PRACTICIENI in INSOLVENTA - LICHIDATORI - ADMINISTRATORI JUDICIARI 2024 - GENERALI Romania Asigurare - Reasigurare - Pitesti - Arges

asigurari generali romania practician insolventa lichidator administrator judiciar birou pitesti arges

ROMANIA, BUCURESTI, Sector 1, Piata Charles de Gaulle, nr. 15, etajele 6 si 7.

office@generali.ro

Tel:   021.207.00.08, 021.312.36.35

Fax:   021.312.37.20

               GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA este o societate de asigurari cu traditie si un istoric indelungat pe meleagurile romanesti. In 1835 era infiintata, la Braila, prima sucursala a grupului Generali, in Romania. In 1935 societatea isi muta sediul la Bucuresti si isi schimba denumirea in GENERALA - Societate Romana de Asigurari Generale. In anul 1948, datorita contextului politic, Grupul Generali este fortat sa se retraga de pe piata est-europeana si, implicit, din Romania. Dupa o pauza de 45 de ani, in anul 1993 Generali revine pe piata din Romania. Astfel, se infiinteaza societatea Generala Asigurari S.A., avand capital mixt italiano-roman, actionarii fiind Assicurazioni Generali (51%) si alte 4 companii romanesti, activitatea vizand in principal asigurarile generale. In anul 1999, Generali Holding Vienna preia pachetul majoritar de actiuni, iar numele companiei devine GENERALI Asigurari. In anul 2011, Generali Asigurari si Ardaf fuzioneaza dand nastere unei noi companii, cunoascuta astazi ca Generali Romania, o companie mai puternica in piata romaneasca de asigurari. Generali Romania este prezenta in toate orasele importante ale tarii, cu peste 88 de agentii si puncte de lucru, reusind in fiecare zi sa protejeze in mod activ si sa imbunatateasca calitatea vietii oamenilor. GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA este autorizata sa comercializeze produse de asigurare proprii, in Romania, fiind inregistrata in Registrul Asiguratorilor la numarul RA-002-10.04.2003.

Aspecte Generale: 

GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA detine in portofoliu polita de raspundere Civila Profesionala a PRACTICIENILOR in INSOLVENTA - LICHIDATORI si ADMINISTRATORI JUDICIARI pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde in baza contractului fata de partea contractanta, consecinta directa a unor fapte savarsite din culpa si in legatura cu care asiguratul a primit o plangere / cerere scrisa de despagubire in timpul perioadei de asigurare.

Obiectul Asigurarii: 

              Obiectul politei de raspundere Civila Profesionala a PRACTICIENILOR in INSOLVENTA - LICHIDATORI si ADMINISTRATORI JUDICIARI de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA il constituie, asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde, in baza contractului, fata de partea contractanta, consecinta directa a unor fapte savarsite din culpa in perioada asigurata si in legatura cu care asiguratul a primit o plangere / cerere scrisa de despagubire in timpul perioadei de asigurare.

              Profesii care pot fi cuprinse in asigurare: „Administrator judiciar” si „Lichidator”.

              Atributiile administratorului judiciar inceteaza la momentul stabilirii atributiilor lichidatorului de catre judecatorul-sindic. Poate fi desemnat Lichidator si administratorul judiciar desemnat anterior. Practicianul in insolventa nu poate fi concomitent Administrator judiciar sau Lichidator al unui debitor si al creditorului acestuia. Un practician in insolventa isi poate exercita activitatea intr-o singura forma de organizare a profesiei si va putea avea calitatea de asociat intr-o singura societate profesionala sau intreprindere profesionala unipersonala, cu exceptia constituirii de filiale ale SPRL, in care este partener.

               Administratorul judiciar

               Administratorul judiciar este practicianul in insolventa care este desemnat in conditiile prevazute de Ordonanta de urgenta nr. 86 / 2006 privind procedura insolventei, cu modificarile si completarile ulterioare, sa indeplineasca atributiile prevazute de lege si pe cele stabilite de judecatorul-sindic.

                Principalele atributii ale administratorului judiciar, in baza legii, sunt:

  • examinarea situatiei economice a debitorului si a documentelor depuse si intocmirea unui raport prin care sa propuna fie intrarea in procedura simplificata, fie continuarea perioadei de observatie in cadrul procedurii generale si supunerea acelui raport judecatorului-sindic, intr-un termen stabilit de acesta, in conformitate cu legislatia in vigoare
  • examinarea activitatii debitorului si intocmirea unui raport amanuntit asupra cauzelor si imprejurarilor care au dus la aparitia starii de insolventa, cu mentionarea persoanelor carora le-ar fi imputabila, si asupra existentei premiselor angajarii raspunderii acestora, precum si asupra posibilitatii reale de reorganizare efectiva a activitatii debitorului ori a motivelor care nu permit reorganizarea si supunerea acelui raport judecatorului-sindic, intr-un termen stabilit de acesta, in conformitate cu legislatia in vigoare
  • intocmirea actelor prevazute in legislatia specifica, in cazul in care debitorul nu si-a indeplinit obligatia respectiva inauntrul termenelor legale, precum si verificarea, corectarea si completarea informatiilor cuprinse in actele respective, cand acestea au fost prezentate de debitor;
  • elaborarea planului de reorganizare a activitatii debitorului, in functie de cuprinsul raportului si in conditiile si termenele prevazute in legislatia in vigoare;
  • supravegherea operatiunilor de gestionare a patrimoniului debitorului;
  • conducerea integrala, respectiv in parte, a activitatii debitorului, in acest ultim caz cu respectarea precizarilor exprese ale judecatorului-sindic cu privire la atributiile sale si la conditiile de efectuare a platilor din contul averii debitorului;
  • convocarea, prezidarea si asigurarea secretariatului sedintelor adunarii creditorilor sau ale actionarilor, asociatilor ori membrilor debitorului persoana juridica;
  • introducerea de actiuni pentru anularea actelor frauduloase incheiate de debitor in dauna drepturilor creditorilor, precum si a unor transferuri cu caracter patrimonial, a unor operatiuni comerciale incheiate de debitor si a constituirii unor garantii acordate de acesta, susceptibile a prejudicia drepturile creditorilor;
  • sesizarea de urgenta a judecatorului-sindic in cazul in care constata ca nu exista bunuri in averea debitorului ori ca acestea sunt insuficiente pentru a acoperi cheltuielile administrative;
  • mentinerea sau denuntarea unor contracte incheiate de debitor;
  • verificarea creantelor si, atunci cand este cazul, formularea de obiectiuni la acestea, precum si intocmirea tabelelor creantelor;
  • incasarea creantelor; urmarirea incasarii creantelor referitoare la bunurile din averea debitorului sau la sumele de bani transferate de catre debitor inainte de deschiderea procedurii; formularea si sustinerea actiunilor in pretentii pentru incasarea creantelor debitorului, pentru aceasta putand angaja avocati;
  • cu conditia confirmarii de catre judecatorul-sindic, incheierea de tranzactii, descarcarea de datorii, descarcarea fidejusorilor, renuntarea la garantii reale;
  • sesizarea judecatorului-sindic in legatura cu orice problema care ar cere o solutionare de catre acesta.

                  Lichidatorul

                  Lichidatorul este practicianul in insolventa judiciara care este desemnat:

  • in conditiile prevazute de legea nr. 85 / 2006 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, cu modificarile si completarile ulterioare, sa indeplineasca atributiile prevazute de lege si pe cele stabilite de judecatorul-sindic;
  • in conditiile stabilite de Legea nr. 31 / 1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru a indeplini insarcinarile primite din partea adunarii generale a actionarilor / asociatilor, cu respectarea dispozitiilor legale;
  • in conditiile prevazute de OUG nr. 88 / 1997 privind privatizarea societatilor comerciale, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru indeplinirea insarcinarilor primite de la institutia publica implicata.

                   Principalele atributii ale lichidatorului, in baza legii, sunt:

  • examinarea activitatii debitorului asupra caruia se initiaza procedura simplificata in raport cu situatia de fapt si intocmirea unui raport amanuntit asupra cauzelor si imprejurarilor care au dus la insolventa, cu mentionarea persoanelor carora le-ar fi imputabila si a existentei premiselor angajarii raspunderii acestora in conditiile legii, si supunerea acelui raport judecatorului-sindic intr-un termen stabilit de acesta, in conformitate cu legislatia in vigoare, daca un raport cu acest obiect nu fusese intocmit anterior de administratorul judiciar;
  • conducerea activitatii debitorului;
  • introducerea de actiuni pentru anularea actelor frauduloase incheiate de debitor in dauna drepturilor creditorilor, precum si a unor transferuri cu caracter patrimonial, a unor operatiuni comerciale incheiate de debitor si a constituirii unor garantii acordate de acesta, susceptibile a prejudicia drepturile creditorilor;
  • aplicarea sigiliilor, inventarierea bunurilor si luarea masurilor corespunzatoare pentru conservarea lor;
  • mentinerea sau denuntarea unor contracte incheiate de debitor;
  • verificarea creantelor si, atunci cand este cazul, formularea de obiectiuni la acestea, precum si intocmirea tabelelor creantelor;
  • urmarirea incasarii creantelor din averea debitorului, rezultate din transferul de bunuri sau de sume de bani efectuat de acesta inaintea deschiderii procedurii, incasarea creantelor; formularea si sustinerea actiunilor in pretentii pentru incasarea creantelor debitorului, pentru aceasta putand angaja avocati;
  • primirea platilor pe seama debitorului si consemnarea lor in contul averii debitorului;
  • vanzarea bunurilor din averea debitorului, in conformitate cu prevederile prezentei legi;
  • incheierea de tranzactii, descarcarea de datorii, descarcarea fidejusorilor, renuntarea la garantii reale sub conditia confirmarii de catre judecatorul-sindic;
  • sesizarea judecatorului-sindic cu orice problema care ar cere o solutionare de catre acesta;
  • orice alte atributii stabilite prin incheiere de catre judecatorul-sindic.
Conditii de Preluare in Asigurare: 

              Pentru a putea sa incheie o polita de raspundere Civila Profesionala a PRACTICIENILOR in INSOLVENTA - LICHIDATORI si ADMINISTRATORI JUDICIARI de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde in baza contractului fata de partea contractanta, consecinta directa a unor fapte savarsite din culpa si in legatura cu care asiguratul a primit o cerere scrisa de despagubire in timpul perioadei de asigurare, solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  • persoanele fizice trebuie sa aiba calitatea de practician in reorganizare si lichidare in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta nr. 86/2006, cu toate modificarile si completarile ulterioare si ale Statutului privind organizarea si exercitarea profesiei de practician in insolventa, cu toate modificarile si completarile ulterioare, respectiv:
    • Administrator judiciar care este persoana autorizata in conditiile legii, desemnata sa exercite atributiile prevazute de lege sau stabilite de instanta judecatoreasca, in procedura insolventei, in perioada de observatie si pe durata procedurii de reorganizare;
    • Lichidator care este persoana autorizata in conditiile legii, desemnata sa conduca activitatea debitorului in cadrul procedurii de faliment, atat in procedura generala, cat si in cea simplificata, si sa exercite atributiile prevazute de lege sau stabilite de instanta judecatoreasca;
  • persoanele juridice care pot avea calitatea de asigurat sunt:
    • cabinet individual in cadrul caruia activeaza un practician in insolventa definitiv titular;
    • intreprindere unipersonala cu raspundere limitata in cadrul caruia activeaza un practician in insolventa definitiv titular;
    • societatea civila profesionala in cadrul careia activeaza doi sau mai multi practicieni in insolventa asociati impreuna cu ceilalti practicieni in insolventa care activeaza in cadrul societatii in calitate de colaboratori si care isi desfasoara activitatea in numele societatii;
      • acestea incheie polite de asigurare pentru fiecare persoana incadrata in una din variantele enumerate mai sus.
  • sa intocmeasca cererea chestionar / declaratia de asigurare, care contine informatii relevante despre asigurat si/sau contractant, despre apartenenta la organizatii profesionale, despre modalitatea de practicare a profesiei, despre structura organizatorica si functionala a asiguratului, despre natura serviciilor juridice furnizate, despre istoricul de daune, despre limitele de raspundere solicitate, informatii care sunt esentiale pentru intocmirea politei;
  • sa puna la dispozitie asiguratorului documentele de identificare ale asiguratului si/sau contractantului, avize, autorizatii, licente;
  • sa detalieze istoricul de daune, daca este cazul;
  • sa plateasca asiguratorului o suma de bani denumita prima de asigurare in baza politei de asigurare incheiata cu acesta, cu scopul de a fi despagubit in cazul in care a suferit un prejudiciu prin manifestarea unuia sau mai multor riscuri asigurate conform politei;

              Cererea chestionar trebuie intocmita in oricare din urmatoarele situatii:

  • incheierea unei polite noi;
  • reinoirea unei polite existente, inainte de data expirarii acesteia;
  • alte situatii care presupun schimbari ale informatiilor continute in polita de asigurare;

             Principalele informatii care trebuiesc furnizate asiguratorului, prin cererea-chestionar, sunt:

  • datele de identificare ale asiguratului si/sau contractantului;
  • natura si volumul activitatii atat pentru persoanele fizice cat si pentru persoanele juridice;
  • tipul asiguratului persoana fizica: definitiv sau stagiar (se specifica si datele de identificare ale indrumatorului);
  • structura si identificarea personalului in cazul asiguratilor persoane juridice;
  • volumul incasarilor din onorarii;
  • istoricul si previziunile de dauna;
  • moneda politei;
  • limitele de raspundere:
    • pe perioada asigurata;
    • pe eveniment;
  • perioada asigurata;
  • optiunea pentru extinderea perioadei de avizare a daunelor;
  • modalitatea de plata a primei anuale:
    • integral;
    • in numarul de rate acceptate de asigurator;
  • daca mai exista alte polite similare, valabile, incheiate la alti asiguratori.
Perioada Asigurata: 

             Polita de raspundere Civila Profesionala a PRACTICIENILOR in INSOLVENTA - LICHIDATORI si ADMINISTRATORI JUDICIARI de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde in baza contractului fata de partea contractanta, consecinta directa a unor fapte savarsite din culpa si in legatura cu care asiguratul a primit o cerere scrisa de despagubire in timpul perioadei de asigurare, poate fi incheiata, de regula, pe o perioada de 12 luni dar, in baza unor aprobari speciale, si pe perioade subanuale.

             Raspunderea asiguratorului incepe la data inscrisa in polita de asigurare, dar nu inainte de ora 24:00 a zilei in care s-a platit prima de asigurare cuvenita sau prima rata a acesteia. In cazuri speciale asigurarea poate intra in vigoare la data si ora emiterii politei daca acest fapt este consemnat expres in scris in polita de asigurare.

             In polita este inclusa si o perioada extinsa de raporatare care reprezinta o perioada de 30 zile calendaristice de la data expirarii politei de asigurare in care asiguratul este obligat sa notifice asiguratorului toate pretentiile de despagubire care au fost formulate de clienti impotriva sa pentru prima data, in scris, in timpul perioadei de asigurare mentionata in polita de asigurare.

             Perioada anterioara de acoperire neintrerupta (perioada acoperita retroactiv) va fi de maxim 3 ani inaintea intrarii in vigoare a ultimei polite incheiata la asigurator. Asiguratorul extinde acoperirea la toate cererile de despagubire notificate asiguratorului in perioada de valabilitate a ultimei polite in vigoare si care au la baza erori profesionale savarsite atat in perioada anterioara de acoperire neintrerupta de maxim 3 ani, cat si in perioada de asigurare, cu conditia platii primei de asigurare corespunzatoare clauzei de extindere pentru numarul de ani anteriori cuprinsi in asigurare

             Raspunderea asiguratorului inceteaza:

  • la ora si ziua inscrise in polita de asigurare;
  • la data in care s-a platit intreaga limita de raspundere inainte de data expirarii politei de asigurare;
  • prin suspendarea calitatii de Administrator judiciar sau Lichidator (mentionarea asiguratului in tabloul practicienilor in insolventa incompatibili) sau retragerea calitatii de Administrator judiciar sau Lichidator (radierea asiguratului din tabloul practicienilor in insolventa) in baza dispozitiilor legale in vigoare;
  • cu acordul ambelor parti;
  • prin denuntare unilaterala, sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire, cu un preaviz de 20 zile;
  • ìn caz de forta majora;
  • prin desfiintarea de drept a politei in cazul in care asiguratul nu-si indeplineste obligatiile contractuale.
Teritorialitate: 

              Polita de raspundere Civila Profesionala a PRACTICIENILOR in INSOLVENTA - LICHIDATORI si ADMINISTRATORI JUDICIARI de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde in baza contractului fata de partea contractanta, consecinta directa a unor fapte savarsite din culpa si in legatura cu care asiguratul a primit o cerere scrisa de despagubire in timpul perioadei de asigurare, isi exercita acoperirea numai pentru activitatea profesionala a asiguratului desfasurata exclusiv pe teritoriul Romaniei.

Asiguratul: 

                Asigurat pe polita de raspundere Civila Profesionala a PRACTICIENILOR in INSOLVENTA - LICHIDATORI si ADMINISTRATORI JUDICIARI de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde in baza contractului fata de partea contractanta, consecinta directa a unor fapte savarsite din culpa si in legatura cu care asiguratul a primit o cerere scrisa de despagubire in timpul perioadei de asigurare, poate sa fie:

  • Orice cetatean roman care poate exercita legal, pe teritoriul Romaniei, profesia de Administrator judiciar sau Lichidator, membru in Uniunea Nationala a Practicienilor in Insolventa din Romania, fiind autorizata legal sa desfasoare activitatea specifica intr-una din formele legale de practicare a profesiei in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta nr. 86/2006, cu toate modificarile si completarile ulterioare si ale Statutului privind organizarea si exercitarea profesiei de practician in insolventa, cu toate modificarile si completarile ulterioare;
  • Persoanele juridice de forma:
    • cabinet individual in cadrul caruia activeaza un practician in insolventa definitiv titular;
    • intreprindere unipersonala cu raspundere limitata in cadrul caruia activeaza un practician in insolventa definitiv titular;
    • societatea civila profesionala in cadrul careia activeaza doi sau mai multi practicieni in insolventa asociati impreuna cu ceilalti practicieni in insolventa care activeaza in cadrul societatii in calitate de colaboratori si care isi desfasoara activitatea in numele societatii;
      • acestea incheie polite de asigurare pentru fiecare persoana incadrata in una din variantele enumerate mai sus.

               Contractant poate fi societate civila profesionala, intreprindere unipersonala cu raspundere limitata, cabinet individual sau asociatia profesionala, parte care se angajeaza juridic in numele propriilor angajati sau membrii ai asociatiei, prin incheierea politei de asigurare cu asiguratorul.

               Beneficiar al asigurarii (client):

  • persoana fizica sau juridica care este beneficiara serviciilor oferite de asigurat prin contractul incheiat si care este prejudiciata patrimonial de actele / faptele asiguratului savarsite din culpa, de neglijenta / imprudenta in
    exercitarea profesiei sau cunostintelor profesionale insuficiente in cadrul exercitiului legal al activitatii profesionale;
Suma Asigurata: 

              Suma asigurata reprezinta limita maxima in baza careia asiguratorul poate acorda despagubiri celor in drept, in cazul producerii evenimentului asigurat, sau suma totala a despagubirilor ce se pot acorda pe toata perioada de valabilitate a politei de asigurare.

              Raspunderea asiguratorului se angajeaza numai ca urmare a producerii evenimentelor asigurate, din desfasurarea activitatii specifice mentionate in polita de asigurare.

              Limita raspunderii asiguratorului (inclusiv cheltuielile de judecata) este:

  • Pe eveniment: despagubirile acordate in baza unei singure cereri sau a unei serii de cereri de despagubire inregistrate la asigurator pentru prejudiciul financiar constand in pierderi banesti ca urmare a unei erori profesionale sau a unei serii de erori profesionale savarsite in perioada de valabilitate a politei sau in perioada anterioara de acoperire neintrerupta, nu vor depasi, in total, limita de despagubire pe eveniment prevazuta in polita.
  • Pe perioada asigurata: despagubirile acordate de asigurator in legatura cu toate cererile de sau seriile de cereri de despagubire inregistrate in perioada asigurata, daca au fost notificate in scris la asigurator, nu vor depasi in total limita de despagubire pe perioada asigurata prevazuta in polita.

              Dupa fiecare despagubire acordata, limita raspunderii stabilita pe perioada asigurata se reduce cu suma platita drept despagubire, asigurarea continuand pentru suma ramasa, prima de asigurare pentru perioada ramasa pana la expirarea politei ramanand neschimbata.

              La cererea asiguratului, limita raspunderii poate fi reintregita, contra platii diferentei de prima corespunzatoare, cu acordul asiguratorului.

Prima de Asigurare: 

                Prima de asigurare se stabileste potrivit tarifului de prime al asiguratorului.

                In cazul in care limita de raspundere asigurata este stabilita:

  • in lei, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc si se platesc in lei;
  • in valuta convertibila, primele / ratele de prima de asigurare se stabilesc in valuta convertibila si se platesc in valuta sau, in lei la cursul de schimb BNR din data platii.

                Prima de asigurare se achita anticipat si integral, pentru perioada de asigurare mentionata in polita, sau in rate, din care prima rata se plateste inainte de intrarea in vigoare a politei, iar urmatoarele pana la datele scadente mentionate in aceasta. Cuantumul si termenele de plata ale primelor de asigurare sunt cele mentionate in polita de asigurare.

                Asiguratorul nu are obligatia de a-i notifica asiguratului datele de scadenta ale primelor de asigurare.

                In caz de neplata a unei rate de prima, urmatoare celei dintai, asiguratul are dreptul la un termen de pasuire de 15 zile de la scadenta acesteia, situatia politei de asigurare ramanand neschimbata pana la expirarea acestui termen. Neachitarea primei datorate pana la expirarea termenului de pasuire are ca rezultat rezilierea politei de asigurare incepand cu ziua imediat urmatoare scadentei.

Sistemul de Fransize: 

              Polita de raspundere Civila Profesionala a PRACTICIENILOR in INSOLVENTA - LICHIDATORI si ADMINISTRATORI JUDICIARI de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde in baza contractului fata de partea contractanta, consecinta directa a unor fapte savarsite din culpa si in legatura cu care asiguratul a primit o cerere scrisa de despagubire in timpul perioadei de asigurare, poate fi incheiata cu sau fara fransize deductibile pe eveniment, in functie de anumite criterii stabilite de catre asigurator.

Riscuri Asigurate Standard: 

               Riscurile care sunt preluate in asigurare prin polita de raspundere Civila Profesionala a PRACTICIENILOR in INSOLVENTA - LICHIDATORI si ADMINISTRATORI JUDICIARI de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde in baza contractului fata de partea contractanta, consecinta directa a unor fapte savarsite din culpa si in legatura cu care asiguratul a primit o cerere scrisa de despagubire in timpul perioadei de asigurare, sunt:

  • prejudiciile financiare de care asiguratul raspunde in baza legii si care sunt o consecinta directa a pierderilor banesti produse din culpa asiguratului creditorilor persoanelor juridice administrate judiciar sau lichidate de asigurat, in cadrul exercitarii legale a profesiilor de „Administrator judiciar” si/sau „Lichidator”;
  • cheltuieli de refacere sau inlocuire a documentelor originale primite de asigurat de la persoanele juridice administrate sau lichidate judiciar, precum si de la creditorii acestora, in timpul si in legatura cu activitatea profesionala desfasurata;
  • cheltuielile de judecata facute de reclamant pentru indeplinirea formalitatilor legale in vederea obligarii asiguratului la plata despagubirilor, daca asiguratul a fost obligat prin hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila la plata acestora;
  • cheltuielile de judecata rezonabile facute de asigurat in procesul civil, daca a fost obligat la desdaunare.
Riscuri Excluse: 

               Riscurile excluse, care nu sunt preluate in asigurare prin polita de raspundere Civila Profesionala a PRACTICIENILOR in INSOLVENTA - LICHIDATORI si ADMINISTRATORI JUDICIARI de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde in baza contractului fata de partea contractanta, consecinta directa a unor fapte savarsite din culpa si in legatura cu care asiguratul a primit o cerere scrisa de despagubire in timpul perioadei de asigurare, sunt:

  • Asiguratorul nu acorda despagubiri pentru:
    • orice prejudicii in legatura cu raspunderea civila legala fata de terti sau care se acopera in baza oricarui alt tip de asigurare de raspundere sau de alt fel;
    • cauzate de razboi sau operatiuni de razboi, chiar si nedeclarat, invazie, ocupatie militara, razboi civil, insurectie, tulburari civile, revolte, greve, acte de vandalism, acte de sabotaj (inclusiv contaminarile biologice si / sau chimice); sau produse prin confiscare, expropriere, nationalizare, rechizitionare, sechestrare, distrugere sau avariere din ordinul oricarui guvern, de drept sau de fapt, sau oricarei autoritati publice, precum si orice tip de prejudiciu sau cheltuieli rezultate din orice acte de terorism sau riscuri nucleare, azbest, campuri electromagnetice sau poluare;
    • rezultate dintr-un act / fapt despre care asiguratul avea sau ar fi trebuit sa aiba cunostinta la data incheierii politei de asigurare sau care se afla in curs de solutionare sub incidenta unei alte asigurari in vigoare inainte de data incheierii politei;
    • cauzate cu intentie sau cauzate sub influenta bauturilor alcoolice, drogurilor sau substantelor halucinogene interzise de lege, ingerate in mod voluntar de catre persoanele cuprinse in asigurare sau cauzate de furt de orice fel savarsit de oricine;
    • ca urmare a unor acte de concurenta neloiala ori rezultate din incalcarea sau violarea drepturilor de autor, a brevetelor, marcilor inregistrate sau a sloganelor comerciale, drepturilor de „copyright” sau orice alta forma de proprietate intelectuala, abuz de incredere, delapidare, deturnare de fonduri;
    • produse hartiilor de valoare, titlurilor la purtator, manuscriselor, distrugerea sau disparitia banilor, bijuteriilor, obiectelor pretioase (din aur, argint etc.), colectiilor, bunurilor avand valoare artistica, stiintifica , istorica sau de patrimoniu;
    • in legatura cu avarierea sau pierderea bunurilor pe care asiguratul le detine cu orice titlu (inclusiv cele care i-au fost incredintate spre ingrijire, pastrare, expediere, sau intrebuintare);
    • in legatura cu riscuri informatice, inclusiv cele decurgand din exploatarea sistemelor informatice, prelucrari de date electronice, operare, programare, acces si / sau navigare internet, securitatea datelor, retele de calculatoare si / sau comunicatii, piraterie informatica, inclusiv cele decurgand din pierderea magnetismului unui suport informational;
    • in legatura cu raspunderea asiguratului decurgand dintr-un contract sau orice alt aranjament sau garantie care depaseste raspunderea legala a asiguratului;
    • rezultate din sau in legatura cu daune morale, orice amenzi sau penalitati de orice tip, inclusiv despagubiri cu caracter punitiv („Punitive Damage”);
    • rezultate din sau in legatura cu: forta majora sau culpa exclusiva a persoanei prejudiciate sau culpa exclusiva a unei terte persoane pentru care asiguratul nu raspunde legal;
    • rezultate din acte de calomnie sau insulta;
    • rezultate din activitati care nu fac obiectul autorizarii de Administrator judiciar sau Lichidator care depasesc sfera calificarii profesionale sau din activitati manageriale;
    • rezultate din alte din contracte care privesc o proprietate sau o afacere pentru care asiguratul are un interes;
    • datorate situatiilor de incompatibilitate sau de conflict de interese;
    • produse in cazul in care asiguratul a fost numit sa participe in calitate de Administrator judiciar sau Lichidator la o societate la care a mai participat in aceeasi calitate si nu a trecut termenul impus de lege, la care lucreaza in calitate de avocat, expert contabil, contabil autorizat sau auditor sau participa in solutionarea unor diferente in calitate de arbitru, mediator, conciliator, expert judiciar si de sechestru contraventional sau judiciar.
    • in legatura cu cereri formulate impotriva asiguratului de catre prepusii, imputernicitii, reprezentantii acestuia;
    • cereri de despagubire introduse de persoanele juridice care sunt direct sau indirect detinute, controlate sau conduse de asigurat sau care direct sau indirect controleaza sau conduc asiguratul;
    • cereri de despagubire formulate de un actionar, asociat, reprezentant legal, persoana cu functie de conducere, administrator al asiguratului, daca acesta cerere este facuta in calitate de creditor prejudiciat al societatii administrate special sau lichidate de asigurat;
    • in legatura cu cereri de despagubire care au fost introduse dupa expirarea perioadei extinse de notificare sau cu cereri de despagubire care au la baza erori profesionale savarsite de asigurat inainte de inceperea perioadei de asigurare sau a perioadei anterioare de acoperire neintrerupta in cazul in care aceasta este acordata.
Clauze Suplimentare: 

              La polita de raspundere Civila Profesionala a PRACTICIENILOR in INSOLVENTA - LICHIDATORI si ADMINISTRATORI JUDICIARI de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde in baza contractului fata de partea contractanta, consecinta directa a unor fapte savarsite din culpa si in legatura cu care asiguratul a primit o cerere scrisa de despagubire in timpul perioadei de asigurare, nu exista si nu se pot atasa clauze de asigurare prin care sa poata fi preluate in asigurare riscuri suplimentare.

Obligatiile Asiguratului: 

               Principalele obligatii pe care asiguratul le are prin polita de raspundere Civila Profesionala a PRACTICIENILOR in INSOLVENTA - LICHIDATORI si ADMINISTRATORI JUDICIARI de la GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde in baza contractului fata de partea contractanta, consecinta directa a unor fapte savarsite din culpa si in legatura cu care asiguratul a primit o cerere scrisa de despagubire in timpul perioadei de asigurare, sunt:

  • Asiguratul este obligat la plata primei de asigurare.
  • In toate cazurile dovada platii primelor de asigurare revine asiguratului, inscrisul constatator fiind chitanta, dispozitia de plata sau alt document probator al platii.
  • La producerea evenimentului, asiguratul este obligat:
    • sa depuna diligentele necesare si sa ia toate masurile, potrivit cu imprejurarile, pentru limitarea pagubelor,
    • sa comunice asiguratorului producerea acestuia in termen de 3 zile de la data la care a luat cunostinta. In acest sens, va formula o cerere de despagubire in forma scrisa, care va trebui sa cuprinda:
      • data, cauzele si natura evenimentului;
      • specificarea consecintelor, numele si adresele clientilor prejudiciati care pot formula pretentii de despagubire;
      • maniera in care asiguratul a luat cunostinta de producerea evenimentului;
        • Cererile de despagubire ulterioare legate de unul si acelasi eveniment asigurat vor fi despagubite pana la concurenta sumei reprezentand limita maxima de despagubire pe eveniment prevazuta in polita.
  • Cererii de despagubire trebuie sa-i urmeze in cel mai scurt timp posibil informatiile referitoare la orice procedura de urmarire in justitie, ancheta sau cercetare a evenimentului. In acest sens, asiguratul este obligat:
    • sa trimita imediat asiguratorului o copie a oricarei scrisori, cereri de chemare in judecata, citatii, hotarari judecatoresti sau document juridic primit in legatura cu pretentiile de despagubire;
    • sa pastreze starea de fapt existenta in momentul producerii evenimentului asigurat, pentru a permite asiguratorului sa determine cauzele acestuia si intinderea prejudiciului.
    • sa pastreze nemodificate orice documente, inregistrari sau bunuri care au cauzat, au inlesnit sau care sunt in orice fel in legatura cu evenimentul asigurat.
  • Asiguratul nu va face nici o promisiune, oferta sau plata in mod voluntar si nu-si va asuma nici o obligatie fara a avea acordul scris al asiguratorului, decat pe propria sa cheltuiala.
  • Neindeplinirea obligatiilor prevazute anterior atrage pierderea partiala sau totala a dreptului la despagubire in masura in care, din aceasta cauza nu se poate stabili realitatea sau marimea prejudiciului, ori asiguratorul nu va putea exercita dreptul la regres prevazut de lege.
Obligatiile Asiguratorului: 

               Principalele obligatii, pe care GENERALI Romania Asigurare Reasigurare SA le are in calitatea sa de asigurator, prin polita de raspundere Civila Profesionala a PRACTICIENILOR in INSOLVENTA - LICHIDATORI si ADMINISTRATORI JUDICIARI pentru asigurarea prejudiciilor de care asiguratul raspunde in baza contractului fata de partea contractanta, consecinta directa a unor fapte savarsite din culpa si in legatura cu care asiguratul a primit o cerere scrisa de despagubire in timpul perioadei de asigurare, sunt:

  • sa puna la dispozitia asiguratului sau contractantului asigurarii informatii complete si corecte in legatura cu polita de asigurare, atat inaintea incheierii, cat si pe durata derularii acestuia;
  • sa emita polita de asigurare daca locatia indeplineste conditiile de asigurabilitate;
  • sa elibereze, la cerere, un duplicat al politei de asigurare, in cazul in care originalul a fost pierdut sau distrus;
  • sa pastreze confidentialitatea informatiei despre asigurat, de care a luat cunostinta in procesul asigurarii;
  • sa primeasca avizarile de dauna;
  • sa constate si sa estimeze valoarea pagubelor dupa producerea riscurilor asigurate, in baza documentelor primite de la asigurati / pagubiti;
  • sa emita oferte de despagubire;
  • sa plateasca despagubirile cuvenite celor in drept la termenele stabilite;
  • sa ramburseze asiguratului cheltuielile aferente limitarii pagubelor legate de producerea evenimentului asigurat.
Procedura Daune: 
  • Stabilirea cuantumului despagubirilor se poate face prin acord amiabil in procedura de mediere sau in baza unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile.
  • Asiguratorul, asiguratul si clientul prejudiciat pot opta pentru stabilirea despagubirilor la procedura de mediere in conditiile legii. In caz de neintelegere asupra existentei erorii profesionale sau asupra cuantumului prejudiciului, despagubirile se vor acorda in baza unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile.
  • Asiguratorul are dreptul de a prelua in numele asiguratului apararea in procesul civil sau solutionarea oricarei cereri de despagubire si va avea puteri depline in rezolvarea amiabila a oricarui litigiu sau incheierea unei tranzactii privind despagubirea.
  • Sumele reprezentand despagubiri pentru daunele ce cad sub incidenta politei de asigurare vor fi platite de catre asigurator in ordinea formularii cererilor de despagubire.
  • Plata despagubirii va fi efectuata de asigurator numai dupa ce asiguratul:
    • va face dovada raspunderii sale si a obligatiei de despagubire a prejudiciului produs persoanelor pagubite;
    • va declara daca si ce asigurari a mai incheiat pentru acelasi risc;
    • va preda toata documentatia ceruta de asigurator, inclusiv cea necesara pentru a exercita actiunea de regres.
  • Asiguratorul plateste despagubirea nemijlocit persoanei pagubite, in masura in care aceasta nu a fost deja despagubita de asigurat; despagubirea se plateste asiguratului in cazul in care acesta dovedeste ca a despagubit persoana pagubita.
  • Inceputul procedurii de stabilire a despagubirii, cuantificarea sau plata unor sume cu titlu de avans nu constituie o recunoastere a obligatiei asiguratorului de a despagubi; ca urmare, asiguratorul isi pastreaza dreptul de a opune noi exceptii care pot conduce la o cuantificare diferita a despagubirii sau chiar la negarea dreptului la despagubire, caz in care se vor recupera sumele deja platite asiguratului.
  • Despagubirea achitata nu va putea depasi limitele de despagubire stabilite in polita. Despagubirea platita de asigurator nu poate depasi nici cuantumul prejudiciului cauzat tertului pagubit.
  • Cheltuielile de judecata si orice alte cheltuieli avansate de asigurator sau de catre asigurat cu acordul asiguratorului, fac parte din despagubire, iar impreuna cu contravaloarea prejudiciului acordat tertului pagubit nu vor putea depasi limitele de despagubire stabilite in polita de asigurare.
  • Daca despagubirea, este mai mica decat fransiza, asiguratorul nu plateste despagubirea; daca despagubirea astfel calculata depaseste fransiza, aceasta se scade din despagubire.
  • Cheltuielile de limitare a pagubelor sunt in sarcina asiguratorului numai in masura in care acestea se dovedesc a fi justificate, pentru limitarea si diminuarea efectelor evenimentului asigurat si nu pot depasi, singure sau impreuna cu despagubirea si eventuale cheltuieli de judecata, limitele de despagubire stabilite prin polita de asigurare.
  • despagubirile se platesc in lei, in termen de maxim 30 zile de la stabilirea unui acord amiabil sau de la ramanerea definitiva a unei hotarari judecatoresti.
  • Daca limita de despagubire a politei a fost stabilita in valuta, despagubirea va fi achitata in lei la cursul BNR din data efectuarii platii. 
  • Prin efectul platii despagubirii, asiguratorul se subroga in limita acestei sume, in drepturile asiguratului impotriva persoanelor raspunzatoare de producerea evenimentului asigurat.
  • Simularea sau exagerarea cu intentie a prejudiciului cauzat: Daca asiguratul simuleaza producerea evenimentului asigurat, exagereaza cu intentie cuantumul prejudiciului cauzat tertilor, foloseste spre justificare mijloace sau documente mincinoase sau frauduloase, isi asuma raspunderea pentru prejudicii pentru care nu este tinut raspunzator conform legii, modifica sau altereaza cu intentie urmele si ramasitele evenimentului asigurat sau faciliteaza agravarea pagubei, intreprinde orice alte fapte care au drept scop inducerea in eroare a asiguratorului cu privire la valoarea prejudiciului sau producerea evenimentului asigurat, acesta decade din dreptul la despagubire. In oricare din situatiile enumerate mai sus asiguratorul poate rezilia polita fara restituirea proportionala a primei de asigurare.

Notificare daune:

Se face in centrul de Constatare daune existent in fiecare oras din Romania.

www.generali.ro / servicii / solutionare-daune / auto / unitati-constatare

dauneauto@generali.com

de LUNI pana VINERI, intre 9:00 – 18:00 -

Diverse: 
  • Se acorda despagubiri in baza acordului amiabil incheiat intre asigurator, asigurat si persoana pagubita in conformitate cu polita sau in baza unor hotarari definitive si irevocabile pronuntate de instantele de judecata din Romania.
  • Orice neintelegere cu privire la polita va fi solutionata in acord de mediere sau de catre instantele de judecata din Romania.
  • Polita de asigurare se incheie in Romania fiind supus legislatiei in materie din Romania, respectiv dispozitiilor Codului Civil, ale Legii nr. 136/1995 privind asigurarile si reasigurarile in Romania, cu modificarile si completarile ulterioare si cu cele ale Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare si supraveghere a asigurarilor, cu modificarile si completarile ulterioare.
  • Asiguratul trebuie sa faca dovada ca riscul produs este acoperit prin asigurare, daca nu se prevede altfel in polita de asigurare.