata pentru solutionarea unui litigiu dedus judecatii) este completa.
- Plata despagubirii se va face in moneda convenita in polita de asigurare si in conformitate cu legile privind impozitele si taxele, in vigoare la data efectuarii platii.
- Limitele asigurarii se vor reduce cu sumele platite cu titlu de despagubire, de la data efectuarii acestor plati, asigurarea continuand pentru suma ramasa. Aceasta limita poate fi reintregita in schimbul platii unei prime suplimentare de catre contractant.
- Asiguratorul va fi indreptatit sa amane plata despagubirii daca, in legatura cu realitatea producerii daunei, a fost initiata o cercetare penala.
- Dupa producerea evenimentului asigurat, dar nu mai tarziu de 60 de zile de la plata despagubirii sau de la comunicarea faptului ca dauna nu este lichidabila, asiguratorul poate rezilia asigurarea cu un preaviz de 15 zile.
Notificare daune:
Se face in centrul de Constatare daune existent in fiecare oras din Romania.
www.generali.ro / servicii / solutionare-daune / auto / unitati-constatare
- de LUNI pana VINERI, intre 9:00 – 18:00 -
- Se acorda despagubiri in baza acordului amiabil incheiat intre asigurator, asigurat si persoana pagubita in conformitate cu polita sau in baza unor hotarari definitive si irevocabile pronuntate de instantele de judecata din Romania.
- Orice neintelegere cu privire la polita va fi solutionata in acord de mediere sau de catre instantele de judecata din Romania.
- Polita de asigurare se incheie in Romania fiind supus legislatiei in materie din Romania, respectiv dispozitiilor Codului Civil, ale Legii nr. 136/1995 privind asigurarile si reasigurarile in Romania, cu modificarile si completarile ulterioare si cu cele ale Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare si supraveghere a asigurarilor, cu modificarile si completarile ulterioare.
- Asiguratul trebuie sa faca dovada ca riscul produs este acoperit prin asigurare, daca nu se prevede altfel in polita de asigurare.