CONSILIER in PROPRIETATE INDUSTRIALA 2024 - UNIQA Asigurari - Pitesti - Arges
ROMANIA, BUCURESTI, Sector 1, Str. Nicolae Caramfil, nr. 25.
Tel: 021.212.08.82, 0725.568.400
Fax: 021.212.08.41, 021.212.08.42, 021.212.08.43
UNIQA Asigurari S.A. a luat fiinta la finele anului 2008 cand UNIQA Insurance Group a preluat prima companie cu capital privat din Romania, respectiv UNITA, fondata la Timisoara in 1990. In 2002 Wiener Stadtische a devenit actionar majoritar al societatii, in 2004 este mutat sediul central la Bucuresti pentru ca in 2008 UNIQA Insurance Group sa achizitioneze 100% din actiuni. UNIQA Asigurari S.A. se preocupa permanent si acorda o mare importanta dezvoltarii de produse si de solutii de asigurari integrate, adaptate nevoilor actuale si stilului de VIATA modern si dinamic. UNIQA Asigurari S.A. este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-007-10.04.2003.
UNIQA Asigurari S.A. detine in portofoliu si ofera clientilor sai polita de raspundere Civila Profesionala a CONSILIERILOR in PROPRIETATE INDUSTRIALA pentru asigurarea prejudiciilor aduse de asigurat clientului sau ca urmare a unor acte, actiuni sau inactiuni savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza contractului de Asistenta de specialitate in domeniul proprietatii industriale incheiat cu clientul sau, a legii si statutului profesiei, a conventiilor internationale si a regulilor de conduita, etica si deontologie profesionala.
Obiectul politei de raspundere Civila Profesionala a CONSILIERILOR in PROPRIETATE INDUSTRIALA de la UNIQA Asigurari S.A. il constituie, asigurarea prejudiciilor aduse de asigurat clientului sau ca urmare a unor acte, actiuni sau inactiuni savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza contractului de Asistenta de specialitate in domeniul proprietatii industriale incheiat cu clientul sau, a legii si statutului profesiei, a conventiilor internationale si a regulilor de conduita, etica si deontologie profesionala.
Domeniul proprietatii industriale are ca obiect brevetele de inventie, desenele si modelele industriale, marcile de comert si de serviciu, numele comerciale, indicatiile de provenienta, geografice sau denumirile de origine, topografiile de circuite integrate, precum si combaterea concurentei neloiale.
Activitatea de consilier in proprietate industriala consta in acorarea de Asistenta de specialitate in domeniul proprietatii industriale si reprezentarea persoanelor fizice si juridice sau straine interesate an fata Oficiului de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM), precum si fata de terti, in procedurile reglementate.
Pentru a putea sa incheie o polita de raspundere Civila Profesionala a CONSILIERILOR in PROPRIETATE INDUSTRIALA de la UNIQA Asigurari S.A. pentru asigurarea prejudiciilor aduse de asigurat clientului sau ca urmare a unor acte, actiuni sau inactiuni savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza contractului de Asistenta de specialitate in domeniul proprietatii industriale incheiat cu clientul sau, a legii si statutului profesiei, a conventiilor internationale si a regulilor de conduita, etica si deontologie profesionala, solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
- sa fie persoane fizice atestate in conformitate cu legislatia in vigoare, inscrise in Registrul National al consilierilor in proprietate industriala si care sunt membre ale Camerei Nationale a Consilierilor in proprietate Industriala din Romania;
- sa fie persoanele juridice de tipul cabinetelor individuale autorizate, cabinetelelor individuale asociate pe baza de contract, societatilor civile profesionale persoane juridice sau societatilor comerciale avand ca unic obiect activitatile in domeniul proprietatii industriale;
- sa intocmeasca cererea chestionar / declaratia de asigurare, care contine informatii relevante despre asigurat si/sau contractant, despre apartenenta la organizatii profesionale, despre modalitatea de practicare a profesiei, despre structura organizatorica si functionala a asiguratului, despre natura serviciilor furnizate, despre istoricul de daune, despre limitele de raspundere solicitate, informatii care sunt esentiale pentru intocmirea politei;
- sa puna la dispozitie asiguratorului documentele de identificare ale asiguratului si/sau contractantului, avize, autorizatii, licente;
- sa detalieze istoricul de daune, daca este cazul;
- sa plateasca asiguratorului o suma de bani denumita prima de asigurare in baza politei de asigurare incheiata cu acesta, cu scopul de a fi despagubit in cazul in care a suferit un prejudiciu prin manifestarea unuia sau mai multor riscuri asigurate conform politei;
Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:
- incheierea unei polite noi;
- reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
- alte situatii care presupun schimbari ale informatiilor continute in polita de asigurare;
Principalele informatii care trebuiesc furnizate asiguratorului, prin cererea-chestionar, sunt:
- datele de identificare ale asiguratului si/sau contractantului;
- natura si volumul activitatii atat pentru persoanele fizice cat si pentru persoanele juridice;
- structura si identificarea personalului in cazul asiguratilor persoane juridice;
- volumul incasarilor din onorarii;
- istoricul si previziunile de dauna;
- moneda politei;
- limitele de raspundere:
- pe perioada asigurata;
- pe eveniment;
- perioada asigurata;
- optiunea pentru extinderea perioadei de avizare a daunelor;
- modalitatea de plata a primei anuale:
- integral;
- in numarul de rate acceptate de asigurator;
- daca mai exista alte polite similare, valabile, incheiate la alti asiguratori.
Polita de raspundere Civila Profesionala a CONSILIERILOR in PROPRIETATE INDUSTRIALA de la UNIQA Asigurari S.A. pentru asigurarea prejudiciilor aduse de asigurat clientului sau ca urmare a unor acte, actiuni sau inactiuni savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza contractului de Asistenta de specialitate in domeniul proprietatii industriale incheiat cu clientul sau, a legii si statutului profesiei, a conventiilor internationale si a regulilor de conduita, etica si deontologie profesionala, poate fi incheiata, de regula, pe o perioada de 12 luni dar, in baza unor aprobari speciale, si pe perioade subanuale.
Raspunderea asiguratorului incepe la data inscrisa in polita de asigurare, dar nu inainte de ora 24:00 a zilei in care s-a platit prima de asigurare cuvenita sau prima rata a acesteia. In cazuri speciale asigurarea poate intra in vigoare la data si ora emiterii politei daca acest fapt este consemnat expres in scris in polita de asigurare.
Raspunderea asiguratorului inceteaza:
- la ora si ziua inscrise in polita de asigurare;
- la data in care s-a platit intreaga limita de raspundere inainte de data expirarii politei de asigurare;
- prin suspendarea calitatii de consilier in proprietate industriala (mentionarea asiguratului in tabloul consilierilor in proprietate industriala incompatibili) sau retragerea calitatii de consilier in proprietate industriala (radierea asiguratului din tabloul consilierilor in proprietate industriala) in baza dispozitiilor legale in vigoare;
- cu acordul ambelor parti;
- prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
- ìn caz de forta majora;
- prin desfiintarea de drept a politei in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale.
Polita de raspundere Civila Profesionala a CONSILIERILOR in PROPRIETATE INDUSTRIALA de la UNIQA Asigurari S.A. pentru asigurarea prejudiciilor aduse de asigurat clientului sau ca urmare a unor acte, actiuni sau inactiuni savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza contractului de Asistenta de specialitate in domeniul proprietatii industriale incheiat cu clientul sau, a legii si statutului profesiei, a conventiilor internationale si a regulilor de conduita, etica si deontologie profesionala, isi exercita acoperirea numai pentru activitatea profesionala a asiguratului desfasurata exclusiv pe teritoriul Romaniei.
Asigurat pe polita de raspundere Civila Profesionala a CONSILIERILOR in PROPRIETATE INDUSTRIALA de la UNIQA Asigurari S.A. pentru asigurarea prejudiciilor aduse de asigurat clientului sau ca urmare a unor acte, actiuni sau inactiuni savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza contractului de Asistenta de specialitate in domeniul proprietatii industriale incheiat cu clientul sau, a legii si statutului profesiei, a conventiilor internationale si a regulilor de conduita, etica si deontologie profesionala, poate sa fie:
- persoane fizice atestate in conformitate cu legislatia in vigoare, inscrise in Registrul National al consilierilor in proprietate industriala si care sunt membre ale Camerei Nationale a Consilierilor in proprietate Industriala din Romania;
- persoanele juridice de tipul cabinetelor individuale autorizate, cabinetelelor individuale asociate pe baza de contract, societatilor civile profesionale persoane juridice sau societatilor comerciale avand ca unic obiect activitatile in domeniul proprietatii industriale;
Contractant poate fi societate profesionala, entitate publica sau privata sau asociatia sau uniunea profesionala, parte care se angajeaza juridic in numele propriilor angajati sau membrii ai asociatiei, prin incheierea politei de asigurare cu asiguratorul.
Beneficiar al asigurarii (client):
- persoana fizica sau juridica care este beneficiara serviciilor oferite de asigurat prin contractul de Asistenta de specialitate in domeniul proprietatii industriale incheiat si care este prejudiciata patrimonial de actele / faptele asiguratului savarsite din culpa, de neglijenta / imprudenta in exercitarea profesiei sau cunostintelor profesionale insuficiente in cadrul exercitiului legal al activitatii profesionale;
Suma asigurata reprezinta limita maxima in baza careia asiguratorul poate acorda despagubiri celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.
Raspunderea asiguratorului se angajeaza numai ca urmare a producerii evenimentelor asigurate, din desfasurarea activitatii specifice mentionate in polita de asigurare.
Limita raspunderii asiguratorului (inclusiv cheltuielile de judecata) este:
- pe eveniment: valoarea pe eveniment prevazuta in polita de asigurare;
- pe perioada asigurata: valoarea raspunderii pe perioada asigurata prevazuta in polita de asigurare, indiferent de numarul evenimentelor asigurate produse.
Dupa fiecare despagubire acordata, limita raspunderii stabilita pe perioada asigurata se reduce cu suma platita drept despagubire, asigurarea continuand pentru suma ramasa, prima de asigurare pentru perioada ramasa pana la expirarea politei ramanand neschimbata.
La cererea asiguratului, limita raspunderii poate fi reintregita, contra platii diferentei de prima corespunzatoare, cu acordul asiguratorului.
Prima de asigurare se stabileste potrivit tarifului de prime al asiguratorului.
In cazul in care limita de raspundere asigurata este stabilita:
- in lei, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc si se platesc in lei;
- in valuta convertibila, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc in valuta convertibila si se platesc in valuta sau, in lei la cursul de schimb BNR din data platii.
Prima de asigurare se achita anticipat si integral, pentru perioada de asigurare mentionata in polita, sau in rate, din care prima rata se plateste inainte de intrarea in vigoare a politei, iar urmatoarele pana la datele scadente mentionate in aceasta. Cuantumul si termenele de plata ale primelor de asigurare sunt cele mentionate in polita de asigurare.
Asiguratorul nu are obligatia de a-i notifica asiguratului datele de scadenta ale primelor de asigurare.
Polita de raspundere Civila Profesionala a CONSILIERILOR in PROPRIETATE INDUSTRIALA de la UNIQA Asigurari S.A. pentru asigurarea prejudiciilor aduse de asigurat clientului sau ca urmare a unor acte, actiuni sau inactiuni savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza contractului de Asistenta de specialitate in domeniul proprietatii industriale incheiat cu clientul sau, a legii si statutului profesiei, a conventiilor internationale si a regulilor de conduita, etica si deontologie profesionala, poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.
Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de raspundere Civila Profesionala a CONSILIERILOR in PROPRIETATE INDUSTRIALA de la UNIQA Asigurari S.A. pentru asigurarea prejudiciilor aduse de asigurat clientului sau ca urmare a unor acte, actiuni sau inactiuni savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza contractului de Asistenta de specialitate in domeniul proprietatii industriale incheiat cu clientul sau, a legii si statutului profesiei, a conventiilor internationale si a regulilor de conduita, etica si deontologie profesionala, sunt:
- sumele pe care asiguratul este obligat sa le plateasca cu titlu de daune pentru prejudicii provocate, in timpul exercitarii profesiei, clientilor sai prin pagube materiale;
- cheltuielile de judecata facute de client pentru indeplinirea formalitatilor legale in vederea obligarii asiguratului la plata despagubirilor, daca asiguratul a fost obligat prin actiune judecatoreasca la plata acestora;
- cheltuielile de judecata facute de asigurat in procesul civil, daca a fost obligat la desdaunare (inclusiv in cazul in care actiunea penala pusa in miscare nu mai este judecata, iar actiunea civila ramane in competenta instantelor penale);
- sumele cheltuite de asigurat in vederea reconstituirii, refacerii sau inlocuirii documentelor predate de client asiguratului in vederea indeplinirii obligatiilor contractuale.
Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de raspundere Civila Profesionala a CONSILIERILOR in PROPRIETATE INDUSTRIALA de la UNIQA Asigurari S.A. pentru asigurarea prejudiciilor aduse de asigurat clientului sau ca urmare a unor acte, actiuni sau inactiuni savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza contractului de Asistenta de specialitate in domeniul proprietatii industriale incheiat cu clientul sau, a legii si statutului profesiei, a conventiilor internationale si a regulilor de conduita, etica si deontologie profesionala, sunt:
- Asiguratorul nu acorda despagubiri pentru:
- prejudiciile rezultate din desfasurarea activitatii specifice, dar care nu are la baza un contract de Asistenta de specialitate in domeniul proprietatii industriale, intre asigurat si clientii acestuia;
- prejudiciile rezultate din divulgarea datelor si informatiilor primite de la clientul sau sau referitoare la acesta in afara limitelor mandatului si in afara conditiilor prevazute de lege;
- prejudiciile rezultate din desfasurarea activitatii specifice in afara mandatului si a procurii de reprezntare insusite in scris de ambele parti;
- prejudiciile rezultate din desfasurarea activitatii specifice pentru un client alta decat pentru domeniul de proprietate industriala in care a fost atestat;
- prejudiciile in legatura cu exercitarea de catre asigurat a altor activitati, inclusiv a celor recunocute de lege ca fiind compatibile cu profesia de consilier in proprietate industriala;
- prejudiciile produse prin depasirea intentionta a sarcinilor profesionale;
- pierderile financiare rezultate din delapidari ori provenite din inregistrari gresite in registrul de casa ;
- pierderile financiare rezultate din nerespectarea conditiilor contractuale ori datorate abaterilor de la litera legii;
- prejudiciile rezultate din desfasurarea activitatii specifice in timpul suspendarii dreptului de exercitare a profesiei de consilier in proprietate industriala;
- prejudiciile rezultate din desfasurarea activitatii specifice dupa incetarea dreptului de exercitare a profesiei de consilier in proprietate industriala;
La polita de raspundere Civila Profesionala a CONSILIERILOR in PROPRIETATE INDUSTRIALA de la UNIQA Asigurari S.A. pentru asigurarea prejudiciilor aduse de asigurat clientului sau ca urmare a unor acte, actiuni sau inactiuni savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza contractului de Asistenta de specialitate in domeniul proprietatii industriale incheiat cu clientul sau, a legii si statutului profesiei, a conventiilor internationale si a regulilor de conduita, etica si deontologie profesionala, nu exista si nu se pot atasa clauze de asigurare prin care sa poata fi preluate in asigurare riscuri suplimentare.
Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de raspundere Civila Profesionala a CONSILIERILOR in PROPRIETATE INDUSTRIALA de la UNIQA Asigurari S.A. pentru asigurarea prejudiciilor aduse de asigurat clientului sau ca urmare a unor acte, actiuni sau inactiuni savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza contractului de Asistenta de specialitate in domeniul proprietatii industriale incheiat cu clientul sau, a legii si statutului profesiei, a conventiilor internationale si a regulilor de conduita, etica si deontologie profesionala, sunt:
- Sa tina o evidenta corecta a tuturor serviciilor prestate si sa pastreze aceste evidente astfel incat ele sa poata fi puse la dispozitia asiguratorului sau a reprezentantilor numiti ai acestuia, in masura in care ele pot avea o legatura cu eventuale pretentii de despagubire.
- Sa comunice in scris in termen de 48 ore descoperirea oricarui prejudiciu pentru care ar putea fi facuta o reclamatie impotriva lui.
- Sa desfasoare servicii profesionale in concordanta cu standardele profesionale, promulgate de organismele interne si / sau internationale cu atributii de reglementare, organismele profesionale si legislatia relevanta / specifica.
Principalele obligatii, pe care UNIQA Asigurari S.A. le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de raspundere Civila Profesionala a CONSILIERILOR in PROPRIETATE INDUSTRIALA pentru asigurarea prejudiciilor aduse de asigurat clientului sau ca urmare a unor acte, actiuni sau inactiuni savarsite din culpa sa, prin care devine raspunzator in baza contractului de Asistenta de specialitate in domeniul proprietatii industriale incheiat cu clientul sau, a legii si statutului profesiei, a conventiilor internationale si a regulilor de conduita, etica si deontologie profesionala, sunt:
- sa puna la dispozitia asiguratului sau contractantului asigurarii informatii complete si corecte in legatura cu polita de asigurare, atat inaintea incheierii, cat si pe durata derularii acestuia;
- sa elibereze, la cerere, un duplicat al politei de asigurare, in cazul in care originalul a fost pierdut sau distrus;
- sa pastreze confidentialitatea informatiei despre asigurat, de care a luat cunostinta in procesul asigurarii;
- sa primeasca avizarile de dauna;
- sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurati / pagubiti;
- sa emita oferte de despagubire;
- sa plateasca despagubirile cuvenite celor in drept la termenele stabilite;
- sa ramburseze asiguratului cheltuielile aferente limitarii pagubelor legate de producerea evenimentului asigurat.
- Constatarea si evaluarea pagubelor se fac de catre asigurator, impreuna cu asiguratul, direct sau prin imputerniciti, inclusiv prin experti, daca s-a convenit in acest mod de cele doua parti.
- despagubirile se stabilesc pe baza conventiei dintre asigurat, persoana pagubita si asigurator (pe cale amiabila) sau prin hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila pronuntata conform legislatiei din Romania.
- Culpa poate fi determinata si printr-o expertiza extrajudiciara efectuata de un expert autorizat in conditiile legii.
- Stabilirea despagubirilor pe baza intelegerii dintre parti (pe cale amiabila) se poate face numai daca, din actele intocmite de cel care executa expertiza si / sau din documentele prezentate de asigurat si / sau cele existente in dosarul de dauna, rezulta cu certitudine atat raspunderea civila a acestuia pentru producerea pagubelor cat si cauzele si intinderea prejudiciului si persoana pagubita.
- In cazul producerii riscului asigurat, in situatia in care partile nu se inteleg asupra cuantumului despagubirii, suma din despagubire care nu face obiectul litigiului va fi platita de asigurator inainte ca litigiul sa se fi solutionat prin negocieri sau de catre instanta judecatoreasca.
- Despagubirea nu poate depasi suma asigurata, nici cuantumul pagubei, stabilit in baza actelor justificative.
- Daca asigurarea s-a incheiat cu fransiza, asiguratorul este raspunzator numai pentru partea ce depaseste cuantumul fransizei.
- In cazul platii unei despagubiri, asiguratorul are dreptul de a compensa ratele de prima ce i se datoreaza pana la sfarsitul perioadei de asigurare prin scaderea acestora din valoarea despagubirilor cuvenite.
- In toate cazurile in care au fost prejudiciate mai multe persoane si suma prejudiciilor acestora depaseste limita raspunderii asiguratorului pe cererea de despagubire mentionata in polita, despagubirile se acorda in limita acestei sume, proportional cu prejudiciul suferit de fiecare persoana, daca asiguratul si asiguratorul nu convin altfel cu ocazia solutionarii daunei.
- Daca prejudiciul s-a produs din culpa mai multor persoane, asiguratorul va acorda despagubire numai pentru partea din paguba de care se face raspunzator asiguratul. In astfel de situatii, in cazul in care nu se poate stabili masura raspunderii fiecarei persoane, aceasta se va stabili in cote egale in raport cu numarul partilor implicate in eveniment sau va rezulta din documentele intocmite de experti sau instanta.
- Asiguratorul este indreptatit sa amane acordarea despagubirii daca, in legatura cu realitatea daunei a fost instituita o cercetare penala, pana la finalizarea acesteia, sau atunci cand exista neconcordante / afirmatii contradictorii intre declaratiile asiguratului / persoanei pagubite si situatia de fapt.
- Asiguratorul plateste despagubirea nemijlocit celui pagubit cu acordul scris al asiguratului, in masura in care cel pagubit nu a fost despagubit de asigurat. Despagubirea nu poate fi urmarita de creditorii asiguratului.
- Despagubirea se plateste asiguratului in cazul in care acesta dovedeste ca a despagubit pe cel pagubit, cu conditia ca despagubirea sa fie justificata si recunoscuta de asigurator.
- Prin plata despagubirii, pe baza de intelegere dintre parti (cale amiabila) sau prin hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila pronuntata in Romania se sting orice pretentii ale asiguratului si ale persoanelor prejudiciate fata de asigurator.
- Odata cu plata despagubirii, beneficiarul despagubirii va mentiona, in scris, ca a fost despagubit de asigurator pentru prejudiciile suferite si ca nu mai are nici o pretentie, in legatura cu prejudiciul respectiv fata de asigurator.
- Drepturile persoanelor prejudiciate impotriva celor raspunzatori de producerea prejudiciilor raman nestirbite, potrivit dreptului comun, pentru tot ceea ce depaseste sumele platite de asigurator.
- Asiguratorul poate fi chemat in judecata de persoanele pagubite in limitele obligatiilor ce-i revin acestuia din polita de asigurare.
- Dupa fiecare plata de despagubire limita raspunderii asiguratorului pe intreaga perioada de asigurare prevazuta in polita se diminueaza cu suma platita. Asigurarea continua pentru limita raspunderii asiguratorului astfel diminuata.
- Asiguratorul nu datoreaza despagubire din asigurare daca riscul asigurat a fost produs cu intentie de asigurat, de beneficiarul despagubirii ori de catre un membru din conducerea asiguratului, care lucreaza in aceasta calitate.
- Daca la data producerii evenimentului asigurat exista si alte polite de asigurare incheiate de asigurat la asiguratori diferiti, care acopera prejudicii ce intra sub incidenta politei de asigurare, asiguratorul plateste despagubiri in baza politei proportional cu limita raspunderii mentionata pe polita.
- Termenul de plata a despagubirii este de 15 zile de la data depunerii la asigurator a ultimului document necesar constatarii si evaluarii prejudiciului.
Notificare daune:
Call Center Constatare daune
Tel: 0374.400.400
Email: info@uniqa.ro
- de LUNI pana VINERI, intre 8:00 – 20:00 -
- In cursul valabilitatii politei de asigurare, asiguratorul are dreptul sa efectueze verificari ale informatiilor prezentate de asigurat ori de cate ori considera necesar.
- Polita de asigurare poate fi modificata oricand in cursul valabilitatii sale prin acordul comun al asiguratorului si asiguratului, modificarea intrand in vigoare la data convenita in scris de catre parti.
- Orice notificare, comunicare, avizare sau instiintare legata de polita de asigurare se considera efectuata daca va fi transmisa in scris.
- Respectarea riguroasa si indeplinirea prevederilor prevazute in polita de asigurare, in masura in care se refera la obligatiile care ii revin asiguratului, precum si prezumtia ca declaratiile si raspunsurile asiguratului din declaratia de asigurare, sunt adevarate, vor fi o conditie ce precede orice raspundere care revine asiguratorului.
- Polita de asigurare poate fi denuntata oricand de asigurat sau asigurator cu o notificare scrisa de 20 de zile calculate de la data primirii notificarii de catre cealalta parte. In cazul in care polita de asigurare este denuntat, asiguratorul va restitui partea din prima de asigurare achitata anticipat retinand prima corespunzatoare perioadei efectiv acoperita prin asigurare (aceasta din urma se va calcula prin retinerea unei parti de 1 / 12 din prima de asigurare anuala pentru fiecare luna sau fractiune de luna de acoperire), daca pana la data denuntarii nu s-au platit si / sau nu au fost avizate evenimente care intra sub incidenta acoperirii acordate prin polita de asigurare.
- In limita despagubirilor platite asiguratorul se subroga in toate drepturile asiguratului sau beneficiarilor de despagubiri impotriva celor raspunzatori de producerea prejudiciilor / pagubelor.
- Asiguratul raspunde pentru prejudiciile aduse asiguratorului prin acte care ar impiedica realizarea dreptului de regres. Daca asiguratul renunta la dreptul de regres sau daca, din vina lui, exercitarea acestui drept nu mai este posibila, asiguratorul este eliberat de obligatia de a plati despagubiri pana la limita sumei ce face obiectul dreptului de regres. Daca plata a fost deja efectuata, asiguratul este obligat sa restituie despagubirile acordate de asigurator.
- Dreptul la actiune privind solicitarea de despagubiri in baza politei de asigurare se stinge in termen de 2 ani de la data expirarii termenului stabilit pentru plata despagubirilor.
- In vederea protejarii asiguratilor, beneficiarilor asigurarii si tertelor persoane pagubite, prin contributia asiguratorilor se constituie Fondul de Garantare, destinat platilor de indemnizatii rezultate din contractele de asigurare facultative si obligatorii incheiate in conditiile Codului civil si Legii nr.136 / 1995 privind asigurarile și reasigurarile in Romania, in cazul constatarii insolvabilitatii asiguratorului.
- Orice litigiu decurgand din sau in legatura cu aceasta polita de asigurare, inclusiv referitor la valabilitatea, interpretarea, executarea ori desfiintarea sa, se va solutiona potrivit legii romane, de catre instantele de judecata competente din Romania.