PRACTICIENI in INSOLVENTA - LICHIDATORI - ADMINISTRATORI JUDICIARI 2024 - GARANTA Asigurari - Pitesti - Arges
ROMANIA, BUCURESTI, Sector 1, B-dul Ion Mihalache, nr. 19-21.
GARANTA Asigurari SA a fost infiintata in anul 1997 de catre compania greceasca de asigurari Ethniki Hellenic General Insurance Company, care este totodata si actionarul majoritar, companie ce are o experienta de peste 100 de ani in domeniu si este leader al pietei de asigurari din Grecia. Avand drept obiective principale orientarea catre client, cresterea calitatii serviciilor oferite, diversificarea si imbunatatirea continua a produselor, mentinerea securitatii financiare etc. GARANTA Asigurari se remarca permanent ca un actor important pe piata de asigurari din Romania. GARANTA Asigurari SA este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-020-10.04.2003.
GARANTA Asigurari SA detine in portofoliu si ofera clientilor sai, polita de raspundere Civila Profesionala a PRACTICIENILOR in INSOLVENTA - LICHIDATORI si ADMINISTRATORI JUDICIARI pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde in baza contractului fata de partea contractanta, consecinta directa a unor fapte savarsite din culpa si in legatura cu care asiguratul a primit o plangere / cerere scrisa de despagubire in timpul perioadei de asigurare.
Obiectul politei de raspundere Civila Profesionala a PRACTICIENILOR in INSOLVENTA - LICHIDATORI si ADMINISTRATORI JUDICIARI de la GARANTA Asigurari SA il constituie, asigurarea prejudiciilor cauzate unor terte persoane de fapta comisa din culpa asiguratului, pentru care acesta raspunde civil, conform legii, ca urmare a activitatii profesionale desfasurate in calitate de Administrator judiciar sau Lichidator.
Pentru a putea sa incheie o polita de raspundere Civila Profesionala a PRACTICIENILOR in INSOLVENTA - LICHIDATORI si ADMINISTRATORI JUDICIARI de la GARANTA Asigurari SA pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde in baza contractului fata de partea contractanta, consecinta directa a unor fapte savarsite din culpa si in legatura cu care asiguratul a primit o cerere scrisa de despagubire in timpul perioadei de asigurare, solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
- persoanele fizice trebuie sa aiba calitatea de practician in reorganizare si lichidare in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta nr. 86/2006, cu toate modificarile si completarile ulterioare si ale Statutului privind organizarea si exercitarea profesiei de practician in insolventa, cu toate modificarile si completarile ulterioare, respectiv:
- Administrator judiciar care este persoana autorizata in conditiile legii, desemnata sa exercite atributiile prevazute de lege sau stabilite de instanta judecatoreasca, in procedura insolventei, in perioada de observatie si pe durata procedurii de reorganizare;
- Lichidator care este persoana autorizata in conditiile legii, desemnata sa conduca activitatea debitorului in cadrul procedurii de faliment, atat in procedura generala, cat si in cea simplificata, si sa exercite atributiile prevazute de lege sau stabilite de instanta judecatoreasca;
- persoanele juridice care pot avea calitatea de asigurat sunt:
- cabinet individual in cadrul caruia activeaza un practician in insolventa definitiv titular;
- intreprindere unipersonala cu raspundere limitata in cadrul caruia activeaza un practician in insolventa definitiv titular;
- societatea civila profesionala in cadrul careia activeaza doi sau mai multi practicieni in insolventa asociati impreuna cu ceilalti practicieni in insolventa care activeaza in cadrul societatii in calitate de colaboratori si care isi desfasoara activitatea in numele societatii;
- acestea incheie polite de asigurare pentru fiecare persoana incadrata in una din variantele enumerate mai sus.
- sa intocmeasca cererea chestionar / declaratia de asigurare, care contine informatii relevante despre asigurat si/sau contractant, despre apartenenta la organizatii profesionale, despre modalitatea de practicare a profesiei, despre structura organizatorica si functionala a asiguratului, despre natura serviciilor juridice furnizate, despre istoricul de daune, despre limitele de raspundere solicitate, informatii care sunt esentiale pentru intocmirea politei;
- sa puna la dispozitie asiguratorului documentele de identificare ale asiguratului si/sau contractantului, avize, autorizatii, licente;
- sa detalieze istoricul de daune, daca este cazul;
- sa plateasca asiguratorului o suma de bani denumita prima de asigurare in baza politei de asigurare incheiata cu acesta, cu scopul de a fi despagubit in cazul in care a suferit un prejudiciu prin manifestarea unuia sau mai multor riscuri asigurate conform politei;
Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:
- incheierea unei polite noi;
- reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
- alte situatii care presupun schimbari ale informatiilor continute in polita de asigurare;
Principalele informatii care trebuiesc furnizate asiguratorului, prin cererea-chestionar, sunt:
- datele de identificare ale asiguratului si/sau contractantului;
- natura si volumul activitatii atat pentru persoanele fizice cat si pentru persoanele juridice;
- tipul asiguratului persoana fizica: definitiv sau stagiar (se specifica si datele de identificare ale indrumatorului);
- structura si identificarea personalului in cazul asiguratilor persoane juridice;
- volumul incasarilor din onorarii;
- istoricul si previziunile de dauna;
- moneda politei;
- limitele de raspundere:
- pe perioada asigurata;
- pe eveniment;
- perioada asigurata;
- optiunea pentru extinderea perioadei de avizare a daunelor;
- modalitatea de plata a primei anuale:
- integral;
- in numarul de rate acceptate de asigurator;
- daca mai exista alte polite similare, valabile, incheiate la alti asiguratori.
Polita de raspundere Civila Profesionala a PRACTICIENILOR in INSOLVENTA - LICHIDATORI si ADMINISTRATORI JUDICIARI de la GARANTA Asigurari SA pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde in baza contractului fata de partea contractanta, consecinta directa a unor fapte savarsite din culpa si in legatura cu care asiguratul a primit o cerere scrisa de despagubire in timpul perioadei de asigurare, poate fi incheiata, de regula, pe o perioada de 12 luni dar, in baza unor aprobari speciale, si pe perioade subanuale.
Raspunderea asiguratorului incepe la data inscrisa in polita de asigurare, dar nu inainte de ora 24:00 a zilei in care s-a platit prima de asigurare cuvenita sau prima rata a acesteia. In cazuri speciale asigurarea poate intra in vigoare la data si ora emiterii politei daca acest fapt este consemnat expres in scris in polita de asigurare.
Asiguratorul acopera pretentiile de despagubiri solicitate de clientii asiguratului, ca urmare a prejudiciilor de care acesta se face vinovat in perioada de valabilitate a politei, precum si ca urmarea a prejudiciilor cauzate inainte de intrarea in vigoare a politei de asigurare, cu conditia ca cererea de despagubire a pagubitului sa fie facuta in perioada de valabilitate si ca data producerii evenimentului cauzator de prejudiciu sa fie cu cel mult 24 de luni inainte de data intrarii in vigoare a politei. Astfel data daunei este considerata data cand a fost formulata in scris prima cerere de despagubire impotriva asiguratului.
Raspunderea asiguratorului inceteaza:
- la ora si ziua inscrise in polita de asigurare;
- la data in care s-a platit intreaga limita de raspundere inainte de data expirarii politei de asigurare;
- prin suspendarea calitatii de Administrator judiciar sau Lichidator (mentionarea asiguratului in tabloul practicienilor in insolventa incompatibili) sau retragerea calitatii de Administrator judiciar sau Lichidator (radierea asiguratului din tabloul practicienilor in insolventa) in baza dispozitiilor legale in vigoare;
- cu acordul ambelor parti;
- prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
- ìn caz de forta majora;
- prin desfiintarea de drept a politei in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale.
Polita de raspundere Civila Profesionala a PRACTICIENILOR in INSOLVENTA - LICHIDATORI si ADMINISTRATORI JUDICIARI de la GARANTA Asigurari SA pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde in baza contractului fata de partea contractanta, consecinta directa a unor fapte savarsite din culpa si in legatura cu care asiguratul a primit o cerere scrisa de despagubire in timpul perioadei de asigurare, isi exercita acoperirea numai pentru activitatea profesionala a asiguratului desfasurata exclusiv pe teritoriul Romaniei.
Asigurat pe polita de raspundere Civila Profesionala a PRACTICIENILOR in INSOLVENTA - LICHIDATORI si ADMINISTRATORI JUDICIARI de la GARANTA Asigurari SA pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde in baza contractului fata de partea contractanta, consecinta directa a unor fapte savarsite din culpa si in legatura cu care asiguratul a primit o cerere scrisa de despagubire in timpul perioadei de asigurare, poate sa fie:
- Orice cetatean roman care poate exercita legal, pe teritoriul Romaniei, profesia de Administrator judiciar sau Lichidator, membru in Uniunea Nationala a Practicienilor in Insolventa din Romania, fiind autorizata legal sa desfasoare activitatea specifica intr-una din formele legale de practicare a profesiei in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta nr. 86/2006, cu toate modificarile si completarile ulterioare si ale Statutului privind organizarea si exercitarea profesiei de practician in insolventa, cu toate modificarile si completarile ulterioare;
- Persoanele juridice de forma:
- cabinet individual in cadrul caruia activeaza un practician in insolventa definitiv titular;
- intreprindere unipersonala cu raspundere limitata in cadrul caruia activeaza un practician in insolventa definitiv titular;
- societatea civila profesionala in cadrul careia activeaza doi sau mai multi practicieni in insolventa asociati impreuna cu ceilalti practicieni in insolventa care activeaza in cadrul societatii in calitate de colaboratori si care isi desfasoara activitatea in numele societatii;
- acestea incheie polite de asigurare pentru fiecare persoana incadrata in una din variantele enumerate mai sus.
Contractant poate fi societate civila profesionala, intreprindere unipersonala cu raspundere limitata, cabinet individual sau asociatia profesionala, parte care se angajeaza juridic in numele propriilor angajati sau membrii ai asociatiei, prin incheierea politei de asigurare cu asiguratorul.
Beneficiar al asigurarii (client):
- persoana fizica sau juridica care este beneficiara serviciilor oferite de asigurat prin contractul incheiat si care este prejudiciata patrimonial de actele / faptele asiguratului savarsite din culpa, de neglijenta / imprudenta in
exercitarea profesiei sau cunostintelor profesionale insuficiente in cadrul exercitiului legal al activitatii profesionale;
Suma asigurata reprezinta limita maxima in baza careia asiguratorul poate acorda despagubiri celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.
Raspunderea asiguratorului se angajeaza numai ca urmare a producerii evenimentelor asigurate, din desfasurarea activitatii specifice mentionate in polita de asigurare.
Limita raspunderii asiguratorului (inclusiv cheltuielile de judecata) este:
- pe eveniment: valoarea pe eveniment prevazuta in polita de asigurare;
- pe perioada asigurata: valoarea raspunderii pe perioada asigurata prevazuta in polita de asigurare, indiferent de numarul evenimentelor asigurate produse.
Dupa fiecare despagubire acordata, limita raspunderii stabilita pe perioada asigurata se reduce cu suma platita drept despagubire, asigurarea continuand pentru suma ramasa, prima de asigurare pentru perioada ramasa pana la expirarea politei ramanand neschimbata.
La cererea asiguratului, limita raspunderii poate fi reintregita, contra platii diferentei de prima corespunzatoare, cu acordul asiguratorului.
Prima de asigurare se stabileste potrivit tarifului de prime al asiguratorului.
In cazul in care limita de raspundere asigurata este stabilita:
- in lei, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc si se platesc in lei;
- in valuta convertibila, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc in valuta convertibila si se platesc in valuta sau, in lei la cursul de schimb BNR din data platii.
Prima de asigurare se achita anticipat si integral, pentru perioada de asigurare mentionata in polita, sau in rate, din care prima rata se plateste inainte de intrarea in vigoare a politei, iar urmatoarele pana la datele scadente mentionate in aceasta. Cuantumul si termenele de plata ale primelor de asigurare sunt cele mentionate in polita de asigurare.
Asiguratorul nu are obligatia de a-i notifica asiguratului datele de scadenta ale primelor de asigurare.
Polita de raspundere Civila Profesionala a PRACTICIENILOR in INSOLVENTA - LICHIDATORI si ADMINISTRATORI JUDICIARI de la GARANTA Asigurari SA pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde in baza contractului fata de partea contractanta, consecinta directa a unor fapte savarsite din culpa si in legatura cu care asiguratul a primit o cerere scrisa de despagubire in timpul perioadei de asigurare, poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.
Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de raspundere Civila Profesionala a PRACTICIENILOR in INSOLVENTA - LICHIDATORI si ADMINISTRATORI JUDICIARI de la GARANTA Asigurari SA pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde in baza contractului fata de partea contractanta, consecinta directa a unor fapte savarsite din culpa si in legatura cu care asiguratul a primit o cerere scrisa de despagubire in timpul perioadei de asigurare, sunt:
- sumele pe care asiguratul este obligat sa le plateasca cu titlu de dezdaunare pentru prejudicii patrimoniale produse societatii pe care o administreaza sau lichideaza ori, dupa caz, creditorilor;
- prejudiciile provocate societatii pe care asiguratul o lichideaza prin orice noi operatiuni comerciale angajate cu buna credinta in numele acesteia, care ulterior s-au dovedit ca nu au servit scopului lichidarii;
- prejudiciile produse societatii pe care o administreaza sau lichideaza ori, dupa caz, creditorilor ca urmare a pierderii distrugerii sau deteriorarii documentelor originale (acte, procese - verbale, rapoarte, certificate, formulare, orice alte documente fie ele scrise, tiparite sau reproduse prin orice alta metoda) si/sau suporturilor magnetice predate de acestia asiguratului in vederea inregistrarii si prelucrarii datelor financiar-contabile;
- sumele cheltuite de asigurat sau clientul prejudiciat al acestuia pentru reconstituirea, refacerea sau inlocuirea documentelor anterior mentionate, cu acordul asiguratorului si in limita a 10% din limita raspunderii pe fiecare cerere de despagubire;
Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de raspundere Civila Profesionala a PRACTICIENILOR in INSOLVENTA - LICHIDATORI si ADMINISTRATORI JUDICIARI de la GARANTA Asigurari SA pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde in baza contractului fata de partea contractanta, consecinta directa a unor fapte savarsite din culpa si in legatura cu care asiguratul a primit o cerere scrisa de despagubire in timpul perioadei de asigurare, sunt:
- Asiguratorul nu acorda despagubiri pentru:
- prejudicii rezultate ca urmare a neexecutarii sau executarii partiale a angajamentelor contractuale, sau in urma desemnarii de catre tribunal cum ar fi intarzierea in executarea prestatiei, cheltuieli prezentate in vederea reinceperii sau corectarii lucrarilor prost executate ;
- orice prejudicii derivand din nerespectarea cu buna - stiinta sau din incompetenta a prevederilor legale referitoare la (dupa caz) : atributiile administratorului, atributiile lichidatorului, sau orice atributii stabilite prin incheiere de catre judecatorul-sindic (inclusiv inchiderea procedurii);
- prejudicii rezultate din desfasurarea de actiuni si activitati care nu fac obiectul autorizarii de Administrator judiciar, Lichidator sau incalca prevederile legii sau care depasesc sfera calificarii sau competentei profesionale;
- prejudicii rezultate din contracte care privesc o proprietate, sau o afacere pentru care asiguratul are un interes actual sau de perspectiva;
- prejudicii aparute ca urmare a divulgarii secretului profesional cu privire la orice aspect al activitatii care le-a fost incredintata, cu exceptia cazurilor prevazute de lege, precum si prejudicii provocate de cazurile de incompatibilitate cu calitatea de Administrator judiciar sau Lichidator judiciar;
- prejudicii ce decurg din nerespectarea dispozitiilor privitoare la organizarea si tinerea licitatiilor de vanzare a bunurilor sociale si a distribuirii sumelor realizate in urma lichidarii;
- prejudicii ca urmare a stabilirii valorii bunurilor, in cazul in care pentru acest scop a fost angajat un expert contabil;
- prejudicii care decurg din orice amenzi sau penalitati;
- prejudicii provocate prin exercitarea profesiei de Administrator judiciar sau Lichidator de catre asiguratul aflat sub influenta narcoticelor, excitantelor sau alcoolului;
- prejudicii ce decurg din neindeplinirea obiectivelor propuse prin planul de reorganizare sau lichidare;
- prejudicii provocate prin fapte sau acte juridice care nu au legatura cu exercitarea functiei incredintate;
- prejudicii care sunt rezultatul prezentei unui flux magnetic sau al pierderii magnetismului unui suport informational.
In cazul societatilor comerciale profesionale de administrare judiciara si lichidare, asiguratorul nu acopera si prejudiciile cauzate de activitatea de consultanta economico-financiara, astfel de raspundere facand obiectul unei polite separate.
Nu sunt acoperite cererile de despagubire formulate pentru daune produse inainte de intrarea in vigoare a politei, chiar daca descoperirea acestora ori a legaturii de cauzalitate dintre daune si produsele sau serviciile realizate de asigurat s-au produs dupa incheierea asigurarii.
Asiguratul nu are raspundere civila daca evenimentul s-a produs:
- dintr-un caz de forta majora definita conform legii romane;
- din culpa exclusiva a persoanei pagubite;
- din culpa exclusiva a unei terte persoane.
La polita de raspundere Civila Profesionala a PRACTICIENILOR in INSOLVENTA - LICHIDATORI si ADMINISTRATORI JUDICIARI de la GARANTA Asigurari SA pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde in baza contractului fata de partea contractanta, consecinta directa a unor fapte savarsite din culpa si in legatura cu care asiguratul a primit o cerere scrisa de despagubire in timpul perioadei de asigurare, nu exista si nu se pot atasa clauze de asigurare prin care sa poata fi preluate in asigurare riscuri suplimentare.
Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de raspundere Civila Profesionala a PRACTICIENILOR in INSOLVENTA - LICHIDATORI si ADMINISTRATORI JUDICIARI de la GARANTA Asigurari SA pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde in baza contractului fata de partea contractanta, consecinta directa a unor fapte savarsite din culpa si in legatura cu care asiguratul a primit o cerere scrisa de despagubire in timpul perioadei de asigurare, sunt:
- Sa tina o evidenta corecta a tuturor serviciilor prestate si sa pastreze aceste evidente astfel incat ele sa poata fi puse la dispozitia asiguratorului sau a reprezentantilor numiti ai acestuia, in masura in care ele pot avea o legatura cu eventuale pretentii de despagubire.
- Sa desfasoare servicii profesionale in concordanta cu standardele tehnice si profesionale, promulgate de organismele interne si/sau internationale cu atributii de reglementare, organismele profesionale si legislatia relevanta / specifica.
Principalele obligatii, pe care GARANTA Asigurari SA le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de raspundere Civila Profesionala a PRACTICIENILOR in INSOLVENTA - LICHIDATORI si ADMINISTRATORI JUDICIARI pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde in baza contractului fata de partea contractanta, consecinta directa a unor fapte savarsite din culpa si in legatura cu care asiguratul a primit o cerere scrisa de despagubire in timpul perioadei de asigurare, sunt:
- sa puna la dispozitia asiguratului sau contractantului asigurarii informatii complete si corecte in legatura cu polita de asigurare, atat inaintea incheierii, cat si pe durata derularii acestuia;
- sa emita polita de asigurare daca locatia indeplineste conditiile de asigurabilitate;
- sa elibereze, la cerere, un duplicat al politei de asigurare, in cazul in care originalul a fost pierdut sau distrus;
- sa pastreze confidentialitatea informatiei despre asigurat, de care a luat cunostinta in procesul asigurarii;
- sa primeasca avizarile de dauna;
- sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurati / pagubiti;
- sa emita oferte de despagubire;
- sa plateasca despagubirile cuvenite celor in drept la termenele stabilite;
- sa ramburseze asiguratului cheltuielile aferente limitarii pagubelor legate de producerea evenimentului asigurat.
- Constatarea si evaluarea pagubelor se fac de catre asigurator, impreuna cu asiguratul, direct sau prin imputerniciti, inclusiv prin experti, daca s-a convenit in acest mod de cele doua parti.
- despagubirile se stabilesc pe baza conventiei dintre asigurat, persoana pagubita si asigurator (pe cale amiabila) sau prin hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila pronuntata conform legislatiei din Romania.
- Culpa poate fi determinata si printr-o expertiza extrajudiciara efectuata de un expert autorizat in conditiile legii.
- Stabilirea despagubirilor pe baza intelegerii dintre parti (pe cale amiabila) se poate face numai daca, din actele intocmite de cel care executa expertiza si / sau din documentele prezentate de asigurat si / sau cele existente in dosarul de dauna, rezulta cu certitudine atat raspunderea civila a acestuia pentru producerea pagubelor cat si cauzele si intinderea prejudiciului si persoana pagubita.
- In cazul producerii riscului asigurat, in situatia in care partile nu se inteleg asupra cuantumului despagubirii, suma din despagubire care nu face obiectul litigiului va fi platita de asigurator inainte ca litigiul sa se fi solutionat prin negocieri sau de catre instanta judecatoreasca.
- Despagubirea nu poate depasi suma asigurata, nici cuantumul pagubei, stabilit in baza actelor justificative.
- Daca asigurarea s-a incheiat cu fransiza, asiguratorul este raspunzator numai pentru partea ce depaseste cuantumul fransizei.
- In cazul platii unei despagubiri, asiguratorul are dreptul de a compensa ratele de prima ce i se datoreaza pana la sfarsitul perioadei de asigurare prin scaderea acestora din valoarea despagubirilor cuvenite.
- In toate cazurile in care au fost prejudiciate mai multe persoane si suma prejudiciilor acestora depaseste Limita raspunderii asiguratorului pe cererea de despagubire mentionata in polita, despagubirile se acorda in limita acestei sume, proportional cu prejudiciul suferit de fiecare persoana, daca asiguratul si asiguratorul nu convin altfel cu ocazia solutionarii daunei.
- Daca prejudiciul s-a produs din culpa mai multor persoane, asiguratorul va acorda despagubire numai pentru partea din paguba de care se face raspunzator asiguratul. In astfel de situatii, in cazul in care nu se poate stabili masura raspunderii fiecarei persoane, aceasta se va stabili in cote egale in raport cu numarul partilor implicate in eveniment sau va rezulta din documentele intocmite de experti sau instanta.
- Asiguratorul este indreptatit sa amane acordarea despagubirii daca, in legatura cu realitatea daunei a fost instituita o cercetare penala, pana la finalizarea acesteia, sau atunci cand exista neconcordante / afirmatii contradictorii intre declaratiile asiguratului / persoanei pagubite si situatia de fapt.
- Asiguratorul plateste despagubirea nemijlocit celui pagubit cu acordul scris al asiguratului, in masura in care cel pagubit nu a fost despagubit de asigurat. Despagubirea nu poate fi urmarita de creditorii asiguratului.
- Despagubirea se plateste asiguratului in cazul in care acesta dovedeste ca a despagubit pe cel pagubit, cu conditia ca despagubirea sa fie justificata si recunoscuta de asigurator.
- Prin plata despagubirii, pe baza de intelegere dintre parti (cale amiabila) sau prin hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila pronuntata in Romania se sting orice pretentii ale asiguratului si ale persoanelor prejudiciate fata de asigurator.
- Odata cu plata despagubirii, beneficiarul despagubirii va mentiona, in scris, ca a fost despagubit de asigurator pentru prejudiciile suferite si ca nu mai are nici o pretentie, in legatura cu prejudiciul respectiv fata de asigurator.
- Drepturile persoanelor prejudiciate impotriva celor raspunzatori de producerea prejudiciilor raman nestirbite, potrivit dreptului comun, pentru tot ceea ce depaseste sumele platite de asigurator.
- Asiguratorul poate fi chemat in judecata de persoanele pagubite in limitele obligatiilor ce-i revin acestuia din polita de asigurare.
- Dupa fiecare plata de despagubire limita raspunderii asiguratorului pe intreaga perioada de asigurare prevazuta in polita se diminueaza cu suma platita. Asigurarea continua pentru limita raspunderii asiguratorului astfel diminuata.
- Asiguratorul nu datoreaza despagubire din asigurare daca riscul asigurat a fost produs cu intentie de asigurat, de beneficiarul despagubirii ori de catre un membru din conducerea asiguratului, care lucreaza in aceasta calitate.
- Daca la data producerii evenimentului asigurat exista si alte polite de asigurare incheiate de asigurat la asiguratori diferiti, care acopera prejudicii ce intra sub incidenta politei de asigurare, asiguratorul plateste despagubiri in baza politei proportional cu Limita raspunderii mentionata pe polita.
- Termenul de plata a despagubirii este de 15 zile de la data depunerii la asigurator a ultimului document necesar constatarii si evaluarii prejudiciului.
Notificare daune:
Call Center Constatare daune
Tel: 021 201 90 35, 021 303 70 33
021 303 70 65, 021 303 70 66
Email: daune@garanta.ro
- de LUNI pana VINERI, intre 8:30 – 16:30
- In cursul valabilitatii politei de asigurare, asiguratorul are dreptul sa efectueze verificari ale informatiilor prezentate de asigurat ori de cate ori considera necesar.
- Polita de asigurare poate fi modificata oricand in cursul valabilitatii sale prin acordul comun al asiguratorului si asiguratului, modificarea intrand in vigoare la data convenita in scris de catre parti.
- Orice notificare, comunicare, avizare sau instiintare legata de polita de asigurare se considera efectuata daca va fi transmisa in scris.
- Respectarea riguroasa si indeplinirea prevederilor prevazute in polita de asigurare, in masura in care se refera la obligatiile care ii revin asiguratului, precum si prezumtia ca declaratiile si raspunsurile asiguratului din declaratia de asigurare, sunt adevarate, vor fi o conditie ce precede orice raspundere care revine asiguratorului.
- Polita de asigurare poate fi denuntata oricand de asigurat sau asigurator cu o notificare scrisa de 20 de zile calculate de la data primirii notificarii de catre cealalta parte. In cazul in care polita de asigurare este denuntat, asiguratorul va restitui partea din prima de asigurare achitata anticipat retinand prima corespunzatoare perioadei efectiv acoperita prin asigurare (aceasta din urma se va calcula prin retinerea unei parti de 1 / 12 din prima de asigurare anuala pentru fiecare luna sau fractiune de luna de acoperire), daca pana la data denuntarii nu s-au platit si / sau nu au fost avizate evenimente care intra sub incidenta acoperirii acordate prin polita de asigurare.
- In limita despagubirilor platite asiguratorul se subroga in toate drepturile asiguratului sau beneficiarilor de despagubiri impotriva celor raspunzatori de producerea prejudiciilor / pagubelor.
- Asiguratul raspunde pentru prejudiciile aduse asiguratorului prin acte care ar impiedica realizarea dreptului de regres. Daca asiguratul renunta la dreptul de regres sau daca, din vina lui, exercitarea acestui drept nu mai este posibila, asiguratorul este eliberat de obligatia de a plati despagubiri pana la limita sumei ce face obiectul dreptului de regres. Daca plata a fost deja efectuata, asiguratul este obligat sa restituie despagubirile acordate de asigurator.
- Dreptul la actiune privind solicitarea de despagubiri in baza politei de asigurare se stinge in termen de 2 ani de la data expirarii termenului stabilit pentru plata despagubirilor.
- In vederea protejarii asiguratilor, beneficiarilor asigurarii si tertelor persoane pagubite, prin contributia asiguratorilor se constituie Fondul de Garantare, destinat platilor de indemnizatii rezultate din contractele de asigurare facultative si obligatorii incheiate in conditiile Codului civil si Legii nr.136 / 1995 privind asigurarile și reasigurarile in Romania, in cazul constatarii insolvabilitatii asiguratorului.
- Orice litigiu decurgand din sau in legatura cu aceasta polita de asigurare, inclusiv referitor la valabilitatea, interpretarea, executarea ori desfiintarea sa, se va solutiona potrivit legii romane, de catre instantele de judecata competente din Romania.